Saako lestadiolaiset tehdä seuraavia asioita
- katsella televisiota (tosi monet heistä katsoo)
- surfata netissä muillakin sivuilla, kun vain rauhanyhdistyksen ja keskustelupalstojen sivuilla.
- sävyttää hiuksia
- muotoilla kulmakarvoja
- käyristää silmäripsiä
- käyttää bikineitä uimarannalla
- omistaa edestä täytettävää pesukonetta
- omistaa kukkaruukkua
- pitää mattoja lattialla
- harrastaa maastopyöräilyä
- soittaa kitaraa
- käydä kirkossa
- juoda alkoholitonta olutta
- juoda mietoja alkoholijuomia (jotku lestadiolaiset juovat)
- pelata urheiluseurassa
Ja lisäkysymyksiä
- Pidättekö esim helluntailaisia tai körttiliäisiä uskovaisina vai epäuskovaisina?
- Lajitteletteko ateistit ja muut kristinuskoiset samaan kastiin?
- Minkä verran saa muotoilla hiuksia
- Säännöstelläänkö internetin käyttöä
- Kuinka usein liikkeenne johtomiehet ns. nokkamiehet puuttuvat toimintaanne?
- Onko nokkamiehet valittu tehtäviin, vai ovatko ne sinne itse nousseet muita alistamalla.
- Mihin tarvitsette nokkamiehiä?
- Missä menee sopivan ja epäsopivan musiikin raja?
- Onko älytelevisio sallitumpi, kuin perinteinen televisio (älytelkku on vähän, kuin internetti)
- Oliko kännykät alunperin kiellettyjä?
- Kuka määrittelee, mitkä soittimet ovat milloinkin sallittuja?
- Pidättekö liikkeenne naispappeja uskovaisina?
Koska en tiedä lestadiolaisia, joille voisin tämän kyselyn tehdä, on helpompaa toteuttaa kysely täällä. Toivon asiallisia vastauksia. Pyrin erottamaan feikit oikeista, mutta jos en siihen kykene, yrittäkää te paljastaa ne minun puolesta. Ei ole kivaa, jos tämä tehtäväni sisältää lopulta liirumlaarumia, sillä opettaja luulee, että olen keksinyt vastaukset itse...
Teen koulutehtävää lestadiolaisista ja kyselen teiltä
16
347
Vastaukset
- toteamus
Liinatiina on tyhmä,kun valitsee aiheen jota ei tunne.
- Muttamari
Onko tämä perinteinen vanhoillislestadiolaisen tapa nimitellä toisia?
Meille tietääkseen opetettiin peruskoulussa, että tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. On vain tyhmiä vastauksia! - fsgwgwwehrhthfd
Muttamari kirjoitti:
Onko tämä perinteinen vanhoillislestadiolaisen tapa nimitellä toisia?
Meille tietääkseen opetettiin peruskoulussa, että tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. On vain tyhmiä vastauksia!No esimerkiksi tuo sinun kysymyksesi on aika tyhmä. Mun mielestä.
- AnonyymiUUSI
Liinatiina on viisas kun kyselee ja kyseenalaistaa asioita joita ei tiedä eikä tunne. Lesta säännöt kummastuttaa monia uskonto kuntiin kuuluvia ja myös meitä pakanoita. Miksi on enimmäkseen vain kieltoja niinkuin jollekin imbesillille???
- Terveisin Maija
Tässä vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. Menestystä koulutehtävään!
Saako
- katsella televisiota (tosi monet heistä katsoo) Vastaus: Saa
- surfata netissä muillakin sivuilla, kun vain rauhanyhdistyksen ja keskustelupalstojen sivuilla. Vastaus: Saa
- sävyttää hiuksia Vastaus: Saa
- muotoilla kulmakarvoja Vastaus: Saa
- käyristää silmäripsiä Vastaus: Saa
- käyttää bikineitä uimarannalla Vastaus: Saa
- omistaa edestä täytettävää pesukonetta Vastaus: Saa
- omistaa kukkaruukkua Vastaus: Saa
- pitää mattoja lattialla Vastaus: Saa
- harrastaa maastopyöräilyä Vastaus: Saa
- soittaa kitaraa Vastaus: Saa
- käydä kirkossa Vastaus: Saa
- juoda alkoholitonta olutta Vastaus: Saa
- juoda mietoja alkoholijuomia (jotku lestadiolaiset juovat) Vastaus: Saa
- pelata urheiluseurassa Vastaus: Saa
Ja lisäkysymyksiä
- Pidättekö esim helluntailaisia tai körttiliäisiä uskovaisina vai epäuskovaisina? Vastaus: Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan, pelastuu
- Lajitteletteko ateistit ja muut kristinuskoiset samaan kastiin? Vastaus: Emme
- Minkä verran saa muotoilla hiuksia Vastaus: Niin paljon kuin haluaa
- Säännöstelläänkö internetin käyttöä Vastaus: Lestadiolaiset eivät säännöstele, valtio kyllä
- Kuinka usein liikkeenne johtomiehet ns. nokkamiehet puuttuvat toimintaanne? Vastaus: Tarpeen mukaan
- Onko nokkamiehet valittu tehtäviin, vai ovatko ne sinne itse nousseet muita alistamalla. Vastaus: Heidät on valittu
- Mihin tarvitsette nokkamiehiä? Vastaus: He järjestelevät käytännön toimintaa
- Missä menee sopivan ja epäsopivan musiikin raja? Vastaus: Tämän saa jokainen itse harkita omantuntonsa ja Raamatun pohjalta
- Onko älytelevisio sallitumpi, kuin perinteinen televisio (älytelkku on vähän, kuin internetti) Vastaus: Näissä ei nähdä eroja
- Oliko kännykät alunperin kiellettyjä? Vastaus: Ei
- Kuka määrittelee, mitkä soittimet ovat milloinkin sallittuja? Vastaus: Ei kukaan
- Pidättekö liikkeenne naispappeja uskovaisina? Vastaus: Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan, pelastuu
Sitten haluaisin esittää kysymyksiä sinulle, joka et ole vanhoillislestadiolainen:
– Saako ei-vanhoillislestadiolainen juoda muuta kuin rasvatonta maitoa?
– Saako ei-vanhoillislestadiolainen ajaa pyörällä ilman apurattaita?
– Saako ei-vanhoillislestadiolainen syödä purilaisia sipulilla?
Lämmin kiitos vastauksistasi jo etukäteen! - ei ei
Ei saa jokaiseen 3 kysymykseen
- Yoha
Voisin vastata sinulle asiallisesti ja huoelella, mutta vastaisin mieluummin sähköpostilla. En halua vastauksiani tänne riepoteltavaksi.
- 5+9
Teen koulutehtävää lestadiolaisuudesta kyselevistä.
Miksi kyselet että hanki elämää itsellesi ? Voi käydä kuin Melperille, että joutuu taistelemaan vuosikymmenet tuulimyllyjä vastaan. - kivakunkysyit
Minun vastaukseni ovat tässä. En ole enää lestadiolainen, joten minun ei tarvitse kaunistella näitä asioita.
- katsella televisiota (tosi monet heistä katsoo) EI SAA (MONET KUITENKIN NIIN TEKEVÄT)
- surfata netissä muillakin sivuilla, kun vain rauhanyhdistyksen ja keskustelupalstojen sivuilla. SAA
- sävyttää hiuksia EI SAA (MONET KUITENKIN NIIN TEKEVÄT)
- muotoilla kulmakarvoja EI SAA (MONET KUITENKIN NIIN TEKEVÄT)
- käyristää silmäripsiä EI SAA (MONET KUITENKIN NIIN TEKEVÄT)
- käyttää bikineitä uimarannalla SAA
- omistaa edestä täytettävää pesukonetta TOTTAKAI SAA
- omistaa kukkaruukkua TIETENKIN
- pitää mattoja lattialla KYLLÄ
- harrastaa maastopyöräilyä VARMASTI
- soittaa kitaraa NYKYÄÄN JO KYLLÄ, ENNEN SE KATSOTTIIN MAAILMALLISEKSI SOITTIMEKSI
- käydä kirkossa SAA, VARSINKIN JOS ON LEST. PAPPI
- juoda alkoholitonta olutta EI SAA
- juoda mietoja alkoholijuomia (jotku lestadiolaiset juovat) EI SAA
- pelata urheiluseurassa EI OLE HYVÄKSI
Ja lisäkysymyksiä
- Pidättekö esim helluntailaisia tai körttiliäisiä uskovaisina vai epäuskovaisina? VÄÄRÄUSKOISINA
- Lajitteletteko ateistit ja muut kristinuskoiset samaan kastiin? KÄYTÄNNÖSSÄ KYLLÄ, KYSYTTÄESSÄ SAAT KIERTELEVÄN VASTAUKSEN
- Minkä verran saa muotoilla hiuksia HILLITYSTI, VANHANTYYLISESTI
- Säännöstelläänkö internetin käyttöä KYLLÄ SIITÄ VAROITETAAN
- Kuinka usein liikkeenne johtomiehet ns. nokkamiehet puuttuvat toimintaanne? KÄYTÄNNÖSSÄ VÄLILLISESTI KOKO AJAN
- Onko nokkamiehet valittu tehtäviin, vai ovatko ne sinne itse nousseet muita alistamalla. VALITTU.HUOMATTAVAA ON, ETTÄ MONET EIVÄT EROA EROVUOROISUUDESTAAN RIIPPUMATTA.
- Mihin tarvitsette nokkamiehiä? IHMINEN ON LAUMAELÄIN. TOSIASIASSA "NOKKAMIEHET" VIIMEKÄDESSÄ MÄÄRITTELEVÄT OPIN SISÄLLÖN, MITÄ SAA TEHDÄ, MITÄ EI
- Missä menee sopivan ja epäsopivan musiikin raja? NK RYTMILLINEN MUSIIKKI EI OLE HYVÄKSI. TÄLLÄ TARKOITETAAN SVENGAAVAA MUSIIKKIA. KAIKESSAHAN RYTMI ON.
- Onko älytelevisio sallitumpi, kuin perinteinen televisio (älytelkku on vähän, kuin internetti) EI
- Oliko kännykät alunperin kiellettyjä? EI
- Kuka määrittelee, mitkä soittimet ovat milloinkin sallittuja? NE NOKKAMIEHET
- Pidättekö liikkeenne naispappeja uskovaisina? TOSIASIASSA EI. HEIDÄN SANOTAAN TEOLLAAN LUOPUNEEN USKOSTA.
VIELÄ SELVENNYKSEKSI: VANHOILLISLESTADIOLAINEN VASTAA NÄIHIN KYSYMYKSIIN, ETTÄ SAA, KOSKA HEIDÄN MIELESTÄ USKOVAISEN OMATUNTO ON SE, JOKA KIELTÄÄ, EI SEURAPIIRI. MINUN MIELESTÄ TUOLLAINEN ON VALEHTELEMISTA, KUN KUITENKIN TOTTELEMATTOMUUDESTA HÄÄDETÄÄN PORUKASTA POIS.- Yoha
"Onko nokkamiehet valittu tehtäviin, vai ovatko ne sinne itse nousseet muita alistamalla? - VALITTU.HUOMATTAVAA ON, ETTÄ MONET EIVÄT EROA EROVUOROISUUDESTAAN RIIPPUMATTA."
- Ei se näin mene. Luottamustehtävä päättyy erovuoroisuuteen. Heidät voidaan tosin valita jatkamaan tehtävässään, mikäli heitä ehdotetaan vuosikokouksessa tehtävään uudelleen, ehdotus saa kannatusta ja henkilö itse lupautuu jatkamaan. Henkilön omalla halulla ei ole siis merkitystä, jos ei ole vuosikokouksen kannatusta.
Usein samoja ihmisiä ehdotetaan jatkamaan, mikäli he vain suostuvat, sillä kokemus on valttia kaikissa luottamustehtävissä.
- synteja useimat
Kysymykset on samoja jotka on syntilistassa tuomittu.
- margy
jotain vastauksia..
Saako lestadiolaiset tehdä seuraavia asioita
- katsella televisiota (tosi monet heistä katsoo) - ei oikeestaan, tosi harvoilla on televisio kotona, mutta netistä tulee joskus katsottua joitain ohjelmia
- surfata netissä muillakin sivuilla, kun vain rauhanyhdistyksen ja keskustelupalstojen sivuilla. - saa tottakai
- sävyttää hiuksia - saa,mutta aika harvat sitä tekee
- muotoilla kulmakarvoja - ei oo tietoa
- käyristää silmäripsiä - ei oo tietoa
- käyttää bikineitä uimarannalla - tottakai
- omistaa edestä täytettävää pesukonetta - tottakai
- omistaa kukkaruukkua - tottakai...
- pitää mattoja lattialla - sama..
- harrastaa maastopyöräilyä - sama..
- soittaa kitaraa - sama, mutta en tunne montaa jotka harrastaa
- käydä kirkossa - tottakai
- juoda alkoholitonta olutta - kai?
- juoda mietoja alkoholijuomia (jotku lestadiolaiset juovat) - ei
- pelata urheiluseurassa - ei oo tietoa
Ja lisäkysymyksiä
- Pidättekö esim helluntailaisia tai körttiliäisiä uskovaisina vai epäuskovaisina? - epäuskoisina
- Lajitteletteko ateistit ja muut kristinuskoiset samaan kastiin? - kristinuskoiset epäuskosiin, ateistit ei-uskoviin
- Minkä verran saa muotoilla hiuksia - ??
- Säännöstelläänkö internetin käyttöä - ei
- Kuinka usein liikkeenne johtomiehet ns. nokkamiehet puuttuvat toimintaanne? - ei koskaan ainakaan minun
- Onko nokkamiehet valittu tehtäviin, vai ovatko ne sinne itse nousseet muita alistamalla. - valittu
- Mihin tarvitsette nokkamiehiä? - jos tarkotat puhujia niin saarnamiehiksi, eli raamatunopettajiksi
- Missä menee sopivan ja epäsopivan musiikin raja? - laulun sanoissa,musiikista voi kaikki olla hyvääki
- Onko älytelevisio sallitumpi, kuin perinteinen televisio (älytelkku on vähän, kuin internetti) - ei, ne ohjelmat mitä katsoo merkitsee, ei se mistä katsoo niitä
- Oliko kännykät alunperin kiellettyjä? - en tiiä
- Kuka määrittelee, mitkä soittimet ovat milloinkin sallittuja? - ??
- Pidättekö liikkeenne naispappeja uskovaisina? - en tiiä - AnonyymiUUSI
Lesta ukko naapurissani on todella tekopyhä. En haluaisi yleistää koska hänen vaimonsa on mukava. Ja on muutamia mukavia lestadilaista työkaveria. Tässäkin korissa voisi sanoa että yksi Mätä omanena mädättää koko korin.
- AnonyymiUUSI
Mätä omanema. Kuulostaa joltain ihottumalta.
- AnonyymiUUSI
- AnonyymiUUSI
Vai koulutehtäviä?🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749