Xenon-muutossarja

Outpäkki vm2008

Lähivalona on Xenon ja kaukovalona on H9

Onko kukaan asentanut H9 tilalle Xenon-muutossarjaa?
Meneekö heittämällä? Herjaako CAN-bus tms?

9

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outpäkki vm2008

Vaihdoin kaukovalojen halogenilamppujen (sittenkin hb3) tilalle 55w Xenonit 4300K värilämpötila.
      Muuten on OK, mutta näyttää hieman lähelle.
      Onko joku säädellyt noita umpioita näyttämään kauemmas?

Automaattisäätö vaikuttaa vissiin lähivalojen alkuperäisiin Xenoneihin? Ainakin siltä tuntuisi.

• Outpäkki vm2008

Valojen säätö (8mm säätöruuvista) vaikutti noihin lähivalojen korkeuteen - ei pitkiin valoihin.

Ongelma oli se, että XENON-korvaussarjan voimakkaampi valoalue oli liian lähellä, joten vaihdoin takaisin halogeeneihin, koska hajavalo näyttää kauemmas.

Jos haluaa kaukovaloumpiota säätää ylöspäin,niin täytyisi purkaa takaapain lamppua jnpp.
        Onko joku tehnyt vastaavaa kaukovaloumpion säätöhommaa?

• xenon1

Kuka hölmö noita muutossarjoja ostaa? Eihän sitä halogeeniumpiota ole suunniteltu xenon valoille. Eri asia jos muutossarjaan tulee mukaan umpio.
      ¨Surullisen kuuluisa alkuperäiset xenonvalothan olivat Skeidassa, jumankekka että häikäisivät(sevät) vastaantulijaa ja samanlaisia valoja saadaan aikaan noilla muutossarjoilla, jotka eivät sitten kuitenkaan mene katsastuksessa läpi.

• Minä ostin

Tarkoitus ei olekaan katsastaa, vaan ajella syksyn ja talven pimeimmät ajat voimakkaammilla valoilla, mitä olen tehnytkin parissa muussa automerkissä.
        Kevään tullen taas halogen-polttimot takaisin.

• hölmönhommaa
        Minä ostin kirjoitti:

Tarkoitus ei olekaan katsastaa, vaan ajella syksyn ja talven pimeimmät ajat voimakkaammilla valoilla, mitä olen tehnytkin parissa muussa automerkissä.
        Kevään tullen taas halogen-polttimot takaisin.

Hyvät halogeenit vain voittavat huonot xenonit mennen tullen, aika monissa nykyautoissakin on lisäpitkät halogeeneillä, Xenoneilla valaisualue on suppeampi,

• niinpä niin
        hölmönhommaa kirjoitti:

Hyvät halogeenit vain voittavat huonot xenonit mennen tullen, aika monissa nykyautoissakin on lisäpitkät halogeeneillä, Xenoneilla valaisualue on suppeampi,

... mutta ainahan ei asiaa tiedä, ennenkuin itse kokeilee, miten valomaailma avautuu juuri siinä autossa, mikä sattuu olemaan alla.

Autoahan en osta siis valojen perusteella. Käyttötarkoitus on ratkaissut tähän asti hommatuissa.
        Tässä Subarussa juuri suppea valaistusalue osuikin liian lähelle - eikä kaukoumpiota voi nostaa helposti. Siksipä vaihdoin polttimot takaisin halogeeneihin (niiden hajavalon takia) - kuten ehkä aiemmista lukemisista havaitsit.

Keskiverto Xenonit sitävastoin pärjäävät keskiverto halogeeneille.

• ridgeforester
        niinpä niin kirjoitti:

... mutta ainahan ei asiaa tiedä, ennenkuin itse kokeilee, miten valomaailma avautuu juuri siinä autossa, mikä sattuu olemaan alla.

Autoahan en osta siis valojen perusteella. Käyttötarkoitus on ratkaissut tähän asti hommatuissa.
        Tässä Subarussa juuri suppea valaistusalue osuikin liian lähelle - eikä kaukoumpiota voi nostaa helposti. Siksipä vaihdoin polttimot takaisin halogeeneihin (niiden hajavalon takia) - kuten ehkä aiemmista lukemisista havaitsit.

Keskiverto Xenonit sitävastoin pärjäävät keskiverto halogeeneille.

Nuo vaihto-xenonit tuskin paljoakaan eroavat halogeeneistä, paitsi että umpiot tummuvat vieläkin nopeammin.

• Niinpä voi
        ridgeforester kirjoitti:

Nuo vaihto-xenonit tuskin paljoakaan eroavat halogeeneistä, paitsi että umpiot tummuvat vieläkin nopeammin.

… tehdäkin kovassa käytössä.

Itse - kuten aiemmin mainitsinin - käytän niitä syys- talvi kuukauden pimempään aikaan kaukovaloina. Tummumista ei ole havaittu, vaikka sitäkin mahdollisuutta on tsekattu joskus.

Jos laittaa 55W/4300K korvaussarjan, niin ainakin minulla, on ero ollut havaittava.

Tyystin eri asiahan on sitten nämä - tyyliin - 12000K värilämpötilan hifistelyvalot.
        Ne onkin tarkoitettu vissiin kaupunkipörräilyyn, ei niinkään pimeään maaseutuajoon.

• ex leka 2011 kuski

Siis suomesta ostettu 08 xenon valoinen subaru outback/legacy on bi-xenon eli lyhyt ja pitkä xenon.Sit on apuputkä hb3..2010 eli uudempi leka/out versios sit vain lähixenon ja hb3 halogeeni pitkä,tosin helvetin hyvä sellainnen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      36
      12201
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      89
      4108
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      107
      3916
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3608
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3278
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      103
      3192
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      33
      2092
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2072
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1915
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1593
    Aihe