Ällöttää

Heop

Omaan kotiin muuttamisen ja työelämän aloitettuani olen vasta tajunnut kuinka viinakeskeinen tämä maailma jossa elän niin on.
Omat vanhempani eivät pahemmin juo. Itse olen teininä hiprakoita vedellyt...niin ja nykyään sillon tällöin(harvoin).Mutta tarkoitan nyt ympärillä olevaa "maailmaa".
Töissä kuulee kommentteja, "pitäiskö pitää tuparit niin ois taas yks syy juoda". Yks kaveri selittää ettei pysty olemaan viikkoa juomatta. Jotkut tapaavat kavereita vain viinan merkeissä. Eräs kyselee juhlimisillan jälkeen "onko paha krapula?"(mitä hienoa???) Naapurissa porukka istuu keskellä viikkoa keittiöpöydän ääressä ryyppäämässä. Sitten kun menet bileisiin niin juomattomuus on suorastaan rikos ja olet tylsä ym kun et juo.
Mua ällöttää tämä viinan ihannointi. Juomiskokemuksilla lesotaan(?) vaikka ollaan jo yli 20v ja alun jännitys(?) pitäisi jo olla poissa. Mutta kun kuuntelee aikuisten juttuja niin sama meininki jatkuu-tosin useilla harvemmin. Mitä hittoa? Onhan paljon muutakin mukavaa tekemistä viikonloppuisin kuin juominen! Kyllä sinne baaríin voi minusta mennä limulinjallakin eikä sinne baariinkaan tarvi aina mennä! Ne rahat mitä menee juomiin viikonloppuisin, niin voisi käyttää esim matkailuun tai käydä hienossa paikassa syömässä. Mieti, 4 drinkkiä =25e, sillä saa jo vaikka ankkaa punaviinikastikkeessa.(Nam!)
Minä ainakin haluan elää 7 päivää viikosta (ei krapulapäivää!) ja elää mielummin monipuolisesti. Kavereiden kanssa voi myös pelata lautapelejä (todella antoisia), käydä esim keilaamassa, syömässä porukalla, katsoa leffoja.Monet ei varmaan uskalla ehdottaa kavereille muuta(?). Mun pitäisi varmaan tutustua joihinki uskovaisiin niin löytäisin kaltaistani seuraa kun olen niin tylsä juovien mielestä. (hitto mitä lauseita, huomaa et koulusta on vähän aikaa!).
Juominen on epäterveellistä ja johtaa joskus alkoholismiin. Luettuani www.tukiasema.net sivulta alkoholismin vaiheista, huomasin että ensimmäinen vaihe täsmää moneen:

1) Varhaisvaihe
-Lisääntynyt toleranssi, eli sietokyky tarkoittaa elimistön kykyä sietää alkoholin vaikutusta niin, että tarvitaan suurempi annos vaikutuksen saavuttamiseen.

-Edelliseen liittyen, tarve ottaa suurempia määriä alkoholia toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi.

-Toistuvat muistin menetykset. Henkilö ei jälkeenpäin muista tekemisistään mitään.

-Jatkuva juomisen ajatteleminen. Alkoholi ja siihen liittyvät asiat (juhliminen jne.) ovat lähes jatkuvasti mielessä.

Vaiheita on yhteensä 3.
Kuinka monesta nykynuoresta tulee holisteja??? Vai onko sekin ihannoimisen arvoista?

7

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sologdin

Pariin asiaan kommentti. Tällä palstalla kävijät eivät tarvitse kuvauksia alkoholismista eivätkä alkoholin vaaroista. Me tunnemme ne.

"Mun pitäisi varmaan tutustua joihinki uskovaisiin niin löytäisin kaltaistani seuraa kun olen niin tylsä juovien mielestä." sanot. Hekö ovat jotakin alaluokkaa johon mennään sitten kun ei normaalien ihmisten joukkoon kelvata? Tutustu uskoviin mieli avoimena - saatat yllättyä!

• Tiia

tylsimys ja kauhee nipottaja!!!!Tuskin sua kukaan kestäis selvinpäin katellakkaan!!!

• v....u

Sua ei viitsi katella edes kännissä...

• N40
        v....u kirjoitti:

Sua ei viitsi katella edes kännissä...

Näin elämää enemmän jo nähneenä voin sanoa, että alkoholisti ei ole sellainen joka kehuu ja kerskuu humaloilla ja krapuloilla, se on vielä viatonta viinanottoa, mutta sellaiset tosi kaappijuopot, joita minunkin ikäryhmässä on eivät puhu eivätkä pukahda juomisestaan eikä humalassa toikkaroinneistaan vaikka viina haisee tämän tästä ja rokulipäiviä tulee ja pastillia syödään kuin leipää.

• mies 28

On vain myönteistä, että joku jaksaa varoitella alkoholisoitumisen vaaroista.

Itse elän viinahelvetissä kaappijuoppona, jolta menee puolet energiasta juopottelun peittelyyn ja vieroitusoireiden hoitoon. - Ei tule viinasta enää kiksejä, ei edes hyvää oloa, vain tärinän ja vapinan hetkellistä katkaisua. Tosialkoholistin elämä on sellaista helvettiä, että sillä ei käy paljon kerskaileminen. Nytkin pystyn työpaikalla jotenkin olemaan, jos pidän promillet noin kahdessa. Heti kun laskee tämän alle, alkaa aivan tautinen tärinä, etten pystyisi tätäkään kirjoittamaan.

Eläköön tästä viina-vaarasta varoittajat. Hyvä jos jotkut pystyvät pitäytymään kohtuudessa, mutta ehkä näille moralisoinnista syyttelijöille voisi olla hyväksi tulla piipahtamaan tänne "pohjalle".

• Mimikki
        mies 28 kirjoitti:

On vain myönteistä, että joku jaksaa varoitella alkoholisoitumisen vaaroista.

Itse elän viinahelvetissä kaappijuoppona, jolta menee puolet energiasta juopottelun peittelyyn ja vieroitusoireiden hoitoon. - Ei tule viinasta enää kiksejä, ei edes hyvää oloa, vain tärinän ja vapinan hetkellistä katkaisua. Tosialkoholistin elämä on sellaista helvettiä, että sillä ei käy paljon kerskaileminen. Nytkin pystyn työpaikalla jotenkin olemaan, jos pidän promillet noin kahdessa. Heti kun laskee tämän alle, alkaa aivan tautinen tärinä, etten pystyisi tätäkään kirjoittamaan.

Eläköön tästä viina-vaarasta varoittajat. Hyvä jos jotkut pystyvät pitäytymään kohtuudessa, mutta ehkä näille moralisoinnista syyttelijöille voisi olla hyväksi tulla piipahtamaan tänne "pohjalle".

Ihminen juo jos niin annetaan mahdllisuus. itse olen kykenemätön katkaisemaan mieheni kierteen - koska pelkään yhtydenottoa, hajoittamista, huutamista..Minä pelkään, mutten tiedä mitä tehdä.
        T:mamikki

• darrr

pidä pintasi,musta tuli alkoholisti ja työtön siinä iässä kun monilla alkaa maitohampaat vasta putoilee.siis n.40v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1874
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe