carina 2 rutisee kääntäessä

remppaaa

eli carina 2 pitää pientä rutina ääntä etupäästä kääntäessä. voisko olla vetonivel vaihtokunnossa vai mikä on? ja onko vetonivel vaikea itse vaihtaa kyseiseen autoon

5

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a(2)

Jos ääni kuuluu kun autolla ajaa renkaa käännettynä, ja ääni on nopeudesta riippuva on kyseessä lähes varmasti ulompi vetonivel. Todennäköisesti sen suojakumi on rikki, ja lika on päässyt itse niveleen joka on nyt hajonnut. Toiselle puolelle kannattaa vaihtaa suojakumi, niin itse vetoniveltä ei tarvitse vaihtaa, kuin sinne nyt hajonneelle puolelle.

Jos taas ääni tulee paikallaan tai hyvin hitaassa vauhdissa rattia kääntäessä on kyseessä iskunvaimentimen kääntölaakeri. Tämä sijaitsee iskarin yläpäässä.

• remppaaa

tulee juu ajaessa. kiitos tiedosta, ei muutakun remppahommiin

• a(2)

Muuten hommassa ei ole mitään erikoisen vaikeaa, mutta jos meinasit vaihtaa pelkän ulomman vetonivelen voi se olla lähes mahdotonta saada akselista irti, jolloin joudut pilkkomaan vanhan vetonivelen varovasti rälläkällä, ja taltalla.

Jos meinaat irroittaa koko akselin autosta voi olla myös vaikea saada vetoakselin sisäpäätä irti vaihdelaatikosta, mutta silloin voit purkaa irroittaa sisemmän vetonivelen suojakumin isomman kiristimen, ja purkaa nivelen (pese suojakumi ensin ulkopuolelta, ja merkkaa ylös asento).

• Jos rutisee

hiljaisessakin vauhdissa niin vetonivel, jos vain vauhdissa käännettäessä, laakeri..

• kaarina 2

Tarkista saamalla myös ohjausakselin ristinivelen kunheikko kohta.to,On meinaan yksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59