Miksi porukat ei tajua tyhjäkäynnin olevan haitallista

Koska pakoputkesta tuleva krääsä kiertää auton alta etupuolelle ja siitä lämppärin puhaltimen kautta autoon sisälle ja siitä hengityksen kautta aivoihin. Siksi nämä eivät tajua mitään.

25

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynnit

sulla on housuissas.

•    

ei toimi aivot enää sulla

• Tyhjäkäyttäjä

Syy on yksinkertainen: 20 minuutin tyhjäkäynti syö samanverran polttoainetta kuin yksi käynnistys.

• 340

Jos auto lyhyen seisonnan jälkeen lähtee käyntiin ilman ryyppyä ja kaasuun koskematta, niin miten se moottori saa kaasuttimesta niin paljon bensaa? Luulisi että se ei käynnistyksen aikana ime sitä yhtään enempää kuin tyhjäkäynnilläkään.

Voitko vähän valaista tyhmää, että mikä siinä käynnistyksessä syö niin paljon polttoainetta?

• Tyhjäkäyttäjä
        340 kirjoitti:

Jos auto lyhyen seisonnan jälkeen lähtee käyntiin ilman ryyppyä ja kaasuun koskematta, niin miten se moottori saa kaasuttimesta niin paljon bensaa? Luulisi että se ei käynnistyksen aikana ime sitä yhtään enempää kuin tyhjäkäynnilläkään.

Voitko vähän valaista tyhmää, että mikä siinä käynnistyksessä syö niin paljon polttoainetta?

en osaa valistaa, en ymmärrä kyllin paljon moottoreista jotta voisin asian perustella, mutta näin asia kuitenkin on.

• Sami

Sinähän saat itse valita että tuleeko omasta autostasi "pakoputkesta tuleva krääsä kiertää auton alta etupuolelle ja siitä lämppärin puhaltimen kautta autoon sisälle ja siitä hengityksen kautta aivoihin."

Jos olisit ollut huolissasi muiden autoista tulevista pakokaasuista, niin sitten ymmärtäisin huolen aiheesi.

•    

Sitäpaitsi tyhjäkäynti on laissa kielletty, tiesitkö?

• "eurolaki"
            kirjoitti:

taidettiin lyödä lukkoon, jossain vähemmän talvioloja kokeneessa maassa, olikohan peräti Portugalissa. Oli tainnu helle ja ylimääräiset pinacoladat jo pehmentää Suomen edustajienkin päänupit siinä vaiheessa.

• Patu33
            kirjoitti:

Minulla ainakaan ei ole tapana istua autossa tyhjäkäyttämässä sitä?!?! Miksi kukaan edes tekisi niin? Ilahduttava huomata että sinä olet huolissasi jopa kanssaihmisistä, näinkin pienessä aisiassa :)

Kaikki valveutuneet autoilijat kyllä tietää että pidempi tyhjäkäyttäminen on kielletyä.

• aarnikotka

( ) todella kiinnostavaa
      (X) ei voisi vähempää kiinnostaa

•    

kun ei ketään kiinnosta sammuttaa autoa siksi aikaa kun menee kiskalle röökiä ostamaan

• vihepiiperot pitäisi...
            kirjoitti:

kun ei ketään kiinnosta sammuttaa autoa siksi aikaa kun menee kiskalle röökiä ostamaan

.. kuskata balalaikka persiissä itärajalle! Mikä helvetin älykääpiö ja tyhjäkäyntipoliisi sinäkin olet. Anna ihmisten käyttää konettaan jos huvittaa. Sammuttele sinä tilhiperse vaan omaa kotteroasi - jos nyt edes autoa omistat. Taidat olla sellainen huvittava karvalakkiresu joka istuu talvella ikkunat kiinni huurtuneessa vm. 1985 Corollassa jossain Citymarketin pihassa tiedostavaa viherpiipertäjä ämmäänsä odottelemassa ja kyttää ettei kukaan nyt vaan riko lakia ja pidä autonsa moottoria tyhjäkäynnillä sekuntiakaan lain salliman yli... vedä ittes jojoon vitun sekopää, tee meidän normaalien ihmisten maailmasta parempi!

• Erkki twistaa
        vihepiiperot pitäisi... kirjoitti:

.. kuskata balalaikka persiissä itärajalle! Mikä helvetin älykääpiö ja tyhjäkäyntipoliisi sinäkin olet. Anna ihmisten käyttää konettaan jos huvittaa. Sammuttele sinä tilhiperse vaan omaa kotteroasi - jos nyt edes autoa omistat. Taidat olla sellainen huvittava karvalakkiresu joka istuu talvella ikkunat kiinni huurtuneessa vm. 1985 Corollassa jossain Citymarketin pihassa tiedostavaa viherpiipertäjä ämmäänsä odottelemassa ja kyttää ettei kukaan nyt vaan riko lakia ja pidä autonsa moottoria tyhjäkäynnillä sekuntiakaan lain salliman yli... vedä ittes jojoon vitun sekopää, tee meidän normaalien ihmisten maailmasta parempi!

että näiden teinien vanhat himmeet peltikotterot ei lähde helpolla käymään, liekö kaikissa edes startti kunnossa nii että joutuu työntämään käymään. Eihän niitä voi vaatia sammuttamaan autoa siksiaikaa kun käy kaupasta hakemassa sixpäkin jonka kuoret sitäpaitsi heitetään samantien siihen kadulle. Tyhjät pullot rikotaan sitten asfaltille.

• Arska
        vihepiiperot pitäisi... kirjoitti:

Ei tartte välittää mistään, autoa saa tyhjäkäyttää, muistakaan liikennsäännöistä ei tartte välittää, bussipysäkkien katokset saa potkia hajalle, roskat saa heitellä pitkin mäkeä, mummot saa potkia sairaalakuntoon. Jos joku jotain sanoo niin tulee meinaan tämmöstä tekstiä. Miettikää nyt vähän.

• Tyhjäkäyttäjä
            kirjoitti:

Juurihan sinulle mainitsin että 20 MINUUTIN TYHJÄKÄYNTI VIE SAMANVERRAN BENSAA KUIN YKSI STARTTI.

Eli voit lopettaa tuon kitinäsi tuosta bensankulutuksesta.

• Kari
        Tyhjäkäyttäjä kirjoitti:

Juurihan sinulle mainitsin että 20 MINUUTIN TYHJÄKÄYNTI VIE SAMANVERRAN BENSAA KUIN YKSI STARTTI.

En tiedä, millä ajelet, mutta ei minulla ainakaan startatessa kulu niin paljon polttoainetta. Olisitkohan nyt sekoittanut kylmäkäynnistyksen ja lämpimänä käynnistyksen. Kylmäkäynnistyksessä moottori käy hetken rikkaammalla seoksella kuin lämmin jolloin kulutus on myös suurempi. Mutta otetaan esimerkki. No vaihtehtoina on sammuttaa moottori tai antaa käydä. Kun moottorin sammuttaa, se ei kuluta polttoainetta. Jos se jää käymään, niin polttoainetta kuluu koko ajan sanotaan noin desilitran.
        20 minuutin päästä sammutettu auto käynnistetään. Väitätkö tosiaan, että tuolloin tuo puolilämmin auto käyttää saman määrän polttoainetta, kuin tyhjäkäynnillä ollut. Sitähän ei tarvita seoksen rikastamiseen. Mihin se sen tunkee?

•    
        Tyhjäkäyttäjä kirjoitti:

pakokaasujen krääsääminen minua ottaa päähän. Ei sen väliä jos itse saat myrkkyjä, mutta autonromusi pakokaasu saattaa vahingoittaa toisia ihmisiä. Tajusitko?

• Tyhjäkäyttäjä
            kirjoitti:

pakokaasujen krääsääminen minua ottaa päähän. Ei sen väliä jos itse saat myrkkyjä, mutta autonromusi pakokaasu saattaa vahingoittaa toisia ihmisiä. Tajusitko?

Siinähän "vahingoittaa". Eikö tämä lähimmäinen voi siirtyä muualle jos ei katku maistu? Ei se katku jää siihen pyörimään vaan leijailee muualle.

Et ole missään vaiheessa eritellyt missä tilanteessa sinua nämä tyhjäkäynnit rassaavat. Myytkö lörtsyjä drive-in- kaistalla?

• Tyhjäkäyttäjä
        Kari kirjoitti:

En tiedä, millä ajelet, mutta ei minulla ainakaan startatessa kulu niin paljon polttoainetta. Olisitkohan nyt sekoittanut kylmäkäynnistyksen ja lämpimänä käynnistyksen. Kylmäkäynnistyksessä moottori käy hetken rikkaammalla seoksella kuin lämmin jolloin kulutus on myös suurempi. Mutta otetaan esimerkki. No vaihtehtoina on sammuttaa moottori tai antaa käydä. Kun moottorin sammuttaa, se ei kuluta polttoainetta. Jos se jää käymään, niin polttoainetta kuluu koko ajan sanotaan noin desilitran.
        20 minuutin päästä sammutettu auto käynnistetään. Väitätkö tosiaan, että tuolloin tuo puolilämmin auto käyttää saman määrän polttoainetta, kuin tyhjäkäynnillä ollut. Sitähän ei tarvita seoksen rikastamiseen. Mihin se sen tunkee?

"Jos se jää käymään, niin polttoainetta kuluu koko ajan sanotaan noin desilitran." Ihme määritelmä. Missä ajassa? Polttoainetta kuluu koko ajan noin desilitra... heh heh... huvittavasti sanasi valitsit... Menin suihkuun, vettä kului koko ajan kymmenen litraa ;)

Pitäisi itseasiassa selvitää tuo käynnistysjuttu, en itse meinaan tunne moottoritekniikkaa mutta jostain tuon luin.

• juup
            kirjoitti:

Jos ulkoa tulee paskaa ilmaa, niin kannattaa laittaa sisäilman kierrätys päälle, eipä ainakaan pakokaasut tule ulkoa sisälle.

• idle 800 rpm
        Erkki twistaa kirjoitti:

että näiden teinien vanhat himmeet peltikotterot ei lähde helpolla käymään, liekö kaikissa edes startti kunnossa nii että joutuu työntämään käymään. Eihän niitä voi vaatia sammuttamaan autoa siksiaikaa kun käy kaupasta hakemassa sixpäkin jonka kuoret sitäpaitsi heitetään samantien siihen kadulle. Tyhjät pullot rikotaan sitten asfaltille.

Erkki twistaa, eikä siitä nauti
        Erkki vinkuu, Erkillä on tauti

• Terska
        Arska kirjoitti:

Ei tartte välittää mistään, autoa saa tyhjäkäyttää, muistakaan liikennsäännöistä ei tartte välittää, bussipysäkkien katokset saa potkia hajalle, roskat saa heitellä pitkin mäkeä, mummot saa potkia sairaalakuntoon. Jos joku jotain sanoo niin tulee meinaan tämmöstä tekstiä. Miettikää nyt vähän.

Tervis Ars -ka.

Ei niin tarvi välittää. Eihän laki kiellä tyhjäkäyntiä. Ja omia kakaroitasihan ne ovat jotka siellä potkii pysäkkien katoksia. Meinaan. Mieti tosi vähän. Sut kyllä saa potkia vielä vähemmälläkin miettimisellä. Eipä siitä kenellekään varmaan isoa vahinkoa syntyisi.

ps. Vaimosi mukaan sinäkin tyhjäkäyt aika pahasti pitkin yötä. Ja sytytyksen säädötkin on kuulemma pielessä kun röpöttää sen verran pahasti. Suorastaan polttaa putkessa.

• Pirjo-Liina

Kaikenlaisesta sitä ihmiset alkavat näkemään vaivaa. Itse en ole kokenut tarpeelliseksi alkaa kyttäämään autoilijoiden tyhjäkäyntejä ja kellottamaan niitä. Täytyy alkuperäisellä olla todella elämä sisätöä vailla, kun viitsii tällaisesta vaivautua kirjoittamaan nettiin.

• Parvekkeesi ei sitten liene taksitolpan tai röökikiskan lähellä.

• kyllä

Autohan vie bensaa sillon kun se on käynnissä... :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4101
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      136
      1802
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1464
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1154
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      701
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      100
      690
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe