Brändinhallinta

Toimin erilaisissa verkkoyhteisössä aktiivisesti, luon tietoisesti tai tietämättäni omaa henkilöbrändiä. Brändin luomista ja tarkoituksellista ylläpitoa kutsutaan brändinhallinnaksi.

Oletko luonut itsellesi brändin, jolla olet onnistunut yhdistämään maineesi ja imagosi esim. keskustelupalstalla myyväksi kokonaisuudeksi, bränsiksi?

Jos ja kun olet luonut henkilöbrändin oletko tehnyt brändimokia?










Henkilöbrändi muodostuu kuitenkin henkilöön liittyvän tiedon kokonaisuudesta, myös ilman henkilön aktiivista toimintaa.

244

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bränsiski

      En ole, ei ole tullut mieleenkään.
      Olen tarpeeksi kuuluisa, ihan ilman on mainostustakin.











      Montako sinä olet luonut?

    • Uskon, että minulla on useita henkilöbrändejä.

      Facebookissa toimin hienotunteisempana kuin esim. täällä. Facebookissa olen tuttujen ympäröimänä. Täällä minulla on kaksi brändiä. Korppis joka nokkii ja tämä korpikirjailija muutamaa piirua ajattelevampi.

      Molemmat myyviä kokonaisuuksia.

      • kappas vaan taas

        Eivät ne mitään "brändejä" ole:
        Sitä kutsutaan yleisesti skitsofreniaksi.


    • ..--.

      Kiva, että tunnet ne tarpeellisiksi ja tärkeiksi.

    • maan tasalla.

      Brändinhallita?

      Taitaa koostua niistä kuvitteluista, omista hyvistä puolista, joille muut vain naurahtavat.
      Hieman höttöä sisällä. :))

      Saako ystävilläsi olla omaa mieltä?

    • Miettikääpäs hieman käyttäkää vaikka mielikuvitusta.

      Brändi, imago ja maine ovat kaikki kohderyhmän (Suomi24 ..60 plus) mielikuvia taii mielipiteitä tässä tapauksessa jostain ihmisestä, ei firmasta.

      Usein imago määritellään visuaalisemmaksi mielikuvaksi esim.(valokuvat galleriassa) kun taas esim. maine käsitetään kokemukseen perustuvammaksi. esim. (loukattu olmi) tai ylistetty ymmärtäjä.

      Imago voi olla vain ihmisten mielissä oleva käsitys ei todellinen.

      • ...

        Kandeis miettiä, mitä hittoa oikein luulet tarkoittavasi?

        Tässä muuten hieno linkki saitille, missä vähän selviää, mitä mielikuvia epämääräisillä nettipalstoilla päteminen voi omasta mielestään erittäinkin lahjakkaan imagobuilderin itsensä esiin nostaminen voipi ihmisten mielissä herättää. Että ikinä miettinyt, millasen imagen olet niinkuin itellesi oikein "brändäämällä" rakentanut tälläkin huuhaa palstalla?

        Linkki kuvasarjaan, mistä selkenee kyllä, mitä tarkoitan:

        http://www.boredpanda.com/tinder-selfie-replicas-tindafella/

        =DW=


      • jhfjhrf
        ... kirjoitti:

        Kandeis miettiä, mitä hittoa oikein luulet tarkoittavasi?

        Tässä muuten hieno linkki saitille, missä vähän selviää, mitä mielikuvia epämääräisillä nettipalstoilla päteminen voi omasta mielestään erittäinkin lahjakkaan imagobuilderin itsensä esiin nostaminen voipi ihmisten mielissä herättää. Että ikinä miettinyt, millasen imagen olet niinkuin itellesi oikein "brändäämällä" rakentanut tälläkin huuhaa palstalla?

        Linkki kuvasarjaan, mistä selkenee kyllä, mitä tarkoitan:

        http://www.boredpanda.com/tinder-selfie-replicas-tindafella/

        =DW=

        Tämä kundi kumminkin on edes jollain lailla luova ja hauska.

        Anteeksi vaan, mutta en voi uskoa silmiäni että juuri korpeilija aloittaa tällaisen ketjun. Oikeesti, sanattomaksi veti.


      • ... kirjoitti:

        Kandeis miettiä, mitä hittoa oikein luulet tarkoittavasi?

        Tässä muuten hieno linkki saitille, missä vähän selviää, mitä mielikuvia epämääräisillä nettipalstoilla päteminen voi omasta mielestään erittäinkin lahjakkaan imagobuilderin itsensä esiin nostaminen voipi ihmisten mielissä herättää. Että ikinä miettinyt, millasen imagen olet niinkuin itellesi oikein "brändäämällä" rakentanut tälläkin huuhaa palstalla?

        Linkki kuvasarjaan, mistä selkenee kyllä, mitä tarkoitan:

        http://www.boredpanda.com/tinder-selfie-replicas-tindafella/

        =DW=

        Kuvasarjalla ei ole mitään tekemistä aloituksen idean kanssa. Se on macho-miehen pullistelua toisten ihmisten heikkouksilla. Joten ymmärrän mitä takoitat, ei ole väärin tulkitsmisen sijaa..


      • kdfkkzkc
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kuvasarjalla ei ole mitään tekemistä aloituksen idean kanssa. Se on macho-miehen pullistelua toisten ihmisten heikkouksilla. Joten ymmärrän mitä takoitat, ei ole väärin tulkitsmisen sijaa..

        Häh?!

        Nimenomaan aloituksesi kanssa tekemistä: kaikki muovaavat "brändinsä" nettipuuhasteluillaan. Tämä kundi 100% samoin kun sinä.

        Ennenvanhaan tällaista kuvaa ihmisestä sanottiin maineeksi. Ehkä selventää hiukan.

        Ja että sinä sitten et käytä toisten heikkouksia hyväksesi...?!?!

        Uskomaton olet, se on pakko myöntää.


    • €t arvane kuka

      Elän elävää elämää todellisessa elämässä en höpö höpötys palstalla, 60 ikäisenä on saavutettu arvostus mikä lienee et juuri paremmaksi enään tule.

    • huomenia jokkaiselle

      Mielummin brändyä kuin brändiä, tekekisi mieli hekotella aloitukselle karski Suomalais ukko ei paljon päätään vaivaa kotkotuksille se menee eikä meinaa.
      Mutta aikainen kahvi unen pöhöttämään naamaan jos saisi jotain brändikästä ilmettä.

    • k/k

      Mä kun en noist hienoist sanoist oikein aina oo perillä mut mulle tuli mieleen sellanen kun käsite.
      Sä oot heta käsite tällä palstalla,tuttu ja taattua tavaraa.

      • Kiitos K/K sinä olet luonut tavaramerkillesi vahvan brändin rauhanrakentajana.

        Asterixin seikkailussa on monta sisarta ja veljeä täällä palstalla esim. riidankylväjää, tietäjää, Obelixia, kaunottaria ja ohikulkijoita..


      • :///

        Taattua tosiaan, ennalta arvattua. Osaat hyvin asettaa sanasi, hurmata ilman hurmaa.


    • Joo! Mielenkiintoinen ajatus. Tykkään siitä kun on joku ottaa jonkun käsitteen tutusta ja turvallisesta ja sovelletaan se johonkin täysin toiseen ympäristöön. Se antaa tilaisuuden tarkastaa koko asiaa vähän uudelta kannalta. Tietty kaikki ei pysy kanootissa kuin näin tehdään, he vastustelevat ja putoavat veteen. Virta vieköön mukanaan ;))

      Oma brändini tahtosin perustuvan reiluuteen ja tilan antamiseen. Viljelen mielellään positiivisuutta ja ymmärtäväisyyttä. Teen itsestäni super-minän, suodatettu ja putsattu versio minusta nettiä varten. Miksei? Tämä on hyvä paikka harjoitella ihmisenä olemista.

      Mokannutkin olen, lähinnä silloin kun tunteet ovat ottaneet vallan :/ Lisäksi olen hyvin avoin, kerron aika vapaasti omasta elämästä, mokaillut olen siinä mielessä että sitä ei passaisi tehdä ihan joka porukassa.

      • Jos nyt halutaan pitää dementia kaukana on hyvä aloittaa leikkimään ei niin tutuilla sanoilla ja käsitteillä.

        Samalla oppii mitä käsite esim. Brändi pitää sisällään.

        Ennenkuin aloitin ketjun luonnollisesti otin selvää ja luin erilaisia artikkeleita käsitteestä.

        Poliitikoille ja julkkishenkilöille luodaan brändi eli tavaramerkki, jolla he ikäänkuin myyvät itseään tai ideologiaan.

        Sinullahan on jo positiivinen ja ymmärtävä kaari ympärilläsi. sinulla on nimimerkki ja luot hyvää brändiä..


      • ....
        korpikirjailija kirjoitti:

        Jos nyt halutaan pitää dementia kaukana on hyvä aloittaa leikkimään ei niin tutuilla sanoilla ja käsitteillä.

        Samalla oppii mitä käsite esim. Brändi pitää sisällään.

        Ennenkuin aloitin ketjun luonnollisesti otin selvää ja luin erilaisia artikkeleita käsitteestä.

        Poliitikoille ja julkkishenkilöille luodaan brändi eli tavaramerkki, jolla he ikäänkuin myyvät itseään tai ideologiaan.

        Sinullahan on jo positiivinen ja ymmärtävä kaari ympärilläsi. sinulla on nimimerkki ja luot hyvää brändiä..

        Niin, ymmärsit tuolla alla kirjoittamani "politikoille ja julkkiksille". Hyvä!


      • .... kirjoitti:

        Niin, ymmärsit tuolla alla kirjoittamani "politikoille ja julkkiksille". Hyvä!

        Lue aina viestini kononaisuus.

        Kirjoitin. "Ennenkuin aloitin ketjun luonnollisesti otin selvää ja luin erilaisia artikkeleita käsitteestä".

        Alotin ketjun eilen illalla, en olisi uskaltanut aloittaa jos en olisi selvittänyt taustoja käsitteestä brändi.

        Kirjoitamme nälkäisten susien pesässä, väärin valittu konsonantti saa aikaan verenhimoisen jahdin.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Lue aina viestini kononaisuus.

        Kirjoitin. "Ennenkuin aloitin ketjun luonnollisesti otin selvää ja luin erilaisia artikkeleita käsitteestä".

        Alotin ketjun eilen illalla, en olisi uskaltanut aloittaa jos en olisi selvittänyt taustoja käsitteestä brändi.

        Kirjoitamme nälkäisten susien pesässä, väärin valittu konsonantti saa aikaan verenhimoisen jahdin.

        Huomenta Korpikirjailija.

        Tuo viimeinen lauseesi pisti nauramaan, näinhän se on :D taitaa 60 palstan porukalla olla oma brändi ;)

        Joistakin tyypeistä täällä tulee mieleen kattimme. Se tykkää makoilla kylppärin lattialämmössä. Aina kun meistä joku menee sinne, me tottakai väistetään. Silti sen on aivan pakko yhden millin kynnellä hipaista ohikulkijan varpaita tyyliin "s*tana jos et huomaa mua!".

        Hauskinta on miten eri tavalla se suhtautuu meihin kolmeen perheen jäseneen, riippuen miten me käyttäydytään. Minä yritän näyttää kaikin tavoin että olen sut huomannut, kierrän kaukaa tai nostan jalkoja oikein isosti yli. Ja saan välillä hampaista jopa. Tytär ei niin välitä, ja saa hellän kohtelun. Poika taas tahallaan haastaa ja kissa siirtyy.

        Minusta tuntuu palstan kissoilta saa aina kynnestä, lähestyi sitten miten vaan ;)))


      • Pirre*
        hmp.f kirjoitti:

        Huomenta Korpikirjailija.

        Tuo viimeinen lauseesi pisti nauramaan, näinhän se on :D taitaa 60 palstan porukalla olla oma brändi ;)

        Joistakin tyypeistä täällä tulee mieleen kattimme. Se tykkää makoilla kylppärin lattialämmössä. Aina kun meistä joku menee sinne, me tottakai väistetään. Silti sen on aivan pakko yhden millin kynnellä hipaista ohikulkijan varpaita tyyliin "s*tana jos et huomaa mua!".

        Hauskinta on miten eri tavalla se suhtautuu meihin kolmeen perheen jäseneen, riippuen miten me käyttäydytään. Minä yritän näyttää kaikin tavoin että olen sut huomannut, kierrän kaukaa tai nostan jalkoja oikein isosti yli. Ja saan välillä hampaista jopa. Tytär ei niin välitä, ja saa hellän kohtelun. Poika taas tahallaan haastaa ja kissa siirtyy.

        Minusta tuntuu palstan kissoilta saa aina kynnestä, lähestyi sitten miten vaan ;)))

        :( tulipa ikävä kissaamme, se oli juuri tuollainen kynnellä hipaisija nyyh.

        Anteeksi kun poikkesin alk.per. aiheesta, mutten malttanut jne...


      • Pirre* kirjoitti:

        :( tulipa ikävä kissaamme, se oli juuri tuollainen kynnellä hipaisija nyyh.

        Anteeksi kun poikkesin alk.per. aiheesta, mutten malttanut jne...

        Voi sua, Pirre! Se aika niiden kanssa on liian lyhyt.. Tämä meidän kollimme on niin persoonallinen että siitä riittäisi kirjaksi asti. "Persooniahan" ne on..


    • pappada

      Joku henkilö voi maineellaan antaa tuotteelle positiivista mainetta

    • Totta vai tarua

      Se on kyllä totta että mielikuvitus harhailee kun näitä viestejä lukee. Kaikki voi näyttäytyä aika omituisessa valossa, kuka on mies kuka nainen.
      Aika kivoja tarinoita tulisi varmaan minustakin, tuskin itseäni tunnistaisin.
      Jokainen tekstien lukija luo oman mielikuvan korpikirjailijasta, olisiko kiva tietää?
      Minä näen sinut koneesi kanssa tietysti kuusen alla. DW:n olen jotenkin yhdistänyt
      moottoripyörään. Näin se brändi muodostuu.

      • En istu kuusen alla koneineni. Sinun pitäisi nähdä tietokonepöytäni. Tässä on kaikki tarvittava. Kuopus sanoi kun astui sisään, että sinähän olet kuin tietokonehakkeri kaikkien laitteitesi keskellä.

        Kiitos ihanien poikieni, jotka rakentavat minulle kaiken valmiiksi ja opettavat niiden käytön. Itseasiassa tajusin kuinka simpeliä tietokoneen toiminnot ovat. Oikeat piuhat oikeisiin reikiin ja pelittää.

        Sain juuri ulkoisen emolevynlukijalaitteen koska koneeni sisuskalut uusittiin ja vanhoissa emolevyissä on tiedostoja ja kuvia joita haluun tallentaa.

        Termit eivät ole vahvin puoleni, mutta opettelen hiljaa sisäistämään myös tietotekniikan termejä.

        Imago, kuva tai vaikutelma, ei aina ole totuus.


    • L - L

      Jos brändi muodostuu niin se tapahtuu satunnaisten lukijoiden korvien väleissä ja jokaisessa hieman tai enemmänkin erilainen.

      En ole yrittänyt luoda mitään. Heikkouteni on yritykseni joskus kevyesti ärsyttää kanssaihmisiä mielipiteilläni kuvittelemistani kansallisista heikkouksistamme kuten itsensä vähättelystä, onnen kätkemisestä, oman minän paljastumisen pelosta jne.
      Pääasiallisena keinonani on kertoa omista henkilökohtaisista kokemuksistani ja mielipiteistäni yleisten, maailmoja syleilevien periaaatteiden asemesta.

      Tämän laatuinen keljuuteni kukkii paljon runsaammin päivittäisessä arkielämässä kuin näillä palstoilla.

      Ehkä tämä on sitten se brändi? Tai sitten ei!

      Arkisemmin. 10.09. alkaen ryhdyn hallitsemaan brandyä.
      Keltaleimainen Torres maksaa 10€/0,7l.

    • Erittäin lievästi viitaten teeveen naurun-purskahdukseen, kirjoitan seuraavaa.
      Tiukasti itseäni brändäten.
      Brändi vaatii muodostuakseen kiinteän nimen, nimen johon voi luottaa.
      Coca Cola ei olisi menestynyt, jos se olisi koko-ajan horjahdellut.
      Cocceli, Coocceli-coo, colden-gola...
      Tai Mumm olisi alkamut mammailemaan, mimmeilemään tai mummuilemaan.
      Palstankin "brändäykset" ovat enimmäkseen pelkkiä silmä-tikkuja.
      Onneksi täällä on kuitenkin yksi poikkeus.
      Ainakin.
      Muutenkin on palstamme maailman pienois-kuva.
      Täälläkin on "Pepsi-Colia" jotka horjuttavat horjuvien tikku-kasoja jatkuvasti.
      Jotenkin lobotomistisesti :)

      Päätän kirjoitukseni tyypilliseen tikku-tyyliin:
      Brändi...hi, hi, hi...hi!

      H.

    • Oih ja voih

      Oi ja voi mitä luin. Talvivaara sai luvan putkeen, josta vedet lasketaan Nuasjärveen, ei tarvitse ympäristöarviota. Onneksi en asu seudulla,

    • Huomenta @

      Kaunis päivä Korvessa.

      Hyvän brändin rakentaminen vaatii rohkeutta erottautua mikä tuntuu olevan hankalaa suomalaiselle. Vaikeneminen kultaa ja niin poispäin.

      Kanssakirjoittajasi mielikuva kirjoituksistasi heijastuu kaikkeen tekemisiisi. Kirjoitat itsellesi joko hyvän tai huonon brändin. Hyvä brändi vetää mukaan vaikkapa vain näyttäytymään.... pyh. happamia.. tai..kiva kommentti.

      Huono brändi ei vedä koska brändin haltija tietää kaiken. Sellainen ei innosta kirjoittajia jatkamaan ei ole enää mitään lisättävää.

      Kun olet luonut hyvän brändin itsellesi, ystävyyden solmiminen palstalaisten kanssa on mutkatonta. Sinusta heijastuu hyvä tekemisen meininki.

      Hyvä brändi syntyy rohkeudesta ryhtyä erottautumaam muista kirjoittajista..

      • tietääkseni

        Prändi nimitystä käytetään tuotteessa, eikö henkilöstä käytetä muuta nimitystä, vai saivarteletko,


    • Hyvä brändi on vaikkapa H-ilti.
      Ei siitä hölistä, holtittomia hölötetä.
      H-ilti mainostaakin vain huvikseen joskus.
      Sen kun ei tarvitse ja se tietää sen.
      H-ilti on brändi, jonka jokainen muistaa heti, kun on aika käydä tosi-toimiin ja
      tarve on tehdä hyvää ja puhdasta jälkeä.
      On kuin tähti Joulu-Kuusen latvassa.
      Ei sitä kopioida sinne sun tänne.
      Ei tyrkytetä joka käänteessä.
      Ei helynä kilise koskaan rihkama-kaupoissa.
      Sen brändi on yli-voimaista voittaa.

      H.

    • Ihan nopeesti vain, koska päivästä tulee kiireinen ja en ehkä ehdi uudelleen koneelle kuin joskus illalla.
      Luin aloituksen yöllä, mutta en jaksanut alkaa seoustelemaan vastausta, ajatuksia se kyllä herätti.
      Ensimmäinen ajatus (luettuani otsikon): "onko korpikirjailijalla jotain alkoholiongelmia, mutta ei. sehän kittaa kotiviinia, ei brandya?" Nää uudet termit suoumalaisessa mediassa ottaa joskus lujille....
      Onko "brändi" sukua sanalle trade mark tai siis muuten vain niinkuin tavaramerkki, tuotteen nimi joka on niin tunnettu ja yleinen että siitä voi ajanmittaan tulla geneerinen? (Esim tein tässä korpikirjailijat....).
      Minäkin liikun somessa paljon. Facessa ihan omalla nimellä ja omilla kuvilla. Omilla jutuilla ja perhe, suku ja Lutunen ovat kovasti mukana. No, se siitä, se on toinen maailma. Foorumeilla kirjoittelen ajoittain paljonkin, täällä Suomi24:ssä kun tulee sellainen kausi elämässä että tuntuu kivalta olla mukana juttelemassa suomalaisista asioista suomenkielellä, kirjoittelen myös espanjan-ja englanninkielisillä foorumeille ja olen moderoinut pitkään Kolumbia-forumeja, mutta se on nyt ohi, ei jaksa ikuisesti .

      Mutta onko minulla "brändi"? En taida ottaa itseäni niin vakavasti että olisin tietoisesti kehittänyt itselleni jonkinlaisen roolihahmon ulospäin, imagon, palstapersoonan. Taidan olla vain ihan oma, arkipäiväinen itseni. Eli jos tavattaisiin livessä sanoisitte joo just, ihan sama paloma kuin miksi sitä luulinkin.

      (Loppukaneetiksi: en ihan osta tota "brändi-termiä. En minä ole täällä myymässä mitään enkä kilpailemassa muiden kanssa kuinka monta vastausta ketjuihini tulee. Kirjoitan vain aiheista jotka kiinnostavat MINUA ja teen aloituksia asioista jotka jollain tapaa koskettavat minua. Muuten, ei kukaan tee ketjuaan yksin: riita-ja haukkumaketjut ovat hyvä esimerkki, samoin pitkät, rönsyilevät ketjut joihin on osallistunut monta, asiaa puhuvaa palstalaista. )

      • Menestyvät nuoret tekevät itselleen erilaisia brändejä. Twitteriin luodaan asiantuntija brändejä. Siellä kommentoidaan osaamisalueita, jota kukin henkilö hallitsee. Twitter on virallisempi yhteisö kuin esim. Facebook, jossa ollaan enempi omina itsenään.

        Sinulla on tavaramerkki Paloma. se.co.

        Kirjoituksesi rekisteröidään koska olet tunnistettavissa. Sinusta luodaan kirjoitustesi perusteella mielikuva. Maineesi muokkautuu kirjoittamiesi tekstien perusteella ja imogosi on lukijan mielikuvituksessa. Kuten tuolla ylempänä minut sisäistettiin kuusen alla kirjoittajaksi, mikä oli tosi soma vertaus, tykkäsin kovasti.

        Olet todella suomalainen.

        Mitäpä tässä ihan vaan tavallinen vaatimaton minä ; ) Vai oletko todella?


      • "Paloma.se.co"

        Viisas ja fiksu olet taaskin.
        Täällä jossain joku jo eksyi rönsyilemään ruokiinkin.
        Ruotsalaista Lohta, vai koti-maista muna-kokkelia :)
        On tää kyllä joskus niin...

        Nyky "brändisi" on mielestäni hyvä.
        Kepeätä kommentointia teko-vakavisten joukkoon.
        Ja aina asiallista.
        Pysy aina pikku-siskonani, älä koskaan taannu turhan typeräksi aikuiseksi.
        Jämpsän-Jänta.

        yst.

        H.


      • Provoja piisaa
        korpikirjailija kirjoitti:

        Menestyvät nuoret tekevät itselleen erilaisia brändejä. Twitteriin luodaan asiantuntija brändejä. Siellä kommentoidaan osaamisalueita, jota kukin henkilö hallitsee. Twitter on virallisempi yhteisö kuin esim. Facebook, jossa ollaan enempi omina itsenään.

        Sinulla on tavaramerkki Paloma. se.co.

        Kirjoituksesi rekisteröidään koska olet tunnistettavissa. Sinusta luodaan kirjoitustesi perusteella mielikuva. Maineesi muokkautuu kirjoittamiesi tekstien perusteella ja imogosi on lukijan mielikuvituksessa. Kuten tuolla ylempänä minut sisäistettiin kuusen alla kirjoittajaksi, mikä oli tosi soma vertaus, tykkäsin kovasti.

        Olet todella suomalainen.

        Mitäpä tässä ihan vaan tavallinen vaatimaton minä ; ) Vai oletko todella?

        Korpikirjailija sinähän ihan lasket omia plussapeukutuksia, Paloma ei, kaikin puolin hänestä saa todella suvaitsevaisen kuvan, ei riitapukaria, kuten sinusta. Laita nyt vielä, ettet koskaan aloita riitaa, sekään ei pidä paikkaansa, aloituksesi ovat hyvin usein hyvinkin provosoivia....


      • Provoja piisaa kirjoitti:

        Korpikirjailija sinähän ihan lasket omia plussapeukutuksia, Paloma ei, kaikin puolin hänestä saa todella suvaitsevaisen kuvan, ei riitapukaria, kuten sinusta. Laita nyt vielä, ettet koskaan aloita riitaa, sekään ei pidä paikkaansa, aloituksesi ovat hyvin usein hyvinkin provosoivia....

        Testasin itseni somen käyttäjänä:

        Tulos:

        Olet itsevarma karhu. Sinua ei kiinnosta yhtään mitä muut ajattelevat julkaisustasi, sillä julistamasi asia on tärkein. Olet suvereeni somen kuluttaja sekä käyttäjä, ja käytät somea asiasi läpiviemisessä – oli se sitten kantaaottavien eläinoikeusaktiivien päivityksiä jakamista tai yrityksesi markkinointia.


        Olet luonut itse imagon minusta ja palomasta. Mielikuva ei aina ole sitä mitä todellisuus.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Viisas ja fiksu olet taaskin.
        Täällä jossain joku jo eksyi rönsyilemään ruokiinkin.
        Ruotsalaista Lohta, vai koti-maista muna-kokkelia :)
        On tää kyllä joskus niin...

        Nyky "brändisi" on mielestäni hyvä.
        Kepeätä kommentointia teko-vakavisten joukkoon.
        Ja aina asiallista.
        Pysy aina pikku-siskonani, älä koskaan taannu turhan typeräksi aikuiseksi.
        Jämpsän-Jänta.

        yst.

        H.

        :)
        Kyyhkyt painii aina höyhenluokassa.


    • mimmimummi*

      Itse olen kyllä liittänyt ....brändi sanan tai mielikuvan jostakin brändistä....aina tuotteeseen....tai yritykseen... joka on luotu useimmiten tiimin tuloksena....vahvaksi merkiksi... Ihmisestä ...ainakaan näissä ympyröissä en osaa ajatella luotua brändiä...ottaen huomioon inhimilliset tekijät ...ihmisen kohdalla..tunteet...tai tunnetilat...määräävät myös tällaisella palstalla....

    • toteamus

      Missä vaiheessa ihmistä voidaan kutsua kirjailija taiteilija suutari peltiseppä kyllä ne täytyy ansaita, samoin prändi tuotteessa.
      Mikä aloituksen ajatus, vähän hymyilyttää siitten puhutaan puhutaan puuta heinää

    • bessie*

      Brändinhallinta?

      Puuttumatta mainitsemaasi brändiin totean vain, että et sinä eikä kukaan muukaan pysty hallitsemaan omaa 'julkisuuskuvaansa' täällä tai yleensä missään.

      • "bessie*"

        Minä kyllä vahvasti uskon että minusta ei ole koskaan tehty virhe-arviota.
        Kun sinäkään et ole.
        Älä nyt kuitenkaan ala hämmästyttämään minua ihan väkiste.

        H.


      • Eihän siitä olekaan kysymys.


      • bessie*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eihän siitä olekaan kysymys.

        No mistä sitten on kysymys, korpikirjailija?

        Väitin ja väitän edelleen, että et pysty hallitsemaan "brändiäsi", et vaikka kuinka yrittäisit, siis jos sinulla sellainen edes on. Jos nyt ihan suoraan sanon, niin en keksi yhtäkään asiaa jonka oitis ja ilman muuta yhdistäisin nimimerkkiisi, eli se siitä brändistä.


    • Pirre*

      En ole brändännyt, mielikuva joka/mikä minusta on syntynyt ei ole luomani - se olen vain minä.

      Ymmärrän brändäyksellä tarkkaa, jonkun esim. tuotteen ajamista halutuiksi mielikuviksi, ja mahdollisimman myyviksi ja yleensä tarkasti valituille kohderyhmälle/mille osoitettuja.

      • satu meni

        Voihan sen halutessaan vaikkapa täällä satuilla.


      • Pirre*
        satu meni kirjoitti:

        Voihan sen halutessaan vaikkapa täällä satuilla.

        En usko että kukaan voi viitssii luoda jotain tiettyä mielikuvaa itsestään, ja miksi tekisikään..


      • suosionkaipaajat
        Pirre* kirjoitti:

        En usko että kukaan voi viitssii luoda jotain tiettyä mielikuvaa itsestään, ja miksi tekisikään..

        Minä puolestani uskon.
        Ei tarvi muuta kuin lueskella kommentteja, kuinka niissä käännetään takkia vuosien myötä suosionkaipuun mukaan.


    • En toimi missään verkkoyhteisössä aktiivisesti. En ole tuotteistanut itseäni enkä tehnyt brändiä jolla saisin muut uskomaan ja toivomaan ja odottamaan minulta roolinmukaisen sepustelun pläjäystä. Henkilöbrändini on mitä ilmeisemmin potentiaaliton alisuoriutuja.

    • täti vihreä

      Miksi minun pitäisi myydä itseäni kenellekään? En näe siihen pienintäkään syytä.

    • luonnollistako

      Aloittajalle…
      …olet hassunhauska paljon kirjoittava!
      No, yön tunteina noita ”itsen-imagon” -tarkasteluja tehdään, monet viisaammatkin mietiskelevät samantyyppisiä ”minä-asioita” – kelpaanko itsenäni, olenko tehnyt voitavani, vai olisinko parempi ”jonkinlaisena-toisenlaisena” … Useat pohdiskelevat asioita itsekseen, ilman ajatusten julkaisutarvetta.
      ”Tavaramerkkisi” ( kumpi/kumpikin? erityyppisistä nimimerkkipersoonistasi?) on kyllä muuttunut jokin aika sitten, ehkä pitkän pakkotauon aikana, tai hormonilääkityksen poisjättämisen seurauksena!?)
      Yksi kommenttisi, papin antama synninpäästö ja mahdollisten uusien ” piruuksien” keksiminen, oli todella hauska ja oivaltava! Plussasin ajatusta , vaikka nimimerkkiisi ei ole usein voinut yhdistää noin kevyttä itseironiaa!
      Aikaisemmin provosoiduit puremaan ilkeästi kirjoittajaa, joka uskaltautui joko ihmettelemään, tai arvostelemaan ajatuksiasi, - hyökkäykseen riitti jopa omat, erilaiset ajatukset, vaikkakin hyvin perustellut !!!
      Täällä on paljon kirjoittajia (ja myös ei-enää-kirjoittajia :( ), jotka ovat luonnehdintasi (”brändi”) mukaan nimimerkillään tehneet kirjoituksillaan omanlaisensa kuvan nimimerkin takana olevasta ihmisestä. Et ole poikkeus paljon kirjoittavien joukossa, olet todellakin ”omanlaisesi” ! :D
      Yksi aktiivinen kirjoittaja, joka käyttää kahta rekisteröityä nimimerkkiä (kertonut sen myös itse), on hurmaava! En tiedä, kirjoittaako hän kummallakin rekatullaan erilaisella tavalla, kuten sinä teet, mutta jopa ilman kirjautumista, samantapaisella, tunnistettavalla nikillä, hän on ihana, hurmaava (tautofoniaa :) !!! Sinä olet naureskellut lukijoille saavasi plussaa kirjoittaessasi kertakäyttöisellä nimimerkillä!
      Olet kyllä mielenkiintoinen kirjoittaja, mutta et välttämättä kunniaksi millekään ”brändille” – edes ”karhu – uskomuksinesi”… ( naapurimaan johtajakin kai halusi olla jonkinlainen karhu…)

      • trulliis

        Sinä kirjoittaja "luonnollistako", miksi kirjoitat puskanimimerkillä? Etkö rohjennut kirjoittaa suoraa tekstiäsi "korppikselle"?
        Kirjoituksesi oli todella hyvä, toivottavasti "korppis" osaa tulkita niin kuin tarkoitit!


    • Ristus sentään, vai vielä täällä brändejä itsestään luomaan.
      Minä en ole myytävänä, joten menen tällä vanhalla maalaismummo-"brändillä" edelleenkin etiäpäin.
      Se ei kiinnosta ketään niin paljoa, että ostaa haluaisi.

      • k/k

        Moikka enkeli
        Sä olet puhunu niist perunoistas ja mä olen aikonu alottaa korkeanpaikan viljelyn ens keväänä 55m merenpinnast.
        Niin siit ostamisest ,mä olisin kiinostunu saamaan sun asiantuntemukses siihen pelto tilkun reunalle.
        Ellei ihan ostoa niin ainakin vuokraus, brändättäis ne potut oikein kunnolla.


      • k/k kirjoitti:

        Moikka enkeli
        Sä olet puhunu niist perunoistas ja mä olen aikonu alottaa korkeanpaikan viljelyn ens keväänä 55m merenpinnast.
        Niin siit ostamisest ,mä olisin kiinostunu saamaan sun asiantuntemukses siihen pelto tilkun reunalle.
        Ellei ihan ostoa niin ainakin vuokraus, brändättäis ne potut oikein kunnolla.

        Moi k/k

        Sinulta en peri mitään korvausta, en asiantuntevasta avustani enkä perunoista, joita voin tuoda mukanani pari kapallista. On Siikliä, Timoa, Asterixia ja Kuningas Edwardia.
        Valitse vapaasti.
        Kontioiden kärjet katsovat jo länteen.
        Pottubrändäreitä ollaan, jos muusta brändäyksestä hiukan syrjään jäädäänkin.


    • .mollis

      No eipä ole tullut mieleenkään brändäys.
      Nikin nappasin hyllyn päällä istuvasta killisilmästä, jota olen nyttemmin lyhentänyt. Siis nikkiä, en killisilmää.
      Näillä mennään.

    • Essolaisetkin juovat brandya?

      Kyllä me essolaisetkin otamme joskus hallitusti brandya, mutta juhlatilaisuuksissa pidämme kuitenkin konjakkia imagollemme sopivampana. Molemmista juomista tulee kylläkin yhtä viehkeä olo ja tismallen samanlainen krapula, joten näin teknisesti ajateltuna molemmat juomat ovat riittävän hyviä. Einari Essonen ei pidä siitä, että päivisin kallistelisimme brandymukia, joten siitä syystä naukkailemme arkisin vain keskaria.

    • Trademark

      Minun brändini liittyy tiiviisti työosaamiseeni. Ja siinä olen melkoinen brändääjä. Privaatisti brändään vaatimattomasti tai oikeastaan en ollenkaan koska minulla ei ole pätemisen tarvetta. Enään.

    • Ihmisillä on näköjään ollut vaikeaa ajatella luovansa jotain, haluavat ajatella että ovat oma itsensä, sen kummemmin "luomatta" mitään.

      Kuitenkin väitän, palstalaiset, että jokainen teko, ele ja sana, on valinta. Tahaton tai tahallinen. Tahaton valinta tulee sieltä kaukaa meidän eletystä elämästä, tahallinen taas kertoo millainen ihminen haluamme olla. Sitä mitä haluamme olla voisi myös hyvin kutsua brändiksi.

      Jos se on niin että tietyssä iässä ei voi enää kehittää itseään ihmisinä, vaan voi vain olla mitä jo on, niin antakaa joku tulla armon laukaus juuri nyt ;))

      • Tietenkin kun tänne jotain kirjoittaa, joutuu tai on joutumatta, kukin tavallaan, ajattelemaan mitä näppäimistöltään suoltaa esiin.

        Samahan se on live-elämässäkin, eikö sielläkin jokainen sana tai teko ole valinta. Kun keskustelemme toisen kanssa, tahattomasti tai tarkoituksella luomme kuvaa itsestämme.

        Mutta siitä olen eri mieltä, että täällä, nimettöminä palstalla kirjoittaessani, oikein suunnitelmallisesti loisin itsestäni brändiä, tiettyä kuvaa siitä mitä ja mikä olen.

        Tuo itsensä kehittäminen nyt ei täysin kuulu tähän brändi-keskusteluun. Itseään voi kehittää olematta missään tekemisissä toisten kanssa, esim. lukemalla ja opiskelemalla.
        Yksinolokin kehittää ihmistä ja hänen ajatuksiaan.


      • Anceli kirjoitti:

        Tietenkin kun tänne jotain kirjoittaa, joutuu tai on joutumatta, kukin tavallaan, ajattelemaan mitä näppäimistöltään suoltaa esiin.

        Samahan se on live-elämässäkin, eikö sielläkin jokainen sana tai teko ole valinta. Kun keskustelemme toisen kanssa, tahattomasti tai tarkoituksella luomme kuvaa itsestämme.

        Mutta siitä olen eri mieltä, että täällä, nimettöminä palstalla kirjoittaessani, oikein suunnitelmallisesti loisin itsestäni brändiä, tiettyä kuvaa siitä mitä ja mikä olen.

        Tuo itsensä kehittäminen nyt ei täysin kuulu tähän brändi-keskusteluun. Itseään voi kehittää olematta missään tekemisissä toisten kanssa, esim. lukemalla ja opiskelemalla.
        Yksinolokin kehittää ihmistä ja hänen ajatuksiaan.

        Tämä taitaa olla vähän tulkintakysymys, mutta mikäpä ei olisi :)

        Tarviiko sen brändäyksen olla niinkään suunnitelmallista? Ja jos luo itsestään kuvan, voiko olla niin että suunnitelmallisuus on tahatonta? Siis jos tarkoitus ei ole luoda mitään tiettyä kuvaa saati brändiä, mutta koska pyrkii pois ja irti joistakin piirteistä (ilkeilystä, alapäähuumorista jne.) niin eikö sitä voi sanoa tahattomaksi suunnitelmaksi?

        Brändin luominen tarkoittaa kai yleensä että luodaan imagoa jostain tuotteesta tai firmasta. Ja se toimii usein vissiin positiivisesti myös sisäänpäin, koska silloin joudutaan mitä hyvää on siinä mitä halutaan nostaa esille. On joku kuva tuotteesta/firmasta(ihmisisestä) ja karsitaan siitä mahdollisimman paljon negatiivista pois, ja mietitään miten sitä positiivista puolta saa nousemaan vahvana. Yleensä jo tämä tarkoittaa että sitä tuotetta/firmaa(ihmistä) joutuu vähän myös parantelemaan (kehittämään) vastaamaan sitä odotusta mikä brändi antaa ihmisille.

        Mulla on joitakin huonoja puolia joista pyrin eroon. Olen loistava marttyyri kun sille päälle satun. Ja olen hyvä juoruamaan. Se eka ei oikein tuo mulle mitään hyvää, ja se toka taas on piirre jota inhoan, joten yritän karsia ne. Tai siis onhan mulla enemmän huonoja puolia, nämä oli vain esimerkkejä.. Tähän saakka olen mieltänyt sen itseäni jalostamiseksi, mutta kun Korppis toi tuon brändin luomisen... samaa asiaa se ajaa :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Tämä taitaa olla vähän tulkintakysymys, mutta mikäpä ei olisi :)

        Tarviiko sen brändäyksen olla niinkään suunnitelmallista? Ja jos luo itsestään kuvan, voiko olla niin että suunnitelmallisuus on tahatonta? Siis jos tarkoitus ei ole luoda mitään tiettyä kuvaa saati brändiä, mutta koska pyrkii pois ja irti joistakin piirteistä (ilkeilystä, alapäähuumorista jne.) niin eikö sitä voi sanoa tahattomaksi suunnitelmaksi?

        Brändin luominen tarkoittaa kai yleensä että luodaan imagoa jostain tuotteesta tai firmasta. Ja se toimii usein vissiin positiivisesti myös sisäänpäin, koska silloin joudutaan mitä hyvää on siinä mitä halutaan nostaa esille. On joku kuva tuotteesta/firmasta(ihmisisestä) ja karsitaan siitä mahdollisimman paljon negatiivista pois, ja mietitään miten sitä positiivista puolta saa nousemaan vahvana. Yleensä jo tämä tarkoittaa että sitä tuotetta/firmaa(ihmistä) joutuu vähän myös parantelemaan (kehittämään) vastaamaan sitä odotusta mikä brändi antaa ihmisille.

        Mulla on joitakin huonoja puolia joista pyrin eroon. Olen loistava marttyyri kun sille päälle satun. Ja olen hyvä juoruamaan. Se eka ei oikein tuo mulle mitään hyvää, ja se toka taas on piirre jota inhoan, joten yritän karsia ne. Tai siis onhan mulla enemmän huonoja puolia, nämä oli vain esimerkkejä.. Tähän saakka olen mieltänyt sen itseäni jalostamiseksi, mutta kun Korppis toi tuon brändin luomisen... samaa asiaa se ajaa :)

        No juu, täällä keskustellessa enemmistö pyrkii käyttäytymään hyväksyttyjen normien mukaan. Sehän on suotavaa kaikessa kanssakäymisessä toisten kanssa.
        Siinä mielessä voi olla myös suunnitelmallista, pyrkiä esiintymään inhimillisenä ja asiallisena.
        Ollaanko sitten täällä tavallaan "parempia ihmisiä", sitä on vaikea tietää, ja tuntemattomana on helppo myös lipsua rajan yli.

        Mutta se, että loisi itsestään jonkinlaisen tavallisesta olemuksestaan poikkeavan kuvan, sitä mietin.
        Itselleni olisi hankalaa kaiken aikaa miettiä pysyykö kuosissa ja niissä haluamissaan brändikuvissa.
        Helpointa ja huolettominta on olla kuitenkin se kuuluisa oma itsensä, ilman brändin luomisen tuskaa, vaivaa tai miksei iloakin, kuka moisesta touhusta pitää.
        Kun on luonut jonkin roolin tai sanotaanko sitä sitten brändiksi, vaikea on enää muuksi muuttua.
        Voi joutua nimimerkkiä vaihtamaan, jos palstasta puhutaan. :)

        Firmalle on eduksi, kun ollaan luotu hyvä brändi ja niin kai se on kaikessa brändäyksessä.


      • Anceli kirjoitti:

        No juu, täällä keskustellessa enemmistö pyrkii käyttäytymään hyväksyttyjen normien mukaan. Sehän on suotavaa kaikessa kanssakäymisessä toisten kanssa.
        Siinä mielessä voi olla myös suunnitelmallista, pyrkiä esiintymään inhimillisenä ja asiallisena.
        Ollaanko sitten täällä tavallaan "parempia ihmisiä", sitä on vaikea tietää, ja tuntemattomana on helppo myös lipsua rajan yli.

        Mutta se, että loisi itsestään jonkinlaisen tavallisesta olemuksestaan poikkeavan kuvan, sitä mietin.
        Itselleni olisi hankalaa kaiken aikaa miettiä pysyykö kuosissa ja niissä haluamissaan brändikuvissa.
        Helpointa ja huolettominta on olla kuitenkin se kuuluisa oma itsensä, ilman brändin luomisen tuskaa, vaivaa tai miksei iloakin, kuka moisesta touhusta pitää.
        Kun on luonut jonkin roolin tai sanotaanko sitä sitten brändiksi, vaikea on enää muuksi muuttua.
        Voi joutua nimimerkkiä vaihtamaan, jos palstasta puhutaan. :)

        Firmalle on eduksi, kun ollaan luotu hyvä brändi ja niin kai se on kaikessa brändäyksessä.

        Keskustelu jonkun kanssa vaikeutuu myös sen myötä, että jokaisella on omanlaisensa mielleyhtymä joka sanasta. Meillä oli Kirppiksen (oho, hauska typo, en taida korjata :D) kanssa sama aaltopituus tuossa sanassa, mutta monelle se brändi jo sanana tuntuu olevan kovin vahvasti negatiivinen.

        Tuli tuosta sun kirjoituksesta mieleen, että yksi mun suurimmista "brändi"-mokista on ollut nikkien vaihdot :))) Niin monta kertaa jo laittanut pillit pussiin, kyllästynyt tai tunnekuohuissani päättänyt että se oli nyt tässä tää kirjoittelu, ja sitten kohta taas... Palanut & palannut :)) Helpointa olisi ollut pitää vaan taukoa ja jatkaa sitä samaa vanhaa.


      • Anceli kirjoitti:

        No juu, täällä keskustellessa enemmistö pyrkii käyttäytymään hyväksyttyjen normien mukaan. Sehän on suotavaa kaikessa kanssakäymisessä toisten kanssa.
        Siinä mielessä voi olla myös suunnitelmallista, pyrkiä esiintymään inhimillisenä ja asiallisena.
        Ollaanko sitten täällä tavallaan "parempia ihmisiä", sitä on vaikea tietää, ja tuntemattomana on helppo myös lipsua rajan yli.

        Mutta se, että loisi itsestään jonkinlaisen tavallisesta olemuksestaan poikkeavan kuvan, sitä mietin.
        Itselleni olisi hankalaa kaiken aikaa miettiä pysyykö kuosissa ja niissä haluamissaan brändikuvissa.
        Helpointa ja huolettominta on olla kuitenkin se kuuluisa oma itsensä, ilman brändin luomisen tuskaa, vaivaa tai miksei iloakin, kuka moisesta touhusta pitää.
        Kun on luonut jonkin roolin tai sanotaanko sitä sitten brändiksi, vaikea on enää muuksi muuttua.
        Voi joutua nimimerkkiä vaihtamaan, jos palstasta puhutaan. :)

        Firmalle on eduksi, kun ollaan luotu hyvä brändi ja niin kai se on kaikessa brändäyksessä.

        "Anceli"

        Parempia ihmisiä...
        Laitoitpa minut vaikean paikan eteen.
        Minä kun olen parempi.
        Siitähän vasta haloo nousee, jos minä alan kökösti ujoilemaan.
        En mää...hyvä sillee..ihan tavis..kukapa sitä nyt toista parempi...
        Tuossa vaiheessa nousisi jo garsee vasta-lauseiden blosis.
        Lopeta Hunksi, kyllä me kaikki tunnetaan ja tiedetään sinun arvosi.
        KAIKKIi me palstalla sinut tiedetään.
        Lutunen...

        Tässä ylemmyyden paremmuudessa on kyllä yksi vaikeahko asia.
        En saisi oikeastaan kehua ketään kirjoittajaa.
        Tuo onneton saa heti niskaansa kaiken-laista kaadettua.
        Perunoitakin.
        Mutta, kivaa on että hyvällä bändillä on hyviä bändäreitä.
        Vaikka olisi heillä kaunista vain luonne.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Parempia ihmisiä...
        Laitoitpa minut vaikean paikan eteen.
        Minä kun olen parempi.
        Siitähän vasta haloo nousee, jos minä alan kökösti ujoilemaan.
        En mää...hyvä sillee..ihan tavis..kukapa sitä nyt toista parempi...
        Tuossa vaiheessa nousisi jo garsee vasta-lauseiden blosis.
        Lopeta Hunksi, kyllä me kaikki tunnetaan ja tiedetään sinun arvosi.
        KAIKKIi me palstalla sinut tiedetään.
        Lutunen...

        Tässä ylemmyyden paremmuudessa on kyllä yksi vaikeahko asia.
        En saisi oikeastaan kehua ketään kirjoittajaa.
        Tuo onneton saa heti niskaansa kaiken-laista kaadettua.
        Perunoitakin.
        Mutta, kivaa on että hyvällä bändillä on hyviä bändäreitä.
        Vaikka olisi heillä kaunista vain luonne.

        YH.

        H.

        Jaaha, olipa uutinen, että olet parempi ihminen, ikinä en olisi tuota sanomatta arvannutkaan.
        Muuta kuin useaan kertaan senkin täällä jo lukenut.
        Kuten nyt.
        Onhan täällä helppoa esiintyä parempana ihmisenä, kun pitää kurissa ne huonommat puolensa. Eikä tuo niitä kaiken kansan nähtäville.
        Ja ainakin olet paras itsensä kehuskelija, siitä ei varmaan kukaan ole eri mieltä.
        Noh, se siitä ja sen kestävyydestä.

        Senkin olen huomannut, että olet kova poika kehumaan, ainakin joitain tiettyjä nimimerkkejä.
        Joku tarkoitushan silläkin toiminnalla lienee.
        Nyt et sentään nähnyt mitään aihetta kehua minua, harvinaista "herkkua" toki muutenkin. Säästynpähän likasangolliselta taattua tavaraa.
        Sadasti olen sanonut, että jokainen kirjoittaa tavallaan, omia mielipiteitään, mitä helkkarin väliä ovatko ne sinun mieleisiäsi.
        Et sinä ole mikään viisauden guru tällä palstalla, paitsi omasta mielestäsi.
        Pitäisit näppisi kurissa, ellei ole muuta kommentoitavaa kuin kehuminen. Joku toinenhan voi olla ihan eri mieltä ja aika usein onkin, ei sitäkään ole välttämätöntä kertoa.
        Keskustelu on eri asia kuin joutava kehuskelu tai moitiskelu.
        Ellei tuo tyylisi ja tapasi kehua kuulu palstabrändiisi, sekään ei olisi mikään ihmetyksen aihe.

        YP.


      • kello.peli.appel
        hmp.f kirjoitti:

        Keskustelu jonkun kanssa vaikeutuu myös sen myötä, että jokaisella on omanlaisensa mielleyhtymä joka sanasta. Meillä oli Kirppiksen (oho, hauska typo, en taida korjata :D) kanssa sama aaltopituus tuossa sanassa, mutta monelle se brändi jo sanana tuntuu olevan kovin vahvasti negatiivinen.

        Tuli tuosta sun kirjoituksesta mieleen, että yksi mun suurimmista "brändi"-mokista on ollut nikkien vaihdot :))) Niin monta kertaa jo laittanut pillit pussiin, kyllästynyt tai tunnekuohuissani päättänyt että se oli nyt tässä tää kirjoittelu, ja sitten kohta taas... Palanut & palannut :)) Helpointa olisi ollut pitää vaan taukoa ja jatkaa sitä samaa vanhaa.

        Oikeen pistää silmään.
        Huomaako kukaan muu ei tietysti mutta jos hmp.t et ole *iina niin olet aloittaja.
        Niin helppoa tää on.Mutta hällä väliä. :( ei kinosta.


    • Juujuuu...

      Lukaisin aamusella tätä ketjua kun oli sähkäriin tullut vastauksia eiliseen tämän ketjun kirjoitukseeni.
      Lähdin aamusella puuron keiton jälkeen ulkoilemaan Hallavuoren maisemiin kauniissa hieman usvaisessa kelissä. Nyt on jo usva hävinnyt melkein kokonaan. Tulee upea päivä kaikin puolin.

      Katsoin sähkäriäni äskettäin kun oli tullut uusi viesti, vastaus tämän ketjun "brändäyskirjoitukseen"...no hävinnythän ne oli kaikki ja ei kiinnostakaan mitä sinne oli lisää kirjoitettu mutta ehkä miun "brändäyksestä" ei kaik` pidäkään vastauksista päätellen!

      Olen aivan prikulleen live-elämässä just` se sama kuin täälläkin...suorasukainen, en mielistelijä, sen ovat saaneet feisessäkin saaneet monet huomata...feiseni on kaikille avoin. En myöskään porukan mukana lähde ketään mollaamaan täällä Suomi24:ssa...ei tosin ole tarvetta hyökätä edes kenenkään kimppuun kostoksikaan...

      Et sillee...ja Hyvää ja Aurinkoista päivän jatkoa kaikille

    • .mollis

      Huomenta!
      Yritin lukea ajatuksen kanssa vaikka kiire on jo matkalle kohti Luostoa ja Pyhätunturia.
      Kovasti on korpikirjailija saanut henkilöönsä kohdistuvaa kohtuutonta palautetta. En pidä henkilökohtaisuuksiin menemisestä.
      Joku sanoi minulle kerran, että korppis on vahva nainen, kun pyysin anteeksi tahatonta loukkausta.
      Olkoon ihminen vahva tai heikko, ei pitäisi kenenkään olla niin alhainen, että tietoisesti loukkaa.

      Ei kun menoksi :-)

    • mitä tänään

      Tota noin,
      julkisuuden sanotaan olevan raskasta ja kuluttavaa,
      stressiä l. kärsimystäkin aiheuttavaa.
      Oikeasti puskissa oleminen on välillä ihan hermolepoa
      varsinkin jos tykkää vaikka puutarhatöistä
      ja metsässä olosta.

      Viestintä on aina moneen suuntaan tapahtuvaa.
      Ehkä kirjoittamalla luo jotain, muistaa tarttis sekin, että myös toiset ja muutkin
      luovat - eteenpäin ja edistykseen vaikuttavia asioita ja myös vastaavasti
      toisentyyppisiä juttuja, joista kai sanotaan että osui ja uppos.

      Kaikkea maan ja taivaan väliltä, välillä leppoisaa ja mukavaa myrskyn ja myllerryksen ohessa.
      En tiedä ketä olen loukannut tahattomasti ja tarkoituksetta minäkään,
      no sen ainakin olen todennut että Korpikirjailija on minuun verrattuna jotenkin
      aikuisempi ja kehittyneempi kannanotoissaan.
      Kun ei ole esm vaikka mikään tietotekninen nero, joskus vaan miettii mitä
      tosissaan kirjoittamalla luo, toivottavasti ei sentään mitään hirviöitä,
      jotka ei ole mitenkään ja kenenkään hallinnassa.
      Mokailulta - ei sit kyllä välty siltäkään.

    • mimmimummi*

      Ajattelin uudelleen tuota henkilö brändiä....Suomalaisia vahvoja ...tunnettuja tuotemerkkejä.... ja niiden takana olevia henkilöitä... Brändi. Marimekko...sitä ainakin meidän ikäluokalle mieleen vahva nimi ...Armi Ratia....
      Perheyhtiö Aarikka..Kaija Aarikka.... Alvar aalto...mies monien vahvojen brändien takana.... Tekeekö aika sen että henkilö tulee ikäänkuin ...brändiksi

      • "mimmimummi*"

        "Brändi vaatii muodostuakseen kiinteän nimen, nimen johon voi luottaa.
        Coca Cola ei olisi menestynyt, jos se olisi koko-ajan horjahdellut.
        Cocceli, Coocceli-coo, colden-gola...
        Tai Mumm olisi alkamut mammailemaan, mimmeilemään tai mummuilemaan."

        Onko sinulla muuta, mistä minusta olet ajatuksia saanut?
        Loppuun laitan luonnollisesti luonnolliset ajatus-pisteet.
        ...

        H.


      • mimmimummi*
        hunksz kirjoitti:

        "mimmimummi*"

        "Brändi vaatii muodostuakseen kiinteän nimen, nimen johon voi luottaa.
        Coca Cola ei olisi menestynyt, jos se olisi koko-ajan horjahdellut.
        Cocceli, Coocceli-coo, colden-gola...
        Tai Mumm olisi alkamut mammailemaan, mimmeilemään tai mummuilemaan."

        Onko sinulla muuta, mistä minusta olet ajatuksia saanut?
        Loppuun laitan luonnollisesti luonnolliset ajatus-pisteet.
        ...

        H.

        Osaan kyllä jo ihan itse lukea.....No kuka henkilö on vahvasti Coka kolan takana....Kuka shampanja pullon takana kurkistaa....Kerro... ei tule heti mieleen.


      • mimmimummi* kirjoitti:

        Osaan kyllä jo ihan itse lukea.....No kuka henkilö on vahvasti Coka kolan takana....Kuka shampanja pullon takana kurkistaa....Kerro... ei tule heti mieleen.

        Mielstäni ajatuksesi kohtasi brändäyksen ytimen. Yrityksillä on keulahahmot, jotka yhdistetään kiinteästi yrityksen maineeseen, imagoon niin hyvässä kuin pahassa.

        Yritys kärsii imagon menetyksista jos joku suunnittelija mokaa kuten kävi marimekossa joku aika sitten.


    • Minulta on Itavalta bongaamatta. Kävin lukaisemassa infoa maasta. Tarkoituksemme on sielläkin käydä, milloin jää nähtäväksi.

      Itavaltaan pääsee halvimmillaan 150 e meno-paluulennot. Hintataso on hieman Suomen hintatasoa halvempaa. Palveluiden hinnat sisältyy laskuihin, mutta on kohteliasta maksaa 10 - 15 % ekstraa palvelun tuottajalle.

      Matkustan kohta Hollantiin. Hollannissa yleinen hintataso on halvempaa kuin Suomessa. Kuulin juuri, että ravintoloiden viinilasillisen hinta on nousut. Ennen sai 3,00 - 4,00 eurolla lasillisen viiniä. Katsotaan, millä hinnalla ostamme nyt viinimme Haarlemin terasseilla. Hollannissa on pöytiintarjoilu mikä lisää palvelun tasoa. Pubeissa llasillisen voi tietty hakea myös tiskiltä. Juomarahakulttuuri alkaa hävitä, mutta ruokaillessamme jätämme aina hieman tippiä.

      Lennämme Korvesta - Helsinkiin ja sieltä Amsterdamiin. Matka meno paluu per/hlö maksaa noin 380 euroa. Ei paha ja matka taittuu Finnairilla.

      • Tää viesti oli siis ...Ai, viinitupa...nimimerkille. Googlasin ja Suomi on täynnä viinitupia.
        Viinitupien puutteessa ei kannata ulkomaille matkustaa.


      • Rentoa tunnelmaa
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tää viesti oli siis ...Ai, viinitupa...nimimerkille. Googlasin ja Suomi on täynnä viinitupia.
        Viinitupien puutteessa ei kannata ulkomaille matkustaa.

        Nimenomaan menemme Itävaltaan sen viinitupiin rennosta tunnelmasta nauttimaan. Olemme molemmat saaneet tarpeeksi "jäykistelystä" työelämässä. Eläkeläisinä rentoudumme.

        http://www.matkallamaailmalla.fi/5.Wienin viinituvat.html


    • .mollis

      Ei kestä kiittää! Olen aikaisemminkn sanonut, että olen yliherkkä kiusaamiselle ja varsinkiin ulkonäköhuomautukset ovat alhaisia.
      Tosin et sinä näyttänyt olevan siitä millänsäkään, mutta mun periaatteet.

      Jos korppis brändiä tosissasi loisit, niin mikset tekisi sitä Mandista? En tiedä oletko julkaissut mitään, tuon runon olen pari kertaa nähnyt.
      Me voisimme sitten mieltää sinut Mandin luojaksi. Vähän niinkuin Tuomas Kyröstä (sori Tuomas) tulee ensimmäiseksi mieleen Mielensä pahoittaja, Tovesta Muumit jne.

      Joku täällä sanoikin että netissä ei pysty hallitsemaan antamaansa "brändikuvaa" ja olen samaa mieltä.

      Ilkeily tai kiltteys tai ylimielisyys ei nappaa ainakaan minua, aitous kyllä.

      • .mollis

        Ohos, tuon oiti tulla korpikirjailijan 12:50 perään :(


      • helppoako??

        .mollis, kuinka sä tunnistat aitouden ja erotat sen jostain muusta?


      • .mollis
        helppoako?? kirjoitti:

        .mollis, kuinka sä tunnistat aitouden ja erotat sen jostain muusta?

        helppoako??

        Ei ole helppoa, varpaisillaan saa olla. Siksi en juurikaan avaudu, koska tahallisesti tai tahattomasti väärinymmärretään ja sivalletaan sitten.
        Mutta muutaman nikin takaa vaistoan tuntevan ihmisen. En nyt tarkoita tämän ketjun aloittajaa, vaan ihan muita.


      • enpä itse tajunnut

        Olet oikeassa. Korpikirjailijahan on oikea brändi jo edesmennneelle Kainuulais kirjailijalle ja hänen tuotantonsa jatkuvuudelle perikunnan tai muun ylläpitävän tahaon kautta.


      • eit...
        enpä itse tajunnut kirjoitti:

        Olet oikeassa. Korpikirjailijahan on oikea brändi jo edesmennneelle Kainuulais kirjailijalle ja hänen tuotantonsa jatkuvuudelle perikunnan tai muun ylläpitävän tahaon kautta.

        mollikselle siis vastasin


      • .mollis
        enpä itse tajunnut kirjoitti:

        Olet oikeassa. Korpikirjailijahan on oikea brändi jo edesmennneelle Kainuulais kirjailijalle ja hänen tuotantonsa jatkuvuudelle perikunnan tai muun ylläpitävän tahaon kautta.

        Niin, en haluaisi sekoittaa Korpikirjailija Sir Ilmari Kiantoa, siksi kirjoitin korppis.


      • k/k

        Mollis
        Oletko todella sitä mieltä että rauhallinen ja mieluimmin hyvällä yrittävä ihminen ei voi olla aito?
        Orotan mielenkiinnolla.


      • .mollis
        k/k kirjoitti:

        Mollis
        Oletko todella sitä mieltä että rauhallinen ja mieluimmin hyvällä yrittävä ihminen ei voi olla aito?
        Orotan mielenkiinnolla.

        k/k
        Kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitin :-) Siis sellainen lipomiskiltteys ei ole aito kiltti täällä netissä.
        Sä voit olla vähän korvat luimussa kiltti, kun olet salaa vaimoltas jotain vinkuroinut.
        Mä siteeraan tähän tuntemattomaksi jääneen tekstin, se kertoo mitä tarkoitan:

        "Hyviä eivät ole ihmiset jotka tekevät hyviä tekoja, vaan he jotka eivät tee pahoja tekoja."

        Snaijaais sä? :-)


      • .mollis
        .mollis kirjoitti:

        k/k
        Kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitin :-) Siis sellainen lipomiskiltteys ei ole aito kiltti täällä netissä.
        Sä voit olla vähän korvat luimussa kiltti, kun olet salaa vaimoltas jotain vinkuroinut.
        Mä siteeraan tähän tuntemattomaksi jääneen tekstin, se kertoo mitä tarkoitan:

        "Hyviä eivät ole ihmiset jotka tekevät hyviä tekoja, vaan he jotka eivät tee pahoja tekoja."

        Snaijaais sä? :-)

        Snaijaaks sä piti oleman mut sormet menee menojaan :-)


      • k/k
        .mollis kirjoitti:

        k/k
        Kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitin :-) Siis sellainen lipomiskiltteys ei ole aito kiltti täällä netissä.
        Sä voit olla vähän korvat luimussa kiltti, kun olet salaa vaimoltas jotain vinkuroinut.
        Mä siteeraan tähän tuntemattomaksi jääneen tekstin, se kertoo mitä tarkoitan:

        "Hyviä eivät ole ihmiset jotka tekevät hyviä tekoja, vaan he jotka eivät tee pahoja tekoja."

        Snaijaais sä? :-)

        Mollis
        Olenko siis ketjun aiheen mukaan brändini mukainen?
        Onko käynyt niin että olen tietämättäni kerrankin onnistunut?


      • .mollis
        k/k kirjoitti:

        Mollis
        Olenko siis ketjun aiheen mukaan brändini mukainen?
        Onko käynyt niin että olen tietämättäni kerrankin onnistunut?

        k/k

        Sä olet niin velmu ja viikarimainen, että sun on pakko luimistella vaimos eessä.
        Voitaneen kait sanoa, että nikkis olet hyvin valinnut :-)


      • k/k
        .mollis kirjoitti:

        k/k

        Sä olet niin velmu ja viikarimainen, että sun on pakko luimistella vaimos eessä.
        Voitaneen kait sanoa, että nikkis olet hyvin valinnut :-)

        Valtiattareeni ääni kaikuu makuukammarista,peitto kuulemma puronnu.
        Toivottavast mua ei kiusata kun meen sinne,ei muuta ku syvä henken veto ja leuka rintaan.


      • .mollis
        k/k kirjoitti:

        Valtiattareeni ääni kaikuu makuukammarista,peitto kuulemma puronnu.
        Toivottavast mua ei kiusata kun meen sinne,ei muuta ku syvä henken veto ja leuka rintaan.

        k/k
        Katokkii, että laitat peiton oikein päin. Ei jalkopuolta pääpuolelle. Eikä saa liian leukaan asti vetää.
        Jaa`a, toivottavasti vaimosi ei ole vuodepotilas, kun näin leikkiä lasken. Jos niin, anteeksi!


    • €--

      On ollu kiirettä mutta huomasin aloittaja kehoittaa brändisointumaan niin sitä pitää, sulla on sopiva pahanilman lintu korppi, hyvin brändisoitu älä välitä minäkin oon yrittänyt markkidoida tuote merkiäni € ei ole otettu hyvin vastaan minunkaan voi olla että hylkään merkkini, olisiko ilolintu sopiva täytyy miettiä.

      • Jess, miellän sinut euroksi, mutta koska eurokaan ei pidä arvoaan niin yritä etsiä provosoiva nikki niin pääset paistattelemaan päivää ihan tornaadon keskipisteessä.

        Kivaahan tämä on ; )


    • Mietin yön yli ja teen aamulla päätöksen. Hyvää yötä, en kanna kaunaa kenellekään en ole vihainen sillä ettehän te minua ja ympäröivää todellisuuttani pysty hahmottamaan, paitsi jokunen palstaystäväni, jotka tietävät minusta muutakin kuin sanansäiläni terävyyden.

      Hyvää yötä!

      • .mollis

        Hyvää yötä!


    • .mollis

      Mun puolesta voi poistaa. Ei tänäänkään minulta tullut viisauksia jollei nyt ihan aivopierujakaan.M

    • |||

      Muiden kirjoittajien täydellistä halveksimista poistaa ketjunsa.
      Tietää, ettei enää seuraavaan kirjaimiaan tunge, tosin en tämän enempää tänne tukkeutunut nytkään.
      Toki tajuan, miksi aloittaja haluaa ketjunsa pois.

    • @korpikirjailija:
      minäkin olen sitä mieltä että et poistaisi ketjuansi. Toki voit sen tehdä ja aloituksen tekijänä se onnistuukin varmasti, mutta jos luotsimme ystävällisesti siivoaisi sitä hieman ja ottaisi pois pahimmat henkilöön kohdistuneet hyökkäykset (ad hominem on kaikkien nettisääntöjen pahin rikkaruoho ja rasitus) niin antaisit olla.

      Olen varmasti joskus poistanut oman ketjuni, mutta ainoastaan siitä syystä että olen jälkikäteen katunut kaikkea sitä perheeseen liittyvää tietoa mitä olen jakanut, ei välttämättä mitenkään salaista, mutta kuitenkin yksityisyyttä mahdollisesti loukkaavaa.

      Periaatteeni on että ketju jossa on näinkin paljon vastauksia ei ole enää aloitajan omaisuutta (jos on koskaan sitä ollut) vaan kuuluu kaikille siihen osallistuneille kirjoittajille.

      • Tässä täytyy kompata Palomaa. Tietty, jos ketju menee poistoon niin sitten menee, en sitä sen enempää sure. Itse en poista omia juttuja, ellei ne ole tunteen kuohussa kirjoitettu. Muutama sellainen on lentänyt... Mutta muuten seison sanojeni takana, jos ne ei jollekin avaudu niin sitten ei! Jos joku ei suostu näkemään asioita niin kuin olen ne tarkoittanut, vaan vääntävät siitä jotain omaa, niin vääntäköön. Täytyy vaan sanoa että tällä palstalla väärinymmärretyksi tuleminen on hyvin todennäköistä ;D

        Mietin että jos on näinkin pitkä ketju, ja fiiliksesi on edelleen että se pitää poistaa, niin miten on rakkaat kanssakeskustelijat, olemmeko me muut keskustelijat epäonnistuneet?


      • yks roskakala
        hmp.f kirjoitti:

        Tässä täytyy kompata Palomaa. Tietty, jos ketju menee poistoon niin sitten menee, en sitä sen enempää sure. Itse en poista omia juttuja, ellei ne ole tunteen kuohussa kirjoitettu. Muutama sellainen on lentänyt... Mutta muuten seison sanojeni takana, jos ne ei jollekin avaudu niin sitten ei! Jos joku ei suostu näkemään asioita niin kuin olen ne tarkoittanut, vaan vääntävät siitä jotain omaa, niin vääntäköön. Täytyy vaan sanoa että tällä palstalla väärinymmärretyksi tuleminen on hyvin todennäköistä ;D

        Mietin että jos on näinkin pitkä ketju, ja fiiliksesi on edelleen että se pitää poistaa, niin miten on rakkaat kanssakeskustelijat, olemmeko me muut keskustelijat epäonnistuneet?

        Johan tuolla eilen sanottiin että muutama onnistui vastaamaan aloittajan mieleisesti, muut olemme roskaa. Suahan hän kiitteli joten ole tyytyväinen omaan panokseesi.


      • "Paloma.se.co"

        Mummo kanasensa vai kammo munasensa...
        Minä en kannata poistoja.
        Enkä enää siivouksiakaan.
        Jokainen kommentti on saanut alkunsa toisesta kommentoijasta, tai aloittajasta.
        Maailmassa ovat harvassa ne ihmiset, jotka kykenevät siivoamaan tasa-puolisesti.
        Siivoojan pitäisi olla erittäin aktiivinen, ymmärtää uutiset, seurata mitä
        trendejä milloinkin liikkuu.
        Hänen pitäisi myös jollain tasolla tajuta jokaisen kirjoittajan tyyli ja tapa
        katsella maailmaa.
        Jos hän ei siihen pysty, ei hänen pidä siivotakaan, saati poistella.
        Asia on tietysti toinen, jos säännöt tai sopimukset velvoittavat tois-
        puolisuuteen.

        Huomasin saaneeni tämänlaisen kommentin:

        "Häntä on mahdoton aliarvioida. "

        Tuo on mielestäni tyylikäs henkilö-kohtaisuus.
        Suin surminkaan en tahtoisi että se poistetaan, tai että sen vuoksi poistettaisiin
        koko pikkuinen ketju-pahaseni.

        Muistelen joskus aikaisemmin käyneen niin, että jonkun aloitukseen alettiin lykätä
        tarkoituksella typerää torven-soittoa tai yksittäisiä lauseita, useasti myös
        Duona.
        Sitten aloitus katosi.
        Selitykseksi saimme arvoituksellisesti että älkää kommentoiko fiksusti
        aloituksiin, joiden vahvasti arvelette poistuvan.
        Jotenkin noin.

        Loppu-henkosen vetäisen näin.
        Vaikka ystäväni korppis usein heittäytyykin tylsäksi.
        Ei se tarkoita että kaikkien pitää heittäytyä.
        Hellästi kirjoittaen, voi aina ohjata toista uusien ajatuksien laitureille.
        Ajatus-malli sopii moniin toistenkin aloituksiin.


        H.


      • yks roskakala kirjoitti:

        Johan tuolla eilen sanottiin että muutama onnistui vastaamaan aloittajan mieleisesti, muut olemme roskaa. Suahan hän kiitteli joten ole tyytyväinen omaan panokseesi.

        Kuule sie, kiiski, nuo sanat oli Ancelin piikki Korpikirjailijalle, eikä välttämättä sitä mitä Korppis kirjoitti tai edes tarkoitti :)

        Helppoahan mun on täällä tosiaan asiasta provoilla kun sain eilen pisteen ;)))


      • kelvoton56
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Mummo kanasensa vai kammo munasensa...
        Minä en kannata poistoja.
        Enkä enää siivouksiakaan.
        Jokainen kommentti on saanut alkunsa toisesta kommentoijasta, tai aloittajasta.
        Maailmassa ovat harvassa ne ihmiset, jotka kykenevät siivoamaan tasa-puolisesti.
        Siivoojan pitäisi olla erittäin aktiivinen, ymmärtää uutiset, seurata mitä
        trendejä milloinkin liikkuu.
        Hänen pitäisi myös jollain tasolla tajuta jokaisen kirjoittajan tyyli ja tapa
        katsella maailmaa.
        Jos hän ei siihen pysty, ei hänen pidä siivotakaan, saati poistella.
        Asia on tietysti toinen, jos säännöt tai sopimukset velvoittavat tois-
        puolisuuteen.

        Huomasin saaneeni tämänlaisen kommentin:

        "Häntä on mahdoton aliarvioida. "

        Tuo on mielestäni tyylikäs henkilö-kohtaisuus.
        Suin surminkaan en tahtoisi että se poistetaan, tai että sen vuoksi poistettaisiin
        koko pikkuinen ketju-pahaseni.

        Muistelen joskus aikaisemmin käyneen niin, että jonkun aloitukseen alettiin lykätä
        tarkoituksella typerää torven-soittoa tai yksittäisiä lauseita, useasti myös
        Duona.
        Sitten aloitus katosi.
        Selitykseksi saimme arvoituksellisesti että älkää kommentoiko fiksusti
        aloituksiin, joiden vahvasti arvelette poistuvan.
        Jotenkin noin.

        Loppu-henkosen vetäisen näin.
        Vaikka ystäväni korppis usein heittäytyykin tylsäksi.
        Ei se tarkoita että kaikkien pitää heittäytyä.
        Hellästi kirjoittaen, voi aina ohjata toista uusien ajatuksien laitureille.
        Ajatus-malli sopii moniin toistenkin aloituksiin.


        H.

        paras puhe hunkzilta ikinä !


    • .mollis

      Mä mietin vielä tota otsikkoa Brändinhallinta ja muistui mieleen kun muistaakseni hunkzs, sori jos olen väärässä, jokunen aika sitten aprikoi
      Täällä olevan kirjoittajia jotka siniseen vihkoon kirjoittavat roolinsa millaisella nimimerkillä kulloin on.

      Anceli mun mielestä kuvasi aloittajaa mainiosti. Ancelillahan näyttää olevan sana hallinnassa paremmin kuin aloittajalla. Tämä oli positiivisesti.

      • "Täällä olevan kirjoittajia jotka siniseen vihkoon kirjoittavat roolinsa millaisella nimimerkillä kulloin on"

        Anteeksi falsettini, mutta Häh??!! Yhtäkkiä ymmärrän Korppista paremmin, jos halu ymmärtää toisen tekstiä on noin pieni, niin antaa olla. Ei taida selittämälläkään parantua.


      • luonnollista

        ”.mollis”
        :) – et ole ainoa, joka pitää ”Ancelin” tavasta kirjoittaa; hänen piikkinsäkin ovat niin hienovaraisia, että niitä tuskin huomaakaan :). Kuvittelen, että hänen ”lelurasiansakin” ovat olleet pehmeämpiä kuin aloittajalla…
        Tavasta kirjoittaa näkyy myös henkilön pohjasivistys elämänasenteen lisäksi…
        ”Korpikirjailijassa on kaksi R:ää Korppiksessa yksi. Konsonantit tekevät mimimerkin kovemmaksi kuin vokaalijono. esim. mimmimummu”
        :D :D - montako vokaalia ja montako kontonanttia… (anteeksi ”korpikirjailija”, tämä nyt on näitä ”brändisi” suomia hauskuuksia…)


      • ".mollis"

        Tietysti se olin minä
        HUNKSZ (huom)

        Mitä Anceliin tulee, niin uskoisin/toivoisin hänellä olevan ainakin yksi vihko.
        Jossa on tilaa yhdelle tansiin-kutsulle.
        Ancelin sanailua kehun tarvittaessa vain erittäin pitkin hampain.
        Kun en vielä tiedä edes mitä dödöä laittaisin.

        Hugo Boss - Kyllä sitä nyt hienostellaan
        Old Spice - Ootsä joku kukka-penkki vai?
        Mennen - hi, hi, hi!
        David Beckham - Äläpä nyt turhiasi pullistele

        Miltä miehen pitää haista, jotta kainalostaan saisi kuulla vain syvän huokauksen?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        ".mollis"

        Tietysti se olin minä
        HUNKSZ (huom)

        Mitä Anceliin tulee, niin uskoisin/toivoisin hänellä olevan ainakin yksi vihko.
        Jossa on tilaa yhdelle tansiin-kutsulle.
        Ancelin sanailua kehun tarvittaessa vain erittäin pitkin hampain.
        Kun en vielä tiedä edes mitä dödöä laittaisin.

        Hugo Boss - Kyllä sitä nyt hienostellaan
        Old Spice - Ootsä joku kukka-penkki vai?
        Mennen - hi, hi, hi!
        David Beckham - Äläpä nyt turhiasi pullistele

        Miltä miehen pitää haista, jotta kainalostaan saisi kuulla vain syvän huokauksen?

        H.

        H.

        Onhan minulla sellainen paksu vihko, siihen olen kirjannut kaikki ikävät kommenttisi jotka vuosien aikana olet minusta lausunut.

        Ja minulla on paljon pitemmät hampaat, melkein kuin jänösellä, joka aamullakin pihakalliolla hyppeli.
        Kyllä se on kunnon työmiehen hiki, joka parhaiten tehoaa, ainakin silloin, kun nokka on tukossa.
        Ei pysty muuta kuin huokailemaan, uuhh..

        YP.


      • luonnollista kirjoitti:

        ”.mollis”
        :) – et ole ainoa, joka pitää ”Ancelin” tavasta kirjoittaa; hänen piikkinsäkin ovat niin hienovaraisia, että niitä tuskin huomaakaan :). Kuvittelen, että hänen ”lelurasiansakin” ovat olleet pehmeämpiä kuin aloittajalla…
        Tavasta kirjoittaa näkyy myös henkilön pohjasivistys elämänasenteen lisäksi…
        ”Korpikirjailijassa on kaksi R:ää Korppiksessa yksi. Konsonantit tekevät mimimerkin kovemmaksi kuin vokaalijono. esim. mimmimummu”
        :D :D - montako vokaalia ja montako kontonanttia… (anteeksi ”korpikirjailija”, tämä nyt on näitä ”brändisi” suomia hauskuuksia…)

        Olen samaa mieltä, Ancelin koukku roskakaloille oli hieno vertaus.


      • .mollis
        hmp.f kirjoitti:

        "Täällä olevan kirjoittajia jotka siniseen vihkoon kirjoittavat roolinsa millaisella nimimerkillä kulloin on"

        Anteeksi falsettini, mutta Häh??!! Yhtäkkiä ymmärrän Korppista paremmin, jos halu ymmärtää toisen tekstiä on noin pieni, niin antaa olla. Ei taida selittämälläkään parantua.

        Hmp.fi
        No et nyt tainnut ymmärtää mitä yritin sanoa. Tuo viittaus vihkoon kirjoittamisesta kohdistui nimenomaan otsikkoon eli sanaan Brändinhallinta.

        Sori Hunksz, väärä kirjainjärjestys edellä.


      • .mollis kirjoitti:

        Hmp.fi
        No et nyt tainnut ymmärtää mitä yritin sanoa. Tuo viittaus vihkoon kirjoittamisesta kohdistui nimenomaan otsikkoon eli sanaan Brändinhallinta.

        Sori Hunksz, väärä kirjainjärjestys edellä.

        No niinpä, taisin ymmärtää taisin väärin :/ Sori, ja kiitos kun korjasit .mollis :)


    • Huomenta!
      .

      En aijo poistaa ketjua itse. Jos sefu näkee parhaaksi poistaa asiattomat viestit niin omani kuin muidenkin lapsukset olisin kiitollinen. Otin käyttöön Korppis brändin jotta voitte verrata hengentuotteitten erilaisuutta ; )

      Nautin juuri aamukahvia. Pitkän Prinnsessa Ruususen unen jälkeen nousin pirteänä uuteen päivään. Aurinkokin yrittää pilvien välistä virnistää ja kutsua ulos.

      Vanha rouva oli perjantai-iltana hunningolla, kuviteltu pikkusormi pystyssä ja kuvitellussa paremmassa seurassa joten yhden illan hurjastelu vaatii pitkän pitkän yöunen energian lataukseen..

      Korpikirjailija brändini ei ole miellyttänyt itseään "kirjailijoina" pitäviä. Se on joidenkin mielestä loukkaus suurta Ilmari Kiantoa johtaan. En ole kuitenkaan saanut Ilmarin sukua nousemaan vastaani ja vaatimaan nikin poistoa.

      Nämä "kirjailijat" rakastavat etsiä kirjoitusvirheitäni, eihän kirjailija tee kirjoitusvirheitä he ajattelevat. Tekevät he. Esikoiseni kertoi, että lehtiartikkeliin lipsahtanut kirjoitusvirhe saa puhelinlangat laulamaan. Vaikka artikkeli olisi kuinka hyvä tahansa se on pilkun nussijoiden mielissä anteeksiantamatonta.

      Ketjussa on kommentti yhdeltä "kirjailijalta" joka kerää kirjoituksiani siniseen vihkoonsa. Onhan se imarreltavaa, että jaksan kiinnostaa häntä vuodesta toiseen.

      Älkää te, jotka kirjoitatte minun etsivän huomiota olko huolissani, huomiota saan riittävästi. Yksinäisyydestä en kärsi, päin vastoin hakeudun joskus mökin rauhaan istumaan ja mietiskelemään elämän suuria arvoituksia kuten mitähän panis päällensä kun lähden sienimetsään.

      Talläinen ajatuskuvio nyt sunnuntaina.

      • bessie*

        Voisihan se kuitenkin olla parempi poistaa koko ketju sitten saman tien? Siis kun itse ajattelet näin: "Jos sefu näkee parhaaksi poistaa asiattomat viestit niin omani kuin muidenkin lapsukset olisin kiitollinen".

        Aikoinaan kun huomasin sinun käyttävän Korppis nimimerkkiä, ensimmäinen päässäni ohimennen vilahtava ajatus oli, että miksi ei Korpis, mistä ihmeestä tuo Korppis tulee, joten kysäisenpä nyt sitten kun nostit nimimerkkiasiat ylös? Ei niin, että asialla olisi minulle mitään merkitystä tai että olisin sitä sen koommin ajatellut, nyt vain taas muistin.

        Arvelen, että vähän pahoitit mielesi eilen koska sinut selvästikin ymmärrettiin enimmäkseen väärin (koska "brändäys" nyt vain oli vähän epäonnistunut ilmaisu) ja siinä sitten tulit kirjoittaneeksi hyökkäys-on-paras-puolustus hengessä ilman itsekritiikkiä. En ollenkaan ymmärrä, miksi ja kenen ansiosta esim. minuun kohdistuneet viestit on poistettu, itse olisin halunnut niiden jäävän. Kuitenkin on, joten jos joku linja halutaan pitää niin sitten myös sinuun tai keneen tahansa kohdistuvat asiattomuudet pitäisi poistaa, eli melkein koko ketju saman tien.


    • demeter1

      Myymiseen ja ostamiseen minäkin olen tuon "brändin" tottunut liittämään.

      Mutta jos sen haluaa avarasti ymmärtää, niin voihan sitä ajatella, että kirjoittajat myyvät täällä mielikuvaa itsestään ja kauppa käy, jos he saavat huomiota, arvostusta, ystävyyttä..Ja vastaavasti brändi on huono, jos ei saa sitä mitä tilaa.))

      Brändin hallinta ei kyllä oikein avaudu minulle. Tarkoittaako se sitä, että pokka pitää aina ?
      Että kaiken aikaa operoi toisten kanssa roolia vaihdellen ja uskoo pitävänsä langat käsissään, vaikka pallo olisikin hukassa ?

      En jaksanut/ehtinyt lukea koko ketjua, ehkä kysymyksiin onkin jo vastattu...

      • Tuo huomiosi osui nappiin. Toisaalta kun lainasin sanaa brändi ja sen hallinta voidaan aloitusta rinnastaa palstan hallintaan.

        Teemme aloituksia siis myymme itseämme ja aloittamaamme keskusteluketjua. Nimimerkki on usein se kuinka aloitukseen reakoidaan.

        Omat nimimerkkini antavat negatiivisen tunnelatauksen monelle palstalaiselle sitähän en mene kieltämään, mutta se ei haittaa. Eikös se ole liike-elämässäkin, että pääasia, että kauppa käy.

        En tarkoita, että muuttaisin nimimerkin vaihdossa rooliani toiseksi, en vaan olen aina sama henkilö. Facebookissa tosin kaikki ovat ystäviäni ja siellä ei aina voi sanoa suoraan vaikka joskus tekisi mieli. Heitin tuonne alkuun tuon roolin vaihdoksen eri nikeilläni. Se oli ikään kuin täky kuten uuden kaupan avajaispäivänä heitetään täky... sadalle ensimmäiselle ongen koukku ilmaiseksi.


      • korppis kirjoitti:

        Tuo huomiosi osui nappiin. Toisaalta kun lainasin sanaa brändi ja sen hallinta voidaan aloitusta rinnastaa palstan hallintaan.

        Teemme aloituksia siis myymme itseämme ja aloittamaamme keskusteluketjua. Nimimerkki on usein se kuinka aloitukseen reakoidaan.

        Omat nimimerkkini antavat negatiivisen tunnelatauksen monelle palstalaiselle sitähän en mene kieltämään, mutta se ei haittaa. Eikös se ole liike-elämässäkin, että pääasia, että kauppa käy.

        En tarkoita, että muuttaisin nimimerkin vaihdossa rooliani toiseksi, en vaan olen aina sama henkilö. Facebookissa tosin kaikki ovat ystäviäni ja siellä ei aina voi sanoa suoraan vaikka joskus tekisi mieli. Heitin tuonne alkuun tuon roolin vaihdoksen eri nikeilläni. Se oli ikään kuin täky kuten uuden kaupan avajaispäivänä heitetään täky... sadalle ensimmäiselle ongen koukku ilmaiseksi.

        Oikees oot heta, jos kirjoitan oikein kovast pinnistellen eräälle nikille kirjakielt niin se vastaa,mut jos uskallan omal tyylil nii ei tuu vastaust.
        Tosin mul ei oo sil mitää sanomistakaa mut oikeen huomion oot tehny.


      • €ero
        korppis kirjoitti:

        Tuo huomiosi osui nappiin. Toisaalta kun lainasin sanaa brändi ja sen hallinta voidaan aloitusta rinnastaa palstan hallintaan.

        Teemme aloituksia siis myymme itseämme ja aloittamaamme keskusteluketjua. Nimimerkki on usein se kuinka aloitukseen reakoidaan.

        Omat nimimerkkini antavat negatiivisen tunnelatauksen monelle palstalaiselle sitähän en mene kieltämään, mutta se ei haittaa. Eikös se ole liike-elämässäkin, että pääasia, että kauppa käy.

        En tarkoita, että muuttaisin nimimerkin vaihdossa rooliani toiseksi, en vaan olen aina sama henkilö. Facebookissa tosin kaikki ovat ystäviäni ja siellä ei aina voi sanoa suoraan vaikka joskus tekisi mieli. Heitin tuonne alkuun tuon roolin vaihdoksen eri nikeilläni. Se oli ikään kuin täky kuten uuden kaupan avajaispäivänä heitetään täky... sadalle ensimmäiselle ongen koukku ilmaiseksi.

        Mikä siinä on kun teet aloituksen turhapäisenkin kuin tämäkin, sulla on vetovoimaa en ymmärrä miksi josko ajankuluksi piikittelevät.Olet kyllä omalaatuinen mitä se haittaa eimuuta kuin tee aloituksia kyllä sinut huomataan, etkä osaa suuttua, ei normaali ihminen voi noin paljon kestää sulla rautaiset hermot.€ero


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Oikees oot heta, jos kirjoitan oikein kovast pinnistellen eräälle nikille kirjakielt niin se vastaa,mut jos uskallan omal tyylil nii ei tuu vastaust.
        Tosin mul ei oo sil mitää sanomistakaa mut oikeen huomion oot tehny.

        Olisi surullista jos kukaan ei huomioisi kuten joskus käy. Yleensä jos niin ikävästi käy, että aloitus jää nollille menen avuksi, laitan viestin ja usein se viestini ikäänkuin aukaisee solmun ja muutkin tulevat mukaan.

        Jaa, sulla on niin hellyttävä nimimerkki, että se kerää naisten huomion, mutta olethan toki kiva muutoinkin.


      • demeter1
        korppis kirjoitti:

        Tuo huomiosi osui nappiin. Toisaalta kun lainasin sanaa brändi ja sen hallinta voidaan aloitusta rinnastaa palstan hallintaan.

        Teemme aloituksia siis myymme itseämme ja aloittamaamme keskusteluketjua. Nimimerkki on usein se kuinka aloitukseen reakoidaan.

        Omat nimimerkkini antavat negatiivisen tunnelatauksen monelle palstalaiselle sitähän en mene kieltämään, mutta se ei haittaa. Eikös se ole liike-elämässäkin, että pääasia, että kauppa käy.

        En tarkoita, että muuttaisin nimimerkin vaihdossa rooliani toiseksi, en vaan olen aina sama henkilö. Facebookissa tosin kaikki ovat ystäviäni ja siellä ei aina voi sanoa suoraan vaikka joskus tekisi mieli. Heitin tuonne alkuun tuon roolin vaihdoksen eri nikeilläni. Se oli ikään kuin täky kuten uuden kaupan avajaispäivänä heitetään täky... sadalle ensimmäiselle ongen koukku ilmaiseksi.

        Mulle ei vieläkään oikein hahmotu tuo brändinhallinta, mutta haitanneeko tuo ?
        (korppis).

        Jos hakee palstalta huomiota,sitä saa varmasti jokainen, joka sitä ottaa - ihan vain kirjoittamalla paljon. Kyllä minä pitäisin laatua tässäkin "kaupankäynnissä" tärkeämpänä. Ei kai me sentään Nykäsen linjoilla olla ?

        Mutta kuten olet itsekin joskus sanonut, kaikesta - myös huonosta palautteesta - voi oppia paljon...


      • €ero kirjoitti:

        Mikä siinä on kun teet aloituksen turhapäisenkin kuin tämäkin, sulla on vetovoimaa en ymmärrä miksi josko ajankuluksi piikittelevät.Olet kyllä omalaatuinen mitä se haittaa eimuuta kuin tee aloituksia kyllä sinut huomataan, etkä osaa suuttua, ei normaali ihminen voi noin paljon kestää sulla rautaiset hermot.€ero

        Eero, kirjoitin jo tuolla jossain, että palstakirjoittelua ei saa ottaa liian vakavasti.
        Eihän juuri kukaan tiedä itseasiassa minusta mitään. Hermoja ei minulla ole ollenkaan nekun on ihan riekaleina ; )


      • korppis kirjoitti:

        Olisi surullista jos kukaan ei huomioisi kuten joskus käy. Yleensä jos niin ikävästi käy, että aloitus jää nollille menen avuksi, laitan viestin ja usein se viestini ikäänkuin aukaisee solmun ja muutkin tulevat mukaan.

        Jaa, sulla on niin hellyttävä nimimerkki, että se kerää naisten huomion, mutta olethan toki kiva muutoinkin.

        No mutta,ei ne turhaan epäile meitä toistemme kopioiks,tänään menin tohon halpamatka ketjuun ja läksihän se pikkasen elämään.En tosin huomannu aloittajaa mukana.


      • demeter1 kirjoitti:

        Mulle ei vieläkään oikein hahmotu tuo brändinhallinta, mutta haitanneeko tuo ?
        (korppis).

        Jos hakee palstalta huomiota,sitä saa varmasti jokainen, joka sitä ottaa - ihan vain kirjoittamalla paljon. Kyllä minä pitäisin laatua tässäkin "kaupankäynnissä" tärkeämpänä. Ei kai me sentään Nykäsen linjoilla olla ?

        Mutta kuten olet itsekin joskus sanonut, kaikesta - myös huonosta palautteesta - voi oppia paljon...

        Huono palaute pitää ottaa nöyrästi vastaan ja hyvään palautteeseen pitäisi suhtautua varaksella.


      • demeter1
        korppis kirjoitti:

        Huono palaute pitää ottaa nöyrästi vastaan ja hyvään palautteeseen pitäisi suhtautua varaksella.

        Oletko tosissasi tuota mieltä, korppis, että huono palaute pitää ottaa nöyrästi vastaan ?

        Kai senkin voi sentään punnita ja jos kevyeksi havaitsee, se menee sanojan piikkiin..


      • demeter1 kirjoitti:

        Oletko tosissasi tuota mieltä, korppis, että huono palaute pitää ottaa nöyrästi vastaan ?

        Kai senkin voi sentään punnita ja jos kevyeksi havaitsee, se menee sanojan piikkiin..

        Älä nyt sinäkään ystäväni ota sanojani noin vakavasti näin neuvoo raamattu ja tiedät, että käyn silloin tällöin kirkossa syntejäni anteeksi pyytämässä ; )


      • demeter1
        korppis kirjoitti:

        Älä nyt sinäkään ystäväni ota sanojani noin vakavasti näin neuvoo raamattu ja tiedät, että käyn silloin tällöin kirkossa syntejäni anteeksi pyytämässä ; )

        Sitähän minäkin..)) Aina on syytä pelata varman päälle, uskon asioissakin..))


      • PMS-oireet?

        @ demeter1

        Homot ovat takuuvarma menestys!;D

        Katselin muuten tänä iltana BB Talkshowta ja siellä BB-talossa se yx neitimäinen homppis ulisi kuin mikäkin narttukoira, kun luuli joutuvansa häädetyksi BB-talosta kun kaikki asukkaat olivat häätöäänestyksessä.
        Vähän noloa...:/ Ei kukaan naisista pitänyt sellaista äänekästä nyyhkinää mutta tämä "neito"-poju kylläkin.


      • demeter1
        PMS-oireet? kirjoitti:

        @ demeter1

        Homot ovat takuuvarma menestys!;D

        Katselin muuten tänä iltana BB Talkshowta ja siellä BB-talossa se yx neitimäinen homppis ulisi kuin mikäkin narttukoira, kun luuli joutuvansa häädetyksi BB-talosta kun kaikki asukkaat olivat häätöäänestyksessä.
        Vähän noloa...:/ Ei kukaan naisista pitänyt sellaista äänekästä nyyhkinää mutta tämä "neito"-poju kylläkin.

        Minä en ole seurannut tuota BB-taloa vaikka siitä niin paljon puhutaan. Pitäisi ehkä seurata niin pysyisi kartalla (PMS-oireet).

        Vähän minua arvelluttavat kaikenlaiset huutoäänestykset, mutta kai ne sitten jotakin ihmisen tarvetta palvelevat, kun ohjelma niin suosittu on....


    • €--

      Vielä sanon että ruma kielenkäyttö, €i Korppista tarvii solvata huvittavia puolia löytyy mutta korppis kummiskin antaa jutun juurta tähän jumettuneeseen palstaan että huumorilla höystetty naljailu sallitaan.

    • demeter1

      korppis @

      Kun nyt ketju vielä tallella on niin brändätaanpä lisää..))

      Minusta brändi luodaan ihmisten manipulointia varten. Siksi en oikein pidä siitä ilmiönä. Kun brändi on tuore, se saattaa kiinnostaa, mutta kun markkinat on kyllästetty tuotteella, brändi kadottaa voimansa.

      Tänne palstalle sovellettuna voisi kai ajatella, että kirjoittajan hyvä brändi kiinnostaa alkuun, mutta se ei elä loputtomiin, siihen väsytään ja siitä alkaa loanheitto, joka pakkaa olla yhtä voimallista kuin brändikin oli. Paljon kirjoittavat saavat tämän tästä kuulla, miten he ovat "ennalta arvattuja", "sisäpiiriläisiä" ja kaikkea muuta mahdollista.

      Uuden brändin luominen samassa yhteisössä ei taida onnistua, siksi kai niin monet vaihtavat nimmaria tai menevät puskiin. Kuten itsekin sanot, kerran isketty leima pysyy nimmarissa kuin tauti.

      Uskon kuitenkin, ettei kukaan meistä on niin samaistunut brändiinsä, ettei sen takaa kuuluisi myös ihmisen ääni - jos sen tahtoo kuulla. Se onkin sitten jo vastaanottajasta kiinni.

      Mutta kiinnostavan aiheen heitit taas kehiin. Käsitteiden selventäminen olisi ehkä auttanut. Mikä on rooli, mikä julkikuva, mikä brändi ? Ainakin minun on vaikeata erottaa niitä toisistaan.

      • Minulle myös vieras asia miettiä itseäni "brändinä". Oikeastaan ihan hyvä aihe, aina oppii uutta. Mikä on minun ammattibrändini tai suomi24 "brändi". Ja näkyykö identiteettini täällä muodostuneessa "brändissä" ?

        Taitaa olla ainakin omalla kohdallani niin että taidot ei riitä luomaan mitän erityistä tavoitteellisa "brändiä" tänne, se olisi kaiken mun ohella liian vaivalloista. Joten antaa vaan olla oma itsensä ihan valtoimenaan vaan :). Tosin nimimerkkien vaihtaminen virkistää brändiä :).


      • Hei demeter, bränihän todella luodaan myyntiä varten.
        Tuntuu oudolta ajatus, että tänne loisi itsestään brändin, kutsuisin sitä pikemminkin rooliksi.
        Rooliksi jota joku jaksaa sitkeästi vuodesta toiseen pitää yllä, voimia sekin vaatii.
        Se ettei kyse ole ehkä ollenkaan totuuden mukaisesta julkikuvasta, taitaa olla roolin vetäjille sivuseikka.

        Kuten on monesti todettu, puhutaan ja kirjoitetaan mitä tahansa, pääasia että pysyy puheenaiheena. Se kiinnostaa joitain enemmän kuin meitä, jotka vedämme vain tätä omaa "tavisbrändiämme". Vaihtelevalla menestyksellä, mutta väliäkö tuolla, kun ei olla kiinnostavia, ei se meitä ja maailmaamme hetkauta millään tavalla.
        Näin on kuitenkin helpompaa, ei tarvitse esittää minkäänlaista roolia. On vain oma hömelö itsensä, kuten ystäväni niin kauniisti aamulla kirjoitti. :)


      • Anceli kirjoitti:

        Hei demeter, bränihän todella luodaan myyntiä varten.
        Tuntuu oudolta ajatus, että tänne loisi itsestään brändin, kutsuisin sitä pikemminkin rooliksi.
        Rooliksi jota joku jaksaa sitkeästi vuodesta toiseen pitää yllä, voimia sekin vaatii.
        Se ettei kyse ole ehkä ollenkaan totuuden mukaisesta julkikuvasta, taitaa olla roolin vetäjille sivuseikka.

        Kuten on monesti todettu, puhutaan ja kirjoitetaan mitä tahansa, pääasia että pysyy puheenaiheena. Se kiinnostaa joitain enemmän kuin meitä, jotka vedämme vain tätä omaa "tavisbrändiämme". Vaihtelevalla menestyksellä, mutta väliäkö tuolla, kun ei olla kiinnostavia, ei se meitä ja maailmaamme hetkauta millään tavalla.
        Näin on kuitenkin helpompaa, ei tarvitse esittää minkäänlaista roolia. On vain oma hömelö itsensä, kuten ystäväni niin kauniisti aamulla kirjoitti. :)

        No joo, voishan se olla bränikin, näin lystissä paikassa.. :)


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Minulle myös vieras asia miettiä itseäni "brändinä". Oikeastaan ihan hyvä aihe, aina oppii uutta. Mikä on minun ammattibrändini tai suomi24 "brändi". Ja näkyykö identiteettini täällä muodostuneessa "brändissä" ?

        Taitaa olla ainakin omalla kohdallani niin että taidot ei riitä luomaan mitän erityistä tavoitteellisa "brändiä" tänne, se olisi kaiken mun ohella liian vaivalloista. Joten antaa vaan olla oma itsensä ihan valtoimenaan vaan :). Tosin nimimerkkien vaihtaminen virkistää brändiä :).

        Liian laiska minäkin olen mitään brändiä luomaan. Ja liian yksioikoinen nimmaria vaihtamaan.
        Juu, nimmarin vaihtaminen virkistää ainakin muita, kun viriää arvuuttelu, kuka on nimmarin takana..)) Minullakin on sinusta aavistus..))


      • "demeter"

        Lievästi hämmentyneenä olen seuraillut tätä Fazerin-sekalaisten brändäystä.
        Oikeastaan kukaan ei ole ottanut myönteistä kantaa vakaumuksellisiin yksi-
        nikkisiin.
        Olisiko tosiaankin niin, että heihin väsytään, koska heitä ei voi horjuttaa, saati
        nolata.
        Ei edes moni-nikkisenä yrittäen.
        Toivottoman-masentuneita mollauksia vain saavat he enää.
        Joitain valon-pilkahduksia saavat he harvoilta fiksuilta.
        Ah! niin harvoilta.

        Aloituksen "kiinnostavuus" taitaa kyllä johtua pelkästään siitä että se on pikkuisen eri-tavalla tehty palstalais-riitely.
        Senlaiseksi se on osoittautunutkin.

        H.


      • Anceli kirjoitti:

        No joo, voishan se olla bränikin, näin lystissä paikassa.. :)

        Wikiä lainatakseni:

        "Brändi on tavaramerkin ympärille muodostunut positiivinen maine"

        " Henkilöbrändi muodostuu kuitenkin henkilöön liittyvän tiedon kokonaisuudesta, myös ilman henkilön aktiivista toimintaa. Brändi välittyy siitä, mitä tekee"

        "Sosiaalisessa mediassa syntyvä käsitys henkilön maineesta ja imagosta muokkaa jokaisen toimijan henkilöbrändiä."

        Eli juu, kyll meilläkin on brändi. Voisi siis vetää yksioikoisen johtopäätöksen et brändini täällä = mä :).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Wikiä lainatakseni:

        "Brändi on tavaramerkin ympärille muodostunut positiivinen maine"

        " Henkilöbrändi muodostuu kuitenkin henkilöön liittyvän tiedon kokonaisuudesta, myös ilman henkilön aktiivista toimintaa. Brändi välittyy siitä, mitä tekee"

        "Sosiaalisessa mediassa syntyvä käsitys henkilön maineesta ja imagosta muokkaa jokaisen toimijan henkilöbrändiä."

        Eli juu, kyll meilläkin on brändi. Voisi siis vetää yksioikoisen johtopäätöksen et brändini täällä = mä :).

        Mielestäni täällä haluamattaan luotu brändi ei ole totuudenmukainen, sillä kukaan ei näillä palstoilla ole aivan oma itsensä. Aina jätetään jotain salaisuudeksi ja turvallisuudenkin vuoksi kertomatta.
        Käsitys on vain se minkä toinen saa näistä kirjoituksista, ei henkilöstä kokonaisuudessaan.
        Siksi en pidä tätä oikeana paikkana henkilökohtaisen brändin luomiseen.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Lievästi hämmentyneenä olen seuraillut tätä Fazerin-sekalaisten brändäystä.
        Oikeastaan kukaan ei ole ottanut myönteistä kantaa vakaumuksellisiin yksi-
        nikkisiin.
        Olisiko tosiaankin niin, että heihin väsytään, koska heitä ei voi horjuttaa, saati
        nolata.
        Ei edes moni-nikkisenä yrittäen.
        Toivottoman-masentuneita mollauksia vain saavat he enää.
        Joitain valon-pilkahduksia saavat he harvoilta fiksuilta.
        Ah! niin harvoilta.

        Aloituksen "kiinnostavuus" taitaa kyllä johtua pelkästään siitä että se on pikkuisen eri-tavalla tehty palstalais-riitely.
        Senlaiseksi se on osoittautunutkin.

        H.

        H.

        Vakaumuksellinen yksinikkinen? Montako arvelet heitä täällä olevan, itsesi lisäksi?
        Ehkä meihin/heihin on siksi vaikea ottaa myönteistä kantaa, ettei juuri kukaan usko meitä/heitä edes olevan.
        Meihin todella väsytään, ollaan joko liikaa esillä, toistetaan itseämme :) ja kirjoitetaan väärällä tavalla. Jopa typerää huumoria asia-aloitukseen, sellaisia hömelöitäkin meistä löytyy.

        YP.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        No joo, voishan se olla bränikin, näin lystissä paikassa.. :)

        Kiitos Anceli, tuosta brändi/rooli-erottelusta. Noin se varmasti menee.
        Ja olisko se brändi sitten terästetty rooli ?..))

        Tavis-rooli on tosiaan tuttu ja turvallinen, tekee vapaaksi niin kuin se totuus kuulemma tekee...

        Sano sille ystävälle, että se hömelö on, joka toista hömelöksi sanoo..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Liian laiska minäkin olen mitään brändiä luomaan. Ja liian yksioikoinen nimmaria vaihtamaan.
        Juu, nimmarin vaihtaminen virkistää ainakin muita, kun viriää arvuuttelu, kuka on nimmarin takana..)) Minullakin on sinusta aavistus..))

        Niin, tietoista brändiä, mut wiki tiesi kertoa että brändi kertyy ilman tietoista toimintaa, etenkin jos sinulla on tunnistettava nimimerkki tai kirjoitat omalla nimelläsi.

        Minulla tuo nikkien vaihtaminen liittyy lähinnä siihen et välllä väsyy johinkin tunnistettavan nikin perässä kulkeviin "ei niin miellyttäviin "brändeihin " :). Mutta sitten toisaalta taas ei kiva jos mukavat "brändit" ei tunnista jos ihan puskiin jäät. Ja toisaalta sitten mahdollisuus kirjoittaa sinuna asioita joita et kirjoittaisi joilekin kasvaa jos et relisteröidy. Monimutkaista mutta niin minua ja minun brändiäni/identiteettiäni :).

        "Minullakin on sinusta aavistus..))"

        Ai mistä niistä :)? Uskon että täällä kukaan ei oikeaa henkiköllisyyttäni tiedä, tai noh, korkeintaan pari, ehkä................... Mutta vaikka se olisitkin sinä, en olisi ollenkaan huolissani . Sinulla on täällä ihan positiivinen ja tasapainoinen henkilöbrändi.


      • Anceli kirjoitti:

        Mielestäni täällä haluamattaan luotu brändi ei ole totuudenmukainen, sillä kukaan ei näillä palstoilla ole aivan oma itsensä. Aina jätetään jotain salaisuudeksi ja turvallisuudenkin vuoksi kertomatta.
        Käsitys on vain se minkä toinen saa näistä kirjoituksista, ei henkilöstä kokonaisuudessaan.
        Siksi en pidä tätä oikeana paikkana henkilökohtaisen brändin luomiseen.

        "Anceli"

        Ajatuksesi on melko täydellinen.
        Minä en liikoja kehu.
        Brändi muodostuu, kun tiedetään tarpeeksi paljon siitä, mitä brändääjä tietää ja
        mitä hän osaa.
        Ei siitä, mitä brändääjästä tiedetään.
        Tämä tarkoittaa että älyttömän runsas hölötys ei brändiä luo, jos hölötys sisältää
        vain hömelyyksiä.
        Ainoastaan ja vain.
        Päivästä toiseen.
        Runous ei ole hömelyyttä.
        Hyvä runous siis...

        YH.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos Anceli, tuosta brändi/rooli-erottelusta. Noin se varmasti menee.
        Ja olisko se brändi sitten terästetty rooli ?..))

        Tavis-rooli on tosiaan tuttu ja turvallinen, tekee vapaaksi niin kuin se totuus kuulemma tekee...

        Sano sille ystävälle, että se hömelö on, joka toista hömelöksi sanoo..))

        Teräksellä vahvistettu brändi-rooli, olkoon vaikka niin.
        Minulla on kädessä titaania, menen sen avulla eteenpäin.
        Ihan tavis-maalaismummona.

        Hän taisi kyllä ympätä meidät molemmat tuohon hömelöön, niin kai me ollaankin. Olin jo kritiikkiä lukevinani, kaiken pilaavat.. :)


      • Anceli kirjoitti:

        Mielestäni täällä haluamattaan luotu brändi ei ole totuudenmukainen, sillä kukaan ei näillä palstoilla ole aivan oma itsensä. Aina jätetään jotain salaisuudeksi ja turvallisuudenkin vuoksi kertomatta.
        Käsitys on vain se minkä toinen saa näistä kirjoituksista, ei henkilöstä kokonaisuudessaan.
        Siksi en pidä tätä oikeana paikkana henkilökohtaisen brändin luomiseen.

        Aivan, eihän tällaisila palstoila voi täysin olla avoin, se ei ole turvallista. Toisaalta kun kaikki ulkoinen jää pois, eikö voisi ajatella niin että silloin ihminen on paljaimmillaan :). Voisko aatella et identiteetti näkyy kirjoituksissa ja niiden kiihkeydessä, tyylissä milä yhteisössä olet toisten kanssa vuorovaikutuksessa?


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Ajatuksesi on melko täydellinen.
        Minä en liikoja kehu.
        Brändi muodostuu, kun tiedetään tarpeeksi paljon siitä, mitä brändääjä tietää ja
        mitä hän osaa.
        Ei siitä, mitä brändääjästä tiedetään.
        Tämä tarkoittaa että älyttömän runsas hölötys ei brändiä luo, jos hölötys sisältää
        vain hömelyyksiä.
        Ainoastaan ja vain.
        Päivästä toiseen.
        Runous ei ole hömelyyttä.
        Hyvä runous siis...

        YH.

        H.

        Pitkät hampaat näkyvät.. :)

        Miun mielest joskus saa vähän kirjottaa hömelööki, ainaskii sillo kun sopivalla aaltopituudella oleva sattuu kaveriks.
        Mie mietin runoa samal ku putsaan puolukoita, saatat vaik yllättyy.

        YP.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Aivan, eihän tällaisila palstoila voi täysin olla avoin, se ei ole turvallista. Toisaalta kun kaikki ulkoinen jää pois, eikö voisi ajatella niin että silloin ihminen on paljaimmillaan :). Voisko aatella et identiteetti näkyy kirjoituksissa ja niiden kiihkeydessä, tyylissä milä yhteisössä olet toisten kanssa vuorovaikutuksessa?

        Voishan sitä ajatella noinkin, että tässä sitä paljaimmillaan hömelöisiä kirjoitellaan. :)
        Juu, tietenkin jotain ihmisestä paljastuu myös silloin, kun hän ei kaikkea itsestään kerro. Tyyli, mielipiteet, suhtautuminen toisiin kirjoittajiin jne. Ja sehän on ihan hyvä, siitä muodostuu tietynlainen palsta-identiteetti, en vieläkään suostu sitä brändiksi sanomaan.


      • Anceli kirjoitti:

        Voishan sitä ajatella noinkin, että tässä sitä paljaimmillaan hömelöisiä kirjoitellaan. :)
        Juu, tietenkin jotain ihmisestä paljastuu myös silloin, kun hän ei kaikkea itsestään kerro. Tyyli, mielipiteet, suhtautuminen toisiin kirjoittajiin jne. Ja sehän on ihan hyvä, siitä muodostuu tietynlainen palsta-identiteetti, en vieläkään suostu sitä brändiksi sanomaan.

        Niin, kyllähän tuon brändi-sanan on oppinut aiemmin liittämään muihin yhteyksiin.
        Mutta mikäpä se siinä, käyhän se niinkin jos minun brändini täällä on olla se jankuttaja hömelö, ihan omalta tuntuupi :)).


      • Anceli kirjoitti:

        H.

        Vakaumuksellinen yksinikkinen? Montako arvelet heitä täällä olevan, itsesi lisäksi?
        Ehkä meihin/heihin on siksi vaikea ottaa myönteistä kantaa, ettei juuri kukaan usko meitä/heitä edes olevan.
        Meihin todella väsytään, ollaan joko liikaa esillä, toistetaan itseämme :) ja kirjoitetaan väärällä tavalla. Jopa typerää huumoria asia-aloitukseen, sellaisia hömelöitäkin meistä löytyy.

        YP.

        "Anceli"

        Voi...no, pahus.
        En kai minä paljastanut itsestäni mitään liikaa?
        Mietin hetken, mutta en tosiaan löytänyt muita millä puolustella.
        Meitä.
        Jotain outoa meissä kyllä on.
        Epä-tavallisen usein eksymme samoihin aloituksiin.
        Aina heti, jos joku on jotain fiksua kirjoittanut.
        Perustetaan yhdessä firma:
        HANKSZ

        "Haluatko ANsaita"

        Mottona: Miten löydät SOME:sta firmasi ansaitsevaa älykkyyttä.
        Anna meidän suodattaa yritys-toiminnastasi pois älyttömyydet.
        Demeter kun on nainen, niin etsi sinä häneen kolmannen-asteen-yhteys ja pyydä
        häntä lähettelemään vinkkejä.
        Hänellä tuntuisi olevan hyvät Geenit.
        Jos minä hakisin yhteyttä, saattaisi demeter alkaa romanttisesti hömelehtimään.

        YH.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        H.

        Vakaumuksellinen yksinikkinen? Montako arvelet heitä täällä olevan, itsesi lisäksi?
        Ehkä meihin/heihin on siksi vaikea ottaa myönteistä kantaa, ettei juuri kukaan usko meitä/heitä edes olevan.
        Meihin todella väsytään, ollaan joko liikaa esillä, toistetaan itseämme :) ja kirjoitetaan väärällä tavalla. Jopa typerää huumoria asia-aloitukseen, sellaisia hömelöitäkin meistä löytyy.

        YP.

        Asiaa puhutte, Anceli ja hunksi - niin kuin me yksinikkiset aina..))

        Mutta tuo oli virkistävä näkökulma, että meihin väsyttäisiin myös sen vuoksi, ettei meitä mikään horjuta, ettemme pelkää kasvojen menetystä.
        Tähän liittyen teen nyt hunksit, kopioin omia kirjoituksiani: "jos ihminen tietää, mitä hän on, kukaan ei voi häntä loukata. Jos hänen identiteettinsä lepää toisten arvioiden varassa, hän on heikoilla joka hetki". - Rankkaa julistusta omilta..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Asiaa puhutte, Anceli ja hunksi - niin kuin me yksinikkiset aina..))

        Mutta tuo oli virkistävä näkökulma, että meihin väsyttäisiin myös sen vuoksi, ettei meitä mikään horjuta, ettemme pelkää kasvojen menetystä.
        Tähän liittyen teen nyt hunksit, kopioin omia kirjoituksiani: "jos ihminen tietää, mitä hän on, kukaan ei voi häntä loukata. Jos hänen identiteettinsä lepää toisten arvioiden varassa, hän on heikoilla joka hetki". - Rankkaa julistusta omilta..))

        "demeter"

        Pyrsk! vai miten ne nuoret lyhentelevät.
        Itsensä uudelleen-ilmaisu on luonto-teko.
        Säästyy tilaa ja turhaa näppäilyä.
        Minä tosin kopioin itseäni vain jankutus-aloituksiin.
        Minua on siitä vakavasti varoitettukin.
        Varoittaja kun ei huomannut minun jankuttavan j-aloitukseen.
        Luuli minua ainoaksi typerykseksi.
        Mut se olikin nainen.

        Pysyttele sinä vain paikoillasi.
        Älä koskaan tee rekisteröityä nikkiä.
        Oikeastaan voit tehdä...
        Jos kirjoitat AINA saman-tyyppisesti, ja tunnustat välittömästi minä se oon, niin
        monen vuoden jälkeen muistatko mua.
        Muistelen sinun muistuttaneenkin minua muinoin.
        Etkä ikinä käytä lyhennettä: ei rek.
        Muuten, meidän kerhomme ei edellytä liivejä.
        Ei tosin kielläkään.
        Tappaa on pakko.
        Mutta Hyttysiä ei tarvita todisteeksi.

        yH.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Niin, tietoista brändiä, mut wiki tiesi kertoa että brändi kertyy ilman tietoista toimintaa, etenkin jos sinulla on tunnistettava nimimerkki tai kirjoitat omalla nimelläsi.

        Minulla tuo nikkien vaihtaminen liittyy lähinnä siihen et välllä väsyy johinkin tunnistettavan nikin perässä kulkeviin "ei niin miellyttäviin "brändeihin " :). Mutta sitten toisaalta taas ei kiva jos mukavat "brändit" ei tunnista jos ihan puskiin jäät. Ja toisaalta sitten mahdollisuus kirjoittaa sinuna asioita joita et kirjoittaisi joilekin kasvaa jos et relisteröidy. Monimutkaista mutta niin minua ja minun brändiäni/identiteettiäni :).

        "Minullakin on sinusta aavistus..))"

        Ai mistä niistä :)? Uskon että täällä kukaan ei oikeaa henkiköllisyyttäni tiedä, tai noh, korkeintaan pari, ehkä................... Mutta vaikka se olisitkin sinä, en olisi ollenkaan huolissani . Sinulla on täällä ihan positiivinen ja tasapainoinen henkilöbrändi.

        Aivan.mrshedgehog. Brändi, mielikuva, syntyy meistä tahdomme tai emme.

        Ja ehkä me yksinikkiset haluammekin brändiytyä olla tunnistettavia juuri noista syistä, mitä sanoit...

        "Positiivisen ja tasapainoisen" voi myös mieltää olmiksi..)) Kiitos kuitenkin sanoistasi..


      • demeter1 kirjoitti:

        Aivan.mrshedgehog. Brändi, mielikuva, syntyy meistä tahdomme tai emme.

        Ja ehkä me yksinikkiset haluammekin brändiytyä olla tunnistettavia juuri noista syistä, mitä sanoit...

        "Positiivisen ja tasapainoisen" voi myös mieltää olmiksi..)) Kiitos kuitenkin sanoistasi..

        Olmi on minulle vieras, piti oikein googlettaa. Mikä vika olmissa, ihan sympaattisen näköinen otus ja vissiin vielä elää syvissä vesissä(kö) :)


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Olmi on minulle vieras, piti oikein googlettaa. Mikä vika olmissa, ihan sympaattisen näköinen otus ja vissiin vielä elää syvissä vesissä(kö) :)

        "Olmi" taitaa olla tätä korppiksen sanastoa, ihan osuva mielestäni kuvaamaan meitä, jotka pidämme vähän matalampaa profiilia.. Sokea ja väritön alkueläin, joka mönkii vähän tarkoituksettomasti siellä täällä..))


      • demeter1 kirjoitti:

        "Olmi" taitaa olla tätä korppiksen sanastoa, ihan osuva mielestäni kuvaamaan meitä, jotka pidämme vähän matalampaa profiilia.. Sokea ja väritön alkueläin, joka mönkii vähän tarkoituksettomasti siellä täällä..))

        Ahaa? Nyt pitää vähän miettiä.....................


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Ahaa? Nyt pitää vähän miettiä.....................

        Mietin ensin sanonko mutta sanonpa nyt kuitenkin: liittyisikö olmi-sanan käyttö tälä palstalla siihen että brändi ei ole aina hallinnassa :)?


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Ahaa? Nyt pitää vähän miettiä.....................

        " ihan osuva mielestäni kuvaamaan ----meitä---, jotka pidämme vähän matalampaa profiilia"

        Tunnet olevasi olmi sen sanan merkityksessä jonka annoin puskasta yksirivisiä ilkeilylauseita kirjoittaneille.

        Olitko tosiaan yksi heistä dementer?

        Ohohh tulihan se sieltä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        " ihan osuva mielestäni kuvaamaan ----meitä---, jotka pidämme vähän matalampaa profiilia"

        Tunnet olevasi olmi sen sanan merkityksessä jonka annoin puskasta yksirivisiä ilkeilylauseita kirjoittaneille.

        Olitko tosiaan yksi heistä dementer?

        Ohohh tulihan se sieltä.

        Näoi niin kuin brändäystä ´silmälläpitäen: olisitkos olmitellut jos olisit tiennyt kirjoittajan demeteriksi?


      • demeter1
        korpikirjailija kirjoitti:

        " ihan osuva mielestäni kuvaamaan ----meitä---, jotka pidämme vähän matalampaa profiilia"

        Tunnet olevasi olmi sen sanan merkityksessä jonka annoin puskasta yksirivisiä ilkeilylauseita kirjoittaneille.

        Olitko tosiaan yksi heistä dementer?

        Ohohh tulihan se sieltä.

        Minulle luontaista itseironiaa (korppis). Ja minähän olen kotoisin sieltä, missä ei tehdä itsestään numeroa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Minulle luontaista itseironiaa (korppis). Ja minähän olen kotoisin sieltä, missä ei tehdä itsestään numeroa..))

        Niin mutta et kuitenkaan sieltä minne aurinko ei paista :)


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Niin mutta et kuitenkaan sieltä minne aurinko ei paista :)

        Heh, toi oli jo hyvä..)) (mrs....).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Näoi niin kuin brändäystä ´silmälläpitäen: olisitkos olmitellut jos olisit tiennyt kirjoittajan demeteriksi?

        Eihän puskaa voi brändätä.

        Minun ja dementerin kaveruus nyt ei yhteen olmi-nimitykseen kaadu. Joskus me vain ärhennellään pikkusormi pystyssä toisillemme ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Eihän puskaa voi brändätä.

        Minun ja dementerin kaveruus nyt ei yhteen olmi-nimitykseen kaadu. Joskus me vain ärhennellään pikkusormi pystyssä toisillemme ; )

        Eiku, minä tarkoitin just sitä että jos olisit tiennyt et oli demetri ni oisitkos olmitellut just siksi et ootte kamuja?

        Siis sinun brändimainettasi tässä peräänkuulutin :)


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Eiku, minä tarkoitin just sitä että jos olisit tiennyt et oli demetri ni oisitkos olmitellut just siksi et ootte kamuja?

        Siis sinun brändimainettasi tässä peräänkuulutin :)

        Kiusannut olisin siinä tapauksessa jos olisin tiennyt puskasta olmeilevan.

        Uskon kerran napanneeni dementerin puskasta ; )


      • demeter1
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kiusannut olisin siinä tapauksessa jos olisin tiennyt puskasta olmeilevan.

        Uskon kerran napanneeni dementerin puskasta ; )

        Älä unta nää, korppis. Minähän en puskaile. vaikka jänö olinkin nettitestissä.. .
        Puskissa on turvassa, mutta ilman kavereita. Minä pidän mieluummin kaverit, niin kauan kuin he pitävät minut...))


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Pyrsk! vai miten ne nuoret lyhentelevät.
        Itsensä uudelleen-ilmaisu on luonto-teko.
        Säästyy tilaa ja turhaa näppäilyä.
        Minä tosin kopioin itseäni vain jankutus-aloituksiin.
        Minua on siitä vakavasti varoitettukin.
        Varoittaja kun ei huomannut minun jankuttavan j-aloitukseen.
        Luuli minua ainoaksi typerykseksi.
        Mut se olikin nainen.

        Pysyttele sinä vain paikoillasi.
        Älä koskaan tee rekisteröityä nikkiä.
        Oikeastaan voit tehdä...
        Jos kirjoitat AINA saman-tyyppisesti, ja tunnustat välittömästi minä se oon, niin
        monen vuoden jälkeen muistatko mua.
        Muistelen sinun muistuttaneenkin minua muinoin.
        Etkä ikinä käytä lyhennettä: ei rek.
        Muuten, meidän kerhomme ei edellytä liivejä.
        Ei tosin kielläkään.
        Tappaa on pakko.
        Mutta Hyttysiä ei tarvita todisteeksi.

        yH.

        Jaha hunksi. Asia ei tullut ymmärretyksi, mutta haitanneeko tuo ?


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Voi...no, pahus.
        En kai minä paljastanut itsestäni mitään liikaa?
        Mietin hetken, mutta en tosiaan löytänyt muita millä puolustella.
        Meitä.
        Jotain outoa meissä kyllä on.
        Epä-tavallisen usein eksymme samoihin aloituksiin.
        Aina heti, jos joku on jotain fiksua kirjoittanut.
        Perustetaan yhdessä firma:
        HANKSZ

        "Haluatko ANsaita"

        Mottona: Miten löydät SOME:sta firmasi ansaitsevaa älykkyyttä.
        Anna meidän suodattaa yritys-toiminnastasi pois älyttömyydet.
        Demeter kun on nainen, niin etsi sinä häneen kolmannen-asteen-yhteys ja pyydä
        häntä lähettelemään vinkkejä.
        Hänellä tuntuisi olevan hyvät Geenit.
        Jos minä hakisin yhteyttä, saattaisi demeter alkaa romanttisesti hömelehtimään.

        YH.

        H.

        Olen ymmärtänyt asian niin, ettet sinä koskaan, ikinä paljasta itsestäsi liikoja.

        Perustetaan toki firma, mutta kun sinä kuitenkin haluat olla pomo, niin saanko olla edes sihteerikkö?
        Demeter on sitten loistogeeninen neuvonantaja.
        Luulin että sinä pidät romanttisista hömelehtijöistä :)

        Koska on perustava yhtiökokous?

        YP.


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaha hunksi. Asia ei tullut ymmärretyksi, mutta haitanneeko tuo ?

        Demeter, älä sano ettet ymmärrä, näytellään että tajutaan ihan kaikki, mitä hän kirjoittaa.
        Katopa, kun muuten jääpi minulta sihteerikön virka saamatta, sinulta neuvonantajan homma ja molemmilta hyvät tulot.
        Saadaan bonuksia joka keikasta, ellei toi huijaa meitä.


      • ||||
        demeter1 kirjoitti:

        "Olmi" taitaa olla tätä korppiksen sanastoa, ihan osuva mielestäni kuvaamaan meitä, jotka pidämme vähän matalampaa profiilia.. Sokea ja väritön alkueläin, joka mönkii vähän tarkoituksettomasti siellä täällä..))

        @demeter1

        Minun silmissäni tuon olisit voinut jättää sanomatta.
        Se, ettei täällä jatkuvasti puhu itsestään, ei oikeuta ketään nimittelemään muita millään moitesanaksi lukeutuvalla nimittelyllä.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Demeter, älä sano ettet ymmärrä, näytellään että tajutaan ihan kaikki, mitä hän kirjoittaa.
        Katopa, kun muuten jääpi minulta sihteerikön virka saamatta, sinulta neuvonantajan homma ja molemmilta hyvät tulot.
        Saadaan bonuksia joka keikasta, ellei toi huijaa meitä.

        Hyvä kun muistutit pelisäännöistä, Anceli..)) Sinähän se neuvonantaja olet - pelisilmää on enemmän - ja yhteistä historiaakin Maestron kanssa...
        Se kolmannen asteen yhteys vois kyllä mulle sopia - sitä kun ei kukaan voi virheelliseksi todistaa ja minähän tunnetusti vältän virheitä..))

        Olen oikein otettu yhteistyön mahdollisuudesta - ei muuta kun luomaan iskevää brändiä ..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Hyvä kun muistutit pelisäännöistä, Anceli..)) Sinähän se neuvonantaja olet - pelisilmää on enemmän - ja yhteistä historiaakin Maestron kanssa...
        Se kolmannen asteen yhteys vois kyllä mulle sopia - sitä kun ei kukaan voi virheelliseksi todistaa ja minähän tunnetusti vältän virheitä..))

        Olen oikein otettu yhteistyön mahdollisuudesta - ei muuta kun luomaan iskevää brändiä ..))

        Ei kun ole sinä vinkkien antaja, kuten Milord toivoo, minä olen mielelläni sihteerikkö.
        Tiedä vaikka pääsisin joskus polvelle muistiinpanoja tekemään.
        Onhan meillä yhteistä palstahistoriaa jo yli kuuden vuoden ajalta, mutta ei se kuule auta yhtään paremmin noita sepustuksia tajuamaan. Mutta ei kerrota tätä johtajalle, nyökytellään vaan, että juuri noin, ymmärrän.. :)
        Kyselin jo perustuskokouksen ajankohtaa, ilmeisesti hän plaraa kalenteria ja etsii sopivaa ajankohtaa. Ne on johtajat niin kovin kiireisiä.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Ei kun ole sinä vinkkien antaja, kuten Milord toivoo, minä olen mielelläni sihteerikkö.
        Tiedä vaikka pääsisin joskus polvelle muistiinpanoja tekemään.
        Onhan meillä yhteistä palstahistoriaa jo yli kuuden vuoden ajalta, mutta ei se kuule auta yhtään paremmin noita sepustuksia tajuamaan. Mutta ei kerrota tätä johtajalle, nyökytellään vaan, että juuri noin, ymmärrän.. :)
        Kyselin jo perustuskokouksen ajankohtaa, ilmeisesti hän plaraa kalenteria ja etsii sopivaa ajankohtaa. Ne on johtajat niin kovin kiireisiä.

        Kiitos nyt lisävalaistuksesta, Anceli. Nauratti vimmatusti, vaikka vakavalla asialla ollaan...
        Arvasin kyllä, että jotakin juonit - että johtajan polvelle..)) Mutta pieni ja hentohan sinä olet, paremmin sujuu sinulta, meikä on sentään 168/66.. .Iso rohjo.

        Mutta se brändi ? Olisko arkijärki, kolmas ulottuvuus ja alasammunta mitään ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos nyt lisävalaistuksesta, Anceli. Nauratti vimmatusti, vaikka vakavalla asialla ollaan...
        Arvasin kyllä, että jotakin juonit - että johtajan polvelle..)) Mutta pieni ja hentohan sinä olet, paremmin sujuu sinulta, meikä on sentään 168/66.. .Iso rohjo.

        Mutta se brändi ? Olisko arkijärki, kolmas ulottuvuus ja alasammunta mitään ?

        Mitään juoni, sihteerin on tehtävä mitä johtaja määrää, jos käskee polvelle istumaan, niin onhan se hypättävä.
        Mikä iso sinä nyt olet, varmaan yltäis jalatkin lattiaan, kun polvella istut.
        ;)
        Hyviä nuo ehdotuksesi, täytyy kääntyä johtajan puoleen ja kysyä kelpuuttaako.
        Mehän olemme vain alaisia ja naisia.
        Mutta kohta hän saattaa antaa meille loparit, ennen kuin firmaakaan on perustettu.
        Pitää vissiin vaieta seurakunnassa, on niin perinteinen mies tämä pomomme.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Mitään juoni, sihteerin on tehtävä mitä johtaja määrää, jos käskee polvelle istumaan, niin onhan se hypättävä.
        Mikä iso sinä nyt olet, varmaan yltäis jalatkin lattiaan, kun polvella istut.
        ;)
        Hyviä nuo ehdotuksesi, täytyy kääntyä johtajan puoleen ja kysyä kelpuuttaako.
        Mehän olemme vain alaisia ja naisia.
        Mutta kohta hän saattaa antaa meille loparit, ennen kuin firmaakaan on perustettu.
        Pitää vissiin vaieta seurakunnassa, on niin perinteinen mies tämä pomomme.

        Aivan. Sulkeudumme hänen suosioonsa.vai suljemmeko me hänet suosioomme ?
        Molempi parempi..


      • demeter1
        |||| kirjoitti:

        @demeter1

        Minun silmissäni tuon olisit voinut jättää sanomatta.
        Se, ettei täällä jatkuvasti puhu itsestään, ei oikeuta ketään nimittelemään muita millään moitesanaksi lukeutuvalla nimittelyllä.

        Mitähän nyt tarkoitat (IIII). ? Mutta olet varmasti oikeassa, paljon olisin voinut jättää sanomatta - mutta lärppä mikä lärppä...

        Jos olmia tarkoitat, niin minä pidän sanaa osuvana ja hauskana. Minua saa kyllä kutsua olmiksi, vaikka en itseäni ihan olmina pidä. Pitääkö joku muu itseään olmina ?
        Ellei pidä, niin miksi ottaa pääsärkyä asiasta ?


      • ???
        demeter1 kirjoitti:

        Mitähän nyt tarkoitat (IIII). ? Mutta olet varmasti oikeassa, paljon olisin voinut jättää sanomatta - mutta lärppä mikä lärppä...

        Jos olmia tarkoitat, niin minä pidän sanaa osuvana ja hauskana. Minua saa kyllä kutsua olmiksi, vaikka en itseäni ihan olmina pidä. Pitääkö joku muu itseään olmina ?
        Ellei pidä, niin miksi ottaa pääsärkyä asiasta ?

        Ihan totta, miksihän ihmiset eivät hyväksy kaikkia sanoja? Vaikka muista ovat niiiin hauskoja.


    • .mollis

      Huomenta!

      Korpikirjailija, tämän ketjun myötä sain sinusta mielikuvan, onko se sitten brändikuva vai sinua itseäsi.
      Sinä nautit väittelystä ja sinulla on sana hallussa väitellessäsi.
      En tiedä ovatko vastaväittelijänäsi yksi vai useampi.
      Mitä ilmeisimmin myös tämä vastapuoli nauttii väittelystä, lukijalle se ei niin mieluisaa ole koska vastapuoli vain nälvii.

      Joka tapauksessa kiitos sinulle värikkäästä ketjusta! Lepotauot palstalla pyörimiseen Lapissa päättyvät.
      Ruskaisaa syksyä kaikille!

      • Huomenta mollis@

        Asuin kesän 1979 Kirunassa Ruotsin Lapissa. Omistin keltaisen Wolkkarin jolla kiersin Ruotsin Lappia. Kalastelin koskilla ja vierailin kylien markkinatoreilla.

        Kiirunaan olen vielä ajatellut vielä palata, olisi ihana tavata työkavereitani ja ystäviäni siellä.

        Tänä vuonna perinteinen "ruskaretkeni" suuntautuu Euroopan turuille ja toreille.

        Kiitos osanotostasi, tykästyin kommentteihisi, joiden takaa löytyi mielenkiintoinen uusi tuttavuus.


    • Demeter Huomenta@

      Roolista, julkikuvasta ja Brändistä.

      Ihminen kaipaa kertoa siitä kuka hän on. Näin hän asettuu alttiiksi muiden hyväksynnälle tai hylkäämiselle, vihalle tai rakkaudelle. Jos käyttäytymisroolia säädellään ulkopuolelta se ei ole luonnollinen. Jos ihminen luo itselleen roolin muiden odotusten mukaiseksi ja hyväksyttäväksi. Silloin roolihenkilö aivan muuta kuin henkilö itse. Se voi kaunistaa esim. ryvettynyttä nikinmainetta palstalla, mutta se ei ole enää kirjoittaja vaan kirjoittajan roolihahmo.

      Hyvä julkikuva on monen tekijän kokonaisuus, jossa jokainen osa toimii mainoksen mukaan moitteettomasti yhteen. Huono julkikuva luonnollisesti päinvastoin.

      Koska ihmisten medianlukutaito on kasvanut on mainonnan teho on laskenut.
      Ei kannata mainostaa itseään esim. ikäistään nuoremman näköisenä.
      Ilman valokuvaa tuotteesta mainos ei toimi.

      Brändi on tavaramerkin ympärille muodostunut positiivinen maine.
      Brändin identiteetti ovat ne mielleyhtymät, joita brändin luoja pyrkii vahvistamaan brändinhallinnan avulla.
      Brändin on sanottu voivan liittyä myös yritykseen, julkiseen laitokseen, yhtyeeseen tai henkilöön, kuten vaikka poliitikkoon siis ihmiseen.

      Sitten mennään aloitustekstin kysymykseen.

      Oletko luonut itsellesi brändin, jolla olet onnistunut yhdistämään maineesi ja imagosi esim. keskustelupalstalla myyväksi kokonaisuudeksi, bränsiksi?

      • Voiko keskustelupalstalla muodostuvaa"brändiäsi" täysin hallita ja muokata mieleisekseen?
        Mitä tarkoittaa esim suomi24 -keskustelupalstala "myyvä kokonaisuus"? Siis mitä myyt?


      • demeter1

        No hyvä, korppis. Tuo selvensi paljon. Toiset kirjoittajat auttoivat myös.

        Kysymykseen olen jo tainnut vastata - eli minun brändini on olmius..))


    • Annan aiheen joka myy tai ei myy.

      • Eli siis teet aloituksen, johon toivot tulevan paljon kannanottoja. Mutta entäs millainen on mielestäsi "myyvä" vuorovaikutus?


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Eli siis teet aloituksen, johon toivot tulevan paljon kannanottoja. Mutta entäs millainen on mielestäsi "myyvä" vuorovaikutus?

        Ai niin ja vielä se et uskotko voivasi hallita täysin täällä tekemääsi "brändiä"?


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Ai niin ja vielä se et uskotko voivasi hallita täysin täällä tekemääsi "brändiä"?

        Vastaukset kysymyksiisi voit llukea kommenteista. Nyt luotsin piiska on sivaltanut yli sata kommenttia pois. Niin ja en itseasiassa enää muista mitä ketjuun on kirjoitettu. Itse pyrin kirjoittamaan kommenttini sääntöjen mukaisiksi.

        Myyvä vuorovaikutus sitä voin kysyä sinulta ja muilta onnistuiko vai eikö?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Vastaukset kysymyksiisi voit llukea kommenteista. Nyt luotsin piiska on sivaltanut yli sata kommenttia pois. Niin ja en itseasiassa enää muista mitä ketjuun on kirjoitettu. Itse pyrin kirjoittamaan kommenttini sääntöjen mukaisiksi.

        Myyvä vuorovaikutus sitä voin kysyä sinulta ja muilta onnistuiko vai eikö?

        Vastauksia noihin esittämiini en löytänyt ja toisakseen myyvistä en muista muiden kuin sinun kiejoittaneen ja siksi kiinnosti.

        Sinun kysymykseesi en osaa vastata koska en ajattele kannanottojani tai muitakaan hömelyysiäni/jankutuksiani siltä kannalta et myyvätkö vai ei, ne vain tulevat. Otan kantaa kulloiseenin tarpeelliseksi katsomaani aiheeseen ihan omista lähtökohdistani käsin enkä esim sitä, minkä oletan palstalaisia viehättävän. Oisko turhaakin suoruutta, mene ja tiedä.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ai niin ja vielä se et uskotko voivasi hallita täysin täällä tekemääsi "brändiä"?

        Tuo kysymys pyöri minunkin mielessäni ja olen sitä mieltä että omaa brändiään täällä ei voi hallita. Se on yhtä mahdotonta kuin julkisuuden hallitseminen. Ovathan sitä monet julkisuuden henkilöt yrittäneet siinä onnistumatta.


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuo kysymys pyöri minunkin mielessäni ja olen sitä mieltä että omaa brändiään täällä ei voi hallita. Se on yhtä mahdotonta kuin julkisuuden hallitseminen. Ovathan sitä monet julkisuuden henkilöt yrittäneet siinä onnistumatta.

        Pakko liittää ketjun paras kannustukommentti, jonka sain ; )

        "Sä oot heta käsite tällä palstalla,tuttu ja taattua tavaraa."

        Kiitos lähettäjälle se antoi minulle tsemppiä jatkaa.


      • demeter1
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pakko liittää ketjun paras kannustukommentti, jonka sain ; )

        "Sä oot heta käsite tällä palstalla,tuttu ja taattua tavaraa."

        Kiitos lähettäjälle se antoi minulle tsemppiä jatkaa.

        Tuolla kirjoittajalla (k/k) riittää sydämen lämpöä. Oikeat sanat oikealla hetkellä.
        Voiko parempaa toivoa ? Laitan sulle kuulumisia, kunhan tästä tokenen...
        Postiin pitää polkea.


      • bessie*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vastaukset kysymyksiisi voit llukea kommenteista. Nyt luotsin piiska on sivaltanut yli sata kommenttia pois. Niin ja en itseasiassa enää muista mitä ketjuun on kirjoitettu. Itse pyrin kirjoittamaan kommenttini sääntöjen mukaisiksi.

        Myyvä vuorovaikutus sitä voin kysyä sinulta ja muilta onnistuiko vai eikö?

        Ai piiskako sivalsi...no, sattuipa sivaltamaan sopivasti eikö vain?

        Myyvä vuorovaikutus? Mitähän tuo sitten lienee...

        Kysytkö onnistuitko sinä olemaan myyvä? Vaikea sanoa kun en edes tiedä mitä myit. Itse en ole tähän mennessä ostanut mitään ja tuskin ostankaan, kunhan katselen.

        Kun sinä nyt olet mielestäsi brändi ja käsite, niin kertoisitko mitkä ovat ne kulmakivet joiden varaan olet brändisi rakentanut? Neljäkin riittäää, kolmekin?


      • Asiattomat vex
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vastaukset kysymyksiisi voit llukea kommenteista. Nyt luotsin piiska on sivaltanut yli sata kommenttia pois. Niin ja en itseasiassa enää muista mitä ketjuun on kirjoitettu. Itse pyrin kirjoittamaan kommenttini sääntöjen mukaisiksi.

        Myyvä vuorovaikutus sitä voin kysyä sinulta ja muilta onnistuiko vai eikö?

        Asiattomat kommentit on poistettu, kyllä sinunkin kommenttisi olivat asiattomia, Nehän oikein "pistivät silmään". Tuo brändiaihe on aivan naurettava, eikä sovi palstalle, täällä ollaan ihmisiä ei brändejä.


      • Asiattomat vex
        Asiattomat vex kirjoitti:

        Asiattomat kommentit on poistettu, kyllä sinunkin kommenttisi olivat asiattomia, Nehän oikein "pistivät silmään". Tuo brändiaihe on aivan naurettava, eikä sovi palstalle, täällä ollaan ihmisiä ei brändejä.

        Asiattomat vex, korpikirjailijalle.


    • Siirryn kirjoittamaan omalla puumallillani.

      Asiattomat veks@

      Kirjoitin jo, että en edes muista mitä ja kuka tänne on kirjoittanut. Muistan vielä tänään tulleet, kommentiti, huomenna en niitäkään.

      Minun kirjoitukseni eivät ole vastoin sääntöjä kirjoitettu, mutta poistuvat kun joku oksa poistetaan. Provosoiviin eli ketjun jatkumon edistäviä viestejä on ehkä poistunut, en ole laskenut. En ryve menneessä, menen eteenpäin.

      • No minäpä en malta olla sanomatta että elä sitte viittaa semmoiseen mitä et muista :).


    • Bessie@

      Olen myynyt sinullekin kommettitilaa. Onnistuit ostamaan huomioni.
      Olemme kommentoidessamme vuorovaikutuksessa toisiimme. Myyt mielipiteitäsi joita en ehkä osta, mutta tutustun niihin, kuin myös toisinpäin.

      1. Luova ja mielikuvitusrikas pohja.
      2. Tuotemerkkini vetää erilaisia kohderyhmiä puoleensa.
      3. Uuden tuotteeni lanseeraus aikaan vipinää, ovet paukkuu.
      4. Tuotemerkkini ei kulu käytössä vaan paranee kuin viini vanhetessaan ; ))))


      .

      • bessie*

        Jotain tuollaista arvasinkin odottaa. Itsestäänselvyyksiä, joiden toteamisessa voidaan käyttää myös kaupallisia vertauksia jos ja varsinkin kun nyt niin halutaan tehdä.

        Haloo, tämä on kaikille avoin keskustelupalsta!

        1. Arvostan sitä että teet aloituksia eri aiheista.
        2. En ole huomannut.
        3. Täysin normaalia. Tarpeeksi provosoiva, tahallaan tai tahattomasti, toimii aina.
        4. Vuodet muuttavat kaikkia, et ole poikkeus.

        Kerroit vain yhden kulmakiven jolle brändisi rakentuu, luovuus ja mielikuvitusrikkaus. Siinäkö tosiaan kaikki?


      • Plussaa pukkaa
        bessie* kirjoitti:

        Jotain tuollaista arvasinkin odottaa. Itsestäänselvyyksiä, joiden toteamisessa voidaan käyttää myös kaupallisia vertauksia jos ja varsinkin kun nyt niin halutaan tehdä.

        Haloo, tämä on kaikille avoin keskustelupalsta!

        1. Arvostan sitä että teet aloituksia eri aiheista.
        2. En ole huomannut.
        3. Täysin normaalia. Tarpeeksi provosoiva, tahallaan tai tahattomasti, toimii aina.
        4. Vuodet muuttavat kaikkia, et ole poikkeus.

        Kerroit vain yhden kulmakiven jolle brändisi rakentuu, luovuus ja mielikuvitusrikkaus. Siinäkö tosiaan kaikki?

        No, brändääjä, mikset vastaa, bessie*:lle annan minäkin plussan, niin osuva viesti, ei voisi paremmin sanoa.


      • kiitos siitä!
        Plussaa pukkaa kirjoitti:

        No, brändääjä, mikset vastaa, bessie*:lle annan minäkin plussan, niin osuva viesti, ei voisi paremmin sanoa.

        Bessie on rehellinen ja älykäs.


      • Kuin ennenkin
        kiitos siitä! kirjoitti:

        Bessie on rehellinen ja älykäs.

        Omakehu haisee pahalle !


      • kiitos siitä!
        Kuin ennenkin kirjoitti:

        Omakehu haisee pahalle !

        Haistele sinä vain omia kananmunapierujasi. Sopii ketjun motiiviin.
        Onko sinulle kovinkin kauheaa, että täällä kirjoittaja voi arvostaa toistaan?


      • onko muita?
        kiitos siitä! kirjoitti:

        Bessie on rehellinen ja älykäs.

        Bessie on luonut tänne oman roolinsa ja brändinsä, vetää sitä antaumuksella ja ansiokkaasti eteenpäin. Kukaan ei tiedä mikä tai kuka hän on, onnistunut roolihahmo.


    • feikkiä vaan

      Kappas, selasin ketjun läpi ja ompi poistoilla brändätty koko ketju aivan uuteen uskoon. No onhan se nyt varmaankin aloittajalle mieluisampi, muttei sillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa ole.

      • tiedetään, tiedetään

        "Tää on vaan Fantasiaa"...


    • 14+15

      Henkilökohtaisesti olen luonut liian monta brändiä. Nykyaikana joutuu vain ilmoittaa uusavuttomille "Etsä tiedä kuka mä oon?" ja rispektii syntyy jou.

    • Huomenta@

      Aikainen lintu madon nappaa.

      Ketjussa olen saanut roppakaupalla negatiivista palautetta koska uskalsin ottaa aiheen, joka meni useimmilta yli hilseen.

      Kerroin aikaisemmin jossain viestissäni, että kuopukseni sai viestin tuntemattomalta nettipelikaverilta hävittyään pelin.

      "Sairastukaoon koko perheesi syöpään ja kuolkoon".

      Olen lähdössä Rintasyövän viisivuotistarkastukseen Radiologian osastolle mammografia ja rintojen ultraäänitutkimuksiin.

      Torstaina naistentautien poliklinikalle lääkärin vastaanotolle.

      Yrittäkää jos kykenette, samastua kuopukseen ja tunteisiin mitkä hän kävi läpi vistin saatuaan.

      Läheisten vetäminen ilkeilyyn satuttaa eniten. Onneksi olette haukkuneet vain minua.



      Lähden sairaalareissun jälkeen rakkaani korpimökille auringon ottoon.

      Hyvää päivän jatkoa.

      • Pirre*

        Onnea tutkimuksiin, ja Hyvää päivän jatkoa sinnekin.


      • Huomenta, en nyt sanoisi että meni yli hilseen, vaan olin ja olen edelleen eri mieltä tietyistä asioista.
        Sehän on keskustelun ydin, pyritään yhdessä pohtimaan näkökantoja ja parhaassa tapauksessa löytämään sopuisa keskitie. Ilman turhaa nokittelua ja toisen mielipiteiden aliarvioimista.
        Ei se, että sanoo toisten olleen tyhmiä ja väärässä, ole oikea tapa keskustella..

        Toivon sinulle hyvää päivää ja olkoon kaikki kunnossa.


      • Anceli kirjoitti:

        Huomenta, en nyt sanoisi että meni yli hilseen, vaan olin ja olen edelleen eri mieltä tietyistä asioista.
        Sehän on keskustelun ydin, pyritään yhdessä pohtimaan näkökantoja ja parhaassa tapauksessa löytämään sopuisa keskitie. Ilman turhaa nokittelua ja toisen mielipiteiden aliarvioimista.
        Ei se, että sanoo toisten olleen tyhmiä ja väärässä, ole oikea tapa keskustella..

        Toivon sinulle hyvää päivää ja olkoon kaikki kunnossa.

        Samaa mietlä Anceli, keskustelu ei ole kilpailu paremmuudesta tai siitä, kuka on oikessa vaan avartavimmillaan se antaa mahdollisuuden nähdä asioita eri näkökulmista.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Samaa mietlä Anceli, keskustelu ei ole kilpailu paremmuudesta tai siitä, kuka on oikessa vaan avartavimmillaan se antaa mahdollisuuden nähdä asioita eri näkökulmista.

        Jos täällä yleensä mikään minua häiritsee, niin juuri se, että jotkut ovat nostaneet itsensä korokkeelle, josta jakelevat moitteita ja kehuja. Tilanteen ja nimimerkin mukaan.
        Kun toisen mielipide ja viesti lytätään jo heti alkuunsa, ennen kuin mitään keskustelua on ehtinyt edes syntyä.
        Etkö ymmärrä? Yritähän uudestaan? Väärä vastaus. Jne.

        Tietysti tällaisella palstalla on keskustelu erilaista kuin nokakkain, mutta täällä myös huomaa heidät, jotka haluavat päsmäröidä ja osoittaa paremmuuttaan toisiin nähden.


      • Anceli kirjoitti:

        Jos täällä yleensä mikään minua häiritsee, niin juuri se, että jotkut ovat nostaneet itsensä korokkeelle, josta jakelevat moitteita ja kehuja. Tilanteen ja nimimerkin mukaan.
        Kun toisen mielipide ja viesti lytätään jo heti alkuunsa, ennen kuin mitään keskustelua on ehtinyt edes syntyä.
        Etkö ymmärrä? Yritähän uudestaan? Väärä vastaus. Jne.

        Tietysti tällaisella palstalla on keskustelu erilaista kuin nokakkain, mutta täällä myös huomaa heidät, jotka haluavat päsmäröidä ja osoittaa paremmuuttaan toisiin nähden.

        Liittyisikö jotenkin tuohon säälikeskuteluun, siis tarve päsmäröidä ja osittaa paremmuuttaan?


      • demeter1
        Pirre* kirjoitti:

        Onnea tutkimuksiin, ja Hyvää päivän jatkoa sinnekin.

        Onnea matkaan, korppis ja kiitos rohkaisusta !


      • Ei ole vaikea samaistua kuopuksesi tunteisiin. Nettiilkeily ja pahansuopa trollaus voivat todellakin pahoittaa mielen ja itse kammottavan noitajahdin läpikäyneenä, johon vedettiin mukaan myös lapseni ja puolisoni tiedän miltä se tuntuu.

        Tsemppiä ja onnea matkaan tutkimuksiin. Onneksi aurinko paistaa korpeenkin.


      • Pirre*
        mrshedgehog kirjoitti:

        Liittyisikö jotenkin tuohon säälikeskuteluun, siis tarve päsmäröidä ja osittaa paremmuuttaan?

        Allekirjoittaneella ei ole minkäänlaista halua päsmäröidä, tuli vaan tuo säälikysymys mieleen , no ihan itekseen, mutta palaan kunhan kaivurit pysähtyy, antamaan ohjeita..he.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Liittyisikö jotenkin tuohon säälikeskuteluun, siis tarve päsmäröidä ja osittaa paremmuuttaan?

        Samoilla linjoilla, Anceli ja mrshedhedog...

        Näköalapaikalla täällä ollaan. Nähdään sellaista, mistä livessä on vain aavistus. Ikätovereiden sielunmaisemien pimeä puoli on tullut tutuksi - jos kohta valoisakin.

        Suurin paine täällä kohdistuu aloittajille - siis heille, jotka ovat mukana ketjussaan ja vastailevat, enkä muista yhtään ketjua, joihin ei joku loanheittäjä olisi tullut hämmentämään. Henkilöön kohdistuvat herjat ovat se bonus, minkä he saavat vaivanpalkkaa, noin kärjistäen...
        Brändin - ja ihmisen - täytyy tosiaan olla vahva, että kaiken kestää...

        Kiitos sinullekin Anceli. Taas huomaa, miten arvokas asia on ystävien tuki.


      • demeter1 kirjoitti:

        Samoilla linjoilla, Anceli ja mrshedhedog...

        Näköalapaikalla täällä ollaan. Nähdään sellaista, mistä livessä on vain aavistus. Ikätovereiden sielunmaisemien pimeä puoli on tullut tutuksi - jos kohta valoisakin.

        Suurin paine täällä kohdistuu aloittajille - siis heille, jotka ovat mukana ketjussaan ja vastailevat, enkä muista yhtään ketjua, joihin ei joku loanheittäjä olisi tullut hämmentämään. Henkilöön kohdistuvat herjat ovat se bonus, minkä he saavat vaivanpalkkaa, noin kärjistäen...
        Brändin - ja ihmisen - täytyy tosiaan olla vahva, että kaiken kestää...

        Kiitos sinullekin Anceli. Taas huomaa, miten arvokas asia on ystävien tuki.

        Kunnioitan aloittajaa, kuten olen ennenkin kai sanonut, siitä että hän jaksaa tehdä aloituksia. Vaikka me roskakalat emme aina ymmärräkään emmekä osaa vastata oikein.
        Täällä asettaa itsensä alttiiksi monenlaiselle palautteelle, otetaan se vastaan ja yritetään taas, josko ymmärrys kasvaisi.

        Voikaa hyvin, se on myötätuntoa, jota tunnen. Ei sääliä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei ole vaikea samaistua kuopuksesi tunteisiin. Nettiilkeily ja pahansuopa trollaus voivat todellakin pahoittaa mielen ja itse kammottavan noitajahdin läpikäyneenä, johon vedettiin mukaan myös lapseni ja puolisoni tiedän miltä se tuntuu.

        Tsemppiä ja onnea matkaan tutkimuksiin. Onneksi aurinko paistaa korpeenkin.

        Lähdemme ajelemaan kohti Sotkamoa puoli kaksitoista, joten aikaa jäi naputteluun olen näet jo pakannut tarvittavat mm. aurinkoöljyn ja varuiksi otin mukaani marjanpoimurin jos aurinko päättää mennä pilveen.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Kunnioitan aloittajaa, kuten olen ennenkin kai sanonut, siitä että hän jaksaa tehdä aloituksia. Vaikka me roskakalat emme aina ymmärräkään emmekä osaa vastata oikein.
        Täällä asettaa itsensä alttiiksi monenlaiselle palautteelle, otetaan se vastaan ja yritetään taas, josko ymmärrys kasvaisi.

        Voikaa hyvin, se on myötätuntoa, jota tunnen. Ei sääliä.

        Näin tehdään, Anceli, Ymmärrystä kartutetaan...
        Uskon tuon, myötätuntoa, ei sääliä. Vaikka voishan sitä todeta kuin hunksi taannoin:
        "kyllä säälikin kelpaa"...))


      • demeter1 kirjoitti:

        Näin tehdään, Anceli, Ymmärrystä kartutetaan...
        Uskon tuon, myötätuntoa, ei sääliä. Vaikka voishan sitä todeta kuin hunksi taannoin:
        "kyllä säälikin kelpaa"...))

        Mie voin ottaa vastaan asiallista palautetta ja sitten ite päättää oliko se aiheellista mutta jos mua kohellaan ku roskaa ja viel päälle tyhmäksi tai vaikkapa olmiksi moititaan mielipiteitteni vuoksin niin oon kyllä niin vajaamittanen vielä etten jaksa kunnioittaa mutta suotakoon se keskenkasvuiselle :).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Mie voin ottaa vastaan asiallista palautetta ja sitten ite päättää oliko se aiheellista mutta jos mua kohellaan ku roskaa ja viel päälle tyhmäksi tai vaikkapa olmiksi moititaan mielipiteitteni vuoksin niin oon kyllä niin vajaamittanen vielä etten jaksa kunnioittaa mutta suotakoon se keskenkasvuiselle :).

        Kunhan siekin kasvat ja vartut näin vanhaksi kalaksi, niin saatat ymmärtää..;)
        En miekään kyllä aina enkä kaikkea, mutta nyt oli kyse aloittajasta ja hänen kanssaan meillä on aika hyvä keskusteluyhteys. Ainakin toistaiseksi on ollut.


      • Anceli kirjoitti:

        Kunhan siekin kasvat ja vartut näin vanhaksi kalaksi, niin saatat ymmärtää..;)
        En miekään kyllä aina enkä kaikkea, mutta nyt oli kyse aloittajasta ja hänen kanssaan meillä on aika hyvä keskusteluyhteys. Ainakin toistaiseksi on ollut.

        En minäkään aloittajaa sen kumemin moiti kuin kettää muutakaan. Kaikkihan me ollaan jolalin tappaa keskeneräsiä luomuksia, yksi yhellä tappaa ja toinen toisella. Kasvua koko elämä.Ite kullai.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Mie voin ottaa vastaan asiallista palautetta ja sitten ite päättää oliko se aiheellista mutta jos mua kohellaan ku roskaa ja viel päälle tyhmäksi tai vaikkapa olmiksi moititaan mielipiteitteni vuoksin niin oon kyllä niin vajaamittanen vielä etten jaksa kunnioittaa mutta suotakoon se keskenkasvuiselle :).

        Minä kun olen (yleensä) tyhjännauraja niin minua pakkaa naurattamaan sellaisissakin tilanteissa, missä muita ei naurata...

        Tuo haukkuminen kai on sellaista, että siinäkin se haukkujan persoona ratkaisee.
        Osa on helppo laittaa haukkujan piikkiin, osa saa hiiltymään, jos tietää, ettei haukkujalla olisi juuri varaa haukkua. Sitten on vielä sellaista, joka jää talteen, jota jää miettimään, onko siinä perää vai ei.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minä kun olen (yleensä) tyhjännauraja niin minua pakkaa naurattamaan sellaisissakin tilanteissa, missä muita ei naurata...

        Tuo haukkuminen kai on sellaista, että siinäkin se haukkujan persoona ratkaisee.
        Osa on helppo laittaa haukkujan piikkiin, osa saa hiiltymään, jos tietää, ettei haukkujalla olisi juuri varaa haukkua. Sitten on vielä sellaista, joka jää talteen, jota jää miettimään, onko siinä perää vai ei.

        Aivan pitänee osata suhteuttaa :). Pahiten osuu semmonen haukku joka tulee sellaiselta jonka mielipidettä yleensäkin arvostaa.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Aivan pitänee osata suhteuttaa :). Pahiten osuu semmonen haukku joka tulee sellaiselta jonka mielipidettä yleensäkin arvostaa.

        Ihan totta siilirouva...


    • Kiitos Pirre ja demeter me tarvitsemme toisiamme tukemaan ja kannustamaan.
      Kaikki hyvin toistaiseksi. Torstaina syvällisemmät keskustelut lääkärin kanssa.

      Anceli sinä olet sitä mieltä mitä olet. Se. että jotkut nostavat itsensä korokkeelle on ihan luonnollista halutaan erottua massasta, en näe siinä mitään pahaa. Sinäkin haluat, että mielipiteitäsi luetaan eikä ohiteta olan kohautuksella.

      Herra-siili on uusi tuttavuutemme. Alku on lupaava, olet monipuolinen keskustelija.

      Mitä sitä nyt meikäläinen hölöhölö, niinkö?

      Itsekeskeisyydessämme otamme kuitenkin selfiekuvia. Uskon useamman meistä jo kuvanneen itseään. Tarkkailemme itseämme. Ajattelemme mitähän tuokin minusta ajattelee. Yritämme olla hyväksyttyjä.

      Täällä on aloitus identiteetistä. Sekin aihe keskittyy pohtimiseen mikä minä olen siis....minä.

      Pirren aloituksen säälistä yhdistin aloitukseeni.

      Sosialistinen empatiakäsitys on ylimielisen holhoava ja säälivä. Sääli on pahaa mieltä jonkun muun heikosta asemasta. Tästä näkökulmasta yhteiskunnan vähäosaiset ovat aina muiden uhreja.

      Yksi näkökulma. Henri Heikkisen blogista sääli on sairautta.

      • Kiitos Paloma muistan kuinka pahasti minua loukkasi kun joku kirjoitti lapsistani pahasti.


      • Korppis, mielipiteiden lukemisella ja itsensä korokkeelle nostamisella on aika iso ero.
        Halu erottua massasta ei tarkoita sitä, että lyttää toisten mielipiteet, koska ne eivät ole yhteneväisiä omien kanssa.
        En edelleenkään ota tätä palstaa niin sydämeen käyvänä, että murehtisin ellei joku pidä kirjoituksistani.

        Mutta se on hyvä, että pystymme asiallisesti vaihtamaan mielipiteitä. Vaikka ne eivät aina toisiaan kohtaisikaan, eivätkä löytäisi molemmille mieleistä lopputulosta.


      • Anceli kirjoitti:

        Korppis, mielipiteiden lukemisella ja itsensä korokkeelle nostamisella on aika iso ero.
        Halu erottua massasta ei tarkoita sitä, että lyttää toisten mielipiteet, koska ne eivät ole yhteneväisiä omien kanssa.
        En edelleenkään ota tätä palstaa niin sydämeen käyvänä, että murehtisin ellei joku pidä kirjoituksistani.

        Mutta se on hyvä, että pystymme asiallisesti vaihtamaan mielipiteitä. Vaikka ne eivät aina toisiaan kohtaisikaan, eivätkä löytäisi molemmille mieleistä lopputulosta.

        Jos vaihdan koroke-sanan pois ja korvaan lauseen ...nostamme itsemme jakkaralle tai sunnuntai Hesarin päälle. Hei täällä minä huhuu kuuleeko kukaan ; ))

        Tottakait mielipiteiden lukemisella ja itsensä korokkeelle nostamisella on iso ero. Luepas lauseesi...huomaat itsekin.

        Lyttäys on asia erikseen. Pieni piikki ei ole lyttäystä.

        Niin ja kun joku massasta uskaltaa puiolustaa aloittajaa sodan keskellä, puoltaja joutuu välittömästi tykistötulen armoille tai puoltajaksi epäillään aloittajaa.


      • "Herra-siili on uusi tuttavuutemme. Alku on lupaava, olet monipuolinen keskustelija."

        Jos hää vallan mua tarkoittaa, olen kyllä rouva.


      • korppis kirjoitti:

        Jos vaihdan koroke-sanan pois ja korvaan lauseen ...nostamme itsemme jakkaralle tai sunnuntai Hesarin päälle. Hei täällä minä huhuu kuuleeko kukaan ; ))

        Tottakait mielipiteiden lukemisella ja itsensä korokkeelle nostamisella on iso ero. Luepas lauseesi...huomaat itsekin.

        Lyttäys on asia erikseen. Pieni piikki ei ole lyttäystä.

        Niin ja kun joku massasta uskaltaa puiolustaa aloittajaa sodan keskellä, puoltaja joutuu välittömästi tykistötulen armoille tai puoltajaksi epäillään aloittajaa.

        Met ihmiset olemma niin erilaisia. Se mikä sinulle on "pieni piikki" voip jollekin toiselle olla tosi iso lyttäys. Ja se et kirjoittaja kirjoittaa olevansa tyytymätön vastauksiin tai että aloitustaan ei oltu ymmärretty (mikä johtuu aloittajan mielestä osallistujein tyhmyydestä) kileii ylimielisyydestä. Mutta taas se, mistä se johtuu vipi taas johtua sitä että aloittajalla ihtellään on kilpailuasenne ja hän koittaa vängälä runnoa itselleen läpi jotain palstagurun "brändiä" :).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        "Herra-siili on uusi tuttavuutemme. Alku on lupaava, olet monipuolinen keskustelija."

        Jos hää vallan mua tarkoittaa, olen kyllä rouva.

        En sisäistänyt mrs etuliitettä (konsonanttilukihäiriö) joten käsittelin mielipiteitäsi miehen mielipiteinä. Tässä huomaamme kuinka vaikea on erottaa sukupuoli keskustelukumppansita tai sitten mielipiteesi vain olivat miehekkään jämäköitä. Onhan joku samaistanut minut ja K/K:n vaikka edustamme eri sukupuolta, mutta meitä yhdistää samanlaisen huumorin ymmärtämistaito ; )


      • korppis kirjoitti:

        En sisäistänyt mrs etuliitettä (konsonanttilukihäiriö) joten käsittelin mielipiteitäsi miehen mielipiteinä. Tässä huomaamme kuinka vaikea on erottaa sukupuoli keskustelukumppansita tai sitten mielipiteesi vain olivat miehekkään jämäköitä. Onhan joku samaistanut minut ja K/K:n vaikka edustamme eri sukupuolta, mutta meitä yhdistää samanlaisen huumorin ymmärtämistaito ; )

        No joka tapauksessa kyllä minä elämänkoulima nainen kuitenkin olen.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Met ihmiset olemma niin erilaisia. Se mikä sinulle on "pieni piikki" voip jollekin toiselle olla tosi iso lyttäys. Ja se et kirjoittaja kirjoittaa olevansa tyytymätön vastauksiin tai että aloitustaan ei oltu ymmärretty (mikä johtuu aloittajan mielestä osallistujein tyhmyydestä) kileii ylimielisyydestä. Mutta taas se, mistä se johtuu vipi taas johtua sitä että aloittajalla ihtellään on kilpailuasenne ja hän koittaa vängälä runnoa itselleen läpi jotain palstagurun "brändiä" :).

        Niinkö, sovitaan niin.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Korppis, mielipiteiden lukemisella ja itsensä korokkeelle nostamisella on aika iso ero.
        Halu erottua massasta ei tarkoita sitä, että lyttää toisten mielipiteet, koska ne eivät ole yhteneväisiä omien kanssa.
        En edelleenkään ota tätä palstaa niin sydämeen käyvänä, että murehtisin ellei joku pidä kirjoituksistani.

        Mutta se on hyvä, että pystymme asiallisesti vaihtamaan mielipiteitä. Vaikka ne eivät aina toisiaan kohtaisikaan, eivätkä löytäisi molemmille mieleistä lopputulosta.

        Tuosta yläpuolelle asettumisesta on syytetty aika monia, minuakin. Siksi asia kiinnostaa.

        Ettei tässä taas haettaisi tuota "tasa-arvoa", samanarvoisuutta, josta on täälläkin keskusteltu. Ihmisillä on todistetusti lahjakkuus- ja luonne-eroja, eivätkö ne saisi näkyä ? Outoa, kun meitä arvioidaan ja pisteytetään vauvasta alkaen.

        Omahyväisyys ja katteeton itsensä korostaminen pistää tietysti silmään, mutta eikö se mene korostajan omaan piikkiin ? Ja jos joku asettaa itsensä minun yläpuolelleni, hän ei voi tehdä sitä, ellen itse siihen suostu. Asetelma syntyy viime kädessä omassa päässäni.


      • voi herran pieksut!
        mrshedgehog kirjoitti:

        "Herra-siili on uusi tuttavuutemme. Alku on lupaava, olet monipuolinen keskustelija."

        Jos hää vallan mua tarkoittaa, olen kyllä rouva.

        "Uusi tuttavuutemme"????


      • voi herran pieksut! kirjoitti:

        "Uusi tuttavuutemme"????

        :))))))))))))))
        No, oisit nyt vaan antanut olla.


      • hjuumorinkukkanen
        korppis kirjoitti:

        En sisäistänyt mrs etuliitettä (konsonanttilukihäiriö) joten käsittelin mielipiteitäsi miehen mielipiteinä. Tässä huomaamme kuinka vaikea on erottaa sukupuoli keskustelukumppansita tai sitten mielipiteesi vain olivat miehekkään jämäköitä. Onhan joku samaistanut minut ja K/K:n vaikka edustamme eri sukupuolta, mutta meitä yhdistää samanlaisen huumorin ymmärtämistaito ; )

        Kookoon huumoria ymmärrän aina, sinun omaasi tuskin koskaan.
        Mutta eihän se sitä estä, että itse ymmärrätte jonkun kolmannen huumoria samallalailla


    • Elämä opettaa

      Pieni piikki olisit joskus rehellinen, sinulla niitä piikkejä riittää. Elämä opettaa, tulet huomaamaan! Kritiikki sinua kohtaan on oikeutettua. Nosta itsesi ylös, sieltä on vain yksi suunta.

      • 67-vuotiaana olen jo oppinut mitä oppimani pitää, joten opettele sinä jos olet vielä siinä iässä, että pitää oppia, välttämään epärehellisestä minääni ohittamalla ketjuni, samalla säästyt piikeiltäni.


      • Sinua opetetaan
        korppis kirjoitti:

        67-vuotiaana olen jo oppinut mitä oppimani pitää, joten opettele sinä jos olet vielä siinä iässä, että pitää oppia, välttämään epärehellisestä minääni ohittamalla ketjuni, samalla säästyt piikeiltäni.

        Sinulla on yksi suunta, mietipä sitä. Uskon elämänoikeudenmukaisuuteen, ja tulet kohtaamaan sen kaiken saman, mitä olet muille tuottanut.


      • Sinua opetetaan kirjoitti:

        Sinulla on yksi suunta, mietipä sitä. Uskon elämänoikeudenmukaisuuteen, ja tulet kohtaamaan sen kaiken saman, mitä olet muille tuottanut.

        Kenelle muille?


      • Ymmärrätkö edes
        korppis kirjoitti:

        Kenelle muille?

        Tiedätkö, näin vertauskuvallisesti: joudut keräämään ne heittämäsi kivet.


      • Korppis*
        Ymmärrätkö edes kirjoitti:

        Tiedätkö, näin vertauskuvallisesti: joudut keräämään ne heittämäsi kivet.

        Kun palaan Korvesta, liitän yhden runoistani sinulle.

        Joudun lähtemään ehkäpä kiviä keräämään ; )


      • taas kerran
        Korppis* kirjoitti:

        Kun palaan Korvesta, liitän yhden runoistani sinulle.

        Joudun lähtemään ehkäpä kiviä keräämään ; )

        Voi ei. Nyt Korppu on taas kerran kaivamassa esiin sen teelmyksensä jossa tyttö hakkaa sitä hiirtä vasaralla ja nauraa makeasti. Voi miten suloinen "runo" Niin tekijänsä näköinen.


      • Väkivaltainen runo
        taas kerran kirjoitti:

        Voi ei. Nyt Korppu on taas kerran kaivamassa esiin sen teelmyksensä jossa tyttö hakkaa sitä hiirtä vasaralla ja nauraa makeasti. Voi miten suloinen "runo" Niin tekijänsä näköinen.

        Ihan hirveä runo, väkivaltainen. Tyttö hakkaa vasaralla ja nauraa... Jätä laittamatta.


    • Sinulle mielipidettä

      Vielä brändaajalle, tuo että laitat aina kaiken muiden syyksi: "en minä mutta nuo muut. Olet siis epärehellinen, oman navan tuijottaja.

      • Sovitaan niin.


    • Sinua opetetaan@

      Huomenta@

      Tässä lupaamani ajatelma.

      Jos olisin antanut jokaisen loukkaavan sanan vaikuttaa siten,
      että ne olisivat alkaneet kasautumaan muuriksi ympärilleni,
      olisin syvällä kivien keskellä.
      Jos voisin ottaa sanojani taksisin, niitä jotka loukkasivat läheisiäni,
      leijuisin korkealla ilmassa.
      Teen yhtälön, jonka summaksi saan, elän jalat tukevasti maankamaralla.

      Mandi

      Tässä hieman lisää, ei silti näitä oeptuksia minulla on kansio kaupalla ; )

      Paljon ei oo antamista!

      Mieti sinä itessein
      pohdi syntyjä syviä
      elä ala poikkitein
      polkea onnen jyviä.
      Mitä sul on antamista
      mulle neuvojas jaat
      kivirepun kantamista
      sen harteillesi saat.
      Älä kanna katkeruutta
      elä toivo pahaa.
      Pahalla on pitkä muisti
      se edes takas sahaa.

      10.2.2014 Mandi

    • En siis ole brändivouko. Siun brändiporasi on osoittautunut timanttiseksi ja jalomalmeihin sekä hermoihin osuvaksi eli olisit oiva brändi elämän perustkallioisten kaivostenkuningattarena kun kivetkin huuta ja varsinkin ne. Kielikuvia, ymmärtää ken tahtoo.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 185 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      893
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe