Olen nyt kaksikymppinen nuori nainen. Olen käynyt terapiassa vuosia, mutten ole puhunut juuri sanallakaan siitä, että kun olin juuri täyttänyt 15, minut raiskattiin juhlissa. Itse en olisi juonut mitään vapaaehtoisesti, mutta n. 30-vuotiaat miehet pakottivat juomaan viinaa ja olin aika huonossa kunnossa. En ole kertonut tästä kellekkään, olen joillekkin ystäville puhunut vain hyväksikäytöstä, mutten uskalla kertoa mitä todella tapahtui. Nyt viiden vuoden jälkeenkin asia painaa lähes joka päivä mieltäni, joten olen alkanut harkita terapeutille puhumista. MUTTA. En halua että asiasta tehdään rikosilmoitusta. Onko niin, että kun teon tapahtuessa olin kuitenkin alaikäinen ja vaikka nykyään olen yli 18, niin voidaanko minun puolesta silti tehdä rikosilmoitus vaikken sitä itse haluaisikaan?
Tekohan ei ole vanhentunut koska ei ole kulunut 10 vuotta. Pelkään juuri tätä kaikista eniten kertomisessa, että asia tuodaan julki ja joudun juttelemaan poliisien kanssa yms. Ja lisäksi kun tässä ei ole muuta todistusaineistoa kuin sana sanaa vastaan, niin ei tuomiota edes tulisi kyseiselle herralle. Se olisi siis aivan turhaa tehdä rikosilmoitus, minulle tärkeämpää olisi vain päästä käymään läpi tapahtunutta ilman sitä pelkoaa että ilmoitus tehdään vastentahtoani.
Kiitos jos joku osaa auttaa!
uskallanko kertoa terapeutille raiskauksesta?
3
152
Vastaukset
- Raiskattu16v
Heippa, itse kerroin omasta raiskaus kokomuksestani 14 vuotiaana ja silloin siitä tietysti tehtiin rikos- ja lastensuojluilmotus koska oon alaikänen mutta koska sä oot yli 18 ni saat ite päättää teetkö rikosilmotuksen. Kukaan ei tee sitä vasten sun tahtoasi.
Munkaan raiskauksesta ei ollu mitään todisteita, koska se tapahtu ollessani 12 vuotias. Mutta tiesitkö että sun täytyy vaan kertoa tapahtunut poliisilla ilman et valehtelet mitään ja sit sen sun raiskaajan pitää todistaa et se ei oo raiskannut sua. Jos hän/he ei pysty todistaa syyttömyttään ni heidät tuomitaan- 4rteegf
Näinkö se todella menee? Eli syyllinen, kunnes toisin todistat? Pitääkö tässä alkaa videoimaan jok ikiset naisen kanssa vietetyt hetket yms?
- erwewr
Jahas, siellä on syyttömyysolettama heitetty romukoppaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Syyttömyysolettama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492258- 261883
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151309- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107884Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846