Helluntailaiset ovat väärässä

Aadam

Kristillisyyden tulisi alkaa jostain muusta kuin että mainitaan koko ajan Jeesus Jeesus. Jeesus on myös Herra, jonka nimen turhaan mainitseminen on Mooseksen käskyissä kielletty.

On häiriköintiä, kun rautatientorilla huudetaan megafoniin, että tule Jeesuksen luo, niin minäkin tein oltuani ensin huumekoukussa. Ja julistus on sen oloista, että tekee väärin kun ohittaa heidät. Ja jotkut lentolehtisten jakajat antavat hyvin vihaisen ilmeen, kun ei ota vastaan heidän "Sananen Jeesuksesta" tai "Tule Jeesuksen luo" -lentolehtisiä.

Pyhä Henki toimii hiljaisuudessa. Joka etsii itselleen armoa, hänen on mahdollista löytää se rukouksen kautta.

Parannusihmeet ovat harhaa, ja rauha sydämessä on harhaa, jos ei sen takana ole totista mielenmuutosta ja synteinsä anteeksisaamista.

7

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A. Acimlainen

Noin juuri. Toki tekee Pyhä Henki ihmeitä tänäkin päivänä mutta juuri noilla ehdoilla kuin kirjoitit:

"Parannusihmeet ovat harhaa, ja rauha sydämessä on harhaa, jos ei sen takana ole totista mielenmuutosta ja synteinsä anteeksisaamista."

• vanh.lest

Ensin täytyy löytää aarre se usko, ja oikea Jumalan seurakuna ja läheteä meitä ja Herraa seuraamaan.

• Karismaatikko

Mistä sinä niin päättelet, ettei takana ole totista mielenmuutosta? Minä ainakin muutuin ihan täydellisesti uskoon tultuani. Toki olen edelleen syntinen, koska ainut syntinen maailmankaikkeudessa on Jeesus Kristus, mutta ainakin parhaani mukaan, rukouksen avulla yritän pysyä synnistä poissa. En oikein ymmärrä, miten te lestadiolaiset olette niin hirvittävän kielteisiä muita seurakuntia kohtaan. Emmehän mekään (karismaatikot) tuomitse teitä, vaan iloitsemme siitä, että raamattu on elämänne ohjenuora. Eikö teidän mielestänne sitten ole hyvä asia, että uskon avulla on mahdollista päästä eroon mm. huumeista? Minä käytin reippaasti alkoholia ennen uskoontuloa, mutta samalla hetkellä, kun tulin uskoon, Herra otti minulta viinanhimon pois. Mitä pahaa siinä on? Tuskinpa raitistuminen on saatanastakaan, koska se on vaikuttanut omaan elämääni ja perheeseeni erittäin positiivisella tavalla. Saatanahan pyrkii nimenomaan hajottamaan perheitämme.
      Olisi kiva kuulla, miksi suorastaan vihaatte muita uskontokuntia. Sama raamattuhan meillä on, ja ennen kaikkea sama suuri Herra. Ylistys ja kunnia Herralle.

• Heppe

Olen itse lestadiolainen, mutta minä en vihaa muita seurakuntia. Tiedän kuitenkin että keskuudessamme on aika yleinen mielipide että "tämä on Jumalan valtakunta". Jotkut väittävät esim VL. että heidän piirinsä ulkopuolella ei ole kristittyjä. Valitan syvästi jos olen loukkaantunut siihen. Raamattu opettaa toisella tavalla, esim. että ihmiset tulee "kaikista kansoista" aterioimaan taivaaseen. Meikäläisiä on pääosin pohjolassa ja amerikassa. Ketkä ne muut sitten? Vielä raamattu puhuu miehestä joka ajoi ulos riivaajia ja jota opetuslapset yrittivät estää, "koska hän ei ollut meidän kanssa". Jeesus ei sallinut sitä.

En sano että tulisi olla yhteys kaikkien ryhmien kanssa, vaikk'ei oliskaan sama oppi, mutta niin kauan kun se riippuu meistä, (ei opista)niin meidän tulisi nöyrtyä. Harhaoppisten kanssa ei tulisi olla yhteys. Jos epäilee että esim. helluntailaiset ovat harhassa, niin on mentävä keskustelemaan niitten kanssa. Se on raamaatun opetusta.

• Kartza

Vaikken olekaan helluntailainen, niin pakko on silti kommentoida jotain...

Tekikö Jeesus siis virheen asettaessaan lähetyskäskyn? Ihmisten tehtäväksi on asetettu evankeliumin levittäminen, ja yksi hyvä keino on juuri em. traktaattien jako ja katutyö.

"Pyhä Henki toimii hiljaisuudessa. Joka etsii itselleen armoa, hänen on mahdollista löytää se rukouksen kautta."

Eli lähetyskäsky voidaan tällä perusteella peruuttaa? Mitä järkeä on koko hommassa, ainahan jokainen voi armollisen Jumalan löytää rukouksen kautta. Eipä näin taida käydä, ellei kukaan ole ihmisille kertonut MISTÄ JA MITEN tämän armollisen Jumalan voi löytää.

• matzu

omistan itse jumalan antaman rauhan sydämessäni
      kun minulle julistettiin jeesuksen nimessä kaikki synnit anteeksi raamattu sanoo minkä te sidotte maan päällä se on oleva sidottu taivaassa ja minkä te päästätte maan päällä se on oleva päästetty taivaassa jokainen jolle on julistettu synnit anteeksi on Jumalan lapsi ja kelvollinen taivaaseen ei ole lestaadiolaisia eikä helluntalaisia olemme kaikki saman Isän lapsia yhtä rakkaita isämme edessä kehoitankin vain kilvoittelemaan tällä tiellä ja pitämään kiini jumalasta

• Seurakunnan työntekijä

HEI ÄLÄ TUOMITSE KETÄÄN HE EIVÄT OLE VÄÄRÄSSÄ JOKAISELLA ON OIKEUS VALITA USKONSA TAI OLLA USKOMATTA .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5030
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1189
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1119
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1093
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      733
    Aihe