Manuaali vaihteisto ja pakki ei mene kunnolla päälle kylmänä. Auttasko vaihteistoöljyn vaihto vai onko joku muu vika. Voiko huonot/ vanhat jarru/kytkin nesteet vaikuttaa kykimen toimintaan? Auto on s70 2.4 bensa ja vm 98
Volvon pakki ei mene kylmänä päälle.
3
3553
Vastaukset
- se menee näin
Samalla kun painat pakkia vaihdekepistä päälle, nosta kytkintä ihan pikkasen ja varovasti, sit se menee iisisti päälle.
- valmiina päällä
sama juttu. laitan aina valmiiksi pakin päälle jos pitää lähteä peruuttamalla niin ei ole ongelmaa. yksi aamu ei meinannut millään saada pakkia päälle.
- V40t4
Ongelma lienee ratkaistu. Mutta jos jollakin on sama ongelma niin tämä viesti on heille: Vanha kytkinneste kyllä vaikuttaa, joisssakin volvoissa on jarru ja kytkinneste samassa säiliössä/järjestelmässä, volvo virallisesti yleensä suosittelee näissä järjestelmissä kytkin/jarrunesteen vaihtamista viimeistään joka toinen vuosi. Jos ajat usein kovaa ja vaikeissa olosuhteissa tai hinaat paljon niin silloin jarru/kytkinneste tulisi vaihtaa joka vuosi. Toki vaihteistoöljykin voi vaikuttaa. Volvolla on pääasiassa kahdenlaisia vaihteen vaihtotapoja manuaalivaihteistoissa vanhemmissa malleissaan, Joissakin vaihteiden vaihto tapahtuu valitsinvaijereilla, yleensä volvon turbomalleissa. Toisissa on metallitanko ja puslat, toisinaan nämä puslat alkavat ikäännyttyään antamaan periksi tai hajoamaan kahtia. Useimmiten silloin tulee ongelmia saada ensimmäistä vaihdetta tai pakkivaihdetta päälle.
Auton pitää olla merkistä ja mallista riippumatta täysin pysäytettynä/paikallaan kun laitat pakin päälle, eikä auto saa liikkua lainkaan. Itse yleensä painan samalla jarrupoljinta kytkimen lisäksi ja sitten vasta pakin päälle laittamisen jälkeen vapautan jarrupolkimen tai kotipihalta lähdettäessä käytän kytkimen kanssa käsijarrua ennen kun pistän pakin päälle. Käsijarru pois päältä ennen kytkimen nostamista. Jos auto liikkuu vähänkin silloin kun laitat pakin päälle silloin voi pakin päälle saanti olla vaikeaa, voi kuulua myös vaihderattaiden hiomisen ääntä. Tämä johtuu siitä että vaihteistossa yleensä ei ole pakkivaihteen kohdalla lainkaan synkronointirenkaita (synkronointirenkaiden tehtävä on tasata auton ajonopeus, vaihteiston ja voimansiirron,moottorin nopeuserot toisiinsa yhteensopivaksi). Synkronointirenkaat ovat yleensä erittäin pitkä ikäisiä, mutta väärällä käyttötavalla nämäkin voi saada rikki ennen aikojaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026