Tämä ei sitten ole feikki.
Elän tällä hetkellä synnissä. Eräs ystäväni "pakotti" minut ottamaan vastaan ilmaisen TV:n koska minulla ei ennestään ollut.
Koska ystäväni oli itse maksanut siitä niin suostuin. Mutta lupamaksua en ole vielä maksanut. Varastan siis kun katson TV:tä; tämä on syntini.
Kuinka mielestänne parhaiten ratkaisen tilanteen?
1) Heitän TV:n ulos
2) Jatkan TV:n pitämistä ja maksan lupamaksun
Kuinka teen parannuksen synnistäni?
13
735
Vastaukset
- vl.kaveri
en tiedä oletko uskomassa.
Epäuskovaisen paljoa hyödytä heittää pelkästään tv:tä ulos. Hänen täytyisi luopua kaikesta muustakin ja uskoa evankeliumi kohdalleen.
Uskovainen luopuu tv:stä, jos Pyhä Henki kehoittaa häntä siihen ja/jos hän on sen Hengen vaikutuksen alaisena. Lisäksi hän maksaa tv veron, sillä uskovaisella on ilo rakastaa lähimmäistään(hän tekee sen, jos perkele ei voita taistelua).
Lisäksi uskovainen haluaa pitää Jumalan Hengen voimasta hyvän omantunnon. Jos Jumala antaa voimia, uskovainen tekee mielellään parannusta synneistään evankeliumin saarnan kautta.ei saa pahentaa muita, vaan olla nöyräin kaltainen. Jumala on ylpeitä vastaan. Jos pitää itseä parempana ja ei syntinenä, niin on kyllä ylpeä ja yläpuolella muita. Kaikki kuitenkin ovat syntisiä. Joka tunnustaa syntinsä sille tapahtuu laupius. Eikä terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Sekä yksimielinen tulee olla, kuten Raamattu kehoittaa ja ei eriseuroja saa hyväksyä. Olla keskenään leivänmurtamisessa. Opetuslapsetkaan eivät Jeesusta tunteneet tiellä, mutta leivänmurtamisesta tunsivat. Ei siis mistään ulkonaisesta, ulkoisesta voi tunnistaa ulkona tiellä... Mutta niin on, että oikea usko on muin hakomaja yrittitarhassa ja kuin hävitetty kaupunki. Kuka kehuisi hakomajaa, kun sen näkee? (mutta sisältäpäin se on kaunis)
Jeesus kehotti rikasta miestä muuten myymään kaikki ja jakamaan vaivaisille... (jos hengellisesti myy kaiken entisen hengellisen opin ja lähtee vaivaisporukkaan, jakaa heille sitä mitä on saanu, sitä anteeksi antamusta, niin silloin toki on itsekin yksi niistä)- vl2003
Leenu.n kirjoitti:
ei saa pahentaa muita, vaan olla nöyräin kaltainen. Jumala on ylpeitä vastaan. Jos pitää itseä parempana ja ei syntinenä, niin on kyllä ylpeä ja yläpuolella muita. Kaikki kuitenkin ovat syntisiä. Joka tunnustaa syntinsä sille tapahtuu laupius. Eikä terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Sekä yksimielinen tulee olla, kuten Raamattu kehoittaa ja ei eriseuroja saa hyväksyä. Olla keskenään leivänmurtamisessa. Opetuslapsetkaan eivät Jeesusta tunteneet tiellä, mutta leivänmurtamisesta tunsivat. Ei siis mistään ulkonaisesta, ulkoisesta voi tunnistaa ulkona tiellä... Mutta niin on, että oikea usko on muin hakomaja yrittitarhassa ja kuin hävitetty kaupunki. Kuka kehuisi hakomajaa, kun sen näkee? (mutta sisältäpäin se on kaunis)
Jeesus kehotti rikasta miestä muuten myymään kaikki ja jakamaan vaivaisille... (jos hengellisesti myy kaiken entisen hengellisen opin ja lähtee vaivaisporukkaan, jakaa heille sitä mitä on saanu, sitä anteeksi antamusta, niin silloin toki on itsekin yksi niistä)Asia ei ole ollut minulle koskaan ajankohtainen, joten jouduin katsomaan osoitteesta https://www.tv-maksu.fi.
Siellä kerrotaan mm. että:
Television käyttämisellä tarkoitetaan myös television pitämistä tai säilyttämistä siten, että se on koska tahansa vähäisin toimenpitein käytettävissä televisio-ohjelmien vastaanottamiseen (Laki valtion televisio- ja radiorahastosta 745/98, 2§). Ilmoitus tulee tehdä riippumatta siitä, mitä TV-ohjelmia tai -kanavia katsotaan ja kuinka paljon. Ilmoitus on tehtävä ennen kuin televisio otetaan käyttöön.
Näyttäisi, että voit ottaa lisää mietintäaikaa esimerkiksi säilyttämällä televisiota hankalassa paikassa. (Esimerkiksi kellarikomero, jos asut kerrostalossa, tai autotalli, jos omakotitalossa). vl2003 kirjoitti:
Asia ei ole ollut minulle koskaan ajankohtainen, joten jouduin katsomaan osoitteesta https://www.tv-maksu.fi.
Siellä kerrotaan mm. että:
Television käyttämisellä tarkoitetaan myös television pitämistä tai säilyttämistä siten, että se on koska tahansa vähäisin toimenpitein käytettävissä televisio-ohjelmien vastaanottamiseen (Laki valtion televisio- ja radiorahastosta 745/98, 2§). Ilmoitus tulee tehdä riippumatta siitä, mitä TV-ohjelmia tai -kanavia katsotaan ja kuinka paljon. Ilmoitus on tehtävä ennen kuin televisio otetaan käyttöön.
Näyttäisi, että voit ottaa lisää mietintäaikaa esimerkiksi säilyttämällä televisiota hankalassa paikassa. (Esimerkiksi kellarikomero, jos asut kerrostalossa, tai autotalli, jos omakotitalossa).näen, että tv-lupamaksu pitää maksaa, jos omistaa tv:n. Kukapa nyt tv:n suotta ostaisi.
- vl2003
Leenu.n kirjoitti:
näen, että tv-lupamaksu pitää maksaa, jos omistaa tv:n. Kukapa nyt tv:n suotta ostaisi.
Mutta jos saat lahjaksi, tai ehkä säilytettäväksi, television? On hyvä tietää, että sellaista voi lakia rikkomatta säilyttää esimerkiksi pahvilaatikossa komeron pohjalla.
- myös
Leenu.n kirjoitti:
ei saa pahentaa muita, vaan olla nöyräin kaltainen. Jumala on ylpeitä vastaan. Jos pitää itseä parempana ja ei syntinenä, niin on kyllä ylpeä ja yläpuolella muita. Kaikki kuitenkin ovat syntisiä. Joka tunnustaa syntinsä sille tapahtuu laupius. Eikä terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Sekä yksimielinen tulee olla, kuten Raamattu kehoittaa ja ei eriseuroja saa hyväksyä. Olla keskenään leivänmurtamisessa. Opetuslapsetkaan eivät Jeesusta tunteneet tiellä, mutta leivänmurtamisesta tunsivat. Ei siis mistään ulkonaisesta, ulkoisesta voi tunnistaa ulkona tiellä... Mutta niin on, että oikea usko on muin hakomaja yrittitarhassa ja kuin hävitetty kaupunki. Kuka kehuisi hakomajaa, kun sen näkee? (mutta sisältäpäin se on kaunis)
Jeesus kehotti rikasta miestä muuten myymään kaikki ja jakamaan vaivaisille... (jos hengellisesti myy kaiken entisen hengellisen opin ja lähtee vaivaisporukkaan, jakaa heille sitä mitä on saanu, sitä anteeksi antamusta, niin silloin toki on itsekin yksi niistä)Olkaa täydelliset niinkuin teidän Taivaallinen isänne täydellinen on.
kuuluuko siihen täydellisyyteen itsensä pitämistä uuna kuin mitä on, syntisenä kun lankeaa syntiin ja pyhänä silloin kun saa armosta iloita. vl2003 kirjoitti:
Mutta jos saat lahjaksi, tai ehkä säilytettäväksi, television? On hyvä tietää, että sellaista voi lakia rikkomatta säilyttää esimerkiksi pahvilaatikossa komeron pohjalla.
lahjaksi television lestadiolaiselle? En näe muuta syytä kuin ilkeys, jos tietää, että meikäläiset ei halua kattoa sitä. Ja minä kyllä sanoisin, että en ota sitä, että mulla on vakaumus, etten halua omistaa sellaista. Sieltä tulee syntimenoa paljon.
- vl2003
Leenu.n kirjoitti:
lahjaksi television lestadiolaiselle? En näe muuta syytä kuin ilkeys, jos tietää, että meikäläiset ei halua kattoa sitä. Ja minä kyllä sanoisin, että en ota sitä, että mulla on vakaumus, etten halua omistaa sellaista. Sieltä tulee syntimenoa paljon.
Totta tuokin.
Otetaanpa kuitenkin kuvitteellinen tilanne: saat kaukaisen sukulaisen perinnön joka saapuu kontissa pihalle ja siitä rivakat miehet kantavat 25 pahvilaatikkoa kotiisi. Huomaat vasta seuraavana päivänä että - hui kauhea - yhdessä laatikossa on televisio. Mitä teet? Laite on niin painavakin, että et saa sitä omin voimin tiputettua parvekkeelta. Minä ainakaan en lähtisi heti ostamaan tv-lupaa. On hyvä tietää, että tv:tä saa laillisesti säilyttää (kunhan se ei ole helposti otettavissa käyttöön). Ehkäpä acimlaisella oli vähän tällainen tilanne?
- Kimmeli
Niin miltä sinusta itsestä tuntuu? Eihän tv:n vastaanottaminen kaverilta mikään synti ole, eikä tv:n katsominenkaan tai omistaminen mikään synti ole.
On kuitenkin hyvä miettiä, että tv-lupamaksun perustana on MAHDOLLISUUS VASTAANOTTAA LÄHETYKSIÄ, eli vaikka ei katsoisi sekuntiakaan tv:tä, niin lupa on maksettava, jos on mahdollisuus ottaa vastaan lähetys.
Tee niin kuin sinusta tuntuu parhaalta itsesi kannalta sekä siltä kannalta, että et olisi epärehellinen. - Oi minun pienet
Rikeet HYIII toisten saastauisuudet.
Omasta vanhurskaudesta ja EPÄUSKOSTA kun teet parannuksen niin huomaat ettei se TV-kään ole uskovaisen huonekalu, eikä uskovaisen huoneesta sellaista löydy.
Pyydä taivaan isää anta,aan sinulle synnin tunto__epäuskosta ja väärästä hurskaudesta.. - ex Napo
Ystäväsi varmaan halusi ilahduttaa sinua, joten et varmaan halua loukata häntä heittämällä tv:n ulos. Jos tv-luvan maksaminen kaataa taloutesi, tilanne on hankala. Luulen, että siinä tapauksessa lähimmäisenrakkaus ajaa Ylen taloudellisten etujen edelle. Voit ehkä pitää TV:n, kunnes pystyt maksamaan luvan?
- reinhard
Tämä kertomus on 1960 luvulta, jolloin televisiot akoivat yleistyä.
Uskovainen kaupunkilais tätini hankki television.
Tätini mieliohjelmia olivat olleet siihen aikaan Pekka Ja Pätkä, sekä sätkypelle Chaplin.
Tätini kertoi innoissaan, kuinka häntä nauratti ne ohjelmat tavattomasti, kun siellä nakeltiin täytekakuilla toisia naamaan ja potkaistiin persuuksille niin, että lensi suoraan rapakkoon.
Jonkin ajan kuluttua tuli Oulussa yleiseen tietoisuuteen uskovaisten keskuudessa tätini televion katselu.
Sitten eräänä päivänä tulivat puhuttelijat hänen kotiinsa.
Tätini ei välittänyt kehotuksista hävittää televisio, joten uskonveljet julistivat hänet syntiin sidotuksi.
Seurapaikalla häntä ei tervehditty eikä oltu huomaavinaankaan.
Tästä loukkaantuneena tätini heitti joksikin aikaa seuroissa käynnin.
Kesäisin kaupunkilaistätini vieraili meidän sukulaisten luona maalla ja kun ei ollut televisiota, hän polki iltaisin pyörällä lähinaapuriin katsomaan mieliohjelmaansa Pekkaa ja Pätkää, sekä tietysti uutisia.
Sitten tädilläni tuli ikävä entisiä uskonystäviään ja hän tuli katumapäälle päättäen hävittää television.
Sitä ennen hän meni seuroissa seuraväen eteen tekemään parannusta television pitämisestä kotonaan.
Täti sai synninpäästön ja hänet otettiin tuhlaajapojan tavoin takaisin seuraväen joukkoon.
Jo samana iltana samaiset puhuttelijaveljet tulivat tätini kotiin varmistamaan, että televisio lähtee.
Veljet veivät television samantien matkassaan ja täti pääsi kiusauksistaan.
Myöhemmin tätini harmitteli ja kertoi kuulleensa veljien vieneen television SRK.n konttorille, jossa se oli viikkokausia oleillut. Lopulta se oli sitten päätynyt osto-ja myyntiliikkeeseen ja rahat oli menneet Jumalan valtakunnan työn hyväksi.
Tätini aprikoi, että mahtoivat ne veljet siellä uteliaisuuttaan ensin katsoa sitä televisiota, ennenkuin lopulta kuskasivat sen osto-ja myyntiliikkeeseen.- vanh.lest
Ja he puhuvat teistä kaikkinaist pahaa, sanoo Raamattu. Totisesti totisesti sanon minä teille, he ovat saaneet palkkansa, sano Jeesus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313697- 1301508
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111391- 711078
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1911077- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26987Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38961Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67940Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78905