toisi säästöä suunnitelmiimme.
elikkä, tavoitteena ostaa talopaketti 1 1/2kerros omakotitalo. isohko tulevaisuuden varalle. nyt emme tarvitsisi koko taloa käyttöön koska lapset niin pieniä mutta sitten myöhemmin rakentaisimme yläkerrankin, siis sisältäpäin.
alakerta saisi olla jotain 120-150neliötä ja yläkerta 70-80 neliötä.
olisi kiva tietää onko joku näin rakentanut, samalla periaatteella ja onko tullut huomattavaa säästöä aluksi kun jättää kokonaan sen yläkerrän rakentamatta.
tällä hetkellä meillä ei olisi varaa/uskallusta ottaa niin isoa lainasummaa että koko talo olisi kerralla rakennettu vaan eipä tarvitsisi myöhemmin ostaa uutta isompaa taloa kun tilaa tarvitsee lisää.voisi vain rakentaa taloon lisää tilaa.
ja lisäksi jos jollakulla on rakennettu samoja kokoluokkia oleva talopaketti, hyvä, toimiva eikä todella kallis, kiitos jos kerrot siitä minulle !
vain alakerran rakentaminen
6
1393
Vastaukset
- Timppa
rakentelemme. käy kurkkaan http://www.members.lycos.co.uk/timosdesign/raksa/raksaframe.htm
Uskoisin näin säästäväni 10-15teuroo. Tosin jos verrataan yksikerroksiseen, niin meneehän kattotuoleihin ja yleensä kattoon (enemmän pinta-alaa) enemmän rahaa. mutta sitten kun tarvitsee tuota yläkertaa, niin saa aika halvat neliöt sieltä. Meille tulee esim välipohjaan 40cm levyvillaa, joka voidaan hyödyntää yläkerran seinissä sitten kun se tehdään, niin ei tarvi paljoa lisää villaa ostaa.
Ps. tähän mennessä mennyt koko roskaan tontteineen ja työkaluineen päivineen 75te. Tosin ulkopuolisia henkilöitä on vain 8kpl ja kaikki muut itse tehtynä. - Jussi
Paketti tulee viikon kuluttua, huh!
alakerta 100m2, yläkerta 80m2. Suunniteltiin että tehdään alakerta valmiiks, muutetaan sisään ja laitetaan yläkerta myöhemmin. Oon tässä kuitenkin ajatellut että yläkertaan täytyy kuitenkin laittaa villat; miks laittais ne lattialle kun melkeen samalla vaivalla ne laittaa kattoon valmiiks. Miks ei sitte laittais paneleitakin kattoon, ei ne siinä paljon enää lisää maksa. Ja miks ei sitte laittais lattiaakin kuntoon ni olis helpompi tehdä hommia vintillä. Eli kohtalaisen valmiiks se tulis pikkurahalla ja muutamalla lisätunnilla. Toinen pointti on se että jos alakerrassa asuu ja yläkerrassa rakentaa niin rojua ja ryönää on kaikki paikat täynnä, kannat levyjä yläkertaan ja ovenkarmit on kolhuilla yms...- pepe
mieltä muuten, mutta ei kannata vähätellä yläkerran työmäärää. Rahallisesti yläkertaa ei kannata mielestäni jättää tekemättä. Jos ei ehdi niin sitten. Mielestäni kokonaiskustannukset ja työmäärä on suurempi , jos yläkerta tehdään jälkikäteen....
Itse harkitsin tekeväni yläkertaan kulun ulkokautta ja muuttavani alakertaan. Kaksi kuukautta olen nyt yläkertaa tehnyt ja ainakin kuukausi vielä menee(iltatöinä). - minä vaan
Eikös yläkerta tarvitse sitten myös jo lämmityksen. Homehtuvatko eristeet muuten yms... En ole asiasta tietoinen, itseänikin asia kiinnostaisi.
- remppa
minä vaan kirjoitti:
Eikös yläkerta tarvitse sitten myös jo lämmityksen. Homehtuvatko eristeet muuten yms... En ole asiasta tietoinen, itseänikin asia kiinnostaisi.
jos eristät
- Yläkerta autiona
Meillä 50m2 yläkertaan kaikki tarvikkeet maksaa noin 10ke ilman luksusta.
Rakentaja porukat tekee homman pitkässä viikossa kuudella tonnilla.
Talossa on valmiina portaat, ikkunat ja levyt lattiassa yläkerrassa sekä putket vessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803