Borgå BB stängs ?

trebarnsmor

Sådana planer har våra beslutsfattare,här föds inte tillräckligt barn per år...bara 800 - 900 och det borde vara minst 1000.
Förutom att risken för att babyn föds på vägen till Helsingfors så får svenskspråkiga mammor vara beredda på att "föda på finska ".
Jag är glad att barnfödandet är över för min del,Borgå BB har varit tryggt och bra med god vård och vänligt bemötande på mitt modersmål,det är också viktigt i en så känslig situation som en födsel är.

17

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mycket tråkigt

      Kvälls och nattjouren skall ju också köras ner,det blir att åka till Helsingfors om man insjuknar utanför kontorstid.

      • www.adressit com /

        2046 personer har redan undertecknat adressen :Porvoon sairaalan puolesta.

        Pappersversionen kommer att finnas på apoteken och biblioteken.Det berör oss ALLA här i Östnyland.


    • ökad risk!

      JA och Lovisa bor får kanske åka till Kotka.Tänk även vinter och halt väderlag,snökaos mm.

      • RIP Ekenäs BB

        Redan nu föds det babysar på landsvägen,ingen mamma eller barn har ännu dött...men det är väl bara en tidsfråga när det händer något allvarligt.


    • :-)

      Hadde gärna hjälpt er, men är för gammal :D

      • alla behövs

        Adressen kan du i alla fall underteckna ?


    • vägbabysar

      Allt fler föder i bilen skriver HS,senaste år ökade bilfödslarna med 20 % !
      Ökningen har varit störst i södra och västra Finland.

      • mamma & mormor

        Vore det kanske säkrare med planerade hemfödslar ?


      • skrämmande

        Senaste år föddes 150 på andra platser än BB.


      • riskabelt
        skrämmande kirjoitti:

        Senaste år föddes 150 på andra platser än BB.

        Jag hade 20 min.till godo innan min son kom till världen.Landsvägsfödsel hade det blivit om Helsingfors BB hade varit målet.


      • rökbastu ?
        riskabelt kirjoitti:

        Jag hade 20 min.till godo innan min son kom till världen.Landsvägsfödsel hade det blivit om Helsingfors BB hade varit målet.

        På ett annat forum var det någon som föreslog att vi skall gå tillbaka till bastufödslar.


      • skriv på
        rökbastu ? kirjoitti:

        På ett annat forum var det någon som föreslog att vi skall gå tillbaka till bastufödslar.

        Nu finns det redan 2700 namn på adressen ,mera behövs.


      • så tragiskt
        skriv på kirjoitti:

        Nu finns det redan 2700 namn på adressen ,mera behövs.

        Det ser nog tyvärr ut som om Borgå BBs saga är all.Början till slutet för hela sjukhuset.


      • barn behövs
        mamma & mormor kirjoitti:

        Vore det kanske säkrare med planerade hemfödslar ?

        Här finns ju litet tid ännu,den som har tänkt sig att skaffa barn borde kanske sätta "degen " på jäsning.


      • mera behövs
        skriv på kirjoitti:

        Nu finns det redan 2700 namn på adressen ,mera behövs.

        På nätet 2841 namn.


      • hade varit fullträff
        mera behövs kirjoitti:

        På nätet 2841 namn.

        Det föddes väl ändå inga babysar på vägkanten,när vårdpersonalen hade sin kampanj mot vägfödslar ?


      • bekymrad
        hade varit fullträff kirjoitti:

        Det föddes väl ändå inga babysar på vägkanten,när vårdpersonalen hade sin kampanj mot vägfödslar ?

        IDag igen oroande nyheter på "bladet ",med den här farten har vi snart ingen sjukhus alls.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe