Olin pudota penkiltä kun luin kättäri kertomuksesi...Olen tainnut vierailla saman naislääkärin pakeilla.Minä olin kanssa 2 kertaa kontrollissa,koska lapseni tuppaa syntyä aina myöhässä. Minulta mitattiin lapsi laitteiden avulla mutta arvio meni todella metsään. Arvio oli 4,2 kg ja lapsi oli 3,3 kg. Mutta törkeintä tämän naisamatsonin puheissa oli että hänestä minä kuulemma synnytän liian pieniä lapsia, pääsen kuulemma liian helpolla koska olen 180cm ??? haloo? Typeriä kommentteja....synnytys kuin synnytys sattuu ihan varmasti ja voi olla vaikea riippumatta lapsen koosta.Minulle hän kanssa puhui tilastoista ja siitä miten pitkät naiset synnyttää leikiten 4,5 kilosen lapsen. Kyllä se 3,3 kilosen synnytys tuntui ainakin minusta vaikka lääkäri vähättelikin sitä...Ei siis todellakaan mitään rajaa miten voi odottavalle herkälle äidille puhua. =((
TINTSULLE !!!
2
502
Vastaukset
- pikku-y
Useinkin tuollaisessa tilanteessa jää hämmästyksestä suu auki, mutta toivoisi vaan että jollain olisi pokkaa mennä valittamaan ylilääkärille. Tai mieluummin vielä monelle. Mutta tiedän kyllä että jos tuollainen omallekin kohdalle sattuisi, niin varmaan jäisin haavi auki ihmettelemään. Koskakohan lääkärien koulutukseen lisätään asiakaspalveluosuus? Odotamme innolla...
- Meri
Luin viestisi ja vaikken sinua tunnekaan, mietin koko viikonlopun miten sinun on käynyt. On suorastaan käsittämätöntä, että nykyäänkin vielä joku lääkäri kohtelee raskaana olevia naisia tavalla, jolla sinua on kohdeltu. Myös nimim. madamelle annetut kommentit lääkärin puolelta ovat olleet täysin asiattomia.
Itse sain asiatonta kohtelua eräässä synnytyssairaalassa 11 vuotta sitten ja valitin siitä. Silloin potilasasiamiehet olivat uutuus eikä asia mennyt sen pidemmälle kuin ylilääkärille. Minulla todettiin selkeästi ahdas lantio mutta kaksi naislääkäriä olivat vahvasti sitä mieltä, etten vain halunnut yrittää normaalisynnytystä. Lopulta sain sektiopäätöksen kun kysyin, että nämäkö lääkärit olisivat vastuussa mahdollisesti lapseni vammautumisesta tai jopa kuolemasta, kun hän ei missään tapauksessa mahtuisi alakautta. Sektiopäätöksestäkään minulle ei vaivauduttu kertomaan vaan sain tietää siitä ohimennen eräältä hoitajalta. Anestesialääkäri oli sitten ihan luku sinänsä; tämän lääkärin käyttäytyminen sai minut valittamaan. Anestesialääkäri kiroili ja huusi tullessaan leikkaussaliin; oli närkästynyt kun vaadin yleisanestesian.
Nyt olen uudelleen raskaana ja olen jo varautunut "taistelemaan" sairaalan henkilökunnan kanssa.
Ilman muuta kannattaa tehdä asiallinen valitus sillä muuten ko. lääkäri jatkaa toimintaansa surutta ja luulee olevansa kovinkin taitava. Lääkäreiltäkin pitäisi vaatia soveltuvuuskokeita ammattiin, jossa joutuu jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisiin. Lääkärikään ei saa sanoa mitä sylki suuhun tuo ja lääkärinkin on siedettävä sitä, että asiakas on eri mieltä.
Toivottavasti synnytyksesi sujui ok ja sinulla on jo käärö sylissäsi. Kun olet toipunut, muista valittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938