Sådana planer har våra beslutsfattare,här föds inte tillräckligt barn per år...bara 800 - 900 och det borde vara minst 1000.
Förutom att risken för att babyn föds på vägen till Helsingfors så får svenskspråkiga mammor vara beredda på att "föda på finska ".
Jag är glad att barnfödandet är över för min del,Borgå BB har varit tryggt och bra med god vård och vänligt bemötande på mitt modersmål,det är också viktigt i en så känslig situation som en födsel är.
Borgå BB stängs ?
17
106
Vastaukset
- mycket tråkigt
Kvälls och nattjouren skall ju också köras ner,det blir att åka till Helsingfors om man insjuknar utanför kontorstid.
- www.adressit com /
2046 personer har redan undertecknat adressen :Porvoon sairaalan puolesta.
Pappersversionen kommer att finnas på apoteken och biblioteken.Det berör oss ALLA här i Östnyland.
- ökad risk!
JA och Lovisa bor får kanske åka till Kotka.Tänk även vinter och halt väderlag,snökaos mm.
- RIP Ekenäs BB
Redan nu föds det babysar på landsvägen,ingen mamma eller barn har ännu dött...men det är väl bara en tidsfråga när det händer något allvarligt.
- :-)
Hadde gärna hjälpt er, men är för gammal :D
- alla behövs
Adressen kan du i alla fall underteckna ?
- vägbabysar
Allt fler föder i bilen skriver HS,senaste år ökade bilfödslarna med 20 % !
Ökningen har varit störst i södra och västra Finland.- mamma & mormor
Vore det kanske säkrare med planerade hemfödslar ?
- skrämmande
Senaste år föddes 150 på andra platser än BB.
- riskabelt
skrämmande kirjoitti:
Senaste år föddes 150 på andra platser än BB.
Jag hade 20 min.till godo innan min son kom till världen.Landsvägsfödsel hade det blivit om Helsingfors BB hade varit målet.
- rökbastu ?
riskabelt kirjoitti:
Jag hade 20 min.till godo innan min son kom till världen.Landsvägsfödsel hade det blivit om Helsingfors BB hade varit målet.
På ett annat forum var det någon som föreslog att vi skall gå tillbaka till bastufödslar.
- skriv på
rökbastu ? kirjoitti:
På ett annat forum var det någon som föreslog att vi skall gå tillbaka till bastufödslar.
Nu finns det redan 2700 namn på adressen ,mera behövs.
- så tragiskt
skriv på kirjoitti:
Det ser nog tyvärr ut som om Borgå BBs saga är all.Början till slutet för hela sjukhuset.
- barn behövs
mamma & mormor kirjoitti:
Vore det kanske säkrare med planerade hemfödslar ?
Här finns ju litet tid ännu,den som har tänkt sig att skaffa barn borde kanske sätta "degen " på jäsning.
- mera behövs
skriv på kirjoitti:
På nätet 2841 namn.
- hade varit fullträff
mera behövs kirjoitti:
På nätet 2841 namn.
Det föddes väl ändå inga babysar på vägkanten,när vårdpersonalen hade sin kampanj mot vägfödslar ?
- bekymrad
hade varit fullträff kirjoitti:
Det föddes väl ändå inga babysar på vägkanten,när vårdpersonalen hade sin kampanj mot vägfödslar ?
IDag igen oroande nyheter på "bladet ",med den här farten har vi snart ingen sjukhus alls.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418