Tiedon hakeminen internetistä kielletty. Kysymykset saattavat olla joillekin helppoja. Ensimmäinen kaikkiin kysymyksiin oikein vastannut saa yllätyspalkinnon.
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] kyllä
[] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
[] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[] Antarktiksella
[] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa
Pieni luontovisa
26
120
Vastaukset
Tunnen itseni idiootiksi. XD
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[x] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[x] kyllä
[] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[x] violettiin vivahtavan sininen
[] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[] Antarktiksella
[x] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa
Kuinkakohan moni edes meni oikein... XD- biologinalku_ei_kirj
Et saanut täysiä pisteitä.
- biologinalku_ei_kirj
biologinalku_ei_kirj kirjoitti:
Et saanut täysiä pisteitä.
Annan vielä sellaisen vinkin, että oikeastaan vain yksi meni oikein.
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] violettiin vivahtavan sininen
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[] Keski-Euroopassa- biologinalku_ei_kirj
Valitettavasti kaikki väärin.
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[X] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[X] kyllä
[] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[X] violettiin vivahtavan sininen
[] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[X] Antarktiksella
[] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa- biologinalku_ei_kirj
2/4
Paras tulos tähän mennessä.
- biologinalku_ei_kirj
Yrittäisit edes arvata.
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[x] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] kyllä
[x] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
[x] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[x] Antarktiksella
[] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa- KettuOnVeh
kETTU98 oletko veh?
- Hmm... :D
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[x] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] kyllä
[x] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[x] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
[] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[x] Antarktiksella
[] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa . Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[x] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] kyllä
[x] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
x] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[] Antarktiksella
[x] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-EuroopassaJep.. vain yhdestä olin varma, muut jouduin veikkaamaan. Nähtävästi en ole kovin hyvä veikkaamaan... :|
Taidan kertoa pian oikeat vastaukset, mutta vielä saa yrittää. Luvassa on yllätyspalkinto oikein vastanneelle.
Päättelin muiden vastauksista näin:
1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[] 4
[x] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[] kyllä
[x] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[x] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
[] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[] Antarktiksella
[x] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa1. Kuinka monta munaa kahlaajilla yleensä on?
[] 3 - 5
[X] 4
[] 6
2. Onko limanuljaska syötävä sieni?
[X] kyllä
[] ei
[] Joissain Keski-Euroopan maissa sitä pidetään syötävänä, mutta suomalasissa sienikirjoissa sen syömistä ei suositella.
Minkä värinen on lehtosinisiipikoiras siipien yläpinnalta?
[] vaaleansininen
[] violettiin vivahtavan sininen
[X] ruskea
Missä suomessakin pesivät lapintiirat talvehtivat?
[X] Antarktiksella
[] Eteläisessä Afrikassa
[] Keski-Euroopassa
Vastasin taktisesti viimeisten joukossa!Kaikki oikein!
Omistan sinulle nämä Tommy Tabermanin runot. En ole itsr lukenut niitä, mutta luulen, että ne ovat hienoja runoja.
http://preferita.blogspot.fi/2013/03/tommy-tabermannin-runoja.htmlbiologinalku kirjoitti:
Kaikki oikein!
Omistan sinulle nämä Tommy Tabermanin runot. En ole itsr lukenut niitä, mutta luulen, että ne ovat hienoja runoja.
http://preferita.blogspot.fi/2013/03/tommy-tabermannin-runoja.htmlKiitän. Pitääpähän mennä lukemaan.
Kysymykset olivat muuten aika hyviä. En olisi ikinä arvannut minkäänlaisten lintujen lentävän Antarktikselle talvehtimaan. Limanuljaska taas ei kuulosta yhtään syötävältä sieneltä.
Kahlaajilla tosiaan on yleensä juuri neljä munaa. Munissa on vielä sekin kiintoinen asia, että ne ovat hieman päärynän muotoisia. Miksi? Siksi, etteivät ne vieri pois pesästä, joka on pieni kuoppa maassa. Ne vain pyörivät ympyrää lähtiessään vierimään.
Limanuljaska on syötävä sieni. Nimi ei ehkä kuulosta houkuttelevalta, mutta ihan hyvä sieni on kyseessä. Itsekin olen niitä poiminut. Limaisuutta voi vähentää nylkemällä lakin limaisen pintakelmun.
Useimmat sinisiipikoiraat ovat päältä sinisiä ja naaraat ruskeita. Kuitenkin lehto- ja ruskosinisiivellä myös koiraat ovat ruskeita.
Lapintiiralla on hallussaan pisimmän muuttomatkan ennätys. Lapintiirat tosiaan lentävät täältä talveksi Etelämannerta ympäröiville vesille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511