Yamaha 4 hv - hinta?

Mikko m

Mulle tarjottiin 4 heppaista Yamahaa erillisellä tankilla, ikä arvioilta 90-luvun alusta. Myyjän mukaan käytetty todella vähän ja ulkonäön puolesta sen voi uskoa, ei kovin paljon uutta häpeä päällisin puolin. Mutta hinta? Mikä olisi ok hinta tuollaisesta pikkujammusta? Pyynti on 500 euroa ja tuntuu vähän korkealta hinnalta - mikään asiantuntija en kylläkään ole. Mitä sanotte tuollaisesta hintapyynnistä?

Entä mahtaakohan tuo Yamahan neliheppainen olla sama kone kuin joku tehokkaampi jammun malli. Kooltaan se nimittäin on minusta varsin iso 4 heppaiseksi. Voisi hyvin koon puolesta luulla esim. 8 heppaiseksi, jos ei nälisi sitä kyljessä komeilevaa nelosta. Eli onkohan tuo tehty neliheppaiseksi jollain kuristuksella tai pienellä kaasarilla tms.?

14

4905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ya-man

Hinta on kova. Arvo voisi olla joku 350€ minun mielestä.
      4 heppainen on 4 heppainen. 5hp Yamaha on aivan eri moottori, siis 4:nen ei ole mikään kuristettu malli 5 heppaisesta.

• Mikko m

Kiitti. Omituisen isokokoinen se moottori minusta silti on, sillä se on selvästi suurempi kuin isäni 70-luvun puolivälin 5 heppainen Suzuki. Ja siinä susussa on vielä öljysäiliö konekopan alla, tuossa jammussa erillisenä.

• Kimmo

Mulle taas tarjottiin pari vuotta vanhaa Yamahan 4-heppasta. Ollut vähällä käytöllä, ensimmäinen tankillinen vielä menossa. Mitähän tuollaisesta kannattaisi maksaa?

• Mikko m

Onko kellään vielä kommetteja tuosta hintapyynnistä. Myyjä väitti että pyynti on tavanomainen tuollaiselle koneelle, mutta minusta se vain tuntuu korkealta. Millä hinnalla olette itsse ostelleet tuollaisia reilu 10-vuotiaita 3-5 hv pikkukoneita?

• Antsu

Oliko puhe 2T vai 4T koneesta?Itse ostin kesällä liikkeestä uuden Yamahan 4hv 4T-koneen ja maksoin siitä 850€.Eli ei kauhean vanhasta 500 eeroa maksais...

• on kova
        Antsu kirjoitti:

Oliko puhe 2T vai 4T koneesta?Itse ostin kesällä liikkeestä uuden Yamahan 4hv 4T-koneen ja maksoin siitä 850€.Eli ei kauhean vanhasta 500 eeroa maksais...

Mietipä todella, 90-luvun alun moottori, siis reilut 10 vuotta vanha ja uusia saa eri merkkisiä
        (tuossa edellä oli esim. Jammusta) alle 1000€.
        Ei todellakaan kannata maksaa lähes uuden hintaa, joku 300-350 € olisi maksimi. Joillakin on tapana hinnoitella omansa aivan käsittämättömään kategoriaan, eli lähes uuden hinta pitäisi saada. Tuon verran hinta putoaa jo parin-kolmen vuoden aikana. Vuonna -97 itseltäni varastettiin samanlaien mylly ja silloin sen hinta arvioitiin n. 450 €. Oli lähes käyttämätön (alle 10 tuntia!). Älä osta, osta mieluummin uusi.

• Kaku1962

Moi. Harjavallasta saisi 4hp Jammun 250 :piin . Ajettu max 80 tuntia. Koska ei ole ollut käyttöä vanhempien vanhennettua. Jammu on 90 luvulta ja siinä on kiinteä tankki.

• ellu1968

Puh. 0401626597

• Kaku1962

Tämä liittyy aikaisenpaan viestiin . 0401626597

• Ja päätit sitten raatosi kauppaamiseksi kaivaa 13 vuotta vanhan ketjun esiin? Jospa survot sen läjän perseeseesi ja käynnistät.

• meekotiis

viduttaago gertusedää, kun sossu ei osta perääntuuppaajaa?
        Äijä ei omista kuin tuulettajan hihnan, sekin on poikki.
        Ja vidduilun ominaisuuden!

• saanutkin

Ottakaa äkkiä lääkkeenne ja ponua päälle.
      4hv 2t Yammu irtotankilla on parasta mitä voi kalamies veneensä perään ruuvvata . On helppo ja kevyt kuljettaa eikä rötjää takaluukkua, aina toimii .

• PoikienLeluja4Heppaset

Täysi lelu muuten vaan on.....V6 kone sen pitää olla niinkuin mulla....

• JAMMUFRIIK

mulla 4hv 2 tahtijammu varmaan viides kesä menossa idioottivarma peli muistettava joka kolmas vuosi vaihtaa vesipumpun ropelli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe