ketipinor ja tolvon

tervetuloa nukkumatt

Osaako joku sanoa aiheuttaako nuo yllämainitut lääkkeet pysyviä haittoja tmv?
Olen kärsinyt unettomuudesta n puoli vuotta ja joutunut käyttämään kyseisiä lääkkeitä unen saantiin. Sain vasta muutama päivä sitten diagnoosin burn outtiin joten nyt vasta voi paraneminen alkaa.

Lääkkeistä sanotaan ettei aiheuta riippuvuutta jne mutta onkohan tuo se totuus? Miten kokemuksia muilla on?
Käytin hyvin pieniä määriä mutta silti..
Tolvonia 30mg ja ketipinooria 25mg

10

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan varmasti

aiheuttaa pysyvän riippuvuuden... = lääkärit pääsevät pysyvästi ulkomaanreissuilleen...

• vbgjulhilkj

Kokemuksia / faktaa, kiitos! Arvailut ja läpändeerokset voi jättää välistä!

• rutolammen antti

Ketipinor ei aiheuta riippuvuutta tai aivovaurioita, vaikutus on laantunut kovasti ajan myötä. nyttemmin olen jättänny pois.
      Tolvonia en ole popsinnu 10 vuoteen joten siitä en osaa sanoa juuta enkä jaata. aika lievä rohto taitaa olla, tais lisätä ruokahalua jos oikein muistam...?

Joku lääkevastanen voi seuraavaks messuta kuinka ketipinor teki impotentiks.. :)

• Lääkkeen valmistaja;

"Antipsykoottiset lääkkeet, joihin Ketipinorkin kuuluu, saattavat aiheuttaa rytmihäiriöitä, jotka voivat olla vakavia ja vaikeimmissa tapauksissa kuolemaan johtavia."

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&

Ei ton vakavampaa...

• uytrgefwdsZA<

Itse käytän 100mg ketipinoria unen saatiin..seuraavana päivänä on vaikeaa päästä ylös.

• Einäin

Ketipinor ei aiheuta riippuvuutta, koska jos aiheuttais ei sitä alle 18-vuotiaalle määrättäisi. Tolvonista en tiedä.

• mitämitäs

Määrätäänhän itte oon 13v ´ja mulle on määrätty ketipinoria.

• Pakko sanoa;

• Eihän
        Pakko sanoa; kirjoitti:

Voi lapsi ressukkaa.
        Lue tämä;

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&

Ei ole sillä lääkärillä, joka 13-vuotiaille tota määrää kaikki muumit laaksossa. No mulle ketipinoria määrättiin nimen omaan nukahtamislääkkeeksi , myös mielialoja tasottamaan ja itsekkin olen alla 18-vuotias vielä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1982
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      172
      1925
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      392
      1822
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1258
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1133
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      990
    7. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      935
    8. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    9. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      708
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      51
      694
    Aihe