Pelkään jäädä eläkkeelle, mutta en kykene töihinkään

vertaistukea vailla

Olen niin sairas ja raihnainen, mutta pelottaa miten pärjään pienellä eläkkeelläni ja millä maksan sairauskuluni. Pelkään sairastuvani vielä masennukseenkin, koska kaikki tuo ahdistaa niin paljon ja en saa rauhaa pelolta.
Menetän loputkin sosiaaliset suhteeni( työtoverit ), kun en ole pystynyt sairauteni vuoksi työpäivän jälkeen pitämään yllä suhteita ystäviini ja sukulaisiini.
En ole vielä jättänyt pelkoni vuoksi eläkehakemusta, mutta se tulee olemaan väistämätön edessä oleva asia.

Kysynkin hyvät kohtalotoverit miten olette pärjänneet taloudellisesti ja sosiaalisesti, oletteko syrjäytyneet ja masentuneet?

6

401

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uupunut

Mutta miten ne työkaverit on suhtautuneet jos olet jatkuvasti pois töistä? Kun meillä työkaverit katsoo pahasti jos olet kerran kolmessa kuukaudessa sairaana niin saa kuulla et "aina se on saikulla". Ei tulisi ikävä sellaisia työkavereita.

• Eläkkeelle MARS!!!

Turhia murehdit, suomessa ei kuole nälkään! Ja eikä niitä kavereita tai ystäviä tartte edes olla yhtä enempää, muuten niistä tule jo rasite. Kyllä pienellä eläkkeellä tulee toimeen jos saa siihen vielä sossusta säännöllisesti rahaa laskuihin ja ruokaan. Käyt vaan yksinkertaisesti leipäjonoissa ja diakonista haet jos vaan mahdollista niin apua. Eli ihan turhaa murehdit pärjäämistä, itse sinnittelen pienillä tuloilla ja saan tarkalla talouskuurilla säästöön lomarahaakin :) Se on vaan itsestä kiinni kuinka osaa rahaa käyttää ja pitää karsia kaikki turhat ostokset ja unohtaa kermaperseiden elämäntyyli kokonaan.

• Vertaistukea vailla

Kiitoksia tuesta ja hyvistä kannustuksista.

Työkaverit ovat olleet närkästyneitä kun en kykene kunnolla töihini ja he joutuvat uurastamaan minunkin puolestani, mutta ymmärrän heitä. Kyllä hekin sen näkevät että lintsari en ole, mutta ikävä asia kun omat työni kasautuu muiden niskaan.
      En ole paljoakaan ollut töistä pois, mutta saavutukseni töissä on heikkoa.

• kusetusta

Soskusta et saa mitään jos omaisuutta tai omistat jotain.

• hyvää eläkettä

hah hah huono vitsi, kukaan täysjärkinen ei voi kieltäytyä eläkkeestä, nyt eläkkeellä parasta aikaa elämässä.

• Ei sossuun

Edelliselle !
        Oletko tietoinen, että on isompia ja pienempiä eläkkeitä. Itse olen tehnyt ikäni raskasta ja vastuullista, mutta huonosti palkattua työtä, niin eläke tulee olemaan noin 900 euroa brutto. Arveluttaa eläkeen riittävyys ja sossuun en mene, kun katson että ikänsä työtä tehneellä tulisi olla kunnon eläke jolla tulla toimeen.
        Jos rahat ei riitä, niin kaurapuuroa ja hernekeittoa jokapäivä, säästän sähkössä olemalla pimeässä , katsomatta telkkaria, jne. kurjaa tulee olemaan ja se ei ole oikein, mutta minkäs teet.

En katso ylen niitä jotka saavat sossusta apua ja se on hyvä niin ja se on ansaittua rahaa joka kuulunee köyhille. Mutta minulla on pienen pieni peritty rämä kuivamaan mökki, mutta olen aikoinaan luvannut olla myymättä sitä, eikä se varmasti kenellekkään kelpaisikaan huonon kuntonsa ja syrjäisen paikkansa vuoksi, paitsi ehkä "sossulle"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1295
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      901
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      726
    4. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    5. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      129
      664
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      597
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      555
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      473
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      470
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      457
    12. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      453
    13. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      443
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      438
    15. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      438
    16. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      437
    17. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51
      435
    18. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      82
      427
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52
      403
    20. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42