tää on kohta jo liikaa

InsaneMind

nooo päätin tulla tänne avautuu ku muuallekkaa jaksa ja tutuille ei täst oikee voi puhuu ilma et soittas valkotakkiset paikalle mut siis juu oon viel aika nuori mut mun skitsofrenia on alkanu mennä tosiaa pahenemaa päin nään kaikkee iha kokoaja enkä enää erota todellisuutta ja harhoja koitan olla huomioimatta niitä mut jos en huomioi niit ne satuttaa ja nii eteepäi oon koittanu pyytää lääkitystä mutten oo saaanu ku lääkärit ei usko et mun ikäne voi nähä näi paljo ihan näit kaikkiii asioit oon nänhy iha normaaleist kärpäsist ties mihin olentoihi iha kaikkee koitan selvii niitte kaa nykyää kyl niitte kaa iha puhutaaki iha järkevii mut sitte se alkaa vaikuttaa oudolt kosk kaikki kattoo aina et kelle vitulle puhun ja näi mut sitte ny ku tää on lisääntyny niitte ideatki alkaa olla jo liikaa mulle ne ehottaa kokoajan jonku tappamista tai satuttamista aina oon kieltäytyny ja uskon et tuun kieltäytymään mut haluisin et jollaki ois jonnku näköne neuvo tähä oisin tosikiitollinen jos kertois sen pelkään et oikeest satutan jotaki vielä ja anteeks yhteekirjotus mut piti kirjottaa tää nopee

4

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei InsaneMind,

      Skitsofrenia on raskas sairaus, ja on tärkeää että saat siihen hyvää hoitoa. Onneksi nykyään siihen on jo hyviä lääkkeitä, mutta nyt sinulle pitäisi löytyä sopivat sellaiset.

      Oletko puhunut asiasta vanhempasi tai jonkun muun luotettavan aikuisen kanssa? Ehkä hän voisi tulla kanssasi lääkäriin tueksi? Joskus voi auttaa, jos on mukana joku muu "pitämässä puolia", jos itseltä meinaa usko loppua.

      Olet siis jo aikaisemmin saanut diagnoosin, mutta sinulla ei vielä ole lääkitystä? Puhu omalle lääkärillesi rohkeasti tuntemuksistasi (tai mene kouluterveydenhoitajalle tai varaa aika terveyskeskuksesta jos sinulla ei ole omaa lääkäriä). Vaikka hän ei olisi ensimmäisellä kerralla kuunnellut, hän voi ymmärtää asian vakavuuden, jos puhut hänen kanssaan uudestaan. Joskus voi auttaa myös jollekin toiselle lääkärille meneminen, jos tuntuu että keskustelu oman lääkärin kanssa ei vain toimi.

      Voimia, ja toivottavasti asiat järjestyvät pian!

      Terveisin Jyväskylän Nettisaapas

      • InsaneMind

        no ei siinä muute mitää paitsi et lääkärit ei usko mitää mitä mie sanon kosk meiä suvus ei oo koskaa ollu enne skitsofreenikoita ja en saa mitää lääkitystä tähän oon puhunu kavereille ja tyttöystävälle useaanotteeseen mut kukaa ei saa mun mieltä näist asioist oikee pois ku kellää ei oikee oo samaa onglemaa siis kyl tää välil sillee laantuu et en nää melkei mitää outoo ja näi mut sitte ku jokin asia alkaa iha täs normaalismaailmas painaa mieltä nii sit ne palaa pahempaan takasi terveisin. InsaneMind


    • Se, että sinua ei uskota, tekee tilanteesta varmasti entistä hankalamman. Tähän on kuitenkaan vaikea löytää mitään muuta ratkaisua, kuin se, että yrität vain olla sinnikäs ja saada jonkun kuuntelemaan sinua, kyllä varmasti löytyy myös ihmisiä, jotka ottavat sinut tosissaan. Voisikohan vaikka näillä nettisivuilla, olla vinkkejä joistakin paikoista, joihin voisit olla yhteydessä?

      https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/ Pages/default.aspx

      Sanna
      NettiSaapas
      Helsinki

    • santeri3

      santeri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe