Tapanin armeija käynti oli tosi kovaa meininkiä!
Minä olin hänen viimeinen ihmisiin luettu henkilö! Minä olin alikersantti, kun Tapani astui palvelukseen! Huomasin silloin jo mihin tätä miestä viedään! 1972 oli vuosiluku!
Kuka muistaa?
Tapani Kansa, armeijassa!
34
4468
Vastaukset
- utelias
Mitäs tuo nyt tarkoitti ?
Mikä muuten Tapsan sotilasarvo oli armeijassa ? Missäpäin hän kävi armeijan ?- Matti
RANJP 1972, elikkä upinniemessä rannikko jääkäri pataljoonassa, kiväärimies
- tahtoo tietää!
Matti kirjoitti:
Miten Tapsa käyttäytyi siellä armeijassa ? Oliko kovin uppiniskainen ?
- Hevonen pilttuun vie!
Matti kirjoitti:
Mikäs se Kansa sitten oli joka palveli Niinisalossa Rakuunanana 1969? Lehdistöä oli ainakin pirusti portilla sitä aina vastassa.
- Vicke
Hevonen pilttuun vie! kirjoitti:
Mikäs se Kansa sitten oli joka palveli Niinisalossa Rakuunanana 1969? Lehdistöä oli ainakin pirusti portilla sitä aina vastassa.
Joku on nyt ollu vahvassa kaatokännissä. Tapsa oli Upiniemessä 72/73 rannjp ek.
Eikä ollu kuvaajia portilla. Lähti siviiliin kaartin pataljoonasta, joka on hesassa eikä susirajan takana. - Anonyymi
Vicke kirjoitti:
Joku on nyt ollu vahvassa kaatokännissä. Tapsa oli Upiniemessä 72/73 rannjp ek.
Eikä ollu kuvaajia portilla. Lähti siviiliin kaartin pataljoonasta, joka on hesassa eikä susirajan takana.Oliko saanut lykkäystä, kun oli jo 23 v?
- masa
muistan minäkin,olin naapurituvan alokas.
- jk
mitä
- masa
jk kirjoitti:
mitä
muutamat sauhut tarjosin ja sätkät väänsin.
- sirkka liisa täti
Tuskin tapani kansa on edes inttiä käynny.on niin pehmonen ku ranskanpulla.ja neiti N:1
- masa
kyllä se tapsa intin kävi,aloitti RannJP:ssa ja siirrettiin muistaakseni valan jälkeen Kaartin pataljoonaan.
- ei ollut
"Kuka muistaa?" Valtaosa tämän turhan palstan tyypeistä ei ollut edes syntynyt silloin.
- jk
minä muistan
- samaa ikäluokkaa
Jos Tapsa kävi intin oikean ikäisenä, se tapahtui v. 1969. Luullakseni Tapsa selvisi 8 kuukauden palveluksella, koska se tiesi 3 kuukauden lisäaikaa keikkojen tekemiseen. Tapsa olen tuolloin suosionsa ensimmäisen aallon harjalla.
- masa
kyllä niitä tapsan inttikavereita silloisesta EK/RannJP:sta löytyy varmasti useampiakin,jos ei muuten niin sirkka-liisa tätin iloksi!
- Vicke
1972 rannjp, 11 kk
- T.A. Vastila
Ymmärtäkää Tapania. Isänsä oli kommunisti ja suvussa esiintynyt muutenkin viiraamista.
- masa
Nyt lähti tavastilan pojalta juttu heikoille jäille! Taitaa olla parempi lopettaa Tapsan inttimuistelot tähän!!
- T.A. Vastila
masa kirjoitti:
Nyt lähti tavastilan pojalta juttu heikoille jäille! Taitaa olla parempi lopettaa Tapsan inttimuistelot tähän!!
Ei lähtenyt. Kyllä se sukuhistoria syntytanhuvilla tunnetaan.
- masa
tapsan inttitouhuista yle teki aikanaan ohjelman.oisko jollakulla tietoa,jos sen vois saada vaikka dvd:nä ja mistä vois tilata! olis mukava muistella omaa armeija-aikaa.
- Kansa taisteli
Ryömit pihalla ja lähimetsässä. Naapurin ukko kaljapalkalla karjumaan siihen viereen. Et sinä mitään dvd:tä tarvitse.
- masa
Kansa taisteli kirjoitti:
Ryömit pihalla ja lähimetsässä. Naapurin ukko kaljapalkalla karjumaan siihen viereen. Et sinä mitään dvd:tä tarvitse.
odotin kyllä asiallista vastausta asialliseen kyselyyn.nimim.kansa taisteli vastaus osoittaa,että tällä foorumilla se on mahdotonta,valitettavasti!
- Kansa taisteli
masa kirjoitti:
odotin kyllä asiallista vastausta asialliseen kyselyyn.nimim.kansa taisteli vastaus osoittaa,että tällä foorumilla se on mahdotonta,valitettavasti!
Kysy sitten YLE:ltä, jos ohjelmaa kaipaat.
- masa
Kysy sitten YLE:ltä, jos ohjelmaa kaipaat.
oisko sulla antaa yhteystiedot YLE:n?
- Kansa taisteli
masa kirjoitti:
oisko sulla antaa yhteystiedot YLE:n?
Aikamies ja kyselee netissä tuollaisia. Osannet mennä YLE:n sivuille ja katsoa sieltä.
- masa
Aikamies ja kyselee netissä tuollaisia. Osannet mennä YLE:n sivuille ja katsoa sieltä.
kansa taisteli-miehet kertovat,näin ennen.Nyt kansa ei taistele eivätkä miehet kerro, kunhan viisastelevat! Keljua ,kun aihe olis kiinnostanut! Hyvää syksyä!
- Vicke
Teki sen rannjp:stä eli öbiksen kaislajääkäreisyä. Löytynee ylen srkistosts.
- Vicke
Rannjp 72/73. Voi olla, että pääsi siviiliin jo 72
Terveisin ikuvaari rannjp venek 72/73- Anonyymi
Miksi tuollainen nimimerkki?
- Albin
Katso Yle Areenassa:
http://areena.yle.fi/1-4671131 - Anonyymi
joo lähin siviliin silloin
- Anonyymi
Menin rannjp:aan upinniemeen helmikuussa 1973. Tapani Kansa oli meidän ryhmänjohtajan puheen mukaan siirtynyt aika alkuvaiheessa Kaartin Pataljoonaan Helsinkiin. Oli kuulemma ollut kova koulutuspaikka rannjp Hänelle?
- Anonyymi
Jos en väärin muista niin Tapsa oli samaan aikaan Upinniemessä kun itse olin intissä 1969 eli Rannjp Upinniemi. Oli muuten Suomen kovimpiin kuuluva aselaji ja varsinkin Rauk. Rannikkojääkäri koulutus on edelleen Top 6:ssa kun mitataan kovuutta ja monipuolisuutta.
1968-1969 oltiin jatkuvassa valmiudessa neukkien tunkeuduttua tsekkeihin.
Rauha Tapsan muistolle.
- AnonyymiUUSI
Olin kaartin 1 komppanian (kunniakomppania)kirjuri vuosina72-73.Hän tuli uutena eränä palvelukseen -73.Muistan kyllä hänet kun kävi toimistollamme asioimassa.Minä kotiuduin helmikuussa-73.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu882918Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4752249- 891582
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501326Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701188- 78903
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa13834- 30832
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal75786Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41767