Miksi porukat ei tajua tyhjäkäynnin olevan haitallista

    

Koska pakoputkesta tuleva krääsä kiertää auton alta etupuolelle ja siitä lämppärin puhaltimen kautta autoon sisälle ja siitä hengityksen kautta aivoihin. Siksi nämä eivät tajua mitään.

25

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynnit

      sulla on housuissas.

      •    

        ei toimi aivot enää sulla


    • Tyhjäkäyttäjä

      Syy on yksinkertainen: 20 minuutin tyhjäkäynti syö samanverran polttoainetta kuin yksi käynnistys.

      • 340

        Jos auto lyhyen seisonnan jälkeen lähtee käyntiin ilman ryyppyä ja kaasuun koskematta, niin miten se moottori saa kaasuttimesta niin paljon bensaa? Luulisi että se ei käynnistyksen aikana ime sitä yhtään enempää kuin tyhjäkäynnilläkään.

        Voitko vähän valaista tyhmää, että mikä siinä käynnistyksessä syö niin paljon polttoainetta?


      • Tyhjäkäyttäjä
        340 kirjoitti:

        Jos auto lyhyen seisonnan jälkeen lähtee käyntiin ilman ryyppyä ja kaasuun koskematta, niin miten se moottori saa kaasuttimesta niin paljon bensaa? Luulisi että se ei käynnistyksen aikana ime sitä yhtään enempää kuin tyhjäkäynnilläkään.

        Voitko vähän valaista tyhmää, että mikä siinä käynnistyksessä syö niin paljon polttoainetta?

        en osaa valistaa, en ymmärrä kyllin paljon moottoreista jotta voisin asian perustella, mutta näin asia kuitenkin on.


    • Sami

      Sinähän saat itse valita että tuleeko omasta autostasi "pakoputkesta tuleva krääsä kiertää auton alta etupuolelle ja siitä lämppärin puhaltimen kautta autoon sisälle ja siitä hengityksen kautta aivoihin."

      Jos olisit ollut huolissasi muiden autoista tulevista pakokaasuista, niin sitten ymmärtäisin huolen aiheesi.

      •    

        Sitäpaitsi tyhjäkäynti on laissa kielletty, tiesitkö?


      • "eurolaki"
            kirjoitti:

        Sitäpaitsi tyhjäkäynti on laissa kielletty, tiesitkö?

        taidettiin lyödä lukkoon, jossain vähemmän talvioloja kokeneessa maassa, olikohan peräti Portugalissa. Oli tainnu helle ja ylimääräiset pinacoladat jo pehmentää Suomen edustajienkin päänupit siinä vaiheessa.


      • Patu33
            kirjoitti:

        Sitäpaitsi tyhjäkäynti on laissa kielletty, tiesitkö?

        Minulla ainakaan ei ole tapana istua autossa tyhjäkäyttämässä sitä?!?! Miksi kukaan edes tekisi niin? Ilahduttava huomata että sinä olet huolissasi jopa kanssaihmisistä, näinkin pienessä aisiassa :)

        Kaikki valveutuneet autoilijat kyllä tietää että pidempi tyhjäkäyttäminen on kielletyä.


    • aarnikotka

      ( ) todella kiinnostavaa
      (X) ei voisi vähempää kiinnostaa

      •    

        kun ei ketään kiinnosta sammuttaa autoa siksi aikaa kun menee kiskalle röökiä ostamaan


      • vihepiiperot pitäisi...
            kirjoitti:

        kun ei ketään kiinnosta sammuttaa autoa siksi aikaa kun menee kiskalle röökiä ostamaan

        .. kuskata balalaikka persiissä itärajalle! Mikä helvetin älykääpiö ja tyhjäkäyntipoliisi sinäkin olet. Anna ihmisten käyttää konettaan jos huvittaa. Sammuttele sinä tilhiperse vaan omaa kotteroasi - jos nyt edes autoa omistat. Taidat olla sellainen huvittava karvalakkiresu joka istuu talvella ikkunat kiinni huurtuneessa vm. 1985 Corollassa jossain Citymarketin pihassa tiedostavaa viherpiipertäjä ämmäänsä odottelemassa ja kyttää ettei kukaan nyt vaan riko lakia ja pidä autonsa moottoria tyhjäkäynnillä sekuntiakaan lain salliman yli... vedä ittes jojoon vitun sekopää, tee meidän normaalien ihmisten maailmasta parempi!


      • Erkki twistaa
        vihepiiperot pitäisi... kirjoitti:

        .. kuskata balalaikka persiissä itärajalle! Mikä helvetin älykääpiö ja tyhjäkäyntipoliisi sinäkin olet. Anna ihmisten käyttää konettaan jos huvittaa. Sammuttele sinä tilhiperse vaan omaa kotteroasi - jos nyt edes autoa omistat. Taidat olla sellainen huvittava karvalakkiresu joka istuu talvella ikkunat kiinni huurtuneessa vm. 1985 Corollassa jossain Citymarketin pihassa tiedostavaa viherpiipertäjä ämmäänsä odottelemassa ja kyttää ettei kukaan nyt vaan riko lakia ja pidä autonsa moottoria tyhjäkäynnillä sekuntiakaan lain salliman yli... vedä ittes jojoon vitun sekopää, tee meidän normaalien ihmisten maailmasta parempi!

        että näiden teinien vanhat himmeet peltikotterot ei lähde helpolla käymään, liekö kaikissa edes startti kunnossa nii että joutuu työntämään käymään. Eihän niitä voi vaatia sammuttamaan autoa siksiaikaa kun käy kaupasta hakemassa sixpäkin jonka kuoret sitäpaitsi heitetään samantien siihen kadulle. Tyhjät pullot rikotaan sitten asfaltille.


      • Arska
        vihepiiperot pitäisi... kirjoitti:

        .. kuskata balalaikka persiissä itärajalle! Mikä helvetin älykääpiö ja tyhjäkäyntipoliisi sinäkin olet. Anna ihmisten käyttää konettaan jos huvittaa. Sammuttele sinä tilhiperse vaan omaa kotteroasi - jos nyt edes autoa omistat. Taidat olla sellainen huvittava karvalakkiresu joka istuu talvella ikkunat kiinni huurtuneessa vm. 1985 Corollassa jossain Citymarketin pihassa tiedostavaa viherpiipertäjä ämmäänsä odottelemassa ja kyttää ettei kukaan nyt vaan riko lakia ja pidä autonsa moottoria tyhjäkäynnillä sekuntiakaan lain salliman yli... vedä ittes jojoon vitun sekopää, tee meidän normaalien ihmisten maailmasta parempi!

        Ei tartte välittää mistään, autoa saa tyhjäkäyttää, muistakaan liikennsäännöistä ei tartte välittää, bussipysäkkien katokset saa potkia hajalle, roskat saa heitellä pitkin mäkeä, mummot saa potkia sairaalakuntoon. Jos joku jotain sanoo niin tulee meinaan tämmöstä tekstiä. Miettikää nyt vähän.


      • Tyhjäkäyttäjä
            kirjoitti:

        kun ei ketään kiinnosta sammuttaa autoa siksi aikaa kun menee kiskalle röökiä ostamaan

        Juurihan sinulle mainitsin että 20 MINUUTIN TYHJÄKÄYNTI VIE SAMANVERRAN BENSAA KUIN YKSI STARTTI.

        Eli voit lopettaa tuon kitinäsi tuosta bensankulutuksesta.


      • Kari
        Tyhjäkäyttäjä kirjoitti:

        Juurihan sinulle mainitsin että 20 MINUUTIN TYHJÄKÄYNTI VIE SAMANVERRAN BENSAA KUIN YKSI STARTTI.

        Eli voit lopettaa tuon kitinäsi tuosta bensankulutuksesta.

        En tiedä, millä ajelet, mutta ei minulla ainakaan startatessa kulu niin paljon polttoainetta. Olisitkohan nyt sekoittanut kylmäkäynnistyksen ja lämpimänä käynnistyksen. Kylmäkäynnistyksessä moottori käy hetken rikkaammalla seoksella kuin lämmin jolloin kulutus on myös suurempi. Mutta otetaan esimerkki. No vaihtehtoina on sammuttaa moottori tai antaa käydä. Kun moottorin sammuttaa, se ei kuluta polttoainetta. Jos se jää käymään, niin polttoainetta kuluu koko ajan sanotaan noin desilitran.
        20 minuutin päästä sammutettu auto käynnistetään. Väitätkö tosiaan, että tuolloin tuo puolilämmin auto käyttää saman määrän polttoainetta, kuin tyhjäkäynnillä ollut. Sitähän ei tarvita seoksen rikastamiseen. Mihin se sen tunkee?


      •    
        Tyhjäkäyttäjä kirjoitti:

        Juurihan sinulle mainitsin että 20 MINUUTIN TYHJÄKÄYNTI VIE SAMANVERRAN BENSAA KUIN YKSI STARTTI.

        Eli voit lopettaa tuon kitinäsi tuosta bensankulutuksesta.

        pakokaasujen krääsääminen minua ottaa päähän. Ei sen väliä jos itse saat myrkkyjä, mutta autonromusi pakokaasu saattaa vahingoittaa toisia ihmisiä. Tajusitko?


      • Tyhjäkäyttäjä
            kirjoitti:

        pakokaasujen krääsääminen minua ottaa päähän. Ei sen väliä jos itse saat myrkkyjä, mutta autonromusi pakokaasu saattaa vahingoittaa toisia ihmisiä. Tajusitko?

        Siinähän "vahingoittaa". Eikö tämä lähimmäinen voi siirtyä muualle jos ei katku maistu? Ei se katku jää siihen pyörimään vaan leijailee muualle.

        Et ole missään vaiheessa eritellyt missä tilanteessa sinua nämä tyhjäkäynnit rassaavat. Myytkö lörtsyjä drive-in- kaistalla?


      • Tyhjäkäyttäjä
        Kari kirjoitti:

        En tiedä, millä ajelet, mutta ei minulla ainakaan startatessa kulu niin paljon polttoainetta. Olisitkohan nyt sekoittanut kylmäkäynnistyksen ja lämpimänä käynnistyksen. Kylmäkäynnistyksessä moottori käy hetken rikkaammalla seoksella kuin lämmin jolloin kulutus on myös suurempi. Mutta otetaan esimerkki. No vaihtehtoina on sammuttaa moottori tai antaa käydä. Kun moottorin sammuttaa, se ei kuluta polttoainetta. Jos se jää käymään, niin polttoainetta kuluu koko ajan sanotaan noin desilitran.
        20 minuutin päästä sammutettu auto käynnistetään. Väitätkö tosiaan, että tuolloin tuo puolilämmin auto käyttää saman määrän polttoainetta, kuin tyhjäkäynnillä ollut. Sitähän ei tarvita seoksen rikastamiseen. Mihin se sen tunkee?

        "Jos se jää käymään, niin polttoainetta kuluu koko ajan sanotaan noin desilitran." Ihme määritelmä. Missä ajassa? Polttoainetta kuluu koko ajan noin desilitra... heh heh... huvittavasti sanasi valitsit... Menin suihkuun, vettä kului koko ajan kymmenen litraa ;)

        Pitäisi itseasiassa selvitää tuo käynnistysjuttu, en itse meinaan tunne moottoritekniikkaa mutta jostain tuon luin.


      • juup
            kirjoitti:

        pakokaasujen krääsääminen minua ottaa päähän. Ei sen väliä jos itse saat myrkkyjä, mutta autonromusi pakokaasu saattaa vahingoittaa toisia ihmisiä. Tajusitko?

        Jos ulkoa tulee paskaa ilmaa, niin kannattaa laittaa sisäilman kierrätys päälle, eipä ainakaan pakokaasut tule ulkoa sisälle.


      • idle 800 rpm
        Erkki twistaa kirjoitti:

        että näiden teinien vanhat himmeet peltikotterot ei lähde helpolla käymään, liekö kaikissa edes startti kunnossa nii että joutuu työntämään käymään. Eihän niitä voi vaatia sammuttamaan autoa siksiaikaa kun käy kaupasta hakemassa sixpäkin jonka kuoret sitäpaitsi heitetään samantien siihen kadulle. Tyhjät pullot rikotaan sitten asfaltille.

        Erkki twistaa, eikä siitä nauti
        Erkki vinkuu, Erkillä on tauti


      • Terska
        Arska kirjoitti:

        Ei tartte välittää mistään, autoa saa tyhjäkäyttää, muistakaan liikennsäännöistä ei tartte välittää, bussipysäkkien katokset saa potkia hajalle, roskat saa heitellä pitkin mäkeä, mummot saa potkia sairaalakuntoon. Jos joku jotain sanoo niin tulee meinaan tämmöstä tekstiä. Miettikää nyt vähän.

        Tervis Ars -ka.

        Ei niin tarvi välittää. Eihän laki kiellä tyhjäkäyntiä. Ja omia kakaroitasihan ne ovat jotka siellä potkii pysäkkien katoksia. Meinaan. Mieti tosi vähän. Sut kyllä saa potkia vielä vähemmälläkin miettimisellä. Eipä siitä kenellekään varmaan isoa vahinkoa syntyisi.

        ps. Vaimosi mukaan sinäkin tyhjäkäyt aika pahasti pitkin yötä. Ja sytytyksen säädötkin on kuulemma pielessä kun röpöttää sen verran pahasti. Suorastaan polttaa putkessa.


    • Pirjo-Liina

      Kaikenlaisesta sitä ihmiset alkavat näkemään vaivaa. Itse en ole kokenut tarpeelliseksi alkaa kyttäämään autoilijoiden tyhjäkäyntejä ja kellottamaan niitä. Täytyy alkuperäisellä olla todella elämä sisätöä vailla, kun viitsii tällaisesta vaivautua kirjoittamaan nettiin.

      • Parvekkeesi ei sitten liene taksitolpan tai röökikiskan lähellä.


    • kyllä

      Autohan vie bensaa sillon kun se on käynnissä... :)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe