TSH 0.39

kilpparisyövän sairastanut

Reilut viisi vuotta popsinut thyroxinia koska kilppari poistettu syövän takia. Nyt viimeisimpien kokeiden tulokset oli hieman hassut: TSH 0,39 S-TyglAb 400 (!) (viite arvot TyglAbiin alle 100)

Lekuri kommentoi ainoastaan TSH arvoa ja sanoi että ompa matala, lisätään thyroxin annostusta. Ennen söin 2tabl per pvä (0,1mg) ja nyt nostettiin 2,5:een. Neljän kuukauden sisällä tullut 3 kertaa sellaisia ihan lieviä sydämen "muljahduksia" jotka tulkitsen ryhtmihäiriöiksi. Niitä ei todellakaan ole ollut paljon ja häviää tosi nopeasti mutta ihmetyttää silti...

Nyt vasta tajusin että toi TSH arvo viittaa ylitoimintaan. Kuitenkaan en ole laihtunut, päin vastoin. Jonkun verran on väsymystä, palelua ja iho on kuiva.. Seuraavat kokeet on helmikuussa mutta mietin että pitäiskö käydä ottamassa aikaisemmin..

Kertokaapa nyt viisaammat noista arvoista. Oliko oikein että lekuri nosti annostusta vaikka arvot viittaa ylitoimintaan?

10

2006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninni

TSH todellakin nousee vajaatoiminnassa. Toi toinen arvo S-tyglAb kuiteskin ymmärtääkseni näyttäis että on vajaatoimintaa. Kannattaisi ehkä tilata erikoislääkärille aika ja selvittää noi arvot kunnolla. Itse söin tyroksiinia vuoden turhaan ja olin koko ajan väsynyt, mutta syynä olikin se että kävin jo liikatoiminnalla eli olin juossut vuoden maratonia !!!

• xxx

Minäkin kilpirauhassyövän olen sairastellut. Thyroxin annos määräytyy TSH:n perusteella. Tarkoitus on että oma elimistö lakkaa tuottamasta TSH:ta, eli ihaanteellinen TSH on niin pieni ettei sitä saada mitattua verestä. ---> Ehkäisee syövän uusiutumis riskiä. S-Tygl pitäisi myöskin olla lähes mittaamattomissa, jos arvo kohoaa on syöpä mahdollisesti uusiutunut.

• moks

Mun arvot tsh 1,34- t4v 12,7- t3v 4.4,TPoab alle 28.

• Endo auttaa

http://huslab.fi/ohjekirja/2775.html

TSH, TPOAb ja T3V ovat sinulla ihanteelliset. T4V on alakantissa, jos sinulla on Thyroxin-lääkitys. Jos ei ole lääkitystä, vertaa oireidesi runsautta vajaatoiminnan oirelistaan. Tarvittaessa hae lääkitys endokrinologilta.

• moks
        Endo auttaa kirjoitti:

http://huslab.fi/ohjekirja/2775.html

TSH, TPOAb ja T3V ovat sinulla ihanteelliset. T4V on alakantissa, jos sinulla on Thyroxin-lääkitys. Jos ei ole lääkitystä, vertaa oireidesi runsautta vajaatoiminnan oirelistaan. Tarvittaessa hae lääkitys endokrinologilta.

Huomena olen menossa lääkäriin kuulemaan verikoevastauksia,lääkitystä en oo koskaan saanut,mutta kylmät sormet ja kuivat silmät,lihaskrampit,jne.Suvussa vajiksia monta monta.Moni lekuri ennen toimitti mielenterveystoimistoon,järkky juttu,mutta totta.

• Pidä puolesi...
        moks kirjoitti:

Huomena olen menossa lääkäriin kuulemaan verikoevastauksia,lääkitystä en oo koskaan saanut,mutta kylmät sormet ja kuivat silmät,lihaskrampit,jne.Suvussa vajiksia monta monta.Moni lekuri ennen toimitti mielenterveystoimistoon,järkky juttu,mutta totta.

Pidä puolesi ja pyydä koelääkitys vaikka väkisin. Oireesi sopivat vajaatoimintaan. Minuakin harmittaa lisäksesi, että olet joutunut turhaan mielenterveystoimintoon. Tosiaan endokrinologi ja sisätautien erikoislääkäri (kilpirauhasen erikoisosaaminen) kirjoittavat helposti reseptin noilla T4V-arvoilla.

• moks
        Pidä puolesi... kirjoitti:

Pidä puolesi ja pyydä koelääkitys vaikka väkisin. Oireesi sopivat vajaatoimintaan. Minuakin harmittaa lisäksesi, että olet joutunut turhaan mielenterveystoimintoon. Tosiaan endokrinologi ja sisätautien erikoislääkäri (kilpirauhasen erikoisosaaminen) kirjoittavat helposti reseptin noilla T4V-arvoilla.

Olen käynyt läpi psykoositasoisen masiksen ja sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä,tämän takia päätin selvittää tämän kilppariasian,mua hoitava lääkäri tietää tämän asian jo.Otan vastaan mitä annetaan.

• moks
        Pidä puolesi... kirjoitti:

Thyroxin 0,1 mg lääke,sain nyt vihdoin asian selvitettyä,huomena aloitan.

• tämä on fakta

TyglAb on syöpämarkkeri, jos se on koholla on syöpä uusinut, nyt kiireesti vaatimaan hoitoa ja TK:sta lähete keskussairaalaan kiireesti.

• fhlih

Taitaa nuo ohjeet tulla vähän myöhään. Kohonneet TyglAb-arvot aloittaneella on kirjoitettu 10 vuotta sitten. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe