Mistä kannattaisi hankkia kunnon astiat veneeseen?
En haluaisi että lapsuuden partioleirin muovikipot tulee mieleen eli pitäisi olla kivan näköisetkin. Tosi kivannäköiset mutta hinta sen mukainen löytyi Maritimista, mutta kaipaisin vaihtoehtoja (Stockmann, Etola, Tiimari ja Sokos on jo kierretty)
astiat veneeseen
10
5857
Vastaukset
- bayliner
Olen todennut,ettei hyvää saa halvalla.Ei kannata säästää,vaan ostaa parasta;osta Maritimistä,jos kerran tykkäsit.Halvalla saa mm. Biltemasta,jossa aika lailla maritim kaman näköistäkin osa.Mutta pääsääntö:Osta aina laadukkainta (usein kalleintakin) käyttötavaraa veneeseen,jossa muuten olosuhteet voivat olla ankaratkin.
- Viki
Venetavarassa on venetavaralisä, mutta asuntovaunutavarana sama kuppi hinnoitellaan autotarvikkeiden hinnoitteluperiaatteilla. Viime venenäyttelyssä oli joku lounais-suomalainen karavaanarikauppias, jolla oli laaja valikoima melamiiniastiastoja, ihan hyvän näköisiä.
No, joidenkin mielestä kristalli ja posliini ovat veneastioiden oikea materiaali, minä kannatan melamiinia. Meillä taitaa olla ne Maritimin älykalliit "Navigare necesse est" lautaset ja mukit. Eivät ole pahemmin kuluneet, särkymisestä puhumattakaan. Ikää niillä on lähes parikytä vuotta.- nimbus
se lounais-suomen liike sijaitsee närpiössä ja on närpes biltillbehör/närpiön autotarvike puh 06-2200620 www.narp-biltillb.fi
mulla itellä heiltä ostetut melamiiniastiat veneessä. ainakin mulle kelvanneet mainiosti!
hinta/laatu ok! - sf-caravan
Ko. tavaraa löytyy osoitteesta www.vapaa-aika.com.
- astiat julki
Vaikkakin ketju on vanha on se tänäänkin vielä ajankohtainen minulle ainakin.
Onko jollakin kokemusta Reimo (luultavasti saksalainen, mutta myös suomeksi) nettikaupan tavaratilauksista?
Onko kenelläkään tietoa miten tuotteet melmiinista ovat merkittyjä? Tiedän että joitakin numeroita voi olla melamiiniastioissa, kertomassa mihin ne soveltuu. Tietääkö joku näistä numeroinneista jotain? Kaikki eivät sovellu ruokailuun vaarallisen aineen vuoksi.
http://www.hs.fi/tiede/a1305643055707 - M.D.
Pakko nyt kysyä, että miksi veneeseen pitäisi valita melamiini/muoviastioita posliinisten sijaan? Etenkin kun niissä on näitä kuumuudenkestävyysongelmia. Paksu posliinilautanen pysyy paremmin paikoillaankin painonsa vuoksi. Meillä on ainakin ihan normaali Arabian astiasto veneessä, enkä ole huomannut sen yhteydessä ongelmia tai ole kaivannut muovilautasia. Korkeiden lasien kanssa onkin sitten eri juttu. Viinilaseja voi olla vaikea saada tuettua kaappiin tukevasti ilman niille tehtyä telinettä.
- abcde41
Kultakeramiikan ruokalautaset ovat osoittautuneet tomiviksi. Miksi käyttä muovilautasia kun niihin tuuppaa jäämään "rasvapinta" kun tiskaa kylmällä vedellä.
- hurrraaaa
ei kannata satsata kalliisiin ja "laadukkaisiin" kamoihin. Niihin kyllästyy kuitenkin ja parin vuoden pasta haluaisi ostaa uudenlaisia mutta kun edelliset maksoi tonnin niin raaski ostaa uusia, ne 30 euron biltemat voi huoketta heittää roskiin ja ostaa uudet.
- -syön kuin ihminen-
Meillä on halpiskaupasta ostetut ihan tavalliset posliiniset vai mitkäneonkuinkotonakin... lasit, mukit ja lautaset. Yhtään ei ole moneen vuoteen veneessä hajonnut. Jokunen on kalliolle tippunut ja siruiksi mennyt mutta se siitä. Onhan se ihan eri juttu syödä kunnon astioista eikä 'koirankupeista'.
Viinit kyllä juodaan tavanomaisista laseista kun ne eivät ole kovinkaan kiikkeriä. Satamissa kun ajelee sellaisiakin kippareita jotka eivät aallonmuodostuksesta tajua mitään.
Varalla on pahvilautasia ja muovipikareita mutta niitä ei yleensä käytetä.
Ei astiaston paino ainakaan veneen kulkuun vaikuta mikropierunkaan vertaa.
Veneellä ei olla patikointiretkellä jossa kaikki pitää kantaa. - -Rakas tasa-arvo-
Mitä tarkoittaa "veneilijän vaimo"?
Tarkoittaako se että mies on veneilijä mutta vaimo on kotirouva joka ei osallistu veneilyssä muuhun kuin tiskaamiseen.
meidän perheessä minulla oli vene jo ennenkuin tutustuin vaimooni. Venettä on vaihdettu perhesuhteisiin paremmin soveltuvaksi, yhteisillä rahoilla mutta minä olen kuitenkin veneemme virallinen omistaja.
Silti vaimoni on veneilijä. Hän ajaa samalla tavalla kuin minäkin. osallistuu kuluihin kuin minäkin.
Vaimoni imuroi veneen mutta minä ompelin verhot.
Kun teimme viimeiksi moottorihuollon niin sen teke vaimoni. Itse toimin opastajana ja avustajana. Kumpikin halusi etä tietotaito ei ole yksyssä aivoissa. jos jompikumpi osaa jotain niin se opetetaan toisellekkin. Näin se veneily on turvallista eikä vain yhden aivon varassa.
Kotonakin teemme sitä mitä osaamme ja se opetetaan toiselle mikäli mahdollista.
Olemme tasa-arvoisia ja arvostamme toisiamme.
Tietysti on asioita jossa toinen on taitavampi kuin toinen mutta oikeastaan mitää asiaa ei ole ettei se huonompikaan osaisi jotenkuten sitä tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760