Lisääkö hieno mainos myyntiä?

Vai Ei

Otetaan esimerkiksi sukankudontamessut. Graafinen suunnittelija tekee sinne juliste-esitteen, jossa on väriä ja meininkiä, perinteisempää sivua mummoille ja houkuttelevampaa sivua lapsille. Ja pyytää siitä vähän kahisevaa..

Tai sitten messujen pitäjä kirjoittaa tussilla A3:lle "Sukankudontamessut huomenna, tule paikalle".

Kumpi toimii paremmin, houkutteleeko vaihtoehto A enemmän väkeä paikalle, vaikka aihe itsessään on mitä on. Onko suunnittelijalle maksaminen aina huono juttu, jossa saa vaan tappiota?

3

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • promojärjestäjä

Riippuu tuotteesta.

Eniten messuilla lisää myyntiä hyvät myyjät. Järkyttävintä on katsoa kuinka isot firmat laittavat tuhansia euroja standeihin rahaa ja siellä on sitten firman paitoihin pukeutuneita työntekijöitä puhumassa keskenään/hakkaamassa kännykkää ja ihmiset kävelee ohi.

Panosta täysillä suoraan ihmisiin. Voithan sinä halutessasi käyttää vaikka myyntilauseena: "Me ollaan panostettu tuotteisiin eikä messupaikkaan" tms... ?

Tsemppiä!

• Kokemuksiy

Mutta jos mietitään nyt vaan sitä mainontaa ennen tapahtumaa.

Jos tekee esim. kantakapakalle mainoksen, jossa on discopalloja ja kauniita naisia "Tänä viikonloppuna bileet! jee!" niin houkutteleeko se enemmän ihmisiä, kuin valkoinen paperi, jossa lukee "viikonloppuna bileet". Kun kysessä on kumminkin paikka, jossa on oma kävijäkuntansa, ja kaikki tietää, ettei siellä oikeasti ole mitään Ibitzan tunnelmaa, riippumatta mainonnasta. Vai voiko se houkutella paikan päälle paljonkin uusia asiakkaita. Onko jollain ihan omakohtaista esimerkkiä :)

• ei kelpaa osaaminen

Itse olen yrittänyt tyrkyttää osaamistani matkailualan yrityksille, mutta ei kelpaa ei.
      "Meillä kato on tuo toimiston Pirjo-Liisa, joka hoitaa nuo mainonnat". Lopputulos on ComicSanssilla kirjoitettu lappunen, clipart kuva ja paljon tekstiä sikin sokin.

Semmoinen lappunen kun tungetaan paikallisen kaupan ilmoitustaululle, niin olen aika varma, ettei sitä jokainen huomaa. Graafikko kun tekisi julisteen, niin siinä olisi kuvaa ja tunnelmaa, joka varmasti saisi ihmiset kiinnostumaan, mutta kun ei haluta niin ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2033
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1737
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1567
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1203
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1071
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      966
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      947
    Aihe