Pieni luontovisa

biologinalku

Tiedon hakeminen internetistä kielletty. Kysymykset saattavat olla joillekin helppoja. Ensimmäinen kaikkiin kysymyksiin oikein vastannut saa yllätyspalkinnon.

1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[] 6

2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] kyllä
[] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
[] ruskea

Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[] Antarktiksella
[] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa

26

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnen itseni idiootiksi. XD

    • 1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [] 4
      [x] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [x] kyllä
      [] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [] vaaleansininen
      [x] violettiin vivahtavan sininen
      [] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [] Antarktiksella
      [x] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa

      Kuinkakohan moni edes meni oikein... XD

      • biologinalku_ei_kirj

        Et saanut täysiä pisteitä.


      • biologinalku_ei_kirj
        biologinalku_ei_kirj kirjoitti:

        Et saanut täysiä pisteitä.

        Annan vielä sellaisen vinkin, että oikeastaan vain yksi meni oikein.


    • 1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?

      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?

      [] violettiin vivahtavan sininen


      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?

      [] Keski-Euroopassa

      • biologinalku_ei_kirj

        Valitettavasti kaikki väärin.


    • 1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [] 4
      [X] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [X] kyllä
      [] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [] vaaleansininen
      [X] violettiin vivahtavan sininen
      [] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [X] Antarktiksella
      [] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa

      • biologinalku_ei_kirj

        2/4

        Paras tulos tähän mennessä.


    • 0/4

      • biologinalku_ei_kirj

        Yrittäisit edes arvata.


    • 1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [] 4
      [x] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [] kyllä
      [x] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [] vaaleansininen
      [] violettiin vivahtavan sininen
      [x] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [x] Antarktiksella
      [] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa

      • Kaksi oikein.


      • KettuOnVeh

        kETTU98 oletko veh?


    • Hmm... :D

      1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [] 4
      [x] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [] kyllä
      [x] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [x] vaaleansininen
      [] violettiin vivahtavan sininen
      [] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [x] Antarktiksella
      [] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa

      • Kaksi oikein.


      • biologinalku kirjoitti:

        Kaksi oikein.

        Anteeksi, yksi siis oikein.


    • . Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [] 4
      [x] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [] kyllä
      [x] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [] vaaleansininen
      [] violettiin vivahtavan sininen
      x] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [] Antarktiksella
      [x] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa

      • Yksi oikein. Tiedät varmaan, mikä.


    • Jep.. vain yhdestä olin varma, muut jouduin veikkaamaan. Nähtävästi en ole kovin hyvä veikkaamaan... :|

    • Taidan kertoa pian oikeat vastaukset, mutta vielä saa yrittää. Luvassa on yllätyspalkinto oikein vastanneelle.

    • Päättelin muiden vastauksista näin:

      1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [] 4
      [x] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [] kyllä
      [x] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [x] vaaleansininen
      [] violettiin vivahtavan sininen
      [] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [] Antarktiksella
      [x] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa

    • 1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
      [] 3 - 5
      [X] 4
      [] 6

      2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
      [X] kyllä
      [] ei
      [] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.

      Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
      [] vaaleansininen
      [] violettiin vivahtavan sininen
      [X] ruskea

      Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
      [X] Antarktiksella
      [] Eteläisessä Afrikassa
      [] Keski-Euroopassa


      Vastasin taktisesti viimeisten joukossa!


      • biologinalku kirjoitti:

        Kaikki oikein!

        Omistan sinulle nämä Tommy Tabermanin runot. En ole itsr lukenut niitä, mutta luulen, että ne ovat hienoja runoja.

        http://preferita.blogspot.fi/2013/03/tommy-tabermannin-runoja.html

        Kiitän. Pitääpähän mennä lukemaan.
        Kysymykset olivat muuten aika hyviä. En olisi ikinä arvannut minkäänlaisten lintujen lentävän Antarktikselle talvehtimaan. Limanuljaska taas ei kuulosta yhtään syötävältä sieneltä.


    • Kahlaajilla tosiaan on yleensä juuri neljä munaa. Munissa on vielä sekin kiintoinen asia, että ne ovat hieman päärynän muotoisia. Miksi? Siksi, etteivät ne vieri pois pesästä, joka on pieni kuoppa maassa. Ne vain pyörivät ympyrää lähtiessään vierimään.

      Limanuljaska on syötävä sieni. Nimi ei ehkä kuulosta houkuttelevalta, mutta ihan hyvä sieni on kyseessä. Itsekin olen niitä poiminut. Limaisuutta voi vähentää nylkemällä lakin limaisen pintakelmun.

      Useimmat sinisiipikoiraat ovat päältä sinisiä ja naaraat ruskeita. Kuitenkin lehto- ja ruskosinisiivellä myös koiraat ovat ruskeita.

      Lapintiiralla on hallussaan pisimmän muuttomatkan ennätys. Lapintiirat tosiaan lentävät täältä talveksi Etelämannerta ympäröiville vesille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe