Miten voin suostutella

Pupujussi13

Olen pian neljätoista ja kani on pyörinyt mielessä yli puolivuotta ja puhuinkin siitä äidilleni ja hän sanoo etten jaksaisi kuitenkaan huolehtia siitä. Minulla ei ole koskaan ollut lemmikkiä mutta koiraakin olen yrittänyt saada nämä kaksi ovat lempi eläimiäni ja kaneista olen etsinyt paljon tietoa ja hoito ohjeita ja muuta tärkeää. Tunnen olevani valmis kaniin ja olen miettinyt siis monesti tätä että jaksanko hoitaa sitä mutta olen sata varma. Mitään muuta en toivo niin paljon. Koitin siis kysyä sitä äidiltäni noin maaliskuussa viimeksi ja ei napannut ja olen yrittänyt monella eri tavalla ja mietin että toimisiko jos sanoisin että maksan itse ainakin puolet ruuasta kuukaudessa(olen varma että tekisin sen). Ja että näytän tekemäni "hoito oppaan" jossa on kaikki tarvittava tieto kanin hoitoon. Ja selittäisin kuinka olen etsinyt niistä tietoa ja mitä niiden kanssa voi tehdä. Tapanani on niin sanotusti luovuttaa kun kysyn asioista mutta kysyn silti aina uudestaan mutta tämä ei siltikään tunnu mahdottomalta saada kania. Serkullani joka on jo aikuinen on kani ja hän voisi opettaa kanin hoidossa. Muistan viimeksi kuin keskustelimme äitini sanoi että katsotaan parempana ajan kohtana ja en tiedä eroaako tämä siitä mutta kuitenkin. On pian synttärini ja ajattelin pyytää sitä syde lahjaksi. Tai edes lupaa kaniin voisin ostaa senkin itse. Miten olette saaneet vanhempanne suostuteltua/millä keinolla?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pupujussi13

      Ja olen miettinyt kerätä paljon syitä siitä miksi haluan kanin ja kerron ne sitten äidilleni,mutta onko kellään parempaa ideaa

    • Lejon_

      No, kerro syitä miksi haluat kanin?

    • Pupujussi13

      Olen tehnyt sellaisen lappusen jossa on kaikkia syitä miksi haluan kanin ja että olen etsinyt paljon tietoa ja tiedän mitä ne tarvitsee jne. Onko mitäön muita hyviä ehdotuksia

    • Lejon_

      Kerro tähän syitä miksi haluat kanin niin ihmiset osaa neuvoa paremmin.

    • Pupujussi 15

      No minulla ei ole arkisin kovin paljoa tekemistä koulun lisäksi ja olen hyvin monta vuotta etsinyt eläintä kaveriksi ja kani tuntuu oikealta. Ja mökilläkään ei hirveästi tekemistä ole ja siellä olisi ihanteellista viettää kanin kanssa aikaa. Olen myös kiinnostunut kanien estehyppelystä vaikka tuskin kisailemaan asti. Myös ulkoilu ja häkin järjestely olisi mieleeni. Koskaan meillä ei ole eläintä ollut ja uudenlaisen arjen kokeileminen olisi opettavaista. Ja jostain huolehtiminen olisi mielestäni vastuuta tuovaa(kirjotin vähän oudosti mutta toivottavasti teillä on ideoita ja ei muuten antanut ottaa tuota samaa nimeä nyt joten laitoin erin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe