H-Star

KölinAli

Kiinnostaisi tietää, miltä tuntuu H-Star purkkari. Toivoisin mielipiteitä asiaa tuntevilta, mikä on hyvää, mikä huonoa. Perstuntuma on se paras tuntuma, en kaipaa ammattimaista analyysiä.

Olen harkitsemassa kyseistä venetyyppiä perhekäyttöön.

15

7089

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KölinAli

Viikkoon ei ole kukaan ottanut H-Stariin kantaa, joten tästä päättelisin keskustelupalstan menttaliteetin huomioiden, että ei se ihan kauhean kamala vene ole? :)

• dante

valitettavasti ei ole vain sitä toivomaasi kokemusta. Aivan eri luokkaa kuin H-35 joka on alirikattu halko.

• JH.

..aikanaan. Keskittyi muistaakseni enemmän sisutukseen, jossa on mielenkiintoinen ratkaisu.
        Purjehtia nuo pitkähköt kapeat veneet ovat sitä mitä ovat: purjehtija siitä yleensä tykkää.

• s/y Lola
        JH. kirjoitti:

..aikanaan. Keskittyi muistaakseni enemmän sisutukseen, jossa on mielenkiintoinen ratkaisu.
        Purjehtia nuo pitkähköt kapeat veneet ovat sitä mitä ovat: purjehtija siitä yleensä tykkää.

Tietenkin voi sanoa, että tässä tapauksessa myyjä kehuu venettään. Tosiasiassa en luovu purjeveneestäni (H-Star) mielellään vaan olosuhteet ovat muuttuneet siten, ettei aikaa purjehtimiseen ole.
        Joka tapauksessa olen tykännyt purjehtia H-Starilla. Myös asuminen onnistuu siinä mielestäni hyvin. Alussa sisustuksen omaperäinen lay-out "vieroksutti", mutta kun jonkin aikaa sisällä istuu, huomaa sen toimivuuden ja viihtyisyyden. Sisusta ei ole pelkkää "kuttaperkkaa" vaan puuta on käytetty runsaasti ja viihtyisyyttä lisäävästi.
        Purjehdusominaisuudet H-Starissa on hyvät kuten Hans Groopin suunnittelemissa veneissä yleensä.
        Ja sitä paitsi vene on todella kaunis katseltava.

Terveisin
        jp

• Laiturissa naapurina H-35
        dante kirjoitti:

valitettavasti ei ole vain sitä toivomaasi kokemusta. Aivan eri luokkaa kuin H-35 joka on alirikattu halko.

Tohon H-35 vertaukseen hiukan faktaa:
        H-35 metrin pitempi, muutaman sentin leveämpi, LYS 0,3 parempi. Starissa osatakila, H-35ssa mastonhuippu. En tiedä mitä faktaa edellisellä kirjoittajalla oli "halko" vertauksessa, molemmat lienevät ihan OK, jos veneen mitat muuten ovat hyväksyttävissä.

• KölinAli
        s/y Lola kirjoitti:

Tietenkin voi sanoa, että tässä tapauksessa myyjä kehuu venettään. Tosiasiassa en luovu purjeveneestäni (H-Star) mielellään vaan olosuhteet ovat muuttuneet siten, ettei aikaa purjehtimiseen ole.
        Joka tapauksessa olen tykännyt purjehtia H-Starilla. Myös asuminen onnistuu siinä mielestäni hyvin. Alussa sisustuksen omaperäinen lay-out "vieroksutti", mutta kun jonkin aikaa sisällä istuu, huomaa sen toimivuuden ja viihtyisyyden. Sisusta ei ole pelkkää "kuttaperkkaa" vaan puuta on käytetty runsaasti ja viihtyisyyttä lisäävästi.
        Purjehdusominaisuudet H-Starissa on hyvät kuten Hans Groopin suunnittelemissa veneissä yleensä.
        Ja sitä paitsi vene on todella kaunis katseltava.

Terveisin
        jp

Skiitoksia kommenteistanne! Olen kerran käynyt H-Starin sisällä ja itse ihastuin sen ratkaisuun (tosin niitä on kuulemma muutamia "perinteiselläkin" ratkaisulla). Ainut mikä mietityttää, on korkeat portaat ja nouseminen kajuutasta melko ylös. Mitenköhän on purjehduksen aikana kajuutassa käynti? Hankalaa, vaikeaa vai ylenpalttisen leppoisaa?

Ennen kuin ostaa moista venettä (ei ole ihan vielä kuitenkaan ajankohtaista), pitäisi päästä ainakin viikonlopun reissulle koeponnistamaan, mutta eihän se ole useinkaan mahdollista.

• s/y Lola
        KölinAli kirjoitti:

Skiitoksia kommenteistanne! Olen kerran käynyt H-Starin sisällä ja itse ihastuin sen ratkaisuun (tosin niitä on kuulemma muutamia "perinteiselläkin" ratkaisulla). Ainut mikä mietityttää, on korkeat portaat ja nouseminen kajuutasta melko ylös. Mitenköhän on purjehduksen aikana kajuutassa käynti? Hankalaa, vaikeaa vai ylenpalttisen leppoisaa?

Ennen kuin ostaa moista venettä (ei ole ihan vielä kuitenkaan ajankohtaista), pitäisi päästä ainakin viikonlopun reissulle koeponnistamaan, mutta eihän se ole useinkaan mahdollista.

En ole kokenut korkeita portaita ongelmaksi. Vaikka minulla on veneessäni spray-hood, onnistuu sisäänmeno hyvin. (tottumiskysymys)

• KölinAli
        JH. kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Tilasinkin Vene-lehdestä kopion siitä artikkselista (3/81).

• Junor
        s/y Lola kirjoitti:

En ole kokenut korkeita portaita ongelmaksi. Vaikka minulla on veneessäni spray-hood, onnistuu sisäänmeno hyvin. (tottumiskysymys)

Onko kellään kuvia H-Starin sisustuksesta? Olisi kiva nähdä millainen tämä erilainen lay-out in.

-Junor

• s/y Lola
        Junor kirjoitti:

Onko kellään kuvia H-Starin sisustuksesta? Olisi kiva nähdä millainen tämä erilainen lay-out in.

-Junor

Lähetätkö minulle e-mail osoitteesi, niin saat muutamia kuvia.

• Junor
        s/y Lola kirjoitti:

Lähetätkö minulle e-mail osoitteesi, niin saat muutamia kuvia.

Osoite on [email protected]
        Onko sisusta mielestäsi toimiva ja onko vene muutenkin "toimiva"?

-Junor

• $$$
        Laiturissa naapurina H-35 kirjoitti:

Tohon H-35 vertaukseen hiukan faktaa:
        H-35 metrin pitempi, muutaman sentin leveämpi, LYS 0,3 parempi. Starissa osatakila, H-35ssa mastonhuippu. En tiedä mitä faktaa edellisellä kirjoittajalla oli "halko" vertauksessa, molemmat lienevät ihan OK, jos veneen mitat muuten ovat hyväksyttävissä.

H-35:ssa ei ole mastonhuipputakilaa vaan Seldenin 7/8 osatakila yksillä tai kaksilla (Vanhemmat veneet) saalingeilla ja barduunoilla varustettuna.

• Dirkki

Huomasin tämän aiheen vasta nyt. Itselläni oli H-Star (venetekno) vuosina 1990-2000. Mitään negatiivista en veneestä voi sanoa - todella loistava vene. Perheveneeksi tosin ehkä hieman pieni - riippuu tosin perheen koosta. Itselläni veneessä oli koneena alkuperäisasennettu BMW 7, joka tuntui loppua kohti vähän hiipuvan ja ilmeisesti oli ollut alunalkaenkin hieman alitehoinen (siis jos koneelle joutuu paljon jytkyttämään). Purjehduksellisesti vaikea verrata mihinkään purjehtimaani. Purjehtiessa kaikissa keleissä loistava - hyvä tuntuma ja pysyi "hanskassa". Teknisesti ei ilmennyt mitään ongelmia. Ainoana miikkana tietysti nuo tilat(sisällä) sadevaatteiden kuivatus, varastot etc.
      kaikkeen tietysti tottuu - nyt kun itselläni on huomattavasti isompi vene tuntuu oudolta miten mahtui H-Stariin, mutta toisaalta koko kyseisen veneen omistusaikana en kokenut sen olevan ongelma.

Ei muuta kuin jos kiikarissa on tuollainen - ja hyvä yksilö - niin kiinni vain ja hyviä purjehduksia !

• H-Star purjehtija
    • FIN-8140

Minulla H-Star vuodesta 1997 alk. Hyvä perusvene,käyttökustannukset kohtuuliset!
      Hyvä vene luovilla ja maltillinen syväys! Itse olen ollut tyytyväinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe