KELA,VITSI,JOSTA HUUMORI KAUKANA

VÄLIINPUTOAJA

Hellou!

Olen 35v poijjankoltiainen ja kirjoitin tulevan tekstin Aamulehden mielipideosastolle,Tamperelainen kun olen.
He eivät sitä julkaisseet,soitin ja varmistin. Tänään laitoin saman jutun Iltalehteen,saapas nähdä miten käy. Joka tapauksessa kaikki tekstini on faktaa ja voin näyttää kaikista päätöksistä mustaa valkoisella! Nyt näette taas miten meidän rakkaassa suomen maassa voi käydä...
Kirjoitus menee näin:

KELA-muutoksessa mukana

Jouduin jäämään pois töistä vuoden 2000 elokuussa vaikean paniikkihäiriön vuoksi. Koska olin työssäni vielä koeajalla,työt päättyivät siihen,sillä sairaslomani olisi tullut olemaan pitkä. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ja Mtt:n psykiatri lähetti sairasloman tiedot KELAlle. KELAn lääkäri ei hyväksynyt sairaslomaani,vaan totesi lausunnossaan ettei rauhoittavien lääkkeiden käyttö ole esteenä nykyiselle työlleni, joka on ajoneuvoyhdistelmänkuljettaja.

Toisin sanoen rauhoittavaa lääkettä vereen,muutama kymmenen tonnia renkaiden päälle ja menoksi! Olin asiasta hiukan eri mieltä, enkä suostunut ajamaan "huumattuna". Työvoimatoimistosta kysyttiin että olenko työkykyinen, ja kerroin tilanteeni rehellisesti. He sanoivat etten voi olla työtön työnhakija, koska en ole työkykyinen, joten en voi saada päivärahaa. Sitten sosiaalitoimistoon asiakkaaksi vaan. Sosiaalitoimistossa sanottiin ettei tällaista tilannetta voi olla, joten eivät voi tehdä mitään.

Mtt:ssa sain terapiaa ja lähetteen hypnoosihoitoon, joka onneksi tehosi parhaalla mahdollisella tavalla! Tällä hetkellä olen työkykyinen ja ilmoittauduin työnhakijaksi. Työvoimatoimikunnan työvoimapoliittinen päätös oli että olen ollut ilman syytä pois heidän "listoiltaan", joten n. kahden kuukauden karenssi.

Vaimoni soitti KELAAn ja kysyi missä vaiheessa asumistukihakemuksemme käsittely on. (VIREILLÄ JO KOLME KUUKAUTTA). KELAsta sanottiin että käsittely on kesken, ja minun tuloiksi on merkitty peruspäiväraha. Ihmettelimme että miksi näin, ja vastaus oli ettei kukaan voi olla tuloton.

Asioimme myös oikeusaputoimistossa kyseisen asian tiimoilta, jossa sanottiin ettei KELAa voi voittaa, lakipykälät on tehty niin hyvin. Nyt onkin kiva etsiä töitä kun kysytään, että mitä olen tehnyt viimeisen puolitoista vuotta?
Ja matka jatkuu...

T. "lottovoittaja-synnyin suomeen"

p.s. vaimoni nettopalkka on n. 1100 euroa, joten mitään rikkaita ei olla! (p.s.,p.s. ei tullut kirjoitukseen,vain netin lukijoille)

16

3300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k

Pidä huumori korkealla, sillä hyvä päiväkin tulee vielä. Olen samaa mieltä.Kelalla on niin paljon työntekijöitä ja jokainen haluaa saada lyödä puumerkkinsä papereihimme.Näin soppa on valmis.SV rahat, asumistuet, opintotuet ja niin edelleen viivästyy kun toinen sanoo että puuttuu se ja toinen sitten sanoo kuukauden myöhemmin, että ei se puuttunutkaan jne.Ps. tilaa kotikuntasi sos.työntekijälle aika ja ota hae toimeentulotukea.Se on lakimääräinen määrä rahaa,jota pitää saada.Hän katsoo tilanteenne ja ehkäpä voi auttaakin.Itse olen käynyt sairastaessani siellä ja apu on asian tuntevaa ja hyvää.Taloudellisesti ja katsoo kokonaisuutenne.

• Repe Ruutikallo

kyllä. Tampereen yliopistolla toimiva opintotukitoimisto ilmoittaa hakemusten käsittelyajaksi 1-2 viikkoa, mutta niin vain erään 30.9. leimatun hakemuksen päätös kolahti lootaan tämän vuoden puolella. Siinä heilahtivat sitten neljän kuukauden tuet kerralla opiskelijan tilille. Parempi toki niin kuin ettei ollengans.

• AlmaG

...jos laitoksella ei ole ulkopuolista kontrollia, vaan päättävät omatkin asiansa itse?

Eikö lääkäri voinut kirjoittaa sellaista paperia, että autoa ei ajeta niiden lääkkeiden vaikutuksen alaisena? Sinuna en jättäisi asiaa vielä tähän. Tosin tiedän tapauksen, jossa kaksikaan lääkäriä ei vakuuttanut Kelaa, joka pysyi päätöksessään.

Takasin sinne sossuun ja kova kovaa vastaan. Katso, ettet sitten laita nimeäsi sellaseen paperiin, jossa sanotaan, että tuki peritään takaisin. Se nimittäin raapaistaan kerralla siitä, mitä joskus saat vaikkapa päivärahaa! Ravaa sitten eestaas, kun aina jää luu käteen.

Onnea tuut tarviimaan, joten sitä sulle roppakaupalla toivon!

• Minttu

Eihän kelalla ole koskaan ollut kiire asioiden hoitamisessa. Onneksesi ei toimeentulotuki ole paikkakuntasi kelan hoidossa todennäköisesti vielä ja toivottavasti ei menekkään. Jos asumistukipäätöstä joudut odottelemaan kolme kuukautta joka on vielä kaikenlisäksi käsittelemättä, niin jo on palvelua. Ajattele jos kela maksaisi toimeentulotuet niin kuolema tulis, jos kolmekuukautta joutuis odottelemaan päätöstä ja sekin olis vielä harkinnanvaraista eli perittäis ehkä vielä takaisin. Pistäppä paikkakunta lehteen ja nettiin niin muutkin saa tietää missä on näin huippuhidas palvelu. Luulis maineen kasvavan paikkakunnalla ja jonkun virkavallan puuttuvan, tai vaihtakaa kelan henkilökuntaa. Soittele ja muistuta olemassaolostasi vähintään jokapäivä niille kelan (N)muijille.

• VÄLIINPUTOAJA

Aamulehti EI julkaissut eikä julkaise kirjoitusta!
        Huom. en saa toimeentulotukea,koska sossun mielestä tällaista tilannetta ei ole.

• Kelan kanssa riidellyt

Hei,

Myös työvoimatoimisto on menetellyt väärin sanoessaan ettei sinulla ole ollut pätevää syytä olla pois työmarkkinoilta. Itsehän eivät huolineet, koska olit työkyvytön.

Mutta suurin ongelma on tällä kertaa taas KELA. Minulla olisi niin pitkä lista tähän KELAn tekemistä virheistä että kuulostaisin lähinnä öykkäriltä, jos ne tänne kaikki laittaisin. KELAlla minua kohdellaankin sellaisena.

Minulla on lähipiirissäni ihminen, joka on yrittäjänä ollessaan sairastunut vakavaan depressioon, mutta päivärahaa hän ei saa KELAlta huolimatta siitä että hänellä on pidemmältä aikaväliltä kahdenkin psykiatrin lausunto työkyvyn menettämisestä.

Olen itse jäänyt niin neuvottomaksi näiden ongelmien kanssa, koska KELA rikkoo lakia aivan selkeästi. En tiedä mihin seuraavaksi pitäisi valittaa, kun sosiaalivakuutuslautakunnat toimivat samoilla mutu-periaatteilla kuin Kansaneläkelaitos. Myös maantieteellisellä sijainnilla on kuulemma merkitystä sos. vak. ltk:n kanssa. Itse kuulun Pohjois-Suomen piiriin.

Oletko ajatellut ottaa yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen?

• VÄLIINPUTOAJA

No nyt tuli KELAlta asumistukipäätös!
      HYLÄTTY!!!

• Minttu

Olen odottanut mielenkiinnolla tätä sinun asumistukipäätöstäsi. Oletin kyllä että ne lähettää vielä sen sulle uudelleen allekirjoitettavaksi tai muuta yhtä typerää. Toivottavasti pärjäät niitten ämmien kanssa, olen hengessä mukana.

• VÄLIINPUTOAJA
        Minttu kirjoitti:

Olen odottanut mielenkiinnolla tätä sinun asumistukipäätöstäsi. Oletin kyllä että ne lähettää vielä sen sulle uudelleen allekirjoitettavaksi tai muuta yhtä typerää. Toivottavasti pärjäät niitten ämmien kanssa, olen hengessä mukana.

On sille hiukan kyllä porukat nauranu.
        Nyt sain töitä=)!
        Eipähän tarvi enää takuta niitten kans!
        Seuraava jännitys on kun pian alkaa isyysloma ja koska olen ollut vasta viikon töis niin
        työnantaja ei maksa isyyslomaa vaan ylläri ylläri KELA! Siis ei varmaankaan mitään...;)

• Minttu
        VÄLIINPUTOAJA kirjoitti:

On sille hiukan kyllä porukat nauranu.
        Nyt sain töitä=)!
        Eipähän tarvi enää takuta niitten kans!
        Seuraava jännitys on kun pian alkaa isyysloma ja koska olen ollut vasta viikon töis niin
        työnantaja ei maksa isyyslomaa vaan ylläri ylläri KELA! Siis ei varmaankaan mitään...;)

Teille on tapahtumassa onnellinen perhetapahtuma.
        Toivon että lapsilisät ees alkaa juokseen normaalisti, niitä ne ei voi evätä. Onnea koko perheelle. "VOIKAAHAN PAKSUSTI".
        ON TULLUT TODETTUA TÄSSÄ KESKUSTELUSSA ETTÄ HYVÄÄ KANNATTAA ODOTTAA

ps: Olis kiva tietää tuliko Tyttö vai Poika, joten ilmoittele täällä kun iloinen perhetapahtuma on valmistunut.

• VÄLIINPUTOAJA
        Minttu kirjoitti:

Toivon että lapsilisät ees alkaa juokseen normaalisti, niitä ne ei voi evätä. Onnea koko perheelle. "VOIKAAHAN PAKSUSTI".

ps: Olis kiva tietää tuliko Tyttö vai Poika, joten ilmoittele täällä kun iloinen perhetapahtuma on valmistunut.

kyllä laitan tietoa heti kun...

• VÄLIINPUTOAJA
        Minttu kirjoitti:

TYTTÖ! 29.01.2002 klo 23.10/TAYS
        10 PISTETTÄ!!!
        ELÄMÄNI NAISET VOIVAT HYVIN :) !!!

• Minttu
        VÄLIINPUTOAJA kirjoitti:

kyllä laitan tietoa heti kun...

En huomannut viestiä ennen kuin kyselin laskettua aikaa....ONNEA ISÄLLE, ONNEA ÄIDILLE, ONNEA PERHEEN LISÄLLE. JAKSELKAA JA NAUTI ANSAITUSTA ISÄINLOMASTA. PS. KIRJOITTELE KUN NIMI ON LAPSELLE ANNETTU....ONNEA KOKO PERHEELLE (Kolmen lapsen äiti)Minttu

• VÄLIINPUTOAJA
        Minttu kirjoitti:

En huomannut viestiä ennen kuin kyselin laskettua aikaa....ONNEA ISÄLLE, ONNEA ÄIDILLE, ONNEA PERHEEN LISÄLLE. JAKSELKAA JA NAUTI ANSAITUSTA ISÄINLOMASTA. PS. KIRJOITTELE KUN NIMI ON LAPSELLE ANNETTU....ONNEA KOKO PERHEELLE (Kolmen lapsen äiti)Minttu

kerrotaan,nimi tulleepi 10.03-02!

• Minttu

Kerro milloin se H-hetki on niin tiedän odotella
      ja olla hengessä mukana....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7125
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3438
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe