Missä on jääkauden jalkakivi?

luonnontutkija1

Osaisiko joku kertoa ajo-ohjeita ja suuntia missä semmoinen luonnonihme sijaitsee? Hän kiittää!! ;-)

18

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hehkuttaja

      Tämän jos tietäisin olisin jo korkealla.Mutta kun en tiedä on tyytyminen myönteiseen
      myhäilyyn asian tiimoilla.Niin mieluusti kuin sen löytäisinkin.No can do,sorry

    • veteläinen 1

      Hehkuttajahan on väittänyt käyttäneensä tätä jalkakiveä riippakivenään onkiessaan muikkuja keiturin kanavasta.

      • Hehkuttaja

        Ei muikkuja ongita onneton veteläinen ja missä v--ssa sellainen keiturin kanava on?


      • suolahtelainen
        Hehkuttaja kirjoitti:

        Ei muikkuja ongita onneton veteläinen ja missä v--ssa sellainen keiturin kanava on?

        Suolahessa, kun katot ikkunasta


    • vanha kulkuri

      Pari mahdollista muistan,mutta en huomannut varmistaa olivatko varmaan jalkojen päällä.Toinen on Konnevesi,tankolampi,tankovuori,karttasanan kettukallion o-kirjaimen vieressä. Toinen on Konnevesi-Sumiainen rajalla karttasanan sydänmaaniitty sanan alusta klo 10 suuntaan n.alle kilometri karttaan merkitty lohkare.Tosi mahtava järkäle.

      • Luonnossaliikkuja

        Aika pieni oli tuo Kettukallion kivi, kun tuli tuolla yks päivä käytyä marjoja kahtelemassa. Muuten oli hienon näköistä seutua.
        Netin Karttaikkunaa kun rullaa puoli kilometriä ylemmäs Tankovuoresta, niin löytyy ihan karttaan kirjoitettuna teksti: Laivakivi, joka on jo oikeasti iso kivi ja aivan tien vieressä.

        Ehkä komeimmat lohkareet löytyy, kun ajaa Hänniskyläntietä niin pitkälle että tulee Konneveden ja Laukaan rajalle, paikkaan nimeltä Honkaniemi. Sillä alueella on tien läheisyydessä karttaan kirjoitettu että Hiidenkivi.

        Yksi mainitsemisen arvoinen kivi on Istunmäeltä kaksi kilometriä Vesannolle päin, oikealla puolella lähellä vesannontietä nimeltään Karhukivi.


      • kjjhkkkjjjhhhhhhh

        Vesannong ien varressa oleva kivi on kuulemma härkäkivi nimeltään, olen entinen istunmäkeläinen niin lapsena olen kulkenut ne seudut


      • Luonnossaliikkuja

        Niinpäs olikin, minun virhe=(


    • paikallinen

      Kiitos erittäin paljon vihjeestä. En harrasta itse geokätköilyä, mutta luonnon nähtävyydet ovat kiinnostavia.

      • vanha kulkuri

        Tuostapa tuli mieleen ; ilmoitellaan vaikkapa tällä palstalla hienoista nähtävyyksistä näillä seuduilla,isot lähteet, aarniometsät,autiokämpät,luolat Ym. Joitakin tiedän jos kiinnostaa.


      • paikallinen
        vanha kulkuri kirjoitti:

        Tuostapa tuli mieleen ; ilmoitellaan vaikkapa tällä palstalla hienoista nähtävyyksistä näillä seuduilla,isot lähteet, aarniometsät,autiokämpät,luolat Ym. Joitakin tiedän jos kiinnostaa.

        Taitaa vaan nykyään tehometsätalous pitää huolen ettei kovin vanhoja metsiä pääse syntymään. Mikä on sääli...


      • ckhcgkfgc,..
        paikallinen kirjoitti:

        Taitaa vaan nykyään tehometsätalous pitää huolen ettei kovin vanhoja metsiä pääse syntymään. Mikä on sääli...

        Sanokoot kaikenmaailman metsäinssit mitä tahansa mutta reilussa muutamassa kymmenessä vuodessa on isoimmat metsät syöty pois, yks sukupolvi syö kaks sukupolvea joutuu kasvattamaan.


      • paikallinen
        ckhcgkfgc,.. kirjoitti:

        Sanokoot kaikenmaailman metsäinssit mitä tahansa mutta reilussa muutamassa kymmenessä vuodessa on isoimmat metsät syöty pois, yks sukupolvi syö kaks sukupolvea joutuu kasvattamaan.

        Metsätalousinsinöörit ovatkin metsäyhtiöiden lobbaajia. Surullista että metsillä ei ole muuta arvoa omistajilleen kuin se rahallinen.
        täälläkin olen ikäväkseni saanut huomata että kansallispuistoltakin odotetaan, että milloin se alkaa tuottaa rahaa.


      • Hehkuttaja
        paikallinen kirjoitti:

        Taitaa vaan nykyään tehometsätalous pitää huolen ettei kovin vanhoja metsiä pääse syntymään. Mikä on sääli...

        Tehometsätalous on myös yhtä kuin metsänhoito jossa metsän kasvulle py-
        ritään luomaan optimaaliset olosuhteet.Tässä meillä on onnistuttu erinomai-
        sesti ja voineepa sanoa eturintamassa koko maailmankin mitassa.Metsähän
        on Suomen turva ja tuki eikä metsä hakkaamalla lopu juuri metsänhoidon an-
        siosta.Uutta kasvaa kohisten.-Muuten yksi mainittava lähde on Pyhälahden-
        tien varressa n. 4km päässä keskustasta vasemmalla puolen tietä.Opaste on.
        Tunnetaan paikallisesti Heppalan lähteenä,nimi juontuu tien toisella puolel-
        la olleesta asuinpaikasta Heppalasta josta voi vielä hahmottaa ruusvallikivet
        ja pihapiirin.


    • paikallinen

      Geocachingissä tosin sanotaan että se löytyy Istunmäen alueelta.

      • rfve32d

        Mummovainaan sappikivet olisi myytävänä. Kelpaako? Voin lähettää kirjeitse.


      • tähänjotottuu

        Pitkä rivi peräti asiallisia kommentteja ja sitten viimeinen älynväläys taas tämänkin keskustelun vei asiasta kolmanteen....


    • näremäki

      pienen närelammin pohjois päästä noin 150metriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe