Maksa-arvot

Maksa mietityttää

Lääkäri ei maininnut kumpi koholla alat tai alat. Alkoholia en ole juonut 4 vuoteen.
Vajaatoiminta ja lääkettä thyroxinin olen syönyt 4 kk.
Kysynkin voiko kilpirauhaslääke kohottaa maksa-arvoja?
Toinen arvoisa hieman koholla. Minulla on aina olleet matalat arvot.

9

6276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vajaa rouva

Minulla vajaatoiminta nosti maksa-arvoja (eivät koskaan ennen olleet korkealla, en käytä alkoholia). Thyroxinin myötä laskivat takaisin entiselleen. Varmaan 4 kk on liian lyhyt aika seurata. Onko lääkärisi tutkinut mutia syitä korkeisiin maksa-arvoihin?

• Alkup

Minulla on ollut alhaiset maksa-arvot ennen. Nyt minua huolettaa kumpi voisi nostaa arvoja verenpainelääke (kesti kauan löytää oikea lääke) vai thyroxin. Käytän myös magnesiumtabletteja, muuta ei sitten olekaan.

• Ota D3-vitamiinia!
        Alkup kirjoitti:

Minulla on ollut alhaiset maksa-arvot ennen. Nyt minua huolettaa kumpi voisi nostaa arvoja verenpainelääke (kesti kauan löytää oikea lääke) vai thyroxin. Käytän myös magnesiumtabletteja, muuta ei sitten olekaan.

D3-vitamiini olis kyllä ehdottoman välttämätön terveydelle, vaikka ei olisi kilpparin vajista tai muuta sairautta. Sitä ilman voi sairastua vaikka mihin. Pohjoisessa maassa emme saa sitä luonnollisesta lähteestä eli auringosta kuin kesällä.

D-vitamiinin annostus on henkilökohtainen. Siksi yleiset suositukset ei päde. Kannattaa ottaa kontrollit silloin tällöin, jotta osaa nostaa annoksen riittävän korkealle.

os et syö rasvaista kalaa kaksi kolme kertaa viikossa, kannattaa nauttia kalaöljykapseleita. Niistä saa elimistölle välttämättömiä omega3-rasvahappoja. Kala kapseleita parempi vaihtoehto.

• Vajaa rouva

Alkup, sinulla on voinut kilpirauhasen vajaatoiminta nostaa maksa-arvoja, kuten minullakin kävi. Ja eivät vielä ole ehtineet laskea, kun Thyroxinia on ollut niin vähän aikaa. Tietysti pitää tarkistaa, johtuuko ehkä uudesta verenpainelääkkeestä.

• Alkup

Kiitän kun osallistuttu minua huollettavana asiaan.

D3 vitamiini ei sovi minulle, oksennan sen pois. Kalaa tulee syötyä aivan liian vähän.
        Nyt täytyy ottaa niskasta kiinni.
        Verenpainelääke on ollut yli vuoden ja toivon ja rukoilen että se ei aiheuta maksa-arvojen nousua, sillä meni yli vuoden kaikkien verenpainelääkkeiden kokeiluun

Unohdin että otan mangnesiumin 3 kpl joka on maksimimäärä tätä. Voisikohan se
        vaikuttaa maksaan?

• Ota D3-vitamiinia!
        Alkup kirjoitti:

Kiitän kun osallistuttu minua huollettavana asiaan.

D3 vitamiini ei sovi minulle, oksennan sen pois. Kalaa tulee syötyä aivan liian vähän.
        Nyt täytyy ottaa niskasta kiinni.
        Verenpainelääke on ollut yli vuoden ja toivon ja rukoilen että se ei aiheuta maksa-arvojen nousua, sillä meni yli vuoden kaikkien verenpainelääkkeiden kokeiluun

Unohdin että otan mangnesiumin 3 kpl joka on maksimimäärä tätä. Voisikohan se
        vaikuttaa maksaan?

D-vitamiinia on saatavilla eri muodoissa kuten öljyä sisältävissä kapseleissa ja tableteissa. Jos yksi ei sovi, kokeile toista.

Oletan, että otit D-vitamiinikapselin (öljyä sisältävän) tyhjään mahaan. Ota D-vitamiini ruoan kanssa. Jos se on tablettina, ruoassa tulisi olla mukana rasvaa, jotta D-vitamiini imeytyisi. Näin et taatusti oksenna.

• Alkup.
        Ota D3-vitamiinia! kirjoitti:

D-vitamiinia on saatavilla eri muodoissa kuten öljyä sisältävissä kapseleissa ja tableteissa. Jos yksi ei sovi, kokeile toista.

Oletan, että otit D-vitamiinikapselin (öljyä sisältävän) tyhjään mahaan. Ota D-vitamiini ruoan kanssa. Jos se on tablettina, ruoassa tulisi olla mukana rasvaa, jotta D-vitamiini imeytyisi. Näin et taatusti oksenna.

Kiitos, yritän kokeilla.

Soitin terveyskeskukseen ja kysyin kumpi oli koholla, niin vastattiin että Afos oli 59.
        Tällaisesta afosista en ole kuullutkaan. Vatsa on kyllä kipeä ja kun syön niin turpoaa.
        Nyt sitten vatsa kuvataan.

• Vajaa rouva

Ainakin HUSLABin viitteiden mukaan AFOS 59 on normaali. Kannattaisi pyytää kaikki labratulokset itselleen niin voi helpommin tarkastella. Ne lähettävät postitse kotiin.

• Alkup

Vajaa rouva,
        Anteeksi kirjoitusvirhe afos 159.
        Olen hermona kun jokin taas nostaa arvoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe