oisin kysynyt että mistä yleensä johtuu jälkikäynti kun moottorin sammuttaa?? voiko sytytyksessä olla jotain vikaa?? vai missä??
jälkikäynti
12
6844
Vastaukset
- yksilahkeinen
Onko kone ylikuumentunut?
Mistä autosta on kyse? Toimiiko flektin lämpötila-anturi?
Oletko tankannut 95E:tä 98:aa vaativaan autoon?- vw hemmo
ilmeisesti sulla on auto jossa on kaasari.kasarissa on tyhjäkäyntipiirissä sulkuventtiili joka sulkeutuu kun syt.virran katkaisee.jälkikäynti on sitä kun palotilassa karsta hehkuu ja tyhjäkäyntipiirin kautta tulee bensaa palotilaan ja tapahtuu ns.hehkusytytys.liian aikainen sytytyshetki aiheuttaa palotilan lämmön nousun ja siten paikat on kuumana.myöskin tulppien lämpöarvon pitää olla oikea.tässä tapauksessa kylmemmät,sekä bensan oktaaniluku oikea,eli korkeampi.
- minä
auto on ford taunus vm.75...jälkikäyntiä esiintyy harvemmin..ei joka kerta kun moottorin sammuttaa. Välillä lämpömittari käy punaisella mutta tulee heti takaisin normaaliin. Tuota tapahtuu noin kerran 500km..missä vika voi olla?? korjaamollakaan ei tiedetty tuota ylikuumenemista...lämpötila-anturi on vaihdettu noin vuos sitten. ei syö jäähdytinnestettä ei öljyä...en ole mikään tietäjä näitten autojen suhteen.Mitä kannattas tehdä?? ajattelin vaihtaa tulpat lähiaikoina.
- yksilahkeinen
minä kirjoitti:
auto on ford taunus vm.75...jälkikäyntiä esiintyy harvemmin..ei joka kerta kun moottorin sammuttaa. Välillä lämpömittari käy punaisella mutta tulee heti takaisin normaaliin. Tuota tapahtuu noin kerran 500km..missä vika voi olla?? korjaamollakaan ei tiedetty tuota ylikuumenemista...lämpötila-anturi on vaihdettu noin vuos sitten. ei syö jäähdytinnestettä ei öljyä...en ole mikään tietäjä näitten autojen suhteen.Mitä kannattas tehdä?? ajattelin vaihtaa tulpat lähiaikoina.
Onko jäähdyttäjä alkuperäinen?
Jäähdyttäjän säleikkö voi olla paskan tukkima.
Myös jäähdyttäjän sisäpuoleiset kanavat voivat olla tukossa.
Se lohtu tuossa koneessa on, että kansi on valurautainen, eli ei ihan heti ota nokkiinsa jos hiukan ylikuumenee.
Voisit kokeilla vaihtaa termostaatin.
Ja pestä jäähdytysjärjestelmän. - minä
yksilahkeinen kirjoitti:
Onko jäähdyttäjä alkuperäinen?
Jäähdyttäjän säleikkö voi olla paskan tukkima.
Myös jäähdyttäjän sisäpuoleiset kanavat voivat olla tukossa.
Se lohtu tuossa koneessa on, että kansi on valurautainen, eli ei ihan heti ota nokkiinsa jos hiukan ylikuumenee.
Voisit kokeilla vaihtaa termostaatin.
Ja pestä jäähdytysjärjestelmän.jäähdyttäjä on alkuperäinen...vuos sitten oon pessyt koko jäähdytysjärjestelmän. Termostaatin vaihdoin kesällä ei auttanut. Yleensä termostaatti on foordeissa yleisvikana. En usko että jäähdyttäjä ois tukossa. Voiko kannentiiviste vuotaa?? miten sen saa selville vuotaako? kannattaako kuinka usein massata pohja?
- yksilahkeinen
minä kirjoitti:
jäähdyttäjä on alkuperäinen...vuos sitten oon pessyt koko jäähdytysjärjestelmän. Termostaatin vaihdoin kesällä ei auttanut. Yleensä termostaatti on foordeissa yleisvikana. En usko että jäähdyttäjä ois tukossa. Voiko kannentiiviste vuotaa?? miten sen saa selville vuotaako? kannattaako kuinka usein massata pohja?
Eipä taida kannentiiviste vuotaa. Ei pitäisi vaikuttaa millään tavoin jälkikäyntiin.
Vuotamisen toteat jäähdytysnesteen vähenemisellä ja öljyn ja nesteen sekoittumisella.
Jäähdytysjärjestelmän koepaineistaminen ilmaisee vuodon.
Kone voi olla todellakin karstoittunut, joka johtaa siihen, että männän päällä oleva kuuma karsta sytyttää kaasun. - minä
yksilahkeinen kirjoitti:
Eipä taida kannentiiviste vuotaa. Ei pitäisi vaikuttaa millään tavoin jälkikäyntiin.
Vuotamisen toteat jäähdytysnesteen vähenemisellä ja öljyn ja nesteen sekoittumisella.
Jäähdytysjärjestelmän koepaineistaminen ilmaisee vuodon.
Kone voi olla todellakin karstoittunut, joka johtaa siihen, että männän päällä oleva kuuma karsta sytyttää kaasun.voiko sen paineistamisen tehdä korjaamolla?? aattelin huomenna auton viedä korjaamolle ja selvittää syyn.on ollut apua teidän vastauksista..kiitos.
vaihdoin tänään tulpat ja ei ole sen jälkeen vielä ollut jälkikäyntiä.
onko muuten vaihteiston tiiviste vaikea vaihtaa??
- on on
Ennen joihinkin autoihin korjaamolla asennettiin jälkikäynnin estoventtiili.
Se pelitti näin...
Imusarjasta oli letku sähköiseen venttiiliin, joka sulkeutu, kun autoon virta kytkettiin.
Sammuttaissa sitten, kun virta katkaistiin venttiili avautui ja päästi imusarjaan ilmaa, joka puolestaan, esti konetta saamasta polttonestettä estäen jälkikäynnin.
Joissakin Foordeissa tuollainen venttiili oli jopa vakiona.
Itse jälkikäynnin syyt on toiset kirjoittajat jo kertoneet.- minä
oisko mahdollista semmoista venttiiliä saada taunukseen??? ja paljonko maksaa?? voiko jälkikäynnin vikana olla se että 98 sekaan ei ole laitettu tarpeeksi venttiilinsuojaainetta?? eihän 99 enää ole missään..ja sitähän se pitäisi olla.
- yksilahkeinen
minä kirjoitti:
oisko mahdollista semmoista venttiiliä saada taunukseen??? ja paljonko maksaa?? voiko jälkikäynnin vikana olla se että 98 sekaan ei ole laitettu tarpeeksi venttiilinsuojaainetta?? eihän 99 enää ole missään..ja sitähän se pitäisi olla.
Kokeile ihan piruuttasi lisätä venttiilinsuoja-ainetta.
Itselläni oli aikoinaan BX-sitikka, joka ei tykännyt alkuunkaan, jos autoon laittoi 98:a, jossa tuota suoja-ainetta ei ollut.
Tuli jälkikäyntiä. - minä
yksilahkeinen kirjoitti:
Kokeile ihan piruuttasi lisätä venttiilinsuoja-ainetta.
Itselläni oli aikoinaan BX-sitikka, joka ei tykännyt alkuunkaan, jos autoon laittoi 98:a, jossa tuota suoja-ainetta ei ollut.
Tuli jälkikäyntiä.oon käyttäny suoja-ainetta koko ajan kun auto on ollut...kannattaisiko kokeilla ilman??? voiko rikkoo mitään ilman suoja-ainetta?
- vw hemmo
minä kirjoitti:
oon käyttäny suoja-ainetta koko ajan kun auto on ollut...kannattaisiko kokeilla ilman??? voiko rikkoo mitään ilman suoja-ainetta?
foordissa on ihan pakko käyttää sitä lyijyn korvaavaa lisäainettaa.ilman sitä pakoventtiilit uppoaa kannen sisään,kallis remppa ilman lisäainetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948