Itselläni on melko "kirjava" työhistoria, useita "toimettomia" sekä myös työharjoittelujaksoja aikana, jolloin en omannut ammattia sekä opiskeluaikana yksi ja valmistumiseni jälkeen toinen, muutaman kuukauden kestänyt määräaikainen työsuhde.
Opiskeluaikanani hakeuduin kesällä hyväksi arvioimaani työpaikkaan ja ensimmäisenä päivänä sain ko. työpaikalla kovan ahdistuskohtauksen (ilmeisesti syystä, että paikka muistutti aiempaa työssäoppimispaikkaani jossa minua kohdeltiin huonosti), enkä kyennyt, saatika halunnut aloittaa ko. työpaikassa. Tämän jälkeen ystäväni raivostui ja haukkui minut laiskaksi, jota ei kiinnosta tehdä työtä ja sanoi, ettei työstä kuulu tykätä, vaan sitä on tehtävä koska on "pakko". Kuulemma valehtelin "paniikkikohtauksestani", ettei olisi tarvinnut tehdä työtä. Pian tämän jälkeen sain kuitenkin uuden, hyvän työpaikan, jossa viihdyin ja olin työpaikassa luonnollisesti työsuhteen päättymiseen saakka.
Nyt valmistumiseni jälkeisessä työpaikassa työskentelin muutaman kuukauden ajan, enkä toiveistani ja pyrkimyksistäni huolimatta pystynyt enää jatkamaan johtuen työpaikan muutoksista, jonka vuoksi vakihenkilökuntaakin siirrettiin muihin töihin, eikä sijaisellekaan ollut enää paikkaa. Sain kuitenkin runsaasti neuvoa ja tukea työkavereilta, sekä esimieheltäni jatkoani ajatellen. Tähän mennessä olen lähettänyt n. 10 työhakemusta ja hakeutunut työvoimatoimistoon työnhakijaksi. Ystäväni näkökanta tämänhetkiseen työttömyyteeni on se, että "jos kerran aiot olla menemättä töihin ja olla kotona, niin voisit sitten varata ja maksaa meille ulkomaan matkankin".
On siis selvää, että hän halveksii ja vihaa minua. Mutta pitääkö tällaista sietää? Miksi?
Hänen tilanteensa on se, että hän on ollut useita vuosia vakituisessa työpaikassa ja saa todella hyvää palkkaa ja saikin useita palkankorotuksia, mutta pitää palkkaansa työn raskauteen (toimistotyöt) nähden huonona, eikä sanojensa mukaan tämän vuoksi jaksaisi työtä. Sanoo siis, että työ sinäänsä on OK, mutta palkka liian huonoa. Kerran hän yritti hakea "parempaan" työpaikkaan ja kävi haastattelussakin, mutta ei tullut valituksi. Kuitenkin on saanut pitää työpaikkansa ja palkkakin juoksee... Sinäänsä hän on siis todellisuudessa paljon onnellisemmassa asemassa kuin minä, mutta on kyse siitäkin, että hänestä pääsen elämässä liian helpolla ja hän pyrkiikin tällä tavalla lisäämään ahdistuneisuuttani tilanteessani, jossa hän kuvittelee minun olevan "helpottunut" "koska ei tarvitse tehdä mitään". Todellisuudessa olen ylpeä ammatistani ja palan halusta päästä alani töihin...
Ystäväni on nyt viimeisen työpäiväni jälkeen vältellyt minua sekä käyttäytynyt erittäin kylmästi ja etäisesti.
Muut kokeneet vastaavaa? Neuvoja tilanteeseen? Tietenkään en pysty millään tavalla vauhdittamaan uuden työpaikan saantia, joten tilanne taitaa olla toivoton.
Ystäväni halveksuu työttömyyden vuoksi
5
164
Vastaukset
- Näin se menee
Kyllä niitä alkaa väistelemään jos ollaan pummaamassa kavereilta eikä maksa takaisin.Työssäkäyvällä ei ole aikaa seurusteluun niin paljon kun kotona oleskelijalla.Kyllä siinä jokainen ahdistuu kun ei ole koskaan rahaa ei myöskään kavereita.
- Näin se ei mene
"Näin se menee", miten liittyy tähän asiaan?
- 3+19
Vaikuttaa siltä, että hän projisoi sinuun omia huonoja ominaisuuksiaan ja sinä itse olet liian kiltti häntä kohtaan. Kunnioita omaa herkkyyttäsi äläkä ole sellaisten kanssa liikaa tekemisissä, jotka yrittävät lytätä sinua. Anna hänen olla ja keskity muihin ystäviisi. Hänen olisi syytä pyytää sanomaansa anteeksi eikä sinun myöskään olisi pitänyt moista kuunnella. Osaatko pitää puoliasi ihmissuhteissa? Monesti liian kiltti ja päällepäsmäri hakeutuvat yhteen ystävinä. Päällepäsmärillä on huono itsetunto jota yrittää pönkittää toista mollaamalla.
- vierestä.viedään
Kun kaverini yksi toisensa jälkeen pääsivät opintojaan vastaaviin työpaikkoihin tai saivat yrityksensä lentoon hävisivät ge elämästäni. Itse rämmin määräaikaisesta työstä toiseen edelleen. Kipeimmin haavoitti se, että minut dumpattiin myös suhteessa. EI haluttu harkita mitään sitovaa tyhjätaskun kanssa. Päinvastoin yritettiin laittaa kiertoon, aivan kuin köyhälle ei millään olisi väliä. Omien ylämäkiensä aikana seurani ja tsemppaukseni kyllä kelpasi. Se oli minuun roson, joka ei kai koskaan parane. En enää pidä todennäköisenä, että elämäni saisi toivotun suunnan. Todennäköisin myönteinen sattuma on, että jään bussin alle. En minä mitään sellaista suunnittele, mainitsinpahan vain, koska se antas mielestäni kuvan elämästäni.
- edellinen.kirjoittaja
Joo, eläköön laskuhumala ja kosketusnäyttönäppikset...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174633
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831692Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2811558Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741514Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2431388Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931044
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023