Tietääkö joku, montako ivf/icsi -hoitokertaa tehdään julkisella puolella enintään eli onko hoitomäärää rajoitettu? Riippuuko määrä siitä, minkä sairaalan piiriin kuuluu? Itse HUS-piirissä.
ivf/icsi hoitokertojen määrä
8
4826
Vastaukset
- Tyyne
mun tuttavapariskunnalle tehdään kolmas ivf kohtapuoliin. Sitä aloitettaessa lekuri oli sanonut että tämä on sitten viimeinen... joten sen jälkeen yksityiselle...
- saikku
Meillä oisi edessä vasta nää hoidot ja olen yrittänyt ottaa selvää paljonko maksaa ja monestikko se tehdään.
Kuinka todennäköistä muuten on että edes tulee raskaaksi ensimmäisellä kerralla? - epis
saikku kirjoitti:
Meillä oisi edessä vasta nää hoidot ja olen yrittänyt ottaa selvää paljonko maksaa ja monestikko se tehdään.
Kuinka todennäköistä muuten on että edes tulee raskaaksi ensimmäisellä kerralla?että tulee raskaaksi.
- tintti
saikku kirjoitti:
Kuinka todennäköistä muuten on että edes tulee raskaaksi ensimmäisellä kerralla?Yksityisen hintoja en tiedä. Julkisella puolella maksuna on polin käyntikertamaksu, joka on ainakin Husissa 22 euroa/käynti. Käyntejä on hoitojakson aikana ainakin viisi: ensimmäinen lääkärikäynti (sisäultra, reseptit, keskustelu),ivf-pistosaloitus (lääkäri pistoshoitaja), ultra, punktio ja alkionsiirto. Näiden lisäksi vähintään yksi verikoe eli labrakäynti. Ja onnistuneen alkionsiirron jälkeen kai joitain käyntejä, itse en viimeeksi noin pitkälle päässyt. Noiden lisäksi joudut maksamaan lääkkeet, joissa vuosittainen katto on vähän yli 600 euroa, mikä tulee täyteen (ainakin mulla) yhdellä hoitojaksolla. Raskaustodennäköisyys on jotain 30% per hoitokerta.
- yksityisellä
tintti kirjoitti:
Yksityisen hintoja en tiedä. Julkisella puolella maksuna on polin käyntikertamaksu, joka on ainakin Husissa 22 euroa/käynti. Käyntejä on hoitojakson aikana ainakin viisi: ensimmäinen lääkärikäynti (sisäultra, reseptit, keskustelu),ivf-pistosaloitus (lääkäri pistoshoitaja), ultra, punktio ja alkionsiirto. Näiden lisäksi vähintään yksi verikoe eli labrakäynti. Ja onnistuneen alkionsiirron jälkeen kai joitain käyntejä, itse en viimeeksi noin pitkälle päässyt. Noiden lisäksi joudut maksamaan lääkkeet, joissa vuosittainen katto on vähän yli 600 euroa, mikä tulee täyteen (ainakin mulla) yhdellä hoitojaksolla. Raskaustodennäköisyys on jotain 30% per hoitokerta.
Meillä tehtiin yksityisellä mikroinjektio, joka on hieman kalliimpi kuin IVF. Lääkkeet tekee sen 600e (loput KELA korvaa) koko hoidon hinnaksi tuli KELA-korvauksen jälkeen n. 2400e, johon sisältyy toimenpiteet ja alkioiden pakastus. Nyt odotellaan..
- Tuleva isä
Omalla kohdallamme ivf-hoitoja on tehty aivan alusta lähtien viisi kertaa, näistä yksi aivan kokeilumielessä ja omasta tahdosta yksityisesti. Istutuksia on ollut tietenkin useampi, veikkaisin kahdeksaa. Lopullinen(?) tärppi osui viimeisellä kerralla - Heh, kuten aina... No, me olimme itse päättäneet, että se on viimeinen. Muistaakseni useimmin on puhuttu kuudesta kerrasta jonkinlaisena kattona, mutta tapauskohtaistahan tuo on. Kyllähän noita maailmalla tehdään niin paljon kuin lompakko kestää.
Hoitojen hintaan vaikuttaa kai eniten lääkkeet ja se, milloin niitä hankitaan. Mikäli hoitoja on siis useampi peräkkäin. Jos yhden lääkesatsin hommaa loppuvuodesta ja toisen hankkii alkuvuodesta, katkeaa vuodenvaihteessa Kelan korvauskatto siihen paikkaan. Osa lääkkeistä toki säästyy osittain myös seuraavaan kertaan, mutta ne kalleimmat ovat pohjalta kertalaaki. Toisaalta eivät nämä lääkkeet ketään työssä käyvää konkurssiin aja, ja köyhien nyt ei lapsia kannata muutenkaan tehdä. Itse emme ainakaan ole koskaan miettineet hoitoja taloudelliselta, vaan äidin (Niin, totta se todellakin taitaa olla.) terveyden kannalta. Hirveitä myrkkyjähän ne tropit ovat.
Hoito yksityisellä ei juurikaan hetkauttanut. Olisiko tuo ollut 1500e? Lääkkeissähän tulee Kela siinäkin tapauksessa vastaan.
Onnea ja voimia yrityksille. Itsellämme meni yli seitsemän vuotta, mutta nyt näyttää hyvältä... - Me
Kunnallinen puoli tekee kolme siirtoa. Tästä on joku lakikin, että kaikki ovat oikeutettuja kolmeen siirtoon.
Ei riipu sairaalan piiristä.
Musta sais kyllä olla suurempi tuo luku.- kai..
että tekee kolme IVF/ICSI-hoitoa, johon saa kaikki mahdolliset pakastesiirrotkin? Mutta sitten tietysti vaan ne kolme siirtoa, jollei mitään saada koskaan pakkaseen. Ja siinä tapauksessa jos on jo kaksi yhteistä lasta, ei pääse julkisen hoitoihin ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407