Asia tutkittu: Toyota-kuskit järkijätkiä.

Kansa tietää

Bemarikuskit ovat röyhkeitä ja etuilevat, kun taas Toyotalla ajavat seuraavat sääntöjä. Näin lukijat arvioivat teillä liikkujia Helsingin Sanomien kyselyssä.
...
Vastaavasti Toyotalla ajavia kehutaan sääntöjen mukaan ajamisesta. Heille auto ei ole osa identiteettiä, kuten ajatellaan BMW-kuskien kohdalla. Auton funktio on yksinkertaisesti pääseminen paikasta toiseen.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/09/06/hs-kysely-naita-autokuskeja-vihataan-eniten/201412405/304?rss=4

Eli Toyota-kuskit suhtautuvat järkevän asiallisesti autoonsa autona toisin kuin Bemari-kuskit, jotka pitävät autoaan panssarivaununa.

103

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkee vai ei?

      Onko tuo järkevää kun Toyota-kuskit ajavat eniten humalassa?

      • Faktaa?

        Tilastoa?


      • teroja
        Faktaa? kirjoitti:

        Tilastoa?

        Toyota kuskit on teroja


      • On tilastoa
        Faktaa? kirjoitti:

        Tilastoa?

        kopioi selaimeen tai hae googlella "näillä autoilla rattijuopot kaahaavat"

        m.iltalehti.fi/uutiset/200712036907904_uu.shtml


      • Allekirjoitan
        On tilastoa kirjoitti:

        kopioi selaimeen tai hae googlella "näillä autoilla rattijuopot kaahaavat"

        m.iltalehti.fi/uutiset/200712036907904_uu.shtml

        Ja kun sen suhteuttaa merkin kokonaisautomäärään, niin onko enää tilastopiikissä...
        Ja olen samaa mieltä, että tien päällä nimenomaan nämä Bmw ja Audi kuskit on ne kohelot "tien omistajat" ja mitä "ei säännöt koske" ja muut väistäköön kun kuningas tulee.


      • Ghijih
        Allekirjoitan kirjoitti:

        Ja kun sen suhteuttaa merkin kokonaisautomäärään, niin onko enää tilastopiikissä...
        Ja olen samaa mieltä, että tien päällä nimenomaan nämä Bmw ja Audi kuskit on ne kohelot "tien omistajat" ja mitä "ei säännöt koske" ja muut väistäköön kun kuningas tulee.

        Kärkipäässä Tojot olivat suhteutettuna autojen määriin.

        Audeissa ja Bemareissa on hyvät ajo-ominaisuudet ja omistajat viriilejä menestyjiä, siksi niillä ajetaan kovaa.


      • kuusitoista
        Ghijih kirjoitti:

        Kärkipäässä Tojot olivat suhteutettuna autojen määriin.

        Audeissa ja Bemareissa on hyvät ajo-ominaisuudet ja omistajat viriilejä menestyjiä, siksi niillä ajetaan kovaa.

        Ne ajo-ominaisuudet on myös muissa autoissa , ei ole enää pilallisia autoja ihan tiedoksi vain sinulle. Viriilisyys on joka jannulla kun on tietyssä iässä siihen ei auto vaikuta mutta korvien väli muita liikkujia kohtaan on joillain se paha vika. Ymmärärtköhän ollenkaan asioita ?


      • PattiTero
        kuusitoista kirjoitti:

        Ne ajo-ominaisuudet on myös muissa autoissa , ei ole enää pilallisia autoja ihan tiedoksi vain sinulle. Viriilisyys on joka jannulla kun on tietyssä iässä siihen ei auto vaikuta mutta korvien väli muita liikkujia kohtaan on joillain se paha vika. Ymmärärtköhän ollenkaan asioita ?

        Aika pitkälle muissa autoissa on ajo-ominaisuuksia, mutta Toyotoissa ne ovat erityisen surkeat ! Juurikin siksi Toyotoilla ajetaan varovasti, rauhallisesti ja säännönmukaisesti alta nopeusrajoituksien.
        Toyotat ovat huonosti hallittavia ja vikureita ohjattavia, vaeltelevat sinne tänne ja kääntyvät raskaasti - ajele siinä sitten tien tukkona ! Jep, jep !
        Se on kyllä totta, että tuulipukuTerolla ja -Tyynellä on keskimääräistä paremmat käsivoimat - kittos Toyotan puutteellisten ajo-ominaisuuksien - luohan sekin toki jonkinlaista viriiliyttä iän myötä !


      • tutkija2
        teroja kirjoitti:

        Toyota kuskit on teroja

        BMW kuskit on anteroja


    • hyvät naurut

      Tojoko omistajalle vain liikkumisväline, kyllä se on elämän suurin rakkaus ja silmäterä. Mitä tulee liikennekäyttäytymiseen, niin Tojopapat on ihan oma lukunsa. Kaupungissa kaista vaihtuu miten sattuu ja vilkkua ei turhaan kuluteta. Selviäminen liikenteessä perustuu muiden autoilijoiden valppauteen. Feminiinisyydestä olen täysin samaa mieltä ja samoin Tojokuskin vanhoillisuudesta.

      • pekk.kokko34

        Toyotan myynti takkuaa joensuussa pahasti.paljon veronkiertoa , kavaltamisia. Teollisiiskadun ja autoj.liikkeissä.


      • Plussien määrästä

        näkee että palstan oma Petterihän sen on tämänkin mielipiteen koneeltaan väkertänyt.


    • Kyselytutkimus

      Niin no, täällä keskustelupalstoillakin on kyselty millä merkillä ajaa yksinkertaisimmat ja siinäkin Toyota otti ykkös sijan. Tojo kuskit varmaan ajaa isossa kuvassa liikenne sääntöjen mukaan, mutta toisaalta se on sellaista nyhräämistä ja poukkoilevaa, että siinä saa muut olla tarkkana mitä tämä tojomies on seuraavaksi tekemässä.

      • kusipääajaaaudilla

      • pentinvänkäri
        kusipääajaaaudilla kirjoitti:

        Tällä palstalla ei ole kun yksinkertaisia pettereitä, joten sillä kyselyllä voi pyyhkäistä petterin hikistä persettä.

        Siinä sinulle poikkoilevaa premium ajamista...

        http://www.riemurasia.net/video/Audikuski/102125

        Penttihän se siinä on hakenut uudempaa premiumia koeajoon. Hyvin tuo oli ajettu pentiltä. Sillä pentin kasikymppisellä tuo ohitus olisi ollut vielä vaarallisempi.


      • tutkimuskysely

        ykkös sija
        liikenne sääntöjen

        Olisiko kuitenkin kannattanut amiksessa osallistua äikän tunneille?


      • Sinäkö Petteri

        se olitkin joka tehtaili suurimman osan sen kyselyn vastauksista. Nythän tämä alkaakin selvitä kun sinä viittaat tuohon itse asettamaasi kysymykseen johon itse myös vastaukset kirjoitit. Sinut tunnistaa myös itse asettamistasi plussista.


    • P e n t t i

      Hohhoijaa.
      Tottakai Suomessa BMW:llä ajavia "vihataan". Onhan heillä sellainen laite alla, jota kaikki kadehtivat. Rahamiehen auto siis.
      Mutta tässä on se juttu, että kun Tojolla hurjastelee kieli keskellä suuta 50 km/h pysyäkseen vain tiellä, niin BMW:llä lopsuttelee leppoisasti 200 km/h ilman että tarvitsee kiinnittää huomiota itse ajamiseen. Eli voi keskittyä liikenteen seuraamiseen auton paimennuksen sijaan. Ja siitä on hyvin pitkälti kysymys kun teitä Tojottajia siellä maantiellä pidetään pahimman laatuisina tulppaajina alinopeuksineen. Luulette ajavanne turvallisesti, mutta auton vajavaisuudesta johtuen olette niitä pahimpia vaaran aiheuttajia.

      Alinopeus ei ole sääntöjen mukaan ajamista.

      • satupena

        Älä jaksa satuilla taas. Suomen suurinta nopeutta pystyy ajamaan kaikilla nykyautoilla ilman että pitää olla kieli keskellä suuta. Avarra sinäkin hiukan katsantaa ääliö.


      • P e n t t i
        satupena kirjoitti:

        Älä jaksa satuilla taas. Suomen suurinta nopeutta pystyy ajamaan kaikilla nykyautoilla ilman että pitää olla kieli keskellä suuta. Avarra sinäkin hiukan katsantaa ääliö.

        Näin sitä voisi luulla, mutta totuus on satuakin ihmeellisempää. Käypä kokeilemassa Tojoa, niin et enää ihmettele.


      • kieli
        satupena kirjoitti:

        Älä jaksa satuilla taas. Suomen suurinta nopeutta pystyy ajamaan kaikilla nykyautoilla ilman että pitää olla kieli keskellä suuta. Avarra sinäkin hiukan katsantaa ääliö.

        Ajatko sinä sitten kieli ulkona?


      • Tojolla Taitavasti

        "BMW:llä lopsuttelee leppoisasti 200 km/h ilman että tarvitsee kiinnittää huomiota itse ajamiseen."

        Onneksi poliisi kiinnittää silloin tällöin huomiota noihin vaarallisiin bemarikuskeihin...


      • jukkap. kervin.
        Tojolla Taitavasti kirjoitti:

        "BMW:llä lopsuttelee leppoisasti 200 km/h ilman että tarvitsee kiinnittää huomiota itse ajamiseen."

        Onneksi poliisi kiinnittää silloin tällöin huomiota noihin vaarallisiin bemarikuskeihin...

        Bmw on kansant. Kuskitt sukup. Vajavvaisia.joensuu jokeriauto


      • P e n t t i kirjoitti:

        Näin sitä voisi luulla, mutta totuus on satuakin ihmeellisempää. Käypä kokeilemassa Tojoa, niin et enää ihmettele.

        Minä ennemminkin säälin kuin kadehdin BMW-idiootteja jotka luulee olevansa jotain ! Heillä on pienet aivot ja pili jalkojen välissä ja Bemarilla itsetuntoa pönkittävät! En Todellakaan kadehdi sitä ryhmää liikenteessä!


      • Ja taas
        nippondenso kirjoitti:

        Minä ennemminkin säälin kuin kadehdin BMW-idiootteja jotka luulee olevansa jotain ! Heillä on pienet aivot ja pili jalkojen välissä ja Bemarilla itsetuntoa pönkittävät! En Todellakaan kadehdi sitä ryhmää liikenteessä!

        Nipottaja dero nipottaa :D


      • premiumautoilija
        nippondenso kirjoitti:

        Minä ennemminkin säälin kuin kadehdin BMW-idiootteja jotka luulee olevansa jotain ! Heillä on pienet aivot ja pili jalkojen välissä ja Bemarilla itsetuntoa pönkittävät! En Todellakaan kadehdi sitä ryhmää liikenteessä!

        Kateudellesi et mahda mitään. Kateus parempia autoja kohtaan huokuu jokaiselta kirjoittamaltasi riviltä


      • Autobahn
        Tojolla Taitavasti kirjoitti:

        "BMW:llä lopsuttelee leppoisasti 200 km/h ilman että tarvitsee kiinnittää huomiota itse ajamiseen."

        Onneksi poliisi kiinnittää silloin tällöin huomiota noihin vaarallisiin bemarikuskeihin...

        Sinulle "Tojolla Taitavasti".

        Itse asiassa Saksassa ei poliisi ole kiinnittänyt huomiota ajaessani 250km/h autobahnilla Bemulla. Eli en ole vaarallinen.Tervetuloa kokeilemaan Toyotalla ja huomaat, kuinka ihanaa se on kun tie kiitää alla ja moottori jylisee. Ensi kesänä taas nauttimaan Autolla ajamisesta Saksassa!!!

        Suomessa noudatan nopeusrajoituksia, koska täällä minulla ei ole mitään syytä näyttää, että kulkee, koska tiedän sen. Niin kyllä todella kulkee, mutta vain Saksassa.


      • Katkeraa feikkausta
        P e n t t i kirjoitti:

        Näin sitä voisi luulla, mutta totuus on satuakin ihmeellisempää. Käypä kokeilemassa Tojoa, niin et enää ihmettele.

        Huomaa että pentti ei ole Toyotaa ajanut. Kysynyt iskän Aurista lainaksi , vaan ei saanut kun ei vielä ole mopokorttiakaan. Siitä tämä katkeruus.


      • Katsokaas Petterin

        itse itselleen antamat plussat.


      • Ja plussat
        P e n t t i kirjoitti:

        Näin sitä voisi luulla, mutta totuus on satuakin ihmeellisempää. Käypä kokeilemassa Tojoa, niin et enää ihmettele.

        päälle Petteriltä itseltään.


    • Omia huomioita

      Vaikea ymmärtää miksi otettu tähän Toyota. Itse väittäisin, että liikenteen ns järkijätkät ajaa volkkarilla, nissanilla tai skodalla vaikka itse en omista yhtäkään noista merkeistä. Tojo kuskit ajaa yleensä alinopeutta joka ei ole lain vastaista, mutta aiheuttaa muille ohitus paineita, tojokuskit ja varsinkin vanhemmat joita muuten riittää eivät ymmärrä liikenne ympyröistä mitään ja vilkun käyttö on vähän niin ja näin. Yhteenvetona tojokuskin nähdessään pitää itse skarpata hiukan enemmän eli vastuu siitä yhteispelistä pitää ottaa koska tojokuskeista ei aina tiedä mitä tapahtuu.

      Viimeksi eilen risteysalueella jossa oli jo sulkuviivat niin eräs Avensis kiilasi väkisin eteen ja tietysti ilman vilkkua.

      • tyhmienselityksiä

        Älä jaksa satuilla. Ajotapa ei autosta johdu. Tarkaileppa vähän ympäristöäsi. Varttuneet kuskit ja naiset joilla on lapsia kyydissä ajelee varovaisemmin, ihan merkistä riippumatta. Itse ajelin eilen x5 perässä ja selvää alinopeutta. Ohitin sen ja kuinkas ollakkaan äiti oli lasten kanssa autossa. Ja olen myös tarkkaillut tätä kuuluisaa lippis kuhinaa. Laskun tulos viikon ajalta, ylivoimainen lippisauto kansa on bmw omistajat. Niin ja viimeksi eilen eräs audi teki niin vaarallisen ohituksen 80km/h alueella että vastaantulija joutui väistämään pientareelle ja melkein pysähtymään. Itse olin jonossa 3 ja meillä oli mittarinopeus n. 92km/h, eli varmasti se sallittu 80km/h. Niin ja jonoa veti skoda ei toyota. Ja vielä lopuksi en aja skodalla enkä toyotalla.


      • teroo.
        tyhmienselityksiä kirjoitti:

        Älä jaksa satuilla. Ajotapa ei autosta johdu. Tarkaileppa vähän ympäristöäsi. Varttuneet kuskit ja naiset joilla on lapsia kyydissä ajelee varovaisemmin, ihan merkistä riippumatta. Itse ajelin eilen x5 perässä ja selvää alinopeutta. Ohitin sen ja kuinkas ollakkaan äiti oli lasten kanssa autossa. Ja olen myös tarkkaillut tätä kuuluisaa lippis kuhinaa. Laskun tulos viikon ajalta, ylivoimainen lippisauto kansa on bmw omistajat. Niin ja viimeksi eilen eräs audi teki niin vaarallisen ohituksen 80km/h alueella että vastaantulija joutui väistämään pientareelle ja melkein pysähtymään. Itse olin jonossa 3 ja meillä oli mittarinopeus n. 92km/h, eli varmasti se sallittu 80km/h. Niin ja jonoa veti skoda ei toyota. Ja vielä lopuksi en aja skodalla enkä toyotalla.

        Mitä sitten teet tojo palstalla, tämä kuuluu vain meille teroille.


      • Paljon ajava
        tyhmienselityksiä kirjoitti:

        Älä jaksa satuilla. Ajotapa ei autosta johdu. Tarkaileppa vähän ympäristöäsi. Varttuneet kuskit ja naiset joilla on lapsia kyydissä ajelee varovaisemmin, ihan merkistä riippumatta. Itse ajelin eilen x5 perässä ja selvää alinopeutta. Ohitin sen ja kuinkas ollakkaan äiti oli lasten kanssa autossa. Ja olen myös tarkkaillut tätä kuuluisaa lippis kuhinaa. Laskun tulos viikon ajalta, ylivoimainen lippisauto kansa on bmw omistajat. Niin ja viimeksi eilen eräs audi teki niin vaarallisen ohituksen 80km/h alueella että vastaantulija joutui väistämään pientareelle ja melkein pysähtymään. Itse olin jonossa 3 ja meillä oli mittarinopeus n. 92km/h, eli varmasti se sallittu 80km/h. Niin ja jonoa veti skoda ei toyota. Ja vielä lopuksi en aja skodalla enkä toyotalla.

        Kyllä 98.5 % alinopeutta ajavista ajaa Toyotalla.


      • Tojomies
        tyhmienselityksiä kirjoitti:

        Älä jaksa satuilla. Ajotapa ei autosta johdu. Tarkaileppa vähän ympäristöäsi. Varttuneet kuskit ja naiset joilla on lapsia kyydissä ajelee varovaisemmin, ihan merkistä riippumatta. Itse ajelin eilen x5 perässä ja selvää alinopeutta. Ohitin sen ja kuinkas ollakkaan äiti oli lasten kanssa autossa. Ja olen myös tarkkaillut tätä kuuluisaa lippis kuhinaa. Laskun tulos viikon ajalta, ylivoimainen lippisauto kansa on bmw omistajat. Niin ja viimeksi eilen eräs audi teki niin vaarallisen ohituksen 80km/h alueella että vastaantulija joutui väistämään pientareelle ja melkein pysähtymään. Itse olin jonossa 3 ja meillä oli mittarinopeus n. 92km/h, eli varmasti se sallittu 80km/h. Niin ja jonoa veti skoda ei toyota. Ja vielä lopuksi en aja skodalla enkä toyotalla.

        Totta, ajotapa ei johdu autosta. Sekin on totta, että tietynlaiset ihmiset ostavat tietynmerkkisiä autoja ja Toyota vetää puoleensa papparaisia (vanhaa Lada kansaa) ja sitten näitä terojen teroja joista täälläkin monenlaisia naurun aiheita.


      • Puutaheinää

        No olet sitten hitaasti ajanut,kun Toyota tulikin alinopeudella ohi!


      • Huomioikaa
        Paljon ajava kirjoitti:

        Kyllä 98.5 % alinopeutta ajavista ajaa Toyotalla.

        myös kirjoittajan itse itselleen antamat plussat.


      • Tässä Petteri
        Tojomies kirjoitti:

        Totta, ajotapa ei johdu autosta. Sekin on totta, että tietynlaiset ihmiset ostavat tietynmerkkisiä autoja ja Toyota vetää puoleensa papparaisia (vanhaa Lada kansaa) ja sitten näitä terojen teroja joista täälläkin monenlaisia naurun aiheita.

        esittää Tojomiestä omaan tuttuun tyyliinsä. Plussat vielä päälle.


    • Tolloja ovat..

      Järki pysyy päässä, 90% Toyota kuskeista pitää lippalakkia päässä ajaessaan kesät talvet, seuratkaapa liikenteessä.

      • vaginan narina

        Vagina konsernin miehillä on karvalakki päässä kesät talvet, jokainen voi sitten miettiä sen vaikutusta järjen päässä pysymiseen.


      • kuhanonhattu

        ja loput karvalakkia.


      • Terolle
        vaginan narina kirjoitti:

        Vagina konsernin miehillä on karvalakki päässä kesät talvet, jokainen voi sitten miettiä sen vaikutusta järjen päässä pysymiseen.

        Heti hermostuit, no Tero kun olet ;D


      • Plussia hienosta
        Terolle kirjoitti:

        Heti hermostuit, no Tero kun olet ;D

        mielipiteestä.


    • gfgfgfgfggf

      Suora lainaus Helsingin sanomien kirjoituksesta. "BMW, Audi ja MB ovat kalliita ja tunnettuja laadusta, ehkäpä siis vihaamme niitä ja niiden kuljettajia siksi, että olemme kateellisia".

    • kyllikki.....

      Niin ja ranskalaisilla citikoilla ajavat akkamaiset miehet ja naiset. Tiedossahan tuo on ollut.

      • Tietäjä.

        Ei vaan Tojolla ajavat homssut. Niitähän oikein mainostetaan homssuille.


      • Terolle
        Tietäjä. kirjoitti:

        Ei vaan Tojolla ajavat homssut. Niitähän oikein mainostetaan homssuille.

        "Järkevät" Tojoterothan mainostivat Citroen palstalla, kuinka Citroen on ranskalaisten insinöörien viinipäissään kyhäelmä ja naisten naurattajien auto, näin ollen teron mukaan humpuukia koko merkki :D

        Eli naisten naurattaminen on myyrä Terojen mielestä myös humpuukia, on siinä kanssa piilohomssuja koko Tojolahko :D


    • fddfsdfssdfsdf

      "Näin sitä voisi luulla, mutta totuus on satuakin ihmeellisempää. Käypä kokeilemassa Tojoa, niin et enää ihmettele."

      Olen tässä viime aikoina ajellut työmatkoja halki Suomen muutaman vuoden vanhalla avensiksella, sellaista 135km/h motarilla kun reippaasti ajelulla voittaa pitkillä matkoilla oikeasti aikaakin. Mahtava ajaa noillakin nopeuksilla.

      Viime reissullakaan ainut ohitse tullut auto oli toinen Toyota, bemmikuskit pysyivät kiltisti perässä kun näkivät että tämä tojotero ajeleekin ihan reippaasti.

      • on tosi

        135 Tojon mittarissa on jo melkein 120 todellista, on se menoa Terolta.


      • opettelelukemaan
        on tosi kirjoitti:

        135 Tojon mittarissa on jo melkein 120 todellista, on se menoa Terolta.

        Oikea nopeus on 127km/h noilla lukemilla.


      • P e n t t i

        Hattua nostan! Ohjaamossa lienee aika hikiset paikat!!
        Ja tuohon kun vielä muistat, että sitten oikealle kaistalle heti kun on ohitus tehty. Taustapeiliä seurataan tarkasti ja kun siellä on suurentuvaa täytettä niin vielä lisäpolkaisu, että pääset alta pois mahdollismman nopeasti.
        Näillä eväillä alkaa Tojolle tulla respectiä Pentiltäkin.


      • Hyvä ajettava

        Asiaa. Näin itsekin kävin Toyotan koeajamassa. Yllätyin ja tein kaupat. Nyt 3v. Yariksella ilman mitään "häikkää". Ajo ominaisuuksia kehutaan autolehtien koeajoissakin. Joskus 70:n luvulla ajoin Carinaa ja oli oli kyllä "ajettavaa" mallia.


    • Premium_

      "BMW, Audi ja MB ovat kalliita ja tunnettuja laadusta". Näin on ja tämä syö Tojomiehiä. Suunnaton kateus.

      Sinänsä noilla merkeillä kovaa ajaminen ei ole kaahausta koska niillä voi ajaa kovaa turvallisesti (poislukien ajotaidottomat teinit).

      • kovajätkä16v

        Joo voit mennä kaahaamaan ihan rauhassa suljetulle radalle. Siellä ei ole lapsia. Kaikki osaa ajaa kovaa ja yleensä siinä kuolee sivullisia. Usein vielä ne kyydissä olijat tai pahimmassa tapauksessa suojatiellä ollut lapsi. Kannattaisiko hiukan ajatella ennen kun laukoo näitä niin sanottuja totuuksia julki. Mieti kuka sinuakin kadehtii kun ajat hengiltä ihmisen suojatiellä. Ylinopeus ei kuulu liikenteeseen, sitä varten on ihan omat alueensa.


      • Kaahari56v
        kovajätkä16v kirjoitti:

        Joo voit mennä kaahaamaan ihan rauhassa suljetulle radalle. Siellä ei ole lapsia. Kaikki osaa ajaa kovaa ja yleensä siinä kuolee sivullisia. Usein vielä ne kyydissä olijat tai pahimmassa tapauksessa suojatiellä ollut lapsi. Kannattaisiko hiukan ajatella ennen kun laukoo näitä niin sanottuja totuuksia julki. Mieti kuka sinuakin kadehtii kun ajat hengiltä ihmisen suojatiellä. Ylinopeus ei kuulu liikenteeseen, sitä varten on ihan omat alueensa.

        Kovin olet vielä nuori nimimerkki kovajätkä16v. Ei nykynuoret osaa ajaa kovaa, eivät pysy tiellä. Yksi syy on siinä, että enää ei ole yleisiä jääratoja. Esim. vuonna 1982 Suomessa oli 52 kpl jääratakisoja. Tässä ei ole mukana vielä jokkiskisat. Joka paikkakunnalla oli vähintään yksi jäärata. Viherpiiperöt pilasivat tämänkin asian. On tietysti jäätilanteetkin huonontuneet paljon.

        Kaupunkialueilla tai missä ylipäätään on suojateitä ei kannata kaahailla.


    • fddfsdfssdfsdf

      "135 Tojon mittarissa on jo melkein 120 todellista, on se menoa Terolta."

      Ei, ajelin 135 navigaattorin mukaan, mittari näytti siis vajaa 145. Mikäs siinä ajellessa pitkää motaripätkää kun ruuhkaakaan ei juuri ollut missään, kyllä se tuollaisella yli 400km matkalla mukavasti lyhentää ajoaikaa.

      • kyllä kyllä

        Missäpäin Suomea voit ajaa 400 km moottoritietä?


      • miksei voi
        kyllä kyllä kirjoitti:

        Missäpäin Suomea voit ajaa 400 km moottoritietä?

        Tojomiehethän ajelee aina Turustakin Tampereelle Helsingin (kehä 3) kautta, säästyy näin aikaa ja rahaa.


    • nissan micra,,,dsl

      Bemarikuski ain takapuskurissa kiinni.. ja ohittaa,,, Kuolonkolareissa Bmw usein mukana, eikä se johdu auton turvattomuudesta, vaan bmw kuljettaja profiloituu:
      nuoresta näyttämishaluisesta,
      vanhemmasta kusipäisestä (eksä huomaa mul on beemämwee.............)
      Nuorien kuljettajien Bmw.... on usein mukana kuolonkolareissa......
      En antaisi poikani ostaa Bemaria ekaksi autoksi.. tulisi turhaa kyydissä olijoiden kannustusta,, """Toyota takana näytäsille,,, ja kaahaus alkoi taas;;;))"""""""

      • @jellaan

        Juu, eipä tuollanen Bemarikuski ala kisaamaan edes toiselle samanluokan kulkineelle, mutta Ah, Nissan Micra , Jes, siinä kisakakaveri...Heh...Säälittävää.


    • sffdsdfsfwereerwer

      "Missäpäin Suomea voit ajaa 400 km moottoritietä?"

      Tuosta matkasta motaria siis noin 100km, loput hyvää maantietä jossa sielläkin ajelin riittävän reippaasti niin ettei bemmikuskeja pahemmin näkynyt perässä roikkumassa.

      • paljonko voitat

        Jos koko 100 km matkalla pystyy nostamaan nopeuden 120 -> 135 km/h niin voittaa ajassa peräti 5,5 min. Yleensä nopeus vaihtelee liikenteestä johtuen, joten todellinen nopeusero ja aikasäästö jää pienemmäksi. Jos taas poliisisetä osuus onnekkaasti paikalle, paperihommissa kuluu helposti tuo oletettu 5,5 min. säästö.


      • NaaIi
        paljonko voitat kirjoitti:

        Jos koko 100 km matkalla pystyy nostamaan nopeuden 120 -> 135 km/h niin voittaa ajassa peräti 5,5 min. Yleensä nopeus vaihtelee liikenteestä johtuen, joten todellinen nopeusero ja aikasäästö jää pienemmäksi. Jos taas poliisisetä osuus onnekkaasti paikalle, paperihommissa kuluu helposti tuo oletettu 5,5 min. säästö.

        Se nyt on Tojokuskin unelma saada ylinopeussakot. Paljon liikun tienpäällä enkä ole vielä koskaan nähnyt Avensiksen tai muunkaan Toyotan ajavan yli 100 km/h.


      • tunne mukana
        NaaIi kirjoitti:

        Se nyt on Tojokuskin unelma saada ylinopeussakot. Paljon liikun tienpäällä enkä ole vielä koskaan nähnyt Avensiksen tai muunkaan Toyotan ajavan yli 100 km/h.

        Satasen nopeus tuntuu Tojon ratin takana kuin ajaisi 135 km/h.


      • susisöinaalin
        NaaIi kirjoitti:

        Se nyt on Tojokuskin unelma saada ylinopeussakot. Paljon liikun tienpäällä enkä ole vielä koskaan nähnyt Avensiksen tai muunkaan Toyotan ajavan yli 100 km/h.

        Liiku sinäkin muuallakin kun sen kylä pahaisen sivukujilla. Voit nähdä jopa toyotan liikkuvan yli sataa.


      • jopa?
        susisöinaalin kirjoitti:

        Liiku sinäkin muuallakin kun sen kylä pahaisen sivukujilla. Voit nähdä jopa toyotan liikkuvan yli sataa.

        Siis jopa satasta.... on se on se kova peli.


      • 120
        NaaIi kirjoitti:

        Se nyt on Tojokuskin unelma saada ylinopeussakot. Paljon liikun tienpäällä enkä ole vielä koskaan nähnyt Avensiksen tai muunkaan Toyotan ajavan yli 100 km/h.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/06/29/bmwt-saavat-konepellin-alle-toyotan-tekniikkaa/201232571/304


    • Näinhän se on.

      Ja tämänkin viestiketjun kun lukee läpi, kateus paistaa läpi muilla merkillä ajavia.

      • minimyyräterot

        Niinhän se on terojen tekosyy aina tuo muiden "kateus" tojottimesta ;)


    • hok3

      ois tarjolla volvo 66 4.8 mil km kilsoja kyl vähä kertyny mut pistäkää paremmaks.

    • Seniori1

      Totta puhut niinhän se on. Kyllä painettuun sanaan pitää uskoa. Onhan se kyllä muutenkin tiedossa, että Toyota-kuskit ovat järkevää porukkaa, niin miehet kuin naisetkin. Ensiksi tulee käyttäytyminen liikenteessä. Sehän ei sinänsä autonmerkistä riipu, mutta sitten on selvää, kun osaa valita oikean automerkin, niin osaa myös liikkua liikenteessä. Poikasia en tähän joukkoon laske, niitä kiinnostaa vain bemari. Tämä merkki valitaan aivan muista syistä, kuin mihin perustuen Toyotan omistajat autonsa valitsevat.

    • Kokemus molemmista

      Oletteko ajatelleet tätä. Toyota on auto, jonka usea ostaa itselleen ajomatkoille kauppaan, mökille, harrastuksiin jne. Näissä ajoissa ei ole suurta kiirettä, eivätkä ajomatkat kohtuuuttoman pitkiä. Tutkimusten mukaan kolareita ajetaan usein tutussa ympäristössä, jossa oletettava tarkkaavaisuus herpaantuu. Toyotat ovat kuitenkin kolaritilastojen häntäpäässä tässäkin.

      Monillla ns. premium-autoilla ajetaan työajoja, jolloin määränpää on aikataulutettu. Laiva tai lentokone ei odota, eikä asiakas tykkää hyvää neuvotteluhuoneessa odottaessaan. Onko sitten ihme, jos Toyota on tien tukkona, kun toinen ajaa sakkorajan pinnassa ja toinen hyvän olon tunteella radiota kuunnellen.

      Mikähän vika siinä Bemussa oli, joka jurrasi eilen edessäni:)

      • Laatuautoilija

        Toyotahan on kolaritilaston kärjessä kuten linkki todistaa.
        Sitäpaitsi Toyotisteilla ei ole mökkejä ja ainoa harrastus on ylistää sitä Toyotaa ja haukkua länsiautoja.


      • huvilan omistaja
        Laatuautoilija kirjoitti:

        Toyotahan on kolaritilaston kärjessä kuten linkki todistaa.
        Sitäpaitsi Toyotisteilla ei ole mökkejä ja ainoa harrastus on ylistää sitä Toyotaa ja haukkua länsiautoja.

        Laitas pöljä linkki todistamaan ettei Toyotan omistajilla ole
        mökkejä,vai oletko vaan tyhjäpäiväinen leukojen lonksuttelija?


      • linkkiä
        huvilan omistaja kirjoitti:

        Laitas pöljä linkki todistamaan ettei Toyotan omistajilla ole
        mökkejä,vai oletko vaan tyhjäpäiväinen leukojen lonksuttelija?

        Laitappa linkkiä todistamaan, että sinulla on huvila.


      • kapitalisti
        linkkiä kirjoitti:

        Laitappa linkkiä todistamaan, että sinulla on huvila.

        Kuvitteletko pöljä että minä laittaisin tänne jotain kiinteistönumeroa
        huvilastani ja sinä huutelet vaan anonyyminä tyhmyyksiä.
        On siinä meillä oikea ajatusten tonava!!


      • Ei kestä tehoja

        Automaattilootassa jäänyt 3:n päälle. Kallis korjata.


      • Ja taas Ja taas
        kapitalisti kirjoitti:

        Kuvitteletko pöljä että minä laittaisin tänne jotain kiinteistönumeroa
        huvilastani ja sinä huutelet vaan anonyyminä tyhmyyksiä.
        On siinä meillä oikea ajatusten tonava!!

        Kyllä kiehuu Terolla taas :)


      • kiehuu kiehuu
        Ja taas Ja taas kirjoitti:

        Kyllä kiehuu Terolla taas :)

        Eihän sillä ole kuin se toyota. Anonyymina väittää omistavansa huvilan.


      • Tälle aivopierulle
        Laatuautoilija kirjoitti:

        Toyotahan on kolaritilaston kärjessä kuten linkki todistaa.
        Sitäpaitsi Toyotisteilla ei ole mökkejä ja ainoa harrastus on ylistää sitä Toyotaa ja haukkua länsiautoja.

        laatuautoilija-poju laittoi 7 plussaa, omaan jäljittelemättömään tapaansa.


      • Ja päälle
        Ja taas Ja taas kirjoitti:

        Kyllä kiehuu Terolla taas :)

        kokonaista 8 plussaa.


    • Mosse 1500M

      Ei ihmisten typeryys automerkistä riippuvainen ole - tosin sen ymmärtäminen taitaa olla jo liian vaikeaa näille fanaatikoille.

      • Terolle

        Terojen typeryys on Tojon romusta riippuvainen, Tojolahkoon kuuluminen on pahin narsismi mitä maa päällänsä kantaa. Fanaattiset Terot eivät koskaan ikipäivänä tunnusta olevansa väärässä missään, vaikka Teron hikisen nokan eteen tuotais loputon määrä todisteita siitä että Tero tojoineen on väärässä..Tero vetää lippalakkia syvemmälle päähänsä, pohtii hikisenä, kaivaa nenää ja lopuksi vielä p*rsettä ja tuumaa lopuksi verenpaine h*lvetin korkealla: "tojossa ei ole koskaan MITÄÄN vikaa eikä KOSKAAN tule" :DD


      • Muuten bullshittiä
        Terolle kirjoitti:

        Terojen typeryys on Tojon romusta riippuvainen, Tojolahkoon kuuluminen on pahin narsismi mitä maa päällänsä kantaa. Fanaattiset Terot eivät koskaan ikipäivänä tunnusta olevansa väärässä missään, vaikka Teron hikisen nokan eteen tuotais loputon määrä todisteita siitä että Tero tojoineen on väärässä..Tero vetää lippalakkia syvemmälle päähänsä, pohtii hikisenä, kaivaa nenää ja lopuksi vielä p*rsettä ja tuumaa lopuksi verenpaine h*lvetin korkealla: "tojossa ei ole koskaan MITÄÄN vikaa eikä KOSKAAN tule" :DD

        Tuo viimeinen lause oli TOTTA.


      • petterien petteri
        Terolle kirjoitti:

        Terojen typeryys on Tojon romusta riippuvainen, Tojolahkoon kuuluminen on pahin narsismi mitä maa päällänsä kantaa. Fanaattiset Terot eivät koskaan ikipäivänä tunnusta olevansa väärässä missään, vaikka Teron hikisen nokan eteen tuotais loputon määrä todisteita siitä että Tero tojoineen on väärässä..Tero vetää lippalakkia syvemmälle päähänsä, pohtii hikisenä, kaivaa nenää ja lopuksi vielä p*rsettä ja tuumaa lopuksi verenpaine h*lvetin korkealla: "tojossa ei ole koskaan MITÄÄN vikaa eikä KOSKAAN tule" :DD

        Onpa petterillä upeat ja uskottavat visiot. Oletko ihan priimus
        apukoulussa? Uskomattoman hieno ilmaisutaito! Voiko enää
        olla mitään upeampaa saavutettavissa? Täydellisyyttä hipova!


      • minimyyräterot
        Muuten bullshittiä kirjoitti:

        Tuo viimeinen lause oli TOTTA.

        Eeeiii... kyllä tuo koko juttu oli ihan täydellinen kuvaus yksinkertaisista teroista, repesinkin vähän on meinaan niin totta ku vaan voi olla :D


      • Meinaatko Petteri
        Terolle kirjoitti:

        Terojen typeryys on Tojon romusta riippuvainen, Tojolahkoon kuuluminen on pahin narsismi mitä maa päällänsä kantaa. Fanaattiset Terot eivät koskaan ikipäivänä tunnusta olevansa väärässä missään, vaikka Teron hikisen nokan eteen tuotais loputon määrä todisteita siitä että Tero tojoineen on väärässä..Tero vetää lippalakkia syvemmälle päähänsä, pohtii hikisenä, kaivaa nenää ja lopuksi vielä p*rsettä ja tuumaa lopuksi verenpaine h*lvetin korkealla: "tojossa ei ole koskaan MITÄÄN vikaa eikä KOSKAAN tule" :DD

        että tämä ajatelmasi oli 15 plussan arvoinen. No eipä ollut vaan tyypillinen ulostus sinulta pikkujullilta. Kyllä yh-äitiäsi hävettäisi jos tietäisi harrastuksestasi. Muut ikäisesi juoksevat tyttöjen perässä ja sinä vaan trollaat hullun kiilto silmissäsi.


    • Sulo Kyyrölä

      Mukava lukea juttuja kun kansakunnan toivot kirjoittelevat oppitunneillaan noita. Tulevaisuus näyttää aika järkyttävältä kun tuo bb sukupolvi joutuu ottamaan ohjat käsiin.

      • Ei tojoa ikinä

        Jos nuo ns. kansakunnat nykyiset toivot ottavat jossain vaiheessa ohjat käsiinsä, niin näyttäisi jokseenkin paremmalla kun eivät ainakaan tojotaa suosi. Nykynuorisokin tietää olla sekaantumatta tojoon, eikö se jo kerro jotain :) Ja onhan täällä varmasti vanhempiakin vaikka terot aina väittääkin että "kateuden piikkiin tojon mollaus ja joku petteri siellä taas puhuu puuta heinää ja tojossa ei ole koskaan vikaa" terojen mielestä kaikilla pitäisi olla tojota, jotta keneltäkään ei tule negatiivista kommenttia tojosta ja kaikki saavat huutaa yhteen ääneen "tojo on myydyin merkki koko maailmassa ja eikä siinä ole koskaan ikinä mitään vikaa" näin ei tule kuitenkaan käymään koska kukaan järkevä ihminen ei halua kuulua tuulipukukansaan.


      • Tojot häviävät

        Katsokaapa millä SIVISTYNEET nuoret ajavat. Siis ikäluokka 25-35 vuotta. Ei ole Tojoja heillä. On eurooppalaisia laatuautoja, esim. Skoda alkaa olla suosittu nuorilla menestyjillä. Eivät katso mitään BB-taloja tai Salkkareita niinkuin eläkelöityvät Tojo-kuskit perjantainpullo kädessä pipo tai lippis päässä noita ohjelmia tuijottavat.


      • perjantaiilmanpulloa
        Tojot häviävät kirjoitti:

        Katsokaapa millä SIVISTYNEET nuoret ajavat. Siis ikäluokka 25-35 vuotta. Ei ole Tojoja heillä. On eurooppalaisia laatuautoja, esim. Skoda alkaa olla suosittu nuorilla menestyjillä. Eivät katso mitään BB-taloja tai Salkkareita niinkuin eläkelöityvät Tojo-kuskit perjantainpullo kädessä pipo tai lippis päässä noita ohjelmia tuijottavat.

        Nykynuoret on niin köyhiä että ei ole varaa kun skodaan, volsun halpisosista koottuun tekeleeseen. Eivät raukat ole eläneet skodan kulta-aikaa 70-80 lukua. Sääliksi käy nykynuorisoa ja muka sivistyneitä vielä. Huh huh huh, kulkevat pipot päässä kesät talvet. Mites se vanha sanonta menikään... "pipo on hullun virkahattu"


      • Ei tojot kelpaa
        perjantaiilmanpulloa kirjoitti:

        Nykynuoret on niin köyhiä että ei ole varaa kun skodaan, volsun halpisosista koottuun tekeleeseen. Eivät raukat ole eläneet skodan kulta-aikaa 70-80 lukua. Sääliksi käy nykynuorisoa ja muka sivistyneitä vielä. Huh huh huh, kulkevat pipot päässä kesät talvet. Mites se vanha sanonta menikään... "pipo on hullun virkahattu"

        Mutta vaikka tero yrittää siinä kuinka vinkua, niin siltikään ei nykynuorisolle kelpaa tojottimet enkä kyllä yhtään ihmettele miksi ei.. Ja onko tojolla ajavat nykynuoret sitten teron mielestä jotenkin rikkaampia ja sivistyneempiä? huh huh huh. Taas tätä teron älykkyyttä parhaimmillaan :D


      • hetken kurjuus kestä

        No eipä siinä mitään hätää ole kun toi uusi sukupolvi tulee aikuisen ikään, joka toinen on tatuoitu,kalju, narukäsi ja kaiken kukkuraksi homo, toki onnex kuolevat ilman jälkeläisiä


      • 10 plussaa
        Ei tojoa ikinä kirjoitti:

        Jos nuo ns. kansakunnat nykyiset toivot ottavat jossain vaiheessa ohjat käsiinsä, niin näyttäisi jokseenkin paremmalla kun eivät ainakaan tojotaa suosi. Nykynuorisokin tietää olla sekaantumatta tojoon, eikö se jo kerro jotain :) Ja onhan täällä varmasti vanhempiakin vaikka terot aina väittääkin että "kateuden piikkiin tojon mollaus ja joku petteri siellä taas puhuu puuta heinää ja tojossa ei ole koskaan vikaa" terojen mielestä kaikilla pitäisi olla tojota, jotta keneltäkään ei tule negatiivista kommenttia tojosta ja kaikki saavat huutaa yhteen ääneen "tojo on myydyin merkki koko maailmassa ja eikä siinä ole koskaan ikinä mitään vikaa" näin ei tule kuitenkaan käymään koska kukaan järkevä ihminen ei halua kuulua tuulipukukansaan.

        Petteri hallitsee tietotekniikan.


      • Kochseuu
        Ei tojot kelpaa kirjoitti:

        Mutta vaikka tero yrittää siinä kuinka vinkua, niin siltikään ei nykynuorisolle kelpaa tojottimet enkä kyllä yhtään ihmettele miksi ei.. Ja onko tojolla ajavat nykynuoret sitten teron mielestä jotenkin rikkaampia ja sivistyneempiä? huh huh huh. Taas tätä teron älykkyyttä parhaimmillaan :D

        Kelpaahan niille nuorille corollat, tosin vanhemmat mallit. Vanha bemarinritsa on toinen, kumpikaan ei aiheuta itsessä yhtään positiivista tunnetta. Eka ajaa halvalla paskalla ja toinen vähän kallimmalla paskalla. Molemmat kilisee ja kolisee, jälkimmäinen vielä luulee olevansa "premiumin" kuvatuksellaan jotenkin kova jätkä :D


    • liianhyväsulle

      Toyota on viisaan valinta, siitä ei tarvi kinastella

      • Tojo on romu

        Ei tosiaan tarvitse kinastella. Semmoista ruostuvaa Tojon matopurkkia ei täysjärkinen huoli.


    • misäseja

      " Eivät katso mitään BB-taloja tai Salkkareita niinkuin eläkelöityvät Tojo-kuskit perjantainpullo kädessä pipo tai lippis päässä noita ohjelmia tuijottavat."

      Minun kokemusteni mukaan nimenomaan nuorisosta todella löytyy niitä BB taloa ja salkkareita katsovia idiootteja. Samat typerykset ostavat käytettyjä VAG autoja TSI koneilla ja sitten joutuvat velkakierteeseen kun ottavat pikavippejä kattaakseen korjauskulut.

      • Länsiautomies

        Nuoriso katsoo BB-taloja. Toyotilla ajavat vanhukset Salkkareita. Menestyvät ihmiset eivät kumpaakaan.

        Menestyvät ihmiset ajavat länsiautoilla eikä mikään Tojo ole edes vaihtoehto.


    • syy ja seuraus

      SEN kun vielä ymmärtäisi miksi petterien pitää niin kovasti ja henkeen ja vereen vakuutella että toyota on aivan paska auto. Minäkin tiedä monta toyotaa huononpaa autoa mutta en käy sitä joka ilta todistelemassa niiden omistajille. Ajakoon jokainen millä haluaa. Olisiko kuitenkin se kateus perisyynä tähänkin provoamiseen?

      Nyt saa sitten petterit kertoa sen järkevän selityksen miksi heidän pitää täällä käydä moittimassa pääasiassa toyotan kuljettajia?

      Toyotan laadun ja luottettavuuden olen käytännön kautta jo oppinut tietämään. Sitä en kerro olenko pettynyt vai yllättynyt iloisesti.

    • pippuri turkki

      kuskit voi olla järjellisiä mutta omistajat ei.

    • tojotapappa

      vaarallisinta liikenteessä on nää terot mitkä tulppaa kaikki tiet ihan kokonaan ja sitte ylpeenä menee essolle selittämään: mun perässä tuli tänään 88 autoa. 80 a
      lueella ajoin normaalia 60 ja kaikki tuli kaahaten ohitse. päätin sitten räikättää ja villkutella valoja ja näyttää nyrpeää naamaa. voi voi sentään nykymenoa kun ei saa edes rauhassa körrötellä

    • zetorii

      Kyllä Toyota on sitten hyvä auto ajella ei kiiku eikä keiku!! ja menee suoraan vaikka ei pidä ratista kiinni!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe