Canon Pixma MP190 ei tulosta, skannaa kyllä

epätoivoinen.

Eli otsikon mukainen monitoimitulostin, se siis skannaa kyllä ja kopioikin kunhan kopiointi tehdään sen omilla näppäimillä. Mutta kun yrittää tulostaa jotain niin ilmoittaa virheilmoituksen ettei joko virta ole päällä tai tulostinkaapeli ei ole kytketty. Eli olis mukamas offline-tilassa! Musteet on kyllä ok kun ne on vaihdettu vähän aikaa sitten.

Miten se voi muka olla offline-tilassa kun skannaus kyllä toimii?

Mitä tossa vehkeessä voi olla vikana ja mitä sille voi kotikonstein tehdä? Vai onko kierrätysromua tämäkin yksilö? Aikaisempi samanlainen tulostin alkoi tulostaa niin että hyppi rivejä välistä ja tulosteet meni ihan persiilleen.

Uskaltaako noita Canonin vehkeitä enää edes ostaa?

6

1863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggdgn

      Veikkaan, että kaapeli tulostimen ja tietokoneen välillä on nyt syyllinen. Se on joko huonosti tai kaapeli viallinen.

      Toisaalta, jos sinulla on tietokoneella vielä vanhan tulostimen ohjelma, niin se pitää vaihtaa uudempaan. Katso ohjauspaneelista montako tulostinta sinulla on ja mikä on oletustulostin.

      • epätoivoinen.

        Miksi skannaus sitten onnistuu jos kaapeli olisi huonosti tai viallinen? Ja olen kokeillut vaihtaa kaapeliakin, tuloksetta. Myös USB-porttia olen vaihtanut, tuloksetta.

        Lisäksi olen päivittänyt tulostinajurinkin, sekin tuloksetta.


      • gggdgn
        epätoivoinen. kirjoitti:

        Miksi skannaus sitten onnistuu jos kaapeli olisi huonosti tai viallinen? Ja olen kokeillut vaihtaa kaapeliakin, tuloksetta. Myös USB-porttia olen vaihtanut, tuloksetta.

        Lisäksi olen päivittänyt tulostinajurinkin, sekin tuloksetta.

        Jos ajurikin on vaihdettu ja ei skulaa, niin saattaa tulostin olla sökö. Yleensähän uutta ajuria laitettaessa uudesta tulostimesta tulee oletustulostin. Olisiko sinun mahdollista kokeilla tulostinta toisessa tietokoneessa? Jos se ei sillonkaan toimi, niin silloinhan asia on selvä.

        Minulla on kylläkin yksi tulostin, joka ei toimi tietokoneella, jolta nyt kirjoitan, ei sitten kirveelläkään. Mutta toisella tietokoneella se toimii normaalisti. Ota näistä selvää.

        Välähti nyt mieleen, että onko tulostimesi sinulle uusi? Konehan on jo vanhaa mallia, joten voisiko ongelma liittyä käyttöjärjestelmään?


      • epätoivoinen
        gggdgn kirjoitti:

        Jos ajurikin on vaihdettu ja ei skulaa, niin saattaa tulostin olla sökö. Yleensähän uutta ajuria laitettaessa uudesta tulostimesta tulee oletustulostin. Olisiko sinun mahdollista kokeilla tulostinta toisessa tietokoneessa? Jos se ei sillonkaan toimi, niin silloinhan asia on selvä.

        Minulla on kylläkin yksi tulostin, joka ei toimi tietokoneella, jolta nyt kirjoitan, ei sitten kirveelläkään. Mutta toisella tietokoneella se toimii normaalisti. Ota näistä selvää.

        Välähti nyt mieleen, että onko tulostimesi sinulle uusi? Konehan on jo vanhaa mallia, joten voisiko ongelma liittyä käyttöjärjestelmään?

        Tulostimen tulostus ei toimi sen puoleen Windowsilla kuin Xubuntullakaan (linux-pohjainen käyttis), skannaus sen sijaan kyllä toimii molemmissa. Täytynee kokeilla toisella koneella vielä mut tuskin toimii siinäkään.


    • outoja ovat

      Ne ajurit voi olla hyvin tarkastikin mallikohtaisia. Itse asensin joskus tulostimeen, jossa oli wifi-kortti ja tästä johtuen "w" nimessä ajurit, jotka ei tukeneet em. palvelua kun en sitä tarvinnut. Tuli jotain salauksen purku virhettä(!), eikä tulostus ollut kohdillaan.. ja kuitenkin se yritti tulostella n. 1000 A4:n pinkkaa merkki/sivu..

    • Myrtsipekko

      Mullaki on vanha Pixma ja ei oo kyllä mailman paras laite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe