Olen nyt kaksikymppinen nuori nainen. Olen käynyt terapiassa vuosia, mutten ole puhunut juuri sanallakaan siitä, että kun olin juuri täyttänyt 15, minut raiskattiin juhlissa. Itse en olisi juonut mitään vapaaehtoisesti, mutta n. 30-vuotiaat miehet pakottivat juomaan viinaa ja olin aika huonossa kunnossa. En ole kertonut tästä kellekkään, olen joillekkin ystäville puhunut vain hyväksikäytöstä, mutten uskalla kertoa mitä todella tapahtui. Nyt viiden vuoden jälkeenkin asia painaa lähes joka päivä mieltäni, joten olen alkanut harkita terapeutille puhumista. MUTTA. En halua että asiasta tehdään rikosilmoitusta. Onko niin, että kun teon tapahtuessa olin kuitenkin alaikäinen ja vaikka nykyään olen yli 18, niin voidaanko minun puolesta silti tehdä rikosilmoitus vaikken sitä itse haluaisikaan?
Tekohan ei ole vanhentunut koska ei ole kulunut 10 vuotta. Pelkään juuri tätä kaikista eniten kertomisessa, että asia tuodaan julki ja joudun juttelemaan poliisien kanssa yms. Ja lisäksi kun tässä ei ole muuta todistusaineistoa kuin sana sanaa vastaan, niin ei tuomiota edes tulisi kyseiselle herralle. Se olisi siis aivan turhaa tehdä rikosilmoitus, minulle tärkeämpää olisi vain päästä käymään läpi tapahtunutta ilman sitä pelkoaa että ilmoitus tehdään vastentahtoani.
Kiitos jos joku osaa auttaa!
uskallanko kertoa terapeutille raiskauksesta?
3
143
Vastaukset
- Raiskattu16v
Heippa, itse kerroin omasta raiskaus kokomuksestani 14 vuotiaana ja silloin siitä tietysti tehtiin rikos- ja lastensuojluilmotus koska oon alaikänen mutta koska sä oot yli 18 ni saat ite päättää teetkö rikosilmotuksen. Kukaan ei tee sitä vasten sun tahtoasi.
Munkaan raiskauksesta ei ollu mitään todisteita, koska se tapahtu ollessani 12 vuotias. Mutta tiesitkö että sun täytyy vaan kertoa tapahtunut poliisilla ilman et valehtelet mitään ja sit sen sun raiskaajan pitää todistaa et se ei oo raiskannut sua. Jos hän/he ei pysty todistaa syyttömyttään ni heidät tuomitaan- 4rteegf
Näinkö se todella menee? Eli syyllinen, kunnes toisin todistat? Pitääkö tässä alkaa videoimaan jok ikiset naisen kanssa vietetyt hetket yms?
- erwewr
Jahas, siellä on syyttömyysolettama heitetty romukoppaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Syyttömyysolettama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1182302- 1321856
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K971172En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721070Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.441024Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉78981HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23965Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932