Onko kokemusta Finnsailerista tai muista moottoripursista. Kaikki kokemukset todella tervetulleita.
Finnsailer 29 tai muu moottoripursi
8
10122
Vastaukset
- artsi
meillä on nyt ollut tämän kesän degerö28 ja meidän 5 henk perhe ainakin mahtuu tosi hyvin olemaan siellä ja monta venettä omistaneena tämä on se oikea kerrankin ...hyvin tehty ..hyvät tilaratkaisut...purjehdus sujuu melko kivasti kun tuulee enemmän kuin 8-10ms voi päästä jopa 6s nopeuteen...mutta luoviminen kesän purjehdus taidolla on huonoa....SUOSITTELEN.
Artsi, sama täällä! yhden kesän kokemus 28;sta. Tukeva, erinomaisen vahva. Komea seisomakorkeus sisäohjaamossa ( 200 cm.) Seilasin putkeen 10 viikkoa, kerrassaan mainio peli. Älä aja liian tiukaaan tuleen, vauhti vähenee ja sorto kasvaa.
Degerö 28:ja on Kristerilla leivottu jo yli 150 kappaletta. Koska perustetaan jonkinmoinen Degerö-seura kokemusten vaihtoon ?
- finn
Mulla on ollut finnsailer 29 viisi kesää. Ovat lähes kaikki vähän erilaisia, kuten Degerötkin. Tilat on periaatteessa ok. Tosin vähän liikaa on yritetty tunkea pieneen runkoon, kuten sen ajan veneissä muutenkin. Vene on vahvasti rakennettu, paljon säilytystilaa ja isot tankit. Ainakin meillä on sopinut hyvin "kesämökiksi". 1600 mailia/kesä.
- lasseK
tuli kysymys. Mulla on ollut 10v finnsailer 29 cm 79 ,joka on toiminut kuljetusaluksena Kulhon saareen turussa aikanaan. Eli ts. siitä ei löydy mastoa. Iso veljen kanssa alettiin miettimään, että mitä maston asentaminen vaatii. Tietoja maston koostaa taikka oheislaitteista on vaikea löytää. Joten auttakaa? Mistä lähteä liikkeelle ja paljon maksaa?
- sailer
lasseK kirjoitti:
tuli kysymys. Mulla on ollut 10v finnsailer 29 cm 79 ,joka on toiminut kuljetusaluksena Kulhon saareen turussa aikanaan. Eli ts. siitä ei löydy mastoa. Iso veljen kanssa alettiin miettimään, että mitä maston asentaminen vaatii. Tietoja maston koostaa taikka oheislaitteista on vaikea löytää. Joten auttakaa? Mistä lähteä liikkeelle ja paljon maksaa?
Suunnitelma on mielenkiintoinen ja vaikea. Suosittelen tutustumaan ko. veneisiin paikan päällä. Purjehdusominaisuus on vaikea saavuttaa tyydyttäväksi ja nälkä purjehdukseen kasvaa ajan kuluessa. Oma veneeni on varustettu pitkällä mastolla eli 10,50 m. Sen tueksi pitkän rautakölin alareunaan on asennettu lyijypainot 2 x 2m halk 12 cm puolikkaat, paino 200-300 kg ???. Syväys on 115 cm. Purjehtimisen sortoa olen poistanut rakentamalla kölin alle n. 40 cm syvän evän pituus n. 140 cm (prototyyppi puusta). Purjehdus onnistuu nyt paremmin vastaiseenkin mutta kallistus heikkoja heikottaa (20-30 astetta). Nopeus normaalisti 3-5 solmua, kovassa tuulessa 6 solmua myötäisillä, seitsemääkin on menty mutta runkonopeus pitää vauhdin alhaisena.
Hinta voi nousta homman esteeksi, sillä käytettyjä osia on vaikea saada ja uudet maksaa. Tule Finnsailereiden treffeille tutustumaan veneisiin. Seuraavat treffit ovat 27.6.09 Kustavin Saviletossa. Kotisivut WWW.finnsailer.com
- tiki
Jos haluaa painottaa purjehduspuolta,niin ehkä kannattaa harkita avoohjaamolla varustettuja veneitä.Esim.Targa 96/101,Finnsailer 30/34, Halberit, Nauticat S-320, Maxi 33,tässä vain muutamia esimerkkejä.
- sailer
Hei
Tyytyväisiä finnsaileristeja on rannoilla paljon.
Veneet ovat yksilöitä varusteiltaan ja suorituksiltaan itse olen tyytyväinen 29:ään jo 10 vuoden ajalta.
http://members.surfeu.fi/finnsailer/ - Finnsailer.com
Finnsailereilla on nettipalvelu: www.finnsailer.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195