Olen ollut hyvissä väleissä työnantajaan mutta viime aikoina se on muuttunu sellaiseksi että maksaa loma ajan korvaukset loman loppuaikana tai jälkeen.Ei mitään maksua lomaa ennen tai loman ekana päivänä. Nauti tässä nyt sitten lomasta! Samoin kun olen jäänyt tekemään pyynnöstä vaikka viikonloppuna jonkun kiire homman on se leikannutkin tilistäni esim yhden päivän kokonaan pois! Sitten kun otan asian puheeksi suuttuu mulle ja uhkailee ja nimittelee minua.Mutta maksaa ja veroa 50%.
Mulla on suullinen työsopimus ja haluan vaihtaa työpaikka koska alalla on kysyntä kova ja olen ammatilainen.4v työsuhde tähän nykyiseen. Voinko lähteä ilman irtisanomisaikaa (2vk) kun tekee mulle tällaista?
Kesälomallanikin teki sen että maksoi kahden viikon lomastani puolet kun lomaa oli kulunut 1.5 viikkoa ja loput puolet kahden viikon päästä loman alkamisesta. Tämä alkaa olla jo täyttä vittuilua. Luulee että voi kohdella miten haluaa.
Nyt pidän säästämääni yhtä kesälomaviikkoa syyslomana jotta voin olla lasten kanssa samaan aikaan lomalla ja taas käy palkan maksun kanssa niin ettei mitään ole tilillä. Suuttunut.
Työnantaja kokeilee saada otetta
8
2060
Vastaukset
- hopi hopi
joo paha paikka jos otat ite loparit ni karenssille moneks kuukaudeks, jos oot liitossa?
- Mikä ihmeen karenssi?
Idiootti, olen tietysti menossa toiseen paikkaan.
Nääs ammattimiehellä on kysyntää, voi itse valita minkä paikan otan!
Käytännössä olen tämän kokeillut.
Ensiviikolla olen jo toisissa hommissa.
- sairasko
Ei muuta kuin rahat pois ja toiseen paikkaan, koska metalli miehille on kyllä töitä.
KARENSSI ? jos metalli alan työtekijä haluaa töitä tehdä niin niitä kyllä piisaa ! .- Änkyrä
Jos kuulut metallin liittoon, niin henk.koht. yhteydenotto liiton edunvalvontaan saattaa selkeyttää tilannetta.
Tosin saat tietenkin jossakin vaiheessa (jollakin tekosyyllä) loparit. Mutta saat rahasikin centilleen. - Siirtolainen
Änkyrä kirjoitti:
Jos kuulut metallin liittoon, niin henk.koht. yhteydenotto liiton edunvalvontaan saattaa selkeyttää tilannetta.
Tosin saat tietenkin jossakin vaiheessa (jollakin tekosyyllä) loparit. Mutta saat rahasikin centilleen.tuntuu saavan helposti joka maassa. Ei itse Jeesuskaan olisi niin täydellinen etteikö pomo keksisi aihetta antaa loparit.
- .....................
Töitä saa kyllä, mutta ei kunnollista palkkaa, vaikka olisikin ammattilainen.
- Jakkeli5
Minkä alan ammattilaisilla on niin kova kysyntä että voi paikkaa vaihtaa iha tosta vaa?
Cnc-koneistajilla?
Ehkä työnantaja muuttaa suhtautumistaan jos huomauttaa..tai etsii sitten toisen pompotettavasti.
Itse olisin tyytyväinen jos saisi palkkaa ja pysyvän työn.- Ammattimies
Kaksi päivää meni työn saamiseen.
Ensimmäisenä kävin valitsemassani työpaikassa haastattelussa, toisena allekirjoitin työsopimuksen.
Edellisestä paikasta irtisanouduin kahden viikon irtisanomisajalla ja rahat sain ajallaan.
Nyt olen ollut hyvän aikaa uudessa työssäni pitkäjyrsinkoneella ja en vaihtaisi takaisin. Firma on isompi ja työ on entistä paljon helpompaa sekä muutenkin löysempää. Oikea lepokoti edelliseen verrattuna ja aloituspalkka 13 eskoa.
Riittä kun osaat työsi hyvin ja käyttäydyt asiallisesti, voit valita työsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756