Lääkäri ei maininnut kumpi koholla alat tai alat. Alkoholia en ole juonut 4 vuoteen.
Vajaatoiminta ja lääkettä thyroxinin olen syönyt 4 kk.
Kysynkin voiko kilpirauhaslääke kohottaa maksa-arvoja?
Toinen arvoisa hieman koholla. Minulla on aina olleet matalat arvot.
Maksa-arvot
9
6189
Vastaukset
- Vajaa rouva
Minulla vajaatoiminta nosti maksa-arvoja (eivät koskaan ennen olleet korkealla, en käytä alkoholia). Thyroxinin myötä laskivat takaisin entiselleen. Varmaan 4 kk on liian lyhyt aika seurata. Onko lääkärisi tutkinut mutia syitä korkeisiin maksa-arvoihin?
- Alkup
Minulla on ollut alhaiset maksa-arvot ennen. Nyt minua huolettaa kumpi voisi nostaa arvoja verenpainelääke (kesti kauan löytää oikea lääke) vai thyroxin. Käytän myös magnesiumtabletteja, muuta ei sitten olekaan.
- Ota D3-vitamiinia!
Alkup kirjoitti:
Minulla on ollut alhaiset maksa-arvot ennen. Nyt minua huolettaa kumpi voisi nostaa arvoja verenpainelääke (kesti kauan löytää oikea lääke) vai thyroxin. Käytän myös magnesiumtabletteja, muuta ei sitten olekaan.
D3-vitamiini olis kyllä ehdottoman välttämätön terveydelle, vaikka ei olisi kilpparin vajista tai muuta sairautta. Sitä ilman voi sairastua vaikka mihin. Pohjoisessa maassa emme saa sitä luonnollisesta lähteestä eli auringosta kuin kesällä.
D-vitamiinin annostus on henkilökohtainen. Siksi yleiset suositukset ei päde. Kannattaa ottaa kontrollit silloin tällöin, jotta osaa nostaa annoksen riittävän korkealle.
os et syö rasvaista kalaa kaksi kolme kertaa viikossa, kannattaa nauttia kalaöljykapseleita. Niistä saa elimistölle välttämättömiä omega3-rasvahappoja. Kala kapseleita parempi vaihtoehto.
- Vajaa rouva
Alkup, sinulla on voinut kilpirauhasen vajaatoiminta nostaa maksa-arvoja, kuten minullakin kävi. Ja eivät vielä ole ehtineet laskea, kun Thyroxinia on ollut niin vähän aikaa. Tietysti pitää tarkistaa, johtuuko ehkä uudesta verenpainelääkkeestä.
- Alkup
Kiitän kun osallistuttu minua huollettavana asiaan.
D3 vitamiini ei sovi minulle, oksennan sen pois. Kalaa tulee syötyä aivan liian vähän.
Nyt täytyy ottaa niskasta kiinni.
Verenpainelääke on ollut yli vuoden ja toivon ja rukoilen että se ei aiheuta maksa-arvojen nousua, sillä meni yli vuoden kaikkien verenpainelääkkeiden kokeiluun
Unohdin että otan mangnesiumin 3 kpl joka on maksimimäärä tätä. Voisikohan se
vaikuttaa maksaan? - Ota D3-vitamiinia!
Alkup kirjoitti:
Kiitän kun osallistuttu minua huollettavana asiaan.
D3 vitamiini ei sovi minulle, oksennan sen pois. Kalaa tulee syötyä aivan liian vähän.
Nyt täytyy ottaa niskasta kiinni.
Verenpainelääke on ollut yli vuoden ja toivon ja rukoilen että se ei aiheuta maksa-arvojen nousua, sillä meni yli vuoden kaikkien verenpainelääkkeiden kokeiluun
Unohdin että otan mangnesiumin 3 kpl joka on maksimimäärä tätä. Voisikohan se
vaikuttaa maksaan?D-vitamiinia on saatavilla eri muodoissa kuten öljyä sisältävissä kapseleissa ja tableteissa. Jos yksi ei sovi, kokeile toista.
Oletan, että otit D-vitamiinikapselin (öljyä sisältävän) tyhjään mahaan. Ota D-vitamiini ruoan kanssa. Jos se on tablettina, ruoassa tulisi olla mukana rasvaa, jotta D-vitamiini imeytyisi. Näin et taatusti oksenna. - Alkup.
Ota D3-vitamiinia! kirjoitti:
D-vitamiinia on saatavilla eri muodoissa kuten öljyä sisältävissä kapseleissa ja tableteissa. Jos yksi ei sovi, kokeile toista.
Oletan, että otit D-vitamiinikapselin (öljyä sisältävän) tyhjään mahaan. Ota D-vitamiini ruoan kanssa. Jos se on tablettina, ruoassa tulisi olla mukana rasvaa, jotta D-vitamiini imeytyisi. Näin et taatusti oksenna.Kiitos, yritän kokeilla.
Soitin terveyskeskukseen ja kysyin kumpi oli koholla, niin vastattiin että Afos oli 59.
Tällaisesta afosista en ole kuullutkaan. Vatsa on kyllä kipeä ja kun syön niin turpoaa.
Nyt sitten vatsa kuvataan.
- Vajaa rouva
Ainakin HUSLABin viitteiden mukaan AFOS 59 on normaali. Kannattaisi pyytää kaikki labratulokset itselleen niin voi helpommin tarkastella. Ne lähettävät postitse kotiin.
- Alkup
Vajaa rouva,
Anteeksi kirjoitusvirhe afos 159.
Olen hermona kun jokin taas nostaa arvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802085
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641836Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461786- 1231503
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1691325Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571287Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen621084- 71981
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27952- 15929