silloin siellä olin vuoden. Ei ollut muita turvavarusteita kuin kenttäpuku, linnunkivittäjä ja rynnäkkökivääri sekä maihinnousukengät jotka saimme korvata itse ostetuilla "popoilla" jotka sitten olivat yleensä mokkaa. Asfaltin lämpötila oli mittarin mukaan elokuussa hulppeita asteita. Ei siinä paljain jaloin käpytelty.
Asemakohteemme oli vihreällä linjalla, sitä voisi nykyisellään kutsua kuoleman vyöhykkeeksi.
Välissä oli Paskaoja, kartassa Dirty River. Sen toisella puolella olivat turkkilaiset kaivautuneina bunkkereihinsa ja toisella puolella krekut kattopesäkkeissään.
Asustelimme ja partioimme siinä välissä sitten koko ajan ja aina kun kävelimme jonnekin seurasi molempien puolien tarkka- ampujien kiväärit menoamme.
Haluaisinkin lähinnä yhteydenottoa näihin veteraaneihin. En usko että nuorempi ikäpolvi meidän tarinointejamme uskoisivat...
Kyproksella 68-69
8
2041
Vastaukset
- ret aety aety aety a
http://www.youtube.com/watch?v=3iIzqDoqALo 911 Mysteries (suomenkielisin tekstityksin)
http://www.youtube.com/watch?v=jA-e6ttP1jo World Trade Center 1: räjäyttäminen syyskuun 11:ntenä 2001
Juutalaiset räjäyttivät pilvenpiirtäjiä ja autopommeja Usassa.
Seuraavina päivinä juutalainen nazionisti Dr. Philip Zack murhasi asiasta liian totuudenmukaisesti kirjoittaneita toimittajia ja poliitikkoja työpaikaltaan aselaboratoriosta varastamallaan pernarutolla.
New Yorkin poliisi on pidättänyt viisi is rae lilaista moSSadin agenttia (S I V A N ja P A U L. K U R Z B E R G, O D E D. E L L N E R, O M E R. M A R M A R I, ja Y A R O N. S H M U E L), jotka yrittivät räjäyttää autopommilla George Wassingtonin sillan.
Aikaisemmin he olivat räjäyttäneen autopommin, jonka kyljessä oli ollut kuva lentokoneesta syöksymässä New Yorkiin.
Heidän pakettiautostaan löytyi rä jäh teitä, po rukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen
911 terrori-iskua kuvanneet ja tornien sortumista juhlineet pidätetyt viisi israelilaista on vapautettu ja toimitettu Israeliin.
Joidenkin miesten nimet löytyivät Usan kansallisen tiedustelupalvelun tiedoistoista, ja FBI:n mukaan ainakin kaksi miehistä on moSSadin agentteja.
Kuitenkin FBI väittää, ettei näillä israelilaisilla ollut etukäteistietoa 911 iskuista, ja miehet vapautettiin Usan ja Israelin tekemän sopimuksen perusteella (Vakoilijoiden/agenttien koskemattomuus ja vaihtosopimus)
vapautuksen jälkeen, miehet väittivät kokeneensa kidutusta vankeusaikana.
xxzz - nössötvainpois
Niin teillä ei ollut kai mitään tukea sitten kuten Maverick-AGM65 -ohjuksia tai Hellfire-helicoptereistq: OLITTE AIKA VITUN LÖSSÖLLÄ PAKALLA AIKA.
- Libanon+Golan
http://www.rauhanturvaajaliitto.fi/jaesenyhdistykset/
Tästä etsit itsellesi sopivan liiton ja menet porukkaan mukaan. - ujo pujo
Kiitän nimimerkki Libanon Golan.
Olin tietenkin pienellä vaatimattomalla osallani mukana Sinibareteissa. Oli siihen aikaan sidottu res. upseeri- aliupseeriliittoihin. Pidimme lähinnä ryyppy- iltoja Motissa.
Kävinkin pari kautta Hgin Urheilutalolla jiu- jitsu tunneilla. Mitään muita kamppailulajeja ei ollut silloin maassa tarjolla. Sinnekin päästäkseen piti olla min. aliupseeri.
Huhuilenkin tässä juurikin näitä aloitupaikkani veteraaneja jos heitä enää hengissä on...- Libanon+Golan
Minulla on sellainen tunne että Kyproksen veteraanit ovat aika vahvasti edustettuja Rauhanturvaajaliitossa. Ainakin liiton vapaassaa toiminnassa.
Itse en ola pahemmin ollut mukana. Liikaa lipunnostoa ja sen tyyppistä toimintaa.
- eoka
Olin siellä YKSP 6-7 2jk. Kuumaa kyllä oli, ja kolmentunnin pykälässä "koiravartiossa päivällä" meni 6-7 pulloa juomaa. Ei tosin olutta. Jos alkoholi pullo löytyi hukin aikana vartiopaikalta, niin häkki heilhti vaikka pullo ei olisi ollut edes oma.
- poromaa
Moro
Toimin 68 heinäkuusta , tammikuun loppuun 1969 , Paskaojalla, ykköskomppanian kolmannen joukkueen varajohtajana, vääpelinä- Joukkueen johtajana oli "Lätsä" Hänninen -
Terveisii vaan - samoilla paikoilla olemme palvelleet.- Anonyymi
Muistatko miestä nimeltä Kalevi Puiseva?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389