Onko muka syntiä?
KALASTAMINEN SUNNUNTAINA
18
1300
Vastaukset
- Kaija
Me saimme lapsena sellaisen opetuksen, ihan maalliselta ihmiseltä, ettei ole sopivaa kalastaa sunnuntaina. Retkeily yms. on sopivaa, mutta ettei ketään pahentaisi, niin ei harrastuksenakaan kalastettaisi !!!
- vanh.lest.
Kyllä vastaa oikealta vastauksesi. :)
Se ei ole pyhänä tarpeellista kyllä sitä ehtii muulloinkin tehdä.- +++
onko sunnuntaikalastus syntiä. Tarpeellisuus on asia erikseen.
olisi hyvä pyhittää. Ei ainostaan lepäämiseen, mutta Jumalan Sanan kuulemiseen (ja tutkimiseen).
Mutta välttämättömät työt tietysti tehdään ja se mitä kristillinen rakkaus vaatii... Tietysti virkistäytyminen ja rentoutuminen on ok.- +++
onko sunnuntaikalastaminen syntiä.
- pilkkijä
+++ kirjoitti:
onko sunnuntaikalastaminen syntiä.
No ei varmasti ole, jos pilkillä kököttää.
Tiedän vaan, että sekin katsotaan synniksi, niin kummallistakuin se vain ikinä voi olla. pilkkijä kirjoitti:
No ei varmasti ole, jos pilkillä kököttää.
Tiedän vaan, että sekin katsotaan synniksi, niin kummallistakuin se vain ikinä voi olla.kaipaa Jumalan Sanan ääreen, niin huono asia sinäsä. Mutta on myös sanottu, että pitäs vanha aasi raahata seuroihin. Siis vaikka epämieluusti lähteä kaikesta huolimatta ennen seuroihin kuin pilkille. Kumpi tärkeämpää pilkkiminen, vai Sanan kuulo? Samoin, jos joku mieluummin kattoo tv:tä, sieltä tulevaa päivän polttavaa jääkiekkomatksia vaikkapa, mitä otteluita tulee yhtenään... ja aina niissä jompi kumpi voittaa, ainakin yleensä. Sen tiedon saa, jos hirveenä huvittaa, niin seuraavan päivän lehdestä lukea. Minusta se tieto ei ole kovin oleellista itselle.
- ..................
Eikö Uudessa Testamentissa ole kohta, jossa lukee, että kaikki muu paitsi uskominen Jeesukseen on syntiä?
Se on aika kova väite, mutta myös varmasti totta. Mutta onneksi hänessä saamme kaikki syntimme anteeksi.
Ei lyödy taaskaan hyttystä. Tosin on paljon parempi varmasti pyhittää sunnuntai Jumalan palvelemiseen. Mutta, jos sydän on pilkkimässä, niin kumpi silloin on parempi? Olla Herraa palvelemassa sydän muualla vai sitten kokonaan pois Hänen huoneestaan?- Anonyymi
Ei ole.
Naurettavaa.
- Anonyymi
Kalastusta ja metsästystystä on pidetty huonona asiana toteuttaa pyhänä mutta miten sitten hiihtäminen ja golfaaminen.
- Anonyymi
Seuroihin suksiminen on sallittua
- Anonyymi
On
Sunnuntaina kun kalastaa, niin vene karahtaa kiville ja kalasta tarttuu lapamato kalastajan massuun- Anonyymi
Uakoon kuuluu näköjään taikauskokin.
- Anonyymi
Asia riippuu siitä keneltä kysyy. Raamatussa ei sanota sunnuntaikalastuksen olevan syntiä. Syntiä on hylätä Jumala. Jos et halua tehdä syntiä, älä hylkää mistään syystä Jumalaa.
Raamatun mukaan lauantai on sapatti ja silloin ei ole hyvä tehdä työtä. Jos kalastus ei ole työsi, asia ei ole minun nähdäkseni ongelma. Mutta, ehkä olisi reilua antaa kaloillekin lepopäivä. :)- Anonyymi
jäähän kaloille kaikki muut päivät levon viettoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jäähän kaloille kaikki muut päivät levon viettoon.
Älä kuule sano! Kalan elämä on alituista ravinnon etsimistä. Näin sanoi mulle matikka , jonka pyyvystin viime talavena.
- Anonyymi
Olet oikeilla jäljillä, mutta juomoi se, että Laki on Israelin ja siellä on sunnuntai lauantaina.
Sitten on hyvä tutkia, pelastutko seuraamalla VL;N Jumalaa, vaan Uuden Liiton Jumalaa Jeesusta.
Lue Bibliasta se, että joka menee yhdenkään käskyn (618 kpl) taakse, on syypää koko lakiin.
Katsokaamme kristittyjä, heillä on vapaus Kristuksessa, jopa sunnuntaitakin ajatellen.
Tauno
Kalatkin ovat eläviä olentoja. Suodaan heillekin lepopäivä sunnuntaina.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514