Kyproksella 68-69

ujo pujo

silloin siellä olin vuoden. Ei ollut muita turvavarusteita kuin kenttäpuku, linnunkivittäjä ja rynnäkkökivääri sekä maihinnousukengät jotka saimme korvata itse ostetuilla "popoilla" jotka sitten olivat yleensä mokkaa. Asfaltin lämpötila oli mittarin mukaan elokuussa hulppeita asteita. Ei siinä paljain jaloin käpytelty.
Asemakohteemme oli vihreällä linjalla, sitä voisi nykyisellään kutsua kuoleman vyöhykkeeksi.
Välissä oli Paskaoja, kartassa Dirty River. Sen toisella puolella olivat turkkilaiset kaivautuneina bunkkereihinsa ja toisella puolella krekut kattopesäkkeissään.

Asustelimme ja partioimme siinä välissä sitten koko ajan ja aina kun kävelimme jonnekin seurasi molempien puolien tarkka- ampujien kiväärit menoamme.

Haluaisinkin lähinnä yhteydenottoa näihin veteraaneihin. En usko että nuorempi ikäpolvi meidän tarinointejamme uskoisivat...

8

2041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ret aety aety aety a

http://www.youtube.com/watch?v=3iIzqDoqALo 911 Mysteries (suomenkielisin tekstityksin)

http://www.youtube.com/watch?v=jA-e6ttP1jo World Trade Center 1: räjäyttäminen syyskuun 11:ntenä 2001

Juutalaiset räjäyttivät pilvenpiirtäjiä ja autopommeja Usassa.

Seuraavina päivinä juutalainen nazionisti Dr. Philip Zack murhasi asiasta liian totuudenmukaisesti kirjoittaneita toimittajia ja poliitikkoja työpaikaltaan aselaboratoriosta varastamallaan pernarutolla.

New Yorkin poliisi on pidättänyt viisi is rae lilaista moSSadin agenttia (S I V A N ja P A U L. K U R Z B E R G, O D E D. E L L N E R, O M E R. M A R M A R I, ja Y A R O N. S H M U E L), jotka yrittivät räjäyttää autopommilla George Wassingtonin sillan.

Aikaisemmin he olivat räjäyttäneen autopommin, jonka kyljessä oli ollut kuva lentokoneesta syöksymässä New Yorkiin.

Heidän pakettiautostaan löytyi rä jäh teitä, po rukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen

911 terrori-iskua kuvanneet ja tornien sortumista juhlineet pidätetyt viisi israelilaista on vapautettu ja toimitettu Israeliin.

Joidenkin miesten nimet löytyivät Usan kansallisen tiedustelupalvelun tiedoistoista, ja FBI:n mukaan ainakin kaksi miehistä on moSSadin agentteja.

Kuitenkin FBI väittää, ettei näillä israelilaisilla ollut etukäteistietoa 911 iskuista, ja miehet vapautettiin Usan ja Israelin tekemän sopimuksen perusteella (Vakoilijoiden/agenttien koskemattomuus ja vaihtosopimus)

vapautuksen jälkeen, miehet väittivät kokeneensa kidutusta vankeusaikana.

xxzz

• nössötvainpois

Niin teillä ei ollut kai mitään tukea sitten kuten Maverick-AGM65 -ohjuksia tai Hellfire-helicoptereistq: OLITTE AIKA VITUN LÖSSÖLLÄ PAKALLA AIKA.

• Libanon+Golan
    • ujo pujo

Kiitän nimimerkki Libanon Golan.

Olin tietenkin pienellä vaatimattomalla osallani mukana Sinibareteissa. Oli siihen aikaan sidottu res. upseeri- aliupseeriliittoihin. Pidimme lähinnä ryyppy- iltoja Motissa.

Kävinkin pari kautta Hgin Urheilutalolla jiu- jitsu tunneilla. Mitään muita kamppailulajeja ei ollut silloin maassa tarjolla. Sinnekin päästäkseen piti olla min. aliupseeri.

Huhuilenkin tässä juurikin näitä aloitupaikkani veteraaneja jos heitä enää hengissä on...

• Libanon+Golan

Minulla on sellainen tunne että Kyproksen veteraanit ovat aika vahvasti edustettuja Rauhanturvaajaliitossa. Ainakin liiton vapaassaa toiminnassa.
        Itse en ola pahemmin ollut mukana. Liikaa lipunnostoa ja sen tyyppistä toimintaa.

• eoka

Olin siellä YKSP 6-7 2jk. Kuumaa kyllä oli, ja kolmentunnin pykälässä "koiravartiossa päivällä" meni 6-7 pulloa juomaa. Ei tosin olutta. Jos alkoholi pullo löytyi hukin aikana vartiopaikalta, niin häkki heilhti vaikka pullo ei olisi ollut edes oma.

• poromaa

Moro
      Toimin 68 heinäkuusta , tammikuun loppuun 1969 , Paskaojalla, ykköskomppanian kolmannen joukkueen varajohtajana, vääpelinä- Joukkueen johtajana oli "Lätsä" Hänninen -
      Terveisii vaan - samoilla paikoilla olemme palvelleet.

• Anonyymi

Muistatko miestä nimeltä Kalevi Puiseva?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe