Mulla on Turnerin oireyhtymä, joten en voi koskaan saada lapsia muuten kuin jos joku terve nainen lahjoittaa munasoluja. Joten kysymukseni on, että jos joskus aikuisena saisin niitä munasoluja, ja tulisin raskaaksi, kuinka todennäköinen keskenmeno sitten olisi? Onko keskenmeno todennäköisempää kun on Tu. Oy.
Turnerin oireyhtymä
2
490
Vastaukset
- Toivoasinulle
Kun asiasta luen netistä, löytyy tälläistä:
Lahjamunasoluhoidon avulla raskaaksi tulemisen mahdollisuus on sen sijaan hyvä. Lähes joka toisesta alkionsiirrosta alkaa raskaus. Keskenmenoja esiintyy kuitenkin tavanomaista enemmän ja raskausaikana voi ilmaantua sekä verenpaine- että sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä. Synnytys ei käynnisty, ja tämän vuoksi synnytystapa on keisarinleikkaus. Imetys onnistuu usein normaalisti ja lapset ovat olleet terveitä.
Tekstin kopioin sivulta: https://www.mehilainen.fi/turnerin-oireyhtymä-vaikeuttaa-raskaaksituloa josta voit lukea tarkemmin,
Uskoisin siis että voit saada lapsen kyllä, keskenmenoja tulee herkemmin kyllä ja lapsen hankkiminen kannattaa ajoittaa varhais aikuisuuteen kun mahdollisuudet ovat parempia ihan kaikilla muillakin. Sinulla on onneksi vielä aikaa ja lääketiedekin kehittyy kokoajan. Toivon sinulle onnea tulevaan.- raskaus on ihme
Hei! Alkuraskauden keskenmenot ovat yleensäkin ottaen hyvin yleisiä; turnereilla vielä yleisempiä. Mutta: hyvinkin voi käydä. Olen 36v turneri ja minulla on tuossa vieressäni iltapalalla ensi kuussa 4v täyttävä, hoidoilla syntynyt, terve tyttö joka sai alkunsa heti ensimmäisestä hoidosta. Ja vaikka raskaus on ns. Riskiraskaus, niin minulla kaikki meni hyvin loppuun saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171