Miksi olet nettiriippuvainen

toteemi

Eli minua kiinnostaisi tietää, mitä erilaisia syitä ihmisillä on viettää kaikki päivät tietokoneen ääressä. Mikä sai sinut alunperin käymään useammin tietokoneella ja viettämään yhä pidempiä ja pidempiä aikoja sen ääressä?

16

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+16

      No oliskohan siksi että ei ole kavereita eikä tyttöystävää, töiden jälkeen on paljon aikaa käytettävänä, ei se lenkillä tai salilla käyminen täytä koko vapaa-aikaa.

      • nettiystävyys

        Sateisena päivänä sen ääressä voi viettää aikaa. Kirjoitella lukemiaan aiheita ja vastata niihin niin sadepäivä kuluu paremmin kuin tuijotta televisioo.

        Miksiköhän netikka yleensä on ylipäätää keksitty? Se on ajan viete laite ja sillä pystyy kommunikoimaan muille joita ei näe. Eikä välttämättä tunne. Niin tuntemattomana se ei haittaa kirjoitella netikan terveyspalstalle miksi istun pitkälle yöhön koneeni ääressä. Yksi on että mieheni ei laske mua kuntosalille eikä paljoo muuvallekkaan kuin töihin. Eipä tuo yksin laske laivallekkaan. Minä tunnen itseni syrjäytyneeksi. Siksi minä olen koneella puollile öitä ennenkö menen nukkumaan.


      • 10+5=15

        tuo ''ei KOKO vapaa-aikaa'' kuulostaa jo hyvältä. Ainakin vielä sentään käyt ulkona muutenkin kuin pelkästän pakonomaisista syistä. Harrastukset on siitä hyviä, että sieltä voi löytyä usein samanhenkistä porukkaa :)


      • Näin
        nettiystävyys kirjoitti:

        Sateisena päivänä sen ääressä voi viettää aikaa. Kirjoitella lukemiaan aiheita ja vastata niihin niin sadepäivä kuluu paremmin kuin tuijotta televisioo.

        Miksiköhän netikka yleensä on ylipäätää keksitty? Se on ajan viete laite ja sillä pystyy kommunikoimaan muille joita ei näe. Eikä välttämättä tunne. Niin tuntemattomana se ei haittaa kirjoitella netikan terveyspalstalle miksi istun pitkälle yöhön koneeni ääressä. Yksi on että mieheni ei laske mua kuntosalille eikä paljoo muuvallekkaan kuin töihin. Eipä tuo yksin laske laivallekkaan. Minä tunnen itseni syrjäytyneeksi. Siksi minä olen koneella puollile öitä ennenkö menen nukkumaan.

        Eroo ukostas, niin ei tartte olla netissä kait sielläkin salaa oot???


    • itsekuriton

      Olen alkanut viettää paljon aikaa netissä, koska mulla ei oo oikeen ketään muita kenen kanssa jutella paitsi anonyymit ihmiset täällä... Tiedän. Säälittävää ja mulle myös rasittavaa..

      • ryhdy kantikseksi

        Toinen vaihtoehto jos haluaa ns. real-lifeä eikä nettiä, olisi ryhtyä jonkun omasta mielestään kodikkaan lähiökapakan kantikseksi. Samat tyypit ja kantikset istuvat yleensä samassa baarissa kaikki arkipäivät ja viikonloput, joulut, juhannukset, vuodesta vuoteen olutta juomassa. Muutaman vuoden päästäkin kun käy katsomassa, ne samat tyypit siellä edelleenkin aina istuvat.


      • ensi000
        ryhdy kantikseksi kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto jos haluaa ns. real-lifeä eikä nettiä, olisi ryhtyä jonkun omasta mielestään kodikkaan lähiökapakan kantikseksi. Samat tyypit ja kantikset istuvat yleensä samassa baarissa kaikki arkipäivät ja viikonloput, joulut, juhannukset, vuodesta vuoteen olutta juomassa. Muutaman vuoden päästäkin kun käy katsomassa, ne samat tyypit siellä edelleenkin aina istuvat.

        ei tavallisella ihmisellä ole varaa moiseen, menee 50e päivässä kapakkaan tuolla tahdilla.. se on kyllä totta, et joka kapakassa on samat kaljamahat aina istumassa.


    • eththwhe

      Koska netissä on Tietoa, josta olen kiinnostunut.

    • nettiholisti

      Kärsin sosiaalisesta ahdistuksesta ja masennuksesta, josta johtuen käytän aikaa netissä pyörimiseen todella paljon. En jaksa tällä hetkellä keskittyä edes tv-ohjelman katsomiseen alusta loppuun. Netti ei vaadi minkäänlaista keskittymiskykyä. Olen myös paljon facebookissa, joka helpottaa edes vähän yksinäisyyden tunnetta. mielialan kohoaminen on itsellä lähes kääntäen verrannollinen netissä vietetyn ajan määrään. Paha tapa itsellä on vilkaista kylläkin sähköpostia jatkuvasti mielialasta riippumatta.

    • herätys

      mikä se riippuvuus mukama on? jos viettää aikaa tekemällä jotain mistä pitää niin sitten ollaan riippuvaisia. LOL jos joku lukee kirjaa paljon niin onko kirjariippuvainen?, kuinka moni kärsii kirjariippuvuudesta ja onko siihen hoito-ohjelmaa??? LOL ROLLFRORL Mol ik wmo mwo akokmk amwokm2wko riippuvuus on vain hallituksen keksimä hieno termi millä voidaan tehdä frykkaaa,hillio,massia, mammonaa, rahaaa

    • M12345

      Yksinäisyys. Olen saanut netin kautta uusia tuttavuuksia. Itsellä on taustalla koulukiusaamista.

    • dsdsd

      Itse käytän nettiä paljon enkä murehdi sitä sen enempää. Netissä on valtavasti tietoa jota pyrin imemään itseeni mahd. paljon. Toki tulee pelattuakin siinä sivussa. Voisin käyttää aikaani paljon huonomminkin.

    • kreisiätouhua

      En tiedä olenko ihan nettiriippuvainen, paremminkin tulee kausia, jolloin olen enemmän netissä. Koska olen sinkku ja yksin asuva, olin ennen kova lukemaan ja opiskelemaan kaikenlaista itsekseni ja huvitin itseäni sillä tavalla. Nyt on tullut luettua niin paljon, että kyllästyin ja surffaillen netissä ja käyn välillä keskustelemassa jostakin, tai luen jotakin, tai pelaan. Mutta silloin kun tämä iskee, se on aika kauheata, kun saattaa olla 2 viikkoa yhtä soittoa keskustelupalstoilla esim. ja kun niillä näkee tuttujakin naamoja, se kai sitten vastaa johonkin kuppilaan menoa, jossa on samat naamat, vaikka nuo tyypit olisivat tosi hirveitäkin.

      Tutkiskelin siis samalla kuin romaaninkirjoittaja ihmishahmoja ja heidän tarinoitaan, kun niistä avautui välillä jotain.
      Mutta siinä on tosiaan jonkinlainen 2 viikon putki, jolloin vain haukkaan jotain jääkaapista ja kun se tyhjenee, käyn lähikaupassa hakemassa jotain, tupakkaa kuluu, en peseydy kunnolla ja olen ihan eri maailmassa. Tämä tietenkin paheni kun jouduin työttömäksi.

      Yleensä pelit ovat sellaisia, että silloin en joudu koukkuun, vaan suoritan ne tarvittavat rutiinit ja palkkiona on sitten pelaaminen. Mutta nyt olen kyllästynyt peleihinkin.

      Kaipa se joskus on hyväksi, mutta kaiketi ongelmien pakenemistakin.

    • Tylsäää

      No asun keskellä ei mitään ja lähin kaveri on 20:nen kilometrin päässä ja kouluki 80:nen kilometrin päässä, eikä ole hauska tehdä tehdä asioita yksin esim: pelata jalkapalloo. Käyn kyllä ulkonakin,koska ei sitä jaksa koko päivää tietokoneen ääressä kököttää.

    • fdbnm

      Eron jälkeinen yksinäisyys ja masennus, samalla kun luonnollisesti ja mitenpä muutenkaan, olin työtön ja muutenkin kaveriton (sos. elämä jäi miehen puolelle). Enpä oikeasti tehnyt paljoa muuta kuin istuin koneella.

      Nyt asiat paremmin.

    • Tylsistynytkin

      Ajan kulun vuoksi ja tykkään lukea juoruja. Halvempaa kun ostaa lehtiä tai juoda alkoholia. Elikkä tylsyyteen suoraan sanoen ainakin tällä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2844
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      530
      2692
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1837
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1748
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1312
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1129
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe