OUTI KOSKI JA POJAT

JOHNSSON

MIKSI AINA TÄRKEISTÄ ASIOISTA VAIETAAN!!
MIKSI PUHUTAAN VAIN OUTISTA KAAPPAAJANA??
OUTIN EX UKKOHAN SE TÄSSÄ ON TOIMINUT TODELLA TÖRKEÄSTI.
ENSIKSI HÄN ANTAA SUOSTUMUKSENSA POIKIEN SUOMESSA ASUMISEEN.
KUN ÄITI VIE POJAT ISÄÄ TAPAAMAAN AMERIKKAAN, ISÄ EI PÄÄSTÄKKÄÄN POIKIA ÄIDIN MUKANA TAKAISIN SUOMEEN, JOSSA VANHIMMAN LAPSEN PITI ALOITTAA KOULUNKÄYNNIN.

TÄMÄ ON MIELESTÄNI TÄYSIN MIELIVALTAISTA TOIMINTAA!!!!

JÄÄKÖ ÄIDILLE MITÄÄN MUUTA VAIHTOEHTOA KUN JÄÄDÄ USA,HAN JA YRITTÄÄ TAISTELLA LAPSISTA SIELLÄ, VAIKKA ERO JA HUOLTAJUUS OLI VIREILLÄ SUOMESSA???
KUN ÄITI PYYTÄÄ APUA SUOMESTA, VEDOTEN HAAGIN SOPIMUKSEEN, MITÄÄN APUA EI HERU.
MIKSI SUOMI HYLKÄSI OMAT KANSALAISET!! OMAN MAAN LAPSET??? KYLLÄ IHMETYTTÄÄ!

ISÄ KAAPPAA LAPSET AMERIKAN MANTEREEN SISÄLLÄ, JA HANKKII ÄITIÄ KUULEMATTA, YKSINHUOLLON ITSELLEEN. ÄITI EI EDES TIENNYT MISSÄ POJAT OVAT!!!

IHANA ISÄ!!
JÄ NYT HAUKUTAAN ÄITIÄ OIKEEN URAKALLA KUN ON JO VUOSIA JAKSANUT TAISTELLA LAPSISTAAN JA OIKEUKSISTAAN.
HIENOA SUOMALAISET!!
OLEN KAUHUISSANI SEURANNUT TAPAUSTA JA EN VOI KUN RUKOILLA, ETTEN ITSE KOSKAAN TARVITSE SUOMEN VALTIOLTA APUA MIHINKÄÄN ASIAAN. SAATIKA TUKEA SUOMEN KANSALAISILTA.

AVUN HETKELLÄ EI TULE KUIN PASKAA NISKAAN ROPPAKAUPALLA.

MISSÄ ON MEIDÄN MYÖTÄTUNTO, SYMPATIA JA TAITO, ETTÄ TUTKITAAN, ENNEN KUN HUTKITAAN???

EI KUKAAN OLE TÄYDELLINEN. EI POIKIEN ÄITI, MUTTEI MYÖSKÄÄN ISÄ!!!

LAPSET KUITENKIN HALUAVAT ASUA NIMENOMAAN SUOMESSA JA ÄIDIN KANSSA. ANNETAAN HEILLE JO RAUHA JA TILAISUUS TÄHÄN. YHDEN PIENEN TOIVEEN TOTEUTUMISEEN.

TOIVE ON SAADA OLLA TURVALLISESSA SUOMESSA!!!

76

4257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeusman

Koski on ITSE riistänyt pojiltaan heidän oikeutensa tulla kuulluiksi asiassa (uudella kaappauksellaan jo vuoden jatkuneella yhtäjaksoisella poikien manipuloinnilla). Normaalitilanteessahan tuon ikäisellä (13-v) lapsella oikeus kuulluksi tulemiseen ja tahtonsa ilmaisemiseen yleensä on.

Tilanne on sairas! Manipuloinnin seurauksena lapset kokevat äitinsä ainoaksi turvakseen omassa jo aivan liian pieneksi käyneessä maailmassaan. Todellisuudessa asia on, että äidin turva onkin "suuri kupla", näennäistuva, mikä on luota ja aikaansaatu täysin luonnottomalla tavalla, poikien jo vuoden kestäneen manipuloinnin seurauksena.

Äiti joka oikeasti rakastaa lapsiaan, ei tuollaista rakkailleen tekisi. Kyseessä on sairaan ihmisen ylipaisunut pakkomielle, missä suurimpina kärsijöinä ovat omat lapset!!

Saapa nähdä kauanko soppansa pahasti ristiin sekoittaneen, ja pahasti häilyväluonteisen, Kosken pää enää kestää...

PS. Otahan Caps Lock pois jo päältä (vas. alhaalta kolmas näppäin), vai etkö saa tekstistäsi muuten itse selvää ;D

• johnsson

eniksi, kiitos vinkistä. yhdellä kädellä on vaikea kirjoittaa isoja kirjaimia alkuun. siksi kirjoitan joko isolla tai kokonaan pienellä. mutta se on ihan sivuseikka.

tiesitkö, että soppa on laitettu alulle suomessa, espoon käräjäoikeudessa 1995. joten senkin puolesta asia olisi pitänyt käydä suomessa loppuun asti. vai tunnetko haagin sopimusta laajemmin?? siellä on maininta maasta, jossa huoltajuuskiista viedään loppuun. eli siellä, missä se on aloitettukin.

outin mielenterveyteen en osaa ottaa kantaa. en ole ko.ihmistä tutkinut millään tavalla. luulen että hän on todella väsynyt koko tilanteeseen.

tiesitkö, että isä on pitänyt poikia luonaan amerikassa kaksi vuotta?? isällä ei ollut tähän laillista oikeutta.

tämän kahden vuoden jakson aikana isä myös piilotti lapset äidiltään. äidillä ei ollut mitään käsitystä lasten olinpaikasta.

isä myös kaappasi pojat naamioituneena. minun mielestä se on merkki siitä, että isä tietää tehneensä alusta asti jotain väärin.

silloinkin ranskan oikeus katsoi lasten olinpaikaksi suomen. ei amerikan. eli lapset palautettiin äidille.
        miksi lapset palautettiin äidille, jos isä kerran oman näkemyksensä mukaan oli laillinen holhooja???

• tao

"Koski on ITSE riistänyt pojiltaan heidän oikeutensa tulla kuulluiksi asiassa "

Onpä jäänyt tuo oikeuden päätös huomaamatta!

eli Oikeusman (siis ei -woman !!) on sitä mieltä että poikien oikeus tulla kuulluksi meni koska äitinsä ei noudata USAn lakia (onko äidillä Suomalaista tuomiota kaappauksesta ?).
        Ja minä kun luulin että isäni teot eivät vaikuta siihen miten minua lain edessä kohdellaan. Vai onko se siis niin, että isän teot eivät vaikuta mutta äidin teot vaikuttavat?

Otahan ikkuna auki, sulje tv ja katso ulos- olemme Suomessa (vai oletko?).

• Oikeusman
        johnsson kirjoitti:

eniksi, kiitos vinkistä. yhdellä kädellä on vaikea kirjoittaa isoja kirjaimia alkuun. siksi kirjoitan joko isolla tai kokonaan pienellä. mutta se on ihan sivuseikka.

tiesitkö, että soppa on laitettu alulle suomessa, espoon käräjäoikeudessa 1995. joten senkin puolesta asia olisi pitänyt käydä suomessa loppuun asti. vai tunnetko haagin sopimusta laajemmin?? siellä on maininta maasta, jossa huoltajuuskiista viedään loppuun. eli siellä, missä se on aloitettukin.

outin mielenterveyteen en osaa ottaa kantaa. en ole ko.ihmistä tutkinut millään tavalla. luulen että hän on todella väsynyt koko tilanteeseen.

tiesitkö, että isä on pitänyt poikia luonaan amerikassa kaksi vuotta?? isällä ei ollut tähän laillista oikeutta.

tämän kahden vuoden jakson aikana isä myös piilotti lapset äidiltään. äidillä ei ollut mitään käsitystä lasten olinpaikasta.

isä myös kaappasi pojat naamioituneena. minun mielestä se on merkki siitä, että isä tietää tehneensä alusta asti jotain väärin.

silloinkin ranskan oikeus katsoi lasten olinpaikaksi suomen. ei amerikan. eli lapset palautettiin äidille.
        miksi lapset palautettiin äidille, jos isä kerran oman näkemyksensä mukaan oli laillinen holhooja???

Ehkäpä nainen ymmärsi taas naista...Laillinen huoltajuus oli tuolloin kuitenkin isällä ja lapset oikeudettomasti Kosken huostassa, eli isän teko oli lähinnä lasten "takaisinnappaus" - ei missään nimessä kaappaus. Ihmettelenkin suuresti Ranskassa tapahtunutta päätöstä antaa lapset äidille.

Koski on itse virallisesti jo kaksinkertainen lapsikaappaaja, eli kovin ahtaalle hän on itsensä osannut ajaa. Toinen kaappaus oli häneltä typerääkin typerämpi teko, kaivoi sillä vain ison kuopan itselleen - mitään pakotietä lastensa saamiseksi itselleen hänellä ei nykytilanteessaan enää ole.

(CL-huomautukseni oli aiheeton, ymmärrän, ja olen siitä pahoillani)

• ja rangaistus
        johnsson kirjoitti:

Lasten palauttaminen äidille tässä virhe olikin. Syy on Ranskan epäpätevien viranomaisten. Vai oliko tämä Ranskan kannanotto Irakin sotaan. Pelinappuloiksi joutuivat pienet amerikkalaispojat jotka oli kaapattu toiseen EU maahan = Suomeen. Pojat on aivopesty äidin toimesta vihaamaan isäänsä. Oikeudenmukaisuuden nimissä pojat tulee palauttaa isälle. Äidin tuomioksi ehdotonta vankeutta.

• johnsson
        Oikeusman kirjoitti:

Ehkäpä nainen ymmärsi taas naista...Laillinen huoltajuus oli tuolloin kuitenkin isällä ja lapset oikeudettomasti Kosken huostassa, eli isän teko oli lähinnä lasten "takaisinnappaus" - ei missään nimessä kaappaus. Ihmettelenkin suuresti Ranskassa tapahtunutta päätöstä antaa lapset äidille.

Koski on itse virallisesti jo kaksinkertainen lapsikaappaaja, eli kovin ahtaalle hän on itsensä osannut ajaa. Toinen kaappaus oli häneltä typerääkin typerämpi teko, kaivoi sillä vain ison kuopan itselleen - mitään pakotietä lastensa saamiseksi itselleen hänellä ei nykytilanteessaan enää ole.

(CL-huomautukseni oli aiheeton, ymmärrän, ja olen siitä pahoillani)

ranskassa oli mies tuomari. isä räyhäsi lapsille tuomarin kuullen ja käyttäytyi muutenkin sopimattomasti.
        pojilta kysyttäessä, pojat halusivat ehdottomasti palata suomeen.
        sillä hetkellä oli suomessa hovioikeuden päätös voimassa, jonka mukaan lapset kuuluvat äidille.
        tätä päätöstä isä ei hyväksynyt ja asia meni kko.hon. siellä yhtäkkiä näyttö poikien kypsyydestä ei riittänytkään. poikia ei edes kuultu siellä, vaikka yk.n lasten oikeuksien mukaankin poikia olisi tullut kuulla.
        eli kko ei kuullut äitiä, eikä poikia. ainoastaan isää.
        onko se oikeutta!!!!!

ps. cl. ei haittaa

• Oikeusman
        tao kirjoitti:

"Koski on ITSE riistänyt pojiltaan heidän oikeutensa tulla kuulluiksi asiassa "

Onpä jäänyt tuo oikeuden päätös huomaamatta!

eli Oikeusman (siis ei -woman !!) on sitä mieltä että poikien oikeus tulla kuulluksi meni koska äitinsä ei noudata USAn lakia (onko äidillä Suomalaista tuomiota kaappauksesta ?).
        Ja minä kun luulin että isäni teot eivät vaikuta siihen miten minua lain edessä kohdellaan. Vai onko se siis niin, että isän teot eivät vaikuta mutta äidin teot vaikuttavat?

Otahan ikkuna auki, sulje tv ja katso ulos- olemme Suomessa (vai oletko?).

Vielä kerran: KKO katsoo, että lapset ovat olleet jo vuoden äitinsä manipuloitavina ja siksi heidän mielipidettään ei voida ottaa huomioon. Virallisesti poikien oikeus tulla kuuluiksi meni siis Kosken itsensä ansiosta! Ymmärräthän sen nyt itsekin, että muussa tapauksessa 13-vuotias on jo sen ikäinen ja tarpeeksi kypsä, että hänen mielipiteellään on vaikutusta.

Kun pojat (toivottavasti pian) pääsevät vapaaksi äitinsä tyrannimaisen pakotuksen alta, eikä heidän näin tarvitse enää piileksiä turvattomina "perunakellareissa" kuin pahaiset rikolliset, uskoisin että ehkä pienehkön alkuhämmennyksen jälkeen kaikki kääntyvät heidän kohdallaan hyväksi ja varmasti parhain päin. Isän luona Amerikassa pojilla on mahdollisuus turvalliseen, tasapainoiseen ja parempaan elämään, mistä heidän nykyelämänsä on täällä Suomessa (äitinsä ansiosta) tällä hetkellä hyvin kaukana. Ei kukaan lapsi ansaitse kokea sellaista turvattomuutta, mihin äiti heidät täällä on omavaltaisesti alistanut ja pakottanut.

Mitä pikemmin pojat löytyvät, sen parempi - varsinkin pojille itselleen.

• johnsson
        Oikeusman kirjoitti:

Vielä kerran: KKO katsoo, että lapset ovat olleet jo vuoden äitinsä manipuloitavina ja siksi heidän mielipidettään ei voida ottaa huomioon. Virallisesti poikien oikeus tulla kuuluiksi meni siis Kosken itsensä ansiosta! Ymmärräthän sen nyt itsekin, että muussa tapauksessa 13-vuotias on jo sen ikäinen ja tarpeeksi kypsä, että hänen mielipiteellään on vaikutusta.

Kun pojat (toivottavasti pian) pääsevät vapaaksi äitinsä tyrannimaisen pakotuksen alta, eikä heidän näin tarvitse enää piileksiä turvattomina "perunakellareissa" kuin pahaiset rikolliset, uskoisin että ehkä pienehkön alkuhämmennyksen jälkeen kaikki kääntyvät heidän kohdallaan hyväksi ja varmasti parhain päin. Isän luona Amerikassa pojilla on mahdollisuus turvalliseen, tasapainoiseen ja parempaan elämään, mistä heidän nykyelämänsä on täällä Suomessa (äitinsä ansiosta) tällä hetkellä hyvin kaukana. Ei kukaan lapsi ansaitse kokea sellaista turvattomuutta, mihin äiti heidät täällä on omavaltaisesti alistanut ja pakottanut.

Mitä pikemmin pojat löytyvät, sen parempi - varsinkin pojille itselleen.

en kysy millään pahalla, mutta onko sinulla jotain henkilökohtaista outia kohtaan, vai oletko mielestäsi tullut totaalisen väärin kohdelluksi oman lapsesi kohdalla?
        ei ola pakko vastata. olen vain tiedonhaluinen.

• Oikeusman
        johnsson kirjoitti:

en kysy millään pahalla, mutta onko sinulla jotain henkilökohtaista outia kohtaan, vai oletko mielestäsi tullut totaalisen väärin kohdelluksi oman lapsesi kohdalla?
        ei ola pakko vastata. olen vain tiedonhaluinen.

Voin vastata: Ei henkilökohtaista, eikä varsinkaan mitään "lapsenhuoltajuusasioita" ole kohdallani onnekseni koskaan - missään elämänvaiheessa - ollut.

Meidän tänne kirjoittajien (allekirjoittanut mukaan lukien) suurin ongelma on se, että meillä on tietty ennakkoasenne tapaukseen jo valmiina, ts. olemme lähtöasetelmissamme jomman kumman vanhemman puolella, ja sen lisäksi usein vahvasti toista vastaan. Se lähtökohta estää monasti asioiden puolueettoman tarkastelun ja rakentavan keskustelun.

Molemmissa vanhemmissa on varmasti omat pikku (ja vähän isommatkin) vikansa. Olen sitä mieltä siitä, että isä on tässä tapauksessa kylläkin se "pienempi paha". Äidin jo pakkomielteiseksi yltynyt toiminta alkaa ihan oikeasti pelottaa, kun poikien näkökulmasta asiaa ajattelee. Sairastahan se on kun viattomat lapset ovat tämän aikuisten (puolin ja toisin) häikäilemättömän pelin pelinappuloita, uhreja ja pahimpia kärsijöitä. Ja media sen kun jaksaa porskuttaa täysin yksipuolista kantaansa asiasta.

• johnsson
        Oikeusman kirjoitti:

Voin vastata: Ei henkilökohtaista, eikä varsinkaan mitään "lapsenhuoltajuusasioita" ole kohdallani onnekseni koskaan - missään elämänvaiheessa - ollut.

Meidän tänne kirjoittajien (allekirjoittanut mukaan lukien) suurin ongelma on se, että meillä on tietty ennakkoasenne tapaukseen jo valmiina, ts. olemme lähtöasetelmissamme jomman kumman vanhemman puolella, ja sen lisäksi usein vahvasti toista vastaan. Se lähtökohta estää monasti asioiden puolueettoman tarkastelun ja rakentavan keskustelun.

Molemmissa vanhemmissa on varmasti omat pikku (ja vähän isommatkin) vikansa. Olen sitä mieltä siitä, että isä on tässä tapauksessa kylläkin se "pienempi paha". Äidin jo pakkomielteiseksi yltynyt toiminta alkaa ihan oikeasti pelottaa, kun poikien näkökulmasta asiaa ajattelee. Sairastahan se on kun viattomat lapset ovat tämän aikuisten (puolin ja toisin) häikäilemättömän pelin pelinappuloita, uhreja ja pahimpia kärsijöitä. Ja media sen kun jaksaa porskuttaa täysin yksipuolista kantaansa asiasta.

ajattelinkin että asia on jokseenkin näin. minä olen outin puolella, kuten näkyy.
        mutta toivon että se ei estä minulta asian puolueetonta tarkastelua.
        minun mielesta on kamalaa että pojat joutuvat olemaan piilossa. se on kamalaa myös pojille. mutta uskon siihen että pojat eivät halua palata isälleen. he ovat ilmoittaneet, halusta jäädä suomeen, jo monta kertaa.
        2001 suomen vierailulla pojat eivät halunneet palata takaisin amerikkaan. äiti vei ne silti takaisin.
        nyt ei enään vienyt, koska lapset eivät halunneet lähteä.
        suomessa on poikia tutkinut esko varilo ja pia vainio. ammatti ihmisiä molemmat. heidän raporteissaan käy ilmi, että pojat ovat alusta asti vastustaneet palautusta.
        pojat aloittivat terapian heti suomeen saavuttuaan.
        manipulointi olisi näin ollen pitänyt aloittaa jo amerikassa. olisiko isä katsonut sitä siellä läpi sormiensa??

• mielipiteitä löytyy
        johnsson kirjoitti:

ajattelinkin että asia on jokseenkin näin. minä olen outin puolella, kuten näkyy.
        mutta toivon että se ei estä minulta asian puolueetonta tarkastelua.
        minun mielesta on kamalaa että pojat joutuvat olemaan piilossa. se on kamalaa myös pojille. mutta uskon siihen että pojat eivät halua palata isälleen. he ovat ilmoittaneet, halusta jäädä suomeen, jo monta kertaa.
        2001 suomen vierailulla pojat eivät halunneet palata takaisin amerikkaan. äiti vei ne silti takaisin.
        nyt ei enään vienyt, koska lapset eivät halunneet lähteä.
        suomessa on poikia tutkinut esko varilo ja pia vainio. ammatti ihmisiä molemmat. heidän raporteissaan käy ilmi, että pojat ovat alusta asti vastustaneet palautusta.
        pojat aloittivat terapian heti suomeen saavuttuaan.
        manipulointi olisi näin ollen pitänyt aloittaa jo amerikassa. olisiko isä katsonut sitä siellä läpi sormiensa??

21.9.2004 Washington Times lehdessä:
        Miss Rogers said Finnish officials had only reluctantly allowed her to meet her brothers.
        "It was very strained," she said of the meeting. "But their father calmed the boys and within about an hour they were hugging him. In another hour, they came to agree to go back to the United States. And they wanted to
        go at once."
        The sister said officials arranged for the boys to have five minutes in private with their mother to say goodbye.
        "An hour and a half later, this enforcement officer announced that she let the children go with their mother because she had gotten them so
        upset," said Miss Rogers, arguing that Finnish officials had failed to protect her brothers from emotional abuse.

Tässä yksi puoli lisää asiaan. Siis lapset olisivat halunneetlähteä isän kanssa takaisin Usaa, kunnes äidin kanssa käyty keskustelu päättyi muuhun.

• Cranes
        ja rangaistus kirjoitti:

Lasten palauttaminen äidille tässä virhe olikin. Syy on Ranskan epäpätevien viranomaisten. Vai oliko tämä Ranskan kannanotto Irakin sotaan. Pelinappuloiksi joutuivat pienet amerikkalaispojat jotka oli kaapattu toiseen EU maahan = Suomeen. Pojat on aivopesty äidin toimesta vihaamaan isäänsä. Oikeudenmukaisuuden nimissä pojat tulee palauttaa isälle. Äidin tuomioksi ehdotonta vankeutta.

Kyllä hitottaaa oikeesti. Ensiks akka menee ja p.t..aa itsensä ulkomailla ja sit tulee tänne kotomaahan vinkumaan jostain huoltajuudesta. Seuraavaksi meidän"työtätekevien" pitää elättää se Outi koski ja pojat. Eihän sillä naisella ole edes duunia jolla elättää itsensä saatika sitten poikansa. Niin surullista naamaa näyttää lehtien sivuilla, et oikeen ´puistattaa. Saahan se niistäkin muutaman euron..
        Siis Outi linnaan ja pojat isälleen. Onhan niiden oikea kotimaa kuitenkin Usa..

• Oikeusman

Kosken liikkeistä tietäviä on enemmän kuin vain yksi (paras ystävätär). Mikä tarkoittaa, että mahdollisuus tiedon vuotamisesta ulkopuolisille aina kasvaa. Kosken paras ystävä ei yksinkertaisesti pysty yksin piilotteluorganisaatiota hallitsemaan, se on varma. Jo yksistään piilopaikkojen "löytämiseen" tarvitaan ulkopuolisia tahoja..

Sitäpaitsi aina kun, pieniin kuvioihin, esim. jonnekin maaseudulle ilmestyy pihapiiriin temmeltämään pari uutta lasta, herättää se uteliaiden naapurin Iidan tai Huldan mielenkiinnon, ja tieto "kahvipöydässä" leviää... Kun tapaus on vielä noinkin julkinen, niin mahdollisuudet poikien pitkäaikaiselle piilossa pysymiselle ovat kyllä "lottovoiton" luokkaa.

Tietämättömyys on tunteena aikuisestakin melkein pahinta, mitä voi kuvitella. Miten jatkuva tietämättömyyden ja pelon tunne, ja ilmapiiri, vaikuttaakaan lapseen, joka elää äidin 100%:n tyrannisoinnin ja manipuloinnin alla - ilman oikeutta normaaliin koulunkäyntiin, ja muuhunkaan YK:n lasten oikeuksien mukaiseen elämään.

• johnsson

piilottelu on vasmasti raskasta ja kuluttavaa lapsille. eipä suomessa kauaa pysty olemaan piilossa. ikävä kyllä.
        sitä vain ihmettelen, että miksi poikien täytyy olla piilossa!!
        eihän yli 12 vuotiasta saa väkisin viedä mihinkään. mikä mättää että edes vanhempi pojista ei voi kävellä rauhassa missään??
        ja miksi kahden pienen pojan etsimiseen ja ulosmittaamiseen, tarvitaan 12 isoa miestä?

• Kathy
        johnsson kirjoitti:

piilottelu on vasmasti raskasta ja kuluttavaa lapsille. eipä suomessa kauaa pysty olemaan piilossa. ikävä kyllä.
        sitä vain ihmettelen, että miksi poikien täytyy olla piilossa!!
        eihän yli 12 vuotiasta saa väkisin viedä mihinkään. mikä mättää että edes vanhempi pojista ei voi kävellä rauhassa missään??
        ja miksi kahden pienen pojan etsimiseen ja ulosmittaamiseen, tarvitaan 12 isoa miestä?

Mistä olette varmoja että pojat on enää Suomessa.

• Oikeusman
        Kathy kirjoitti:

Mistä olette varmoja että pojat on enää Suomessa.

Pojille on vaan sitä pahempi, mikäli ovat.

Mihin tuollainen piiloittelu voi johtaa, minkälaisen vaurion se tekee lapsien henkiselle kehitykselle? Onko äidillä omiin näkemyksiinsä vedoten oikeus tuhota lapsiensa lapsuus ja pahimmassa tapauksessa heidän koko elämä. Miltä keneltä tahansa meistä tuntuisi hypätä pois normaalielämästämme ja viettää viisi vuotta vaikkapa Sveitsissä vuoristomajassa piilossa. Miettikää. Tässä tapauksessa on kyse vielä kouluikäisistä lapsista!!

Lainsuojattomien karkureiden käy aina lopulta huonosti. Ja tässä tapauksessa "lopputulos" on sitä huonompi mitä pidempään lapset ovat teljettyinä pois normaaliyhteiskunnasta. Kosken toiminta lapsiaan kohtaan on pitkälti rinnastettavissa "oikeaan vankeuteen". Lasten loppullista, siitä aiheutunutta, henkisen kärsimyksen määrää on vain mahdoton mitata. Raskasta se lapsille varmasti on, pienen mielen mahdoton ymmärtää...kun eivät aikuisetkaan ymmärrä. Sekava soppa on.

• Voi olla
        Oikeusman kirjoitti:

Pojille on vaan sitä pahempi, mikäli ovat.

Mihin tuollainen piiloittelu voi johtaa, minkälaisen vaurion se tekee lapsien henkiselle kehitykselle? Onko äidillä omiin näkemyksiinsä vedoten oikeus tuhota lapsiensa lapsuus ja pahimmassa tapauksessa heidän koko elämä. Miltä keneltä tahansa meistä tuntuisi hypätä pois normaalielämästämme ja viettää viisi vuotta vaikkapa Sveitsissä vuoristomajassa piilossa. Miettikää. Tässä tapauksessa on kyse vielä kouluikäisistä lapsista!!

Lainsuojattomien karkureiden käy aina lopulta huonosti. Ja tässä tapauksessa "lopputulos" on sitä huonompi mitä pidempään lapset ovat teljettyinä pois normaaliyhteiskunnasta. Kosken toiminta lapsiaan kohtaan on pitkälti rinnastettavissa "oikeaan vankeuteen". Lasten loppullista, siitä aiheutunutta, henkisen kärsimyksen määrää on vain mahdoton mitata. Raskasta se lapsille varmasti on, pienen mielen mahdoton ymmärtää...kun eivät aikuisetkaan ymmärrä. Sekava soppa on.

Olen samaa mieltä. Lasten etu ennen kaikkea. On näitä lasten piilottelijoita tosin ollut ennenkin. Muistan lukeneeni Ukrainalaisesta naisesta joka piti poikaansa piilototettuna perunakellariin kokonaista 60 vuotta. Pitäisi sitä aikuisen kantaa vastuu lastensa elämästä ja tulevaisuudesta.

• perustelut

tässä kko perusteluja:
      "20. Yleisesti tiedetään, että lapsi saattaa helposti myötäillä sen vanhemman käsityksiä, jonka luona hän asuu, etenkin jos yhteydenpito toiseen vanhempaan on syystä tai toisesta ollut vähäistä tai tapahtunut epäsuotuisissa olosuhteissa. Toista vanhempaa koskevien kielteisten käsitysten myötäily saattaa myös vahvistua sitä enemmän, mitä kauemmin mainitunlainen tilanne jatkuu ja mitä huonommat vanhempien välit ovat.

21. Avioero-oikeudenkäynnin yhteydessä lasten etua selvittämään määrätyn Elizabeth M. Youngin notaarille antamasta kertomuksesta voidaan päätellä, että varsinkin vanhempi lapsi on erityisen altis myötäilemään äitinsä käsityksiä. Vaikka hän täyttää pian 13 vuotta, asiassa esitetyn selvityksen valossa ei voida luotettavasti todeta, että hänen ilmaisemansa kanta edustaisi hänen omaa, asianmukaiseen tietoon ja ymmärrykseen sekä riittävän kypsään harkintaan perustuvaa tahtoaan."

Näyttää äiti aloittaneen aivopesun jo melko kauan sitten.

• Darja

Kauheeta, nyt en ihmettele ollenkaan sitä miksi Outi Koski on lastensa kanssa poissa....Toivottavasti he saavat olla turvassa kko:lta ja muilta....

• vain asiasta tietävät

En voi olla ajattelematta sitä, että täällä liki 100 %:sti kirjoittaa ihmiset, joilla on tietoa vain iltapäivälehdistä ym.

Olisitteko kaikissa - siis myös omissa - asioissa valmiita tyytymään yleisön epämääräisten tietojen perusteella tehtyihin päätelmiin asiaanne päätettäessä.

Olisi mukava tietää kuinka moni oikeasti on lukenut kaikki oikeuden pöytäkirjat ja ihan oikeasti tavannut äidin ja pojat.

... repikää tästä..., mutta riittävästi olen nähnyt näitä julkkisjuttuja, jotta tiedän mihin osastoon ne kuuluvat... tämä on vähän sellaista kuin kinaisin oliko minulla 5-vuotiaana vesirokko vai ei, kun äiti ei muista.

• marja
        Darja kirjoitti:

Kauheeta, nyt en ihmettele ollenkaan sitä miksi Outi Koski on lastensa kanssa poissa....Toivottavasti he saavat olla turvassa kko:lta ja muilta....

kyllä se on tosiaan kauheeta kun ajattelee, että jo avioeron aikoina oli selvästi nähtävillä äidin manipulointi lapseen. Nyt tuntuu todella kauhealta miten lapsia on voitu aivopestä. Toivottavasti lapset joskus voivat toipua äidin tuhoiselta vaikutukselta.

• iltapäivälehdistä
        vain asiasta tietävät kirjoitti:

En voi olla ajattelematta sitä, että täällä liki 100 %:sti kirjoittaa ihmiset, joilla on tietoa vain iltapäivälehdistä ym.

Olisitteko kaikissa - siis myös omissa - asioissa valmiita tyytymään yleisön epämääräisten tietojen perusteella tehtyihin päätelmiin asiaanne päätettäessä.

Olisi mukava tietää kuinka moni oikeasti on lukenut kaikki oikeuden pöytäkirjat ja ihan oikeasti tavannut äidin ja pojat.

... repikää tästä..., mutta riittävästi olen nähnyt näitä julkkisjuttuja, jotta tiedän mihin osastoon ne kuuluvat... tämä on vähän sellaista kuin kinaisin oliko minulla 5-vuotiaana vesirokko vai ei, kun äiti ei muista.

Jostakinhan tässä tietoa saadaan. Asiallista kirjoittelu iltapäivälehdissä on ollut. Pikkusen ehkä kotiinpäin vedettyä, mutta kirjoittajathan ovat suomalaisia.

• lukee muutakin
        iltapäivälehdistä kirjoitti:

Jostakinhan tässä tietoa saadaan. Asiallista kirjoittelu iltapäivälehdissä on ollut. Pikkusen ehkä kotiinpäin vedettyä, mutta kirjoittajathan ovat suomalaisia.

kyllä sääliks käy jos tiedonsaanti on iltapäivälehtien uutisten varassa

• Yrjö

Tässä täytyy tunnustaa poliittinen realiteetti. Amerikka on iso maa eikä niille pidä ryttyillä. Kun tuomari kerran on todennut poikien kuuluvan isälle, pitää päätöstä noudattaa. USA:ssa on menossa presidentin vaalit ja näihin aikoihin ne ovat herkkänahkaisia. Pojat heti kotiin. Kyllä ne siellä pärjää. Lehtien mukaan on iso talo ja hienostokoulu. Paremmin siellä pärjäileee kun täällä suomessa.

• ????

Ei iso talo onnea takaa. Minullakin oli lapsena iso talo jne... mutta ei läsnä olevia vanhempia.
        Paha on tosiaan aika ruveta ryppyilemään, mutta kolme tuomaria on aiemmin ollut sitä mieltä, että lapset kuuluvat äidille.
        Pystyykö kukaan minulle selittämään, miksi lapsia kuulematta, neljäs oikeus päätti toisin??
        Mitä tapahtui hovioikeuden ja korkeimman oikeuden välissä?
        Siis mitä muuta kun isän tekemä kidnappaus?? Ja lasten palauttaminen ranskasta suomeen.

• lotta
        ???? kirjoitti:

Ei iso talo onnea takaa. Minullakin oli lapsena iso talo jne... mutta ei läsnä olevia vanhempia.
        Paha on tosiaan aika ruveta ryppyilemään, mutta kolme tuomaria on aiemmin ollut sitä mieltä, että lapset kuuluvat äidille.
        Pystyykö kukaan minulle selittämään, miksi lapsia kuulematta, neljäs oikeus päätti toisin??
        Mitä tapahtui hovioikeuden ja korkeimman oikeuden välissä?
        Siis mitä muuta kun isän tekemä kidnappaus?? Ja lasten palauttaminen ranskasta suomeen.

muutama rivi ylempänä on KKOn perusteluja.

Eikö tämä ainakin osittain selitä miksi ei kuultu lapsia, kun jo muutama vuosi sitten tiedettiin äidin suuri vaikutusmahdollisuus lapsen mielipiteisiin. Normaalioloissa normaali äiti ei käytä tätä hyväkseen, mutta nyt tuntuu raja ylittyneen ja pahasti.

• T. Tuhma
        lotta kirjoitti:

muutama rivi ylempänä on KKOn perusteluja.

Eikö tämä ainakin osittain selitä miksi ei kuultu lapsia, kun jo muutama vuosi sitten tiedettiin äidin suuri vaikutusmahdollisuus lapsen mielipiteisiin. Normaalioloissa normaali äiti ei käytä tätä hyväkseen, mutta nyt tuntuu raja ylittyneen ja pahasti.

Itse olen sen verran hölmö, että olen luullut
        valtakunnan parhaan laintuntemuksen löytyvän lin-
        jalta KO-HO ja KKO. Ainakin Korkeimman oikeuden
        jäsenet tulevat Linnan kutsuihin Itsenäisyyspäi-
        vänä hyvin viisaan näköisinä. Nyt ole muuttanut
        käsityksiäni ja olen huomannut, että kaikkein
        viisaimmat laintuntijahan löytyvät netistä. Kan-
        nattaisi ehkä KKO:nkin ensin kysellä asioista
        täältä, ennenkuin tekee mitään ratkaisuja.

• pojille

Kyllähän se niin on, että poikia tulisi kuulla.
      Onhan se järkyttävää, että kahdelta kouluikäiseltä lapselta viedään kaikki mahdollisuudet normaaliin elämään.

Jos vanhemmat noin kovin tappelee, annettais poikien vaan päättää, ja se siitä.

• Oikeusman

Koski on itse omilla lainsuojattomilla, omavaltaisilla ja täysin harkitsemattomilla toimillaan riistänyt pojilta tämän oikeuden (mm. sieppaamalla lapset virallisesti jo kaksi kertaa sekä - KKO:n mukaan - voimakkaasti manipuloimmalla heitä!).

Lasten näkökulmastahan kaikkien, myös Kosken itsensä, tulisi asiaa tarkastella. Hänen nykytoimensa tuottavat lapsille vain suurta tietämättömyyden tuskaa ja turvattomuutta, sekä loppujen lopuksi vievät pojat yhä vain kauemmaksi äidistään. Se on tosiasia.

Asioita olisi hänenkin hyvä miettiä välillä myös omaa nenäänsä pidemmälle ja kauaskantoisemmin. Se kyky, ja terve järki ja harkinta Koskelta näyttää kuitenkin kokonaan puuttuvan.

Hyvä poikien on Amerikassa olla, kunhan sinne asti joskus pääsevät - jos enää ovat edes kunnossa. Syömälakko oli jo niin paksun manipuloinnin näyte Koskelta, että poikien kohtalo alkaa pelottaa, minua ainakin, jo ihan oikeasti.

• Nö nii
        Oikeusman kirjoitti:

Koski on itse omilla lainsuojattomilla, omavaltaisilla ja täysin harkitsemattomilla toimillaan riistänyt pojilta tämän oikeuden (mm. sieppaamalla lapset virallisesti jo kaksi kertaa sekä - KKO:n mukaan - voimakkaasti manipuloimmalla heitä!).

Lasten näkökulmastahan kaikkien, myös Kosken itsensä, tulisi asiaa tarkastella. Hänen nykytoimensa tuottavat lapsille vain suurta tietämättömyyden tuskaa ja turvattomuutta, sekä loppujen lopuksi vievät pojat yhä vain kauemmaksi äidistään. Se on tosiasia.

Asioita olisi hänenkin hyvä miettiä välillä myös omaa nenäänsä pidemmälle ja kauaskantoisemmin. Se kyky, ja terve järki ja harkinta Koskelta näyttää kuitenkin kokonaan puuttuvan.

Hyvä poikien on Amerikassa olla, kunhan sinne asti joskus pääsevät - jos enää ovat edes kunnossa. Syömälakko oli jo niin paksun manipuloinnin näyte Koskelta, että poikien kohtalo alkaa pelottaa, minua ainakin, jo ihan oikeasti.

" (mm. sieppaamalla lapset virallisesti jo kaksi kertaa sekä - KKO:n mukaan - voimakkaasti manipuloimmalla heitä!). "
        v: Missä lukee tietoa , että KKO:n mukaan Outi . K. olis poikia manipuloinut?????????

Isä on syyllistynyt myös kaappaukseen ja naamioituneena, miksi naamioituneena?Kun jäivät kiinni, pojat pyysivät itse päästä takaisin äidin tykö. Kumma juttu.

"Hänen nykytoimensa tuottavat lapsille vain suurta tietämättömyyden tuskaa ja turvattomuutta, sekä loppujen lopuksi vievät pojat yhä vain kauemmaksi äidistään. Se on tosiasia."
        V: Tosiasia on että KKO:n toiminta aiheuttaa pojille suurta tietämättömyyden tuskaa ja turvattomuutta. Mutta, äidistään pojat eivät luovu, eikä mikään vie poikia kauemmaksi äidistään. Tämä on tosiasia.

Sinä voisit suksia sinne amerikkaan, jos siellä on niin hyvä olla ja voisit perustaa sinne vaikka oman lapsikatraan.

• Oikeusman
        Nö nii kirjoitti:

" (mm. sieppaamalla lapset virallisesti jo kaksi kertaa sekä - KKO:n mukaan - voimakkaasti manipuloimmalla heitä!). "
        v: Missä lukee tietoa , että KKO:n mukaan Outi . K. olis poikia manipuloinut?????????

Isä on syyllistynyt myös kaappaukseen ja naamioituneena, miksi naamioituneena?Kun jäivät kiinni, pojat pyysivät itse päästä takaisin äidin tykö. Kumma juttu.

"Hänen nykytoimensa tuottavat lapsille vain suurta tietämättömyyden tuskaa ja turvattomuutta, sekä loppujen lopuksi vievät pojat yhä vain kauemmaksi äidistään. Se on tosiasia."
        V: Tosiasia on että KKO:n toiminta aiheuttaa pojille suurta tietämättömyyden tuskaa ja turvattomuutta. Mutta, äidistään pojat eivät luovu, eikä mikään vie poikia kauemmaksi äidistään. Tämä on tosiasia.

Sinä voisit suksia sinne amerikkaan, jos siellä on niin hyvä olla ja voisit perustaa sinne vaikka oman lapsikatraan.

Pyyntö: En vaivaudu edes vastaamaan typerääkin typerämpiin kommentteihisi, mihin saat kyllä kaikkiin vastauksen mm. lukemalla tämän pääotsakkeen alla olevan viestiketjun läpi, ja jos joku kohta nyt jää vielä epäselväksi, niin kysy vaikka sitten uudestaan.

• tiedät kyllä kuka
        Oikeusman kirjoitti:

miksi äidin palauttamatta jättämiset ovat pojille traagisempia, kun isän tekemät kaksi sieppausta, ja kahden vuoden laiton amerikassa pito?? mikä on se mittari, jolla näitä punnitset??
        isä on muuten jäänyt kiinni amerikassa toisen pojan pahoinpitelystä.

Sitäpaitsi suomen ulkoasiainministeriö on rekisteröinyt kaksi isän tekemää kaappausta, mutta, yllätys, yllätys,ei ole tehnyt mitään.
        miten pystyt puolustamaan miestä, jolla ei pokka pidä edes sen vertaa, että kertois oman version asioista!!!!!!!
        paitsi asianajajan välityksell näin, "aion tulevaisuudessa varmistaa, että suomalainen äiti ei saa lastensa tapaamisoikeutta" näin siis 10.9.2004

syömälakosta.
        äiti ei ollut edes nähnyt poikiaan silloin. pojat olivat itse kirjoittaneet et, jos isä hakee meidät, aloitamme amerikassa syömälakon, jotta isän täytyy tuoda meidät takaisin.
        eiköhän se tarkoita sitä, ettei pojat halua olla amerikassa.

• Mia

Käykääpä eri uutistahojen sivuilla tai kuunnelkaa uutisia: Pojat on löydetty kainuulaisen radioaseman pomojen talosta.

Nyt ilmeisesti poliisi, vouti, ym. ovat paikalla ja tilanne tiukka. Lasten äitikin kai siellä.

Pidetään peukkuja että poikien oma tahto voittaisi ja he saisivat jäädä löytymisestä huolimatta Suomeen.

• Hitto

Kiitti tiedosta!! Voi luoja sentään. Pidetään peukkuja Outin puolesta!!

• Oikeusman

Jeps, näin seisoi tekstitv:ssä. Pojat haetaan talosta, ja äitiä joka ei tällä hetkellä kaiketi itse ole talossa, ei päästetä lähellekään taloa. Erinomaista, että löytyivät! Asiat etenevät.

• Nö nii
        Oikeusman kirjoitti:

Jeps, näin seisoi tekstitv:ssä. Pojat haetaan talosta, ja äitiä joka ei tällä hetkellä kaiketi itse ole talossa, ei päästetä lähellekään taloa. Erinomaista, että löytyivät! Asiat etenevät.

Pidä sinä ne mälyt mahassas kun et tiedä mistään mitään.

• Nö nii

Uskomatonta,kuinka Outi Koski luotti radioaseman miehiin, minä en olis luottanu kehenkään. Tuli nyt vain mieleen että tais radion miehet vetää maton alta rahan ahneus mielessään, En usko että muuten olis näin helposti löydetty. Voi Outi ...
        Pidän peukkuja kuitenkin...

• Oikeusman
        Nö nii kirjoitti:

Pidä sinä ne mälyt mahassas kun et tiedä mistään mitään.

Niin, katsos kun me kaikki emme voi olla samanlaisia superideamylly-Einsteinejä kuin sinä...:DD :DD :DD :DD hehhe... ;D

• Hanna

Pojat ovat löytyneet. Voidaanko auttaa jotenkin??

• Nö nii

Ei muuta kuin lentoasemille ihmiset tekemään ihmismuuria ...

Mennään kainuuseen ja tehdään sellanen sekamelska ettei poliisit pysty pitämään lukua mikä ja kuka on missäkin näin pojat pääsee uuteen piiloon!!!!!!!!!!!Poliisit täällä Suomessa eivät tapa mellastajia, niin että sinne vaan....

• Oikeusman
        Nö nii kirjoitti:

Mennään kainuuseen ja tehdään sellanen sekamelska ettei poliisit pysty pitämään lukua mikä ja kuka on missäkin näin pojat pääsee uuteen piiloon!!!!!!!!!!!Poliisit täällä Suomessa eivät tapa mellastajia, niin että sinne vaan....

Lisää älyvapaita ideoita sinulla...:DD päivän parhaat naurut ainakin sait aikaiseksi...hehhe ;D

• Oikeusman

Järjestetään pikakeräys, jotta pojat saadaan yksityiskoneella pikaisesti Kajaanista Helsinkiin, asiat näin nopealla tahdilla eteenpäin ja pojat mahdollisimman nopeasti kotiin Ameriikkaan heitä jo kovasti kaipailevan iskän luokse. Olisihan se pojillekin jänskempi juttu, kuin körötellä poliisimaijassa 700 km Helsinkiin... Unohtaisivat näin jopa hetkellisesti kuukauden kestäneen kärsimysnäytelmänsä ja piinansa.

• Hanna
        Nö nii kirjoitti:

Hyvä idea!!! Kunhan olisin lähempänä, lähtisin itsekin!!!! Kaikki joukolla mukaan!!!

• ..ääliöltä
        Oikeusman kirjoitti:

Järjestetään pikakeräys, jotta pojat saadaan yksityiskoneella pikaisesti Kajaanista Helsinkiin, asiat näin nopealla tahdilla eteenpäin ja pojat mahdollisimman nopeasti kotiin Ameriikkaan heitä jo kovasti kaipailevan iskän luokse. Olisihan se pojillekin jänskempi juttu, kuin körötellä poliisimaijassa 700 km Helsinkiin... Unohtaisivat näin jopa hetkellisesti kuukauden kestäneen kärsimysnäytelmänsä ja piinansa.

Olipas vuoden idea. Paljonko laitat itse keräykseen rahaa kiinni??

• Oikeusman
        Hanna kirjoitti:

Hyvä idea!!! Kunhan olisin lähempänä, lähtisin itsekin!!!! Kaikki joukolla mukaan!!!

Saataisiin näin listattua kaikki Suomen älyvapaimmat hullut, ja ongelmaisimmat tapaukset napata vaikka saman tien neljän seinän sisään talteen kuleksimasta...

• Oikeusman
        ..ääliöltä kirjoitti:

Olipas vuoden idea. Paljonko laitat itse keräykseen rahaa kiinni??

Turha sitä on miettiä, pojat tuodaan Helsinkiin varmuudella "maijakuljetuksella" illan/yön pimeinä, mutta toivottavasti he pääsevät nousemaan oikeaankin lentokoneeseen, ja suuntaamaan matkansa kohti kotia Ameriikkaa, jo aivan lähipäivinä.

• järki katos
        Nö nii kirjoitti:

jos ei mmuten lapsia ole saatu pois tolaltaan, niin järkensä menettäneet ihmiset ovat nyt sitten ryntäämässä paikalle mellakoimaan ja lopullisesti saamaan lapset pois tolaltaan! Tässä asiassa tuntuu järki kadonneen jo monen päästä.

• lotta
        Hanna kirjoitti:

voi sinuakin reppanaa, tässä asiassa on sinulla ja monella muullakin sama vika kuin äidilla, toimitaan ensin ja ajatellaan sitten

• Oikeusman
        järki katos kirjoitti:

jos ei mmuten lapsia ole saatu pois tolaltaan, niin järkensä menettäneet ihmiset ovat nyt sitten ryntäämässä paikalle mellakoimaan ja lopullisesti saamaan lapset pois tolaltaan! Tässä asiassa tuntuu järki kadonneen jo monen päästä.

Niin, ja mietihän, ettei totuus unohtuisi, kuka on tämän "järjettömyyden" alullepanija? Aivan oikein, Koskihan se, joka omiin näkemyksiinsä ja mielivaltaansa, tai pitäisikö paremmin sanoa pakkomielteisiinsä, vedoten on itsevaltiaan tavoin määrännyt lapset kuuluvaksi itselleen piittaamatta laeista ja määräyksistä. Nyt tämä lainsuojaton on onneksemme (ja varsinkin poikien onneksi!) tullut vihdoin tiensä päähän. Toivotaan vaan, että tilanne talolla saa rauhanomaisen ratkaisun, ettei Koski vaan lopullisesti repeäisi, ja alkaisi toivottomuuksissaan käyttämään lapsiaan viimeisenä uhka-aseenaan. Hänen täysin mielipuolisessa toiminnassaan kun näyttävät tähänkin asti kaikki keinot olleen sallittuja...

• Tosi suomalainen
        Oikeusman kirjoitti:

Turha sitä on miettiä, pojat tuodaan Helsinkiin varmuudella "maijakuljetuksella" illan/yön pimeinä, mutta toivottavasti he pääsevät nousemaan oikeaankin lentokoneeseen, ja suuntaamaan matkansa kohti kotia Ameriikkaa, jo aivan lähipäivinä.

Kuule

Mikä mies sinä oikein olet. Jos nyt olet järkevä meneppä peilin eteen ja katso sinne ja mieti.

Jos ei näy mitään peilistä tai et pystynyt mitään järkevää ajattelemaan, olet aivan väärässä paikassa.

Suosittelen että jos et pysty mihinkään JÄRKEVIIN AJATUKSIIN, niin etsi lähin rajanylityspaikka ja astu rajan yli.
        Sillä sinun ajatuksilla ei ole käyttöä SUOMESSA.

• ihmettelen moista hihhulia
        Oikeusman kirjoitti:

onko se karussa jostain laitoksesta

• tai seonnut
        ihmettelen moista hihhulia kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Miksi muuten noin kiihkeästi ajaa ihmisoikeuksien ja lasten oikeuksien loukkaamista?

• mie vaan
        tai seonnut kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Miksi muuten noin kiihkeästi ajaa ihmisoikeuksien ja lasten oikeuksien loukkaamista?

tässä kun katselee äidin puolustajien kirjoituksia niin joukosta löytyy kaikenlaista:
        yksi ehdotteli ampumista, toinen haukuu natseiksi jne jne. kyllä siinä on äideillä ja lapsilla puolustajat..................

• Oikeustajuinen
        ihmettelen moista hihhulia kirjoitti:

Näyttäis todella siltä,mielipiteet ovat täysin todellisuudesta vieraantuneita ei siis mitään inhimillistä vain pelkkää potaskaa.
        Onko sitten naisiin katkeroitunut vai muuten vain
        "out of reality" Sääliksi käy.....
        Tämä on mielipiteeni MIEHENÄ eikä marjanpoimijana..

• einar

Se oli pelkkää lässytystä ja akka on pelkkä lakikirjan jatke. Ei ainuttakaan inhimillistä sanaa. Hyi häpee!!!!!!!
      Poikien sana on ratkaisevin.

• Nö nii

Mitä ja milloin Tarja Halonen sanoi???

• kasper22

ehkä tarttuu naiseen Japanissa ja heittää mereen.

• einar
        Nö nii kirjoitti:

Mitä ja milloin Tarja Halonen sanoi???

tarja sanoi että ei voi puuttua asiaan.. olisi voinut sanoa jotain inhimillistä ja myös puuttua asiaan.. selvä se p akka

• Mika
        einar kirjoitti:

tarja sanoi että ei voi puuttua asiaan.. olisi voinut sanoa jotain inhimillistä ja myös puuttua asiaan.. selvä se p akka

Syy siihen ettei Tarja puuttunut koko asiaan, johtuu siitä, että Suomalaiset politiikot eivät uskalla hyppiä kenenkään varpaille. (Paitsi äänestäjien).

Naurettavinta koko jutussa on se, että USA vetoaa Haagin-sopimukseen, jota se itse ei ole edes suostunut allekirjoittamaan.

• mie vaan
        Mika kirjoitti:

Syy siihen ettei Tarja puuttunut koko asiaan, johtuu siitä, että Suomalaiset politiikot eivät uskalla hyppiä kenenkään varpaille. (Paitsi äänestäjien).

Naurettavinta koko jutussa on se, että USA vetoaa Haagin-sopimukseen, jota se itse ei ole edes suostunut allekirjoittamaan.

Yritä nyt edes hyvä ihminen selvittää joku tosiasia:
        tämä tieto löytyy muunmuassa:
        http://www.om.fi/esitteet/18055.htm

Sopimusmaat

Haagin lapsikaappaussopimus on ollut voimassa Suomessa vuodesta 1994 alkaen. Muita yleissopimukseen kuuluvia maita ovat (02/2002):

Alankomaat, Argentiina, Australia jne ja
        Sveitsi, Suomi Tanska, Trinidad ja Tobogo, Tsekki, Turkki, Turkmenistan
        Unkari, Uruguay, Uusi-Seelanti
        Valko-Venäjä, Venezuela, Viro
        Yhdysvallat
        Zimbabwe

• lakikirjan
        mie vaan kirjoitti:

Yritä nyt edes hyvä ihminen selvittää joku tosiasia:
        tämä tieto löytyy muunmuassa:
        http://www.om.fi/esitteet/18055.htm

Sopimusmaat

Haagin lapsikaappaussopimus on ollut voimassa Suomessa vuodesta 1994 alkaen. Muita yleissopimukseen kuuluvia maita ovat (02/2002):

Alankomaat, Argentiina, Australia jne ja
        Sveitsi, Suomi Tanska, Trinidad ja Tobogo, Tsekki, Turkki, Turkmenistan
        Unkari, Uruguay, Uusi-Seelanti
        Valko-Venäjä, Venezuela, Viro
        Yhdysvallat
        Zimbabwe

jatke

• tosi on
        lakikirjan kirjoitti:

jatke

yksisilmäistä on kertoa valeita ja antaa väärää tietoa sopimuksen allekirjoittajista. en nyt ihan ymmärrä mitä yksisilmäistä on korjata virheellistä tietoa. Asiasta voi olla eri mieltä, mutta väärien tietojen levittäminen voisi jo hieman laantua.

• Nö nii
        einar kirjoitti:

Jep, asia selvä. Pitihän se arvata ettei tässä pressassa kaikki oo niinkuin pitäisi, liian hyvää ollakseen totta. Jos vaaleihin vielä lähtee, tiedän etten häntä äänestäPISTE

• Tarjan puolesta
        Nö nii kirjoitti:

Jep, asia selvä. Pitihän se arvata ettei tässä pressassa kaikki oo niinkuin pitäisi, liian hyvää ollakseen totta. Jos vaaleihin vielä lähtee, tiedän etten häntä äänestäPISTE

Kai sillä Halosella on parempaakin tekemistä, kun sovitella jonkun perheen perheriitoja. Lue keskustelut tästä Kosken tapauksesta. Huomaat, että Tarjalla on johdettavanaan iso lauma puupäitä.

• Nö nii
        Tarjan puolesta kirjoitti:

Kai sillä Halosella on parempaakin tekemistä, kun sovitella jonkun perheen perheriitoja. Lue keskustelut tästä Kosken tapauksesta. Huomaat, että Tarjalla on johdettavanaan iso lauma puupäitä.

Niinhän sillä on johdettavanaan suuri lauma puupäitä eli KKO,KKO HO,muut politikot ns. päättäjä elimet.Heh!

• Pekka

jotka tunnutte tietävän asiasta jotain. Mutta todellisuudessa teillä ei ole hajuakaan mistä puhutaan, mutta silti kärkkäästi jaatte mielipiteitänne, niin käykääpäs vilkaisemassa.

http://www.kko.fi/ennakkoratkaisut/2004-76.htm

• jos osaatte

• Hyvä, lukekaapa tosiaan.

Tätä on Suomi. KKO ei anna minkäänlaista arvoa kenellekkään ei edes asiantuntijoiden lausunnoille, törkeetä niin törkeetä etten löydä sanoja kuvaamaan kuinka törkeetä!!!!!!!!!!!!!!!

• luetaan
        Hyvä, lukekaapa tosiaan. kirjoitti:

Tätä on Suomi. KKO ei anna minkäänlaista arvoa kenellekkään ei edes asiantuntijoiden lausunnoille, törkeetä niin törkeetä etten löydä sanoja kuvaamaan kuinka törkeetä!!!!!!!!!!!!!!!

tässä kko perusteluja:
        "20. Yleisesti tiedetään, että lapsi saattaa helposti myötäillä sen vanhemman käsityksiä, jonka luona hän asuu, etenkin jos yhteydenpito toiseen vanhempaan on syystä tai toisesta ollut vähäistä tai tapahtunut epäsuotuisissa olosuhteissa. Toista vanhempaa koskevien kielteisten käsitysten myötäily saattaa myös vahvistua sitä enemmän, mitä kauemmin mainitunlainen tilanne jatkuu ja mitä huonommat vanhempien välit ovat.

21. Avioero-oikeudenkäynnin yhteydessä lasten etua selvittämään määrätyn Elizabeth M. Youngin notaarille antamasta kertomuksesta voidaan päätellä, että varsinkin vanhempi lapsi on erityisen altis myötäilemään äitinsä käsityksiä. Vaikka hän täyttää pian 13 vuotta, asiassa esitetyn selvityksen valossa ei voida luotettavasti todeta, että hänen ilmaisemansa kanta edustaisi hänen omaa, asianmukaiseen tietoon ja ymmärrykseen sekä riittävän kypsään harkintaan perustuvaa tahtoaan."

• Nö nii
        luetaan kirjoitti:

tässä kko perusteluja:

Tuo ei todista mitään. Kuka sen sitten tietää????

On se vaan kumma että kun isän tausta on selvillä ja äidinkin niin isä on näistä se sekopää, väkivaltainen jne. Pojat on kantansa tuonut julki jo Yhdysvalloissa siitä etteivät halua isänsä luo mennä ja siksi päätyivätkin Suomeen, tällä isllä kun on sitä rahaa jota äidillä ei niinkään ole eli se oli selvää kumman puolelle Yhdysvalloissa oikeus olisi kallistunut , mutta hyvin ei käynyt nytkään Suomi hylkäsi kansalaisensa se jos mikä on jotain aivan järjetöntä.

• K.Virta

Kuinka moni teistä on lukenut korkeimman oikeuden pöytäkirjan? Kuinka moni teistä perustaa näkemyksensä tunteilleen, iltapäivälehtien (jos saan sanoa) yksipuoliseen uutisointiin tai tällä foorumilla esitettyihin ”totuuksiin”? Entä voiko joku osoittaa minulle dokumentin joka kiistatta osoittaa, että Rogers olisi syyllistynyt tai ollut syytettynä tai epäiltynä väkivallanteoista lapsiaan kohtaan?

Voiko kukaan teistä väittää tietävänsä täydellä varmuudella, että Koski ei olisi manipuloinut poikiensa mielipidettä? Tai, että hän olisi näin tehnyt?

Henkilökohtaisesti luotan Suomen oikeuslaitokseen ja luettuani KKO:n ennakkopäätöksen ja lopputulokseen johtaneet perustelut uskon ratkaisun olleen oikea. Voi olla, että minä ja KKO olemme molemmat väärässä. Juuri tästä syystä en tässä nyt esitäkään, että minun mielipiteeni olisi totuus. Vastaavaa toivoisin myös Kosken puolustajilta. Mielestäni täällä on liiaksi oman mielipiteen, lähes fanaattista, oikeaksi julistamista sekä toisten kurkkuihin käymistä puolin ja toisin. Pitäisi muistaa ettemme me voi varmuudella tietää asioiden oikeaa laitaa. Mielipiteeseen kaikilla on tietenkin oikeus mutta omaa mielipidettään ei pitäisi, varsinkaan perustelematta, julistaa ainoaksi oikeaksi. Mutta, kuten jo mainitsin, ennen kaikkea muuta ei pitäisi hyökätä muiden kimppuun sen vuoksi, että he esittävät eriävän mielipiteen. Toivonkin keskusteluun jatkossa korkeampaa tasoa.

Sivumennen mainittakoon, että KKO päätöksessään toteaa esimerkiksi seuraavaa:

”25. Siltä osin kuin B on toistanut väitteensä A:n poikiin kohdistamasta väkivallasta, Korkein oikeus toteaa, ettei asiassa ole tullut esiin väitettä tukevia seikkoja, ja katsoo hovioikeuden tavoin, ettei syytä palauttamista koskevan hakemuksen hylkäämiselle ole möskään tämän väitteen perusteella.”

[Edellisessä A merkitsee isää (Rogers) ja B äitiä (Koski).]

Eli eikö voitaisi olettaa Kosken tuoneen julki jotakin väittämäänsä tukevaa asiakirjaa mikäli sellainen olisi ollut olemassa? No, se spekulaatiosta ja toki ymmärrän, että monet teistä näkevät, että poikien lausunnot ovat ”väitettä tukevia seikkoja” mutta jälleen nostan esille kysymyksen mahdollisesta manipulaatiosta – josta siitäkin mainitaan KKO:n päätöksessä.

Kaiken tämän lisäksi haluaisin todeta, että on mielestäni hävytöntä käydä poliisin kimppuun. Poliisi on tässä poikien palauttamisessa helppo maali vihan purkamiselle, mutta muistettakoon, että poliisi tekee vain työtään.

• reino

Nää pojat (toinen 13 v) inhoaa isäänsä. Selvä
        se. Kyllä tuo ikäinen tajuaa mitä haluua.
        Ei siihen tarvita tollaisia paperipläjäyksiä.
        Olet pelkkä lässyttävä lakikirjan jatke.
        Kuten poliisitkin. Paskaa!

• pönttö oon ollu
        reino kirjoitti:

Nää pojat (toinen 13 v) inhoaa isäänsä. Selvä
        se. Kyllä tuo ikäinen tajuaa mitä haluua.
        Ei siihen tarvita tollaisia paperipläjäyksiä.
        Olet pelkkä lässyttävä lakikirjan jatke.
        Kuten poliisitkin. Paskaa!

kyllä meistä varmaan lähs kaikki on lapsina sanonut inhovansa ja vihaavansa sekä isää että äitiä, myös minä. mutta onneksi aikuiset yleensä osaavat säilyttää suhteellisuuden tajunsa.

• Isän elämästä ei tuu mitään
        pönttö oon ollu kirjoitti:

kyllä meistä varmaan lähs kaikki on lapsina sanonut inhovansa ja vihaavansa sekä isää että äitiä, myös minä. mutta onneksi aikuiset yleensä osaavat säilyttää suhteellisuuden tajunsa.

isän elämästä tulee helvettiä pojat pitää varmasti siitä huolen, koska vihaavat isää siis ihan oikeasti. Isiä on erilaisia ja nämä yhdysvaltain miehet ovat piip!tarkoitan ettei heille kuulu edes kunnia olla isä, väkivaltaisuutensa vuoksi jym.

• LauriKoski

Kirjoitit asiaa! Hyvin monet Outista ja pojista kantaa ottaneista näyttävät olevan Maailman Jumalia ja varsinkin USA-nimisen valtion! Ja näköjään miehiä, joille on pääasia saada höynäytettyä nuoria naisia ja houkuteltua heidät mihin vain kuten mr. Rogers!

Asiaa tietävä ja myös John Rogersin tavannut vuosia sitten.

• Mammajasenlapset

Mitä kuuluu Outi Koskelle nykyään entä pojat, ovatko tavanneet äitiään, molemmat jo täysi-ikäisiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe