9 luokkalaisella burn out?

isifudifj

voiks 9luokkalaisella olla burn out?

5

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeej jees

      Yleensä syynä on koulun huono sisäilma jota mahdollisesti voimistaa kodin ilmasto varsinkin jos asut koneelliseti ilmastoidussa talossa. Pidä ikkunaa usein auki luokassa ja kotona.

      Tuossa iässä myös syödään paljon roskaruokaa ja nukutaan vähän.

      • setä-

        juu etenkin d-vitamiinin puutos on suomalaisilla hyvin yleistä, samoin omega 3:sista voisi olla hyötyä jos ei syö rasvaista kalaa usein (kalapuikoissa ym. noita ei ole)

        riittävä uni on tosi tärkeää ja raitis ilma kuten yllä kirjoitettiin.


    • päivä paistaa vielä

      Mielestäni voi olla. Koulumaailma on kovaa. 9 luokka on peruskoulun viimeinen ja se luo osaltaan paineita saada paras mahdollinen päästötodistus, jolla sitten hakee uuteen oppilaitokseen. Sitten voi vielä miettiä arjen rytmitystä. Kuinka paljon läksyt vievät omasta ajasta koulupäivän jälkeen. Mitä puuhaillaan, roikutaanko liikenevä aika netissä puolille öin ja ollaan jo valmiiksi väsyneitä aamulla kun herätyskello soi. Onko liikaa harrastuksia? Voisiko jostakin tinkiä jos niitä on paljon tai jos se yksikin vaatii niin paljon panostamista, että on kuin kahta työtä tekisi. Mielekkyys häviää.Miten on ravitsemuksen laita? Onko ruoka monipuolista eikä vain päivittäin sitä mättöä ja makeat päälle. Väsymyksen takana voi olla myöskin oikeita fyysisiä vaivoja esim. diabetes tai alhainen hemoglobiini. Sulje nämä pois menemällä kouluterveydenhoitajalle. Voimia sinulle syksyyn ja kaikkea hyvää elämääsi. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua

    • Cfs potilas

      Itse olen kanssa 9 luokkalainen. Kyllä voi olla jonkinlainen burn out. Itselläni on stressistä ja mykoplasmasta seurannut krooninen väsymysoireyhtymä. Nyt on aivan hirveä loppuunpalamisen tunne. Niinhän lääkärikin totesi, että minulla on tullut jonkinlainen loppuunpalaminen ja siis loppuunpalaminen oli krooninen väsymysoireyhtymä. Ota nyt vaan rennosti. Tää sairaana oleminen on perseestä. Ole kiitollinen, että olet terve ja pääset opiskelemaan ammattiin kohta :)

    • tilanneanalyysi

      Jos sosiaalinen ympäristö on todella huono ja koulun asettamat vaatimukset tuntuvat ylivoimaisilta, uskon että 9 luokkalaisella voi olla burn out.

      Tein itse 9 luokalla paljon kouluhommia ja käytin pänttäämiseen pahimmillaan kokonaisia iltoja. Minulle ei tullut burn outia, sillä jaksoin samaa tahtia paljon pitemmälle. Toisaalta sain tukea perheeltäni, jonka uskon ehkäisseen loppuunpalamista. Sosiaaliset suhteet ovat tässäkin asiassa ehdottoman tärkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe