Arka koira

Unna123

Mun 7v suomenlapinkoira tuli mua vastaan kun tulin kotiin, sillä seurauksella että räsymatto luisti tassujen alta. Nyt ei suostu tulemaan keittiön läpi olohuoneeseen, eikä olkkarista keittiön läpi eteiseen. Ei auta maanitteli,makupalat, käskyt, ei mikään. Oleilee vaan makkarissa ja eteisessä. Olisko kellään mitään neuvoa mitä pitäisi tehdä?

4

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiruus

      Hanki pitävä matto kettiöön.

      • Unna123

        Nyt keittiössä on kumipohjainen matto mikä on ollut ennenkin, (räsymatto oli väliaikainen) koira tulee vain etutassut ja toinen takajalka keittiöön. Kannamme olohuoneeseen ja takaisin. Joku kehoittikin peittämään lattian pahveilla tai lehdillä ja poistaa niitä pikkuhiljaa, kattellaan jos onnistuisi. Makupaloja ei voi jättää lattialle kun on toinen koira (pkkääpiömäyris) Lisää vinkkejä saa laittaa, kiitos!


    • Koiruus

      Voi olla ihan hyvä idea laittaa pahveja (paitsi että ne voi luistaa myös), tai sitten paljon pitäviä mattoja. Eikö se mene siis matoille vai eikö se mene paljaille lattioille?

      Jos ei siis mene paljaille lattioille, niin sitten voisi laittaa paljon pitäviä mattoja, että pystyy kulkemaan, ja pikkuhiljaa vähentää niitä. Ja lapinkoiraa ei kannata yhtään painostaa, koska sen rotuinen helposti painostuu, ja varsinkin kun se lukee todella hyvin ihmistä, niin se voi huomata nopeasti ärtymyksen tai turhautumisen (vaikka itse ei huomaa) ja menee siitä helposti lukkoon.

      Varmaan joka tapauksessa kannattaa yrittää olla tekemättä siitä numeroa että se ei mene joka paikkaan, ettei paineistu. Enempää en tiedä taas miten pelkoja voitetaan, muuta kuin pikkuhiljaa lähestymällä pelästyksen paikkaa, ja kehua kun ei vielä reagoi voimakkaasti. Sitä usein tehdään pitkään, kunnes voidaan koiran hermostumatta olla aina lähempänä ja lähempänä, koiraa pakottamatta.

      • Unna123

        Menee kyllä matoille ja pahvi/paperi, muualla, mutta ei tule keittiöön. Mulla on nyt paperit eteisessä ja keittiössä, menee eteiseen ei keittiöön. Koitin makupalalla houkutella keittiöön ja vein palaa vähän kauemmaksi, Unna katsoi että ahaa, ei kannata petkuttaa. On kyllä tosi tarkkaavainen rotu.Ajattelin antaa paperien olla jonkun aikaa ja katsella mitä tapahtuu. Toinen koira on myös enemmän makuuhuoneessa Unnan kaverina, ei tarvi olla yksin. Karvanlähtö on myös nyt ja ei tarvi imuroida kuin makkari :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe