Poissaoloja ei hyväksytä, vaikka olisi lääkärin todistus

aikuinen @ amis

Satuin lukemaan iltalehdestä jutun "Tämän virheen ihminen tekee flunssassa". Siinä siis kerrottiin, että ihminen sietää turhan pitkään flunssaa, esim. töissä, menemättä lääkäriin.

No minulle on käynyt niin koulussa.
Opiskelen amiksessa, ja sainkin sitten ikävän flunssan kuumetta.
Menin tietysti käymään lääkärissä, että saisin lääkärintodistuksen vietäväksi kouluun siitä, että olen kipeä.
Lääkäri määräsi minulle vielä muutaman päivän sairaslomaa, jotta saisin itseni hoidettua kuntoon, enkä menisi kouluun ketään enempää tartuttamaan. Olin ilmoittanut koululle, että sain sairaslomaa.

Tervehdyttyäni menin sitten takaisin kouluun lääkärintodistuksen kera, mutta siellä odottikin yllätys.
Poissaoloni oli merkattu luvattomiksi, ja sain opettajaltamme ihan järkyttävät huudot siitä, kun olin ollut poissa.
Näytin hänelle lääkärintodistuksen ja sanoin, että olin sairaslomalla, koska olin kipeä.
Opettajalle se oli aivan se ja sama, miksi olin pois. Hän vain tokaisi, että "mikään syy ei ole hyväksyttävä syy olla pois, kaikki poissaolot merkataan automaattisesti luvattomiksi, ja ne tulee korvata"! Tottakai ne pitää korvata, mutta että kipeänäkö minun olisi pitänyt tulla kouluun?

En valita asiasta pelkästään täällä, vaan menin myös koulumme rehtorille ihmettelemään opettajamme toimintaa. Näytin myös hänelle lääkärintodistukseni ja kerroin miten asia on, niin eipä hän siihen muuta tokaissut, että näin täällä vaan toimitaan. "Mitäs tulit kipeäksi, kyllä koulussa silti pitää käydä."

No nyt ainakin tiedän, että menen sitten vaikka kuolemansairaana kouluun, ettei vaan tule luvattomia poissaoloja!
Sarkasmiahan tuo oli, mutta en voi lakata ihmettelemästä, miksi näin toimitaan?
Aikuisena ihmisenä osaan jo ymmärtää, ettei tämä ole missään suhteessa normaalia.
Kesätöistänikin olen saanut olla pois lääkärintodistuksella.
Onko koulussa sitten jokin erilainen käytäntö?

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+1

Perus natsilaitos

• Näin on

Vain oma kuolema on pätevä syy olla pois oppilaitoksesta.

• 14+6

Ja siitäkin aiheutuvat poissaolot on jonkun korvattava!

• Näin on
        14+6 kirjoitti:

Ja siitäkin aiheutuvat poissaolot on jonkun korvattava!

Amk:t noudattavat vanhaa kiinalaista tapaa: jos pakkotyörangaistukseen tuomittu kuolee, niin jonkun hänen sukulaisensa on suoritettava rangaistus loppuun.

• b89wero

Ompa asiatonta! Ei todellakaan pidä kipeänä mennä kouluun. Yleensä kouluilla ja työpaikolla on 3pv sääntö, omalla ilmoituksella voi olla 3pv saikulla, sitten tarvitsee todistuksen. Tärkeiden tuntien korvaamisen esim. oppimistehtävällä ymmärrän. EI ole luvaton poissaolo tuo kun olet ilmoittanut koululle ja vienyt todistuksenkin. Siinähän riehuvat, ei siitä mitään voi seurata kuin korvaavia tehtäviä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1935
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1578
    3. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    4. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      42
      1162
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1050
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1039
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      126
      937
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe