mikä kamera meikäläiselle?

keba_b

Tarkoitus olisi ostaa digikamera kunnon optisella zoomilla. Tutustuin huolella eri lehtien vertailuihin (Kamera, MB) ja päädyin Fuji Finepix S7000-kameraan. Kuvanlaatu oli järkyttävän huono. Palautin sen ja nyt ajattelin uhrata noin 1000 euroa kunnon (?) kameraan. Antakaapa suosituksia. Ominaisuuksia, joita kameralta kaipaisin, on:

-Käyttää Compact Flashia (tuli ostettua 1GB kortti)
-laajakulma 28-35mm
-tele n. 200mm
-mielummin pienikokoinen. S7000 koko oli milestäni ihan OK
-pienikohinainen kenno
-vähintään 5 Megapikseliä

Canonin Powershot Pro 1:een olen tutustunut jo paremmin, vaikuttaa olevan muuten OK, mutta kenno saisi olla vähäkohinaisempi, koska aion kuvata paljon öistä taivasta.

3

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veka

300D kit irtoaa jo alle tonnilla kun ostajat halajavat jo parempilaatuista 20D:tä. Saat hyvän digijärkkärin, johon saa myöhemmin kiinni muitakin linssejä kuin kameran mukana tulevan.

Alla olevasta linkistä löydät useita kamera-arvosteluja:
      http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

...tsekkaa myös Nikonin 70D.

• keba_b

toi D70 olis kyllä aika hyvä...eipä paljon ole kohinaa hämärässä otetuissa kuvissa, mutta hintaa alkaa kertyä (kuin myös 300D:lle), jos siihen vielä 200mm teleputkea alkaa ostamaan.....

• ----------------
        keba_b kirjoitti:

toi D70 olis kyllä aika hyvä...eipä paljon ole kohinaa hämärässä otetuissa kuvissa, mutta hintaa alkaa kertyä (kuin myös 300D:lle), jos siihen vielä 200mm teleputkea alkaa ostamaan.....

Jos haluat vähäkohinaisen kameran muullakin kuin pienimmällä ISO-herkkyydellä, niin ainoa mahollisuus on filmikamera tai digijärkkäri (suurempa kenno kuin pokkarissa, siksi kohinaa vähemmän).

Itse suosittelisin sinulle Canonin 300D D70 sijaan, koska se on paljon halvempa ja ominaisuudet varmasti riittävät sinulle.

Canon 300D EF18-55mm (28.8-88mm) maksaa Saksasta alle 800?

Sekä mukaan vaikka Canon EF 55-200/4.5-5.6 II USM 200?
        Tai Sigman vastaava 100?

Tosin kannattaa harkita 300?-> sijoittamista, sillä noissa ihan halvimmissa ei ole kovinkaan hyvä kuvanlaatu täydellä aukolla.

Digijärkkäreissä Nikon 1.5(muistaakseni) Canon 1.6 kertaa objektiivin polttoväli, niin saadaan kino vastaavuus, johtuu kennon koosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe