tää on kohta jo liikaa

InsaneMind

nooo päätin tulla tänne avautuu ku muuallekkaa jaksa ja tutuille ei täst oikee voi puhuu ilma et soittas valkotakkiset paikalle mut siis juu oon viel aika nuori mut mun skitsofrenia on alkanu mennä tosiaa pahenemaa päin nään kaikkee iha kokoaja enkä enää erota todellisuutta ja harhoja koitan olla huomioimatta niitä mut jos en huomioi niit ne satuttaa ja nii eteepäi oon koittanu pyytää lääkitystä mutten oo saaanu ku lääkärit ei usko et mun ikäne voi nähä näi paljo ihan näit kaikkiii asioit oon nänhy iha normaaleist kärpäsist ties mihin olentoihi iha kaikkee koitan selvii niitte kaa nykyää kyl niitte kaa iha puhutaaki iha järkevii mut sitte se alkaa vaikuttaa oudolt kosk kaikki kattoo aina et kelle vitulle puhun ja näi mut sitte ny ku tää on lisääntyny niitte ideatki alkaa olla jo liikaa mulle ne ehottaa kokoajan jonku tappamista tai satuttamista aina oon kieltäytyny ja uskon et tuun kieltäytymään mut haluisin et jollaki ois jonnku näköne neuvo tähä oisin tosikiitollinen jos kertois sen pelkään et oikeest satutan jotaki vielä ja anteeks yhteekirjotus mut piti kirjottaa tää nopee

4

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei InsaneMind,

      Skitsofrenia on raskas sairaus, ja on tärkeää että saat siihen hyvää hoitoa. Onneksi nykyään siihen on jo hyviä lääkkeitä, mutta nyt sinulle pitäisi löytyä sopivat sellaiset.

      Oletko puhunut asiasta vanhempasi tai jonkun muun luotettavan aikuisen kanssa? Ehkä hän voisi tulla kanssasi lääkäriin tueksi? Joskus voi auttaa, jos on mukana joku muu "pitämässä puolia", jos itseltä meinaa usko loppua.

      Olet siis jo aikaisemmin saanut diagnoosin, mutta sinulla ei vielä ole lääkitystä? Puhu omalle lääkärillesi rohkeasti tuntemuksistasi (tai mene kouluterveydenhoitajalle tai varaa aika terveyskeskuksesta jos sinulla ei ole omaa lääkäriä). Vaikka hän ei olisi ensimmäisellä kerralla kuunnellut, hän voi ymmärtää asian vakavuuden, jos puhut hänen kanssaan uudestaan. Joskus voi auttaa myös jollekin toiselle lääkärille meneminen, jos tuntuu että keskustelu oman lääkärin kanssa ei vain toimi.

      Voimia, ja toivottavasti asiat järjestyvät pian!

      Terveisin Jyväskylän Nettisaapas

      • InsaneMind

        no ei siinä muute mitää paitsi et lääkärit ei usko mitää mitä mie sanon kosk meiä suvus ei oo koskaa ollu enne skitsofreenikoita ja en saa mitää lääkitystä tähän oon puhunu kavereille ja tyttöystävälle useaanotteeseen mut kukaa ei saa mun mieltä näist asioist oikee pois ku kellää ei oikee oo samaa onglemaa siis kyl tää välil sillee laantuu et en nää melkei mitää outoo ja näi mut sitte ku jokin asia alkaa iha täs normaalismaailmas painaa mieltä nii sit ne palaa pahempaan takasi terveisin. InsaneMind


    • Se, että sinua ei uskota, tekee tilanteesta varmasti entistä hankalamman. Tähän on kuitenkaan vaikea löytää mitään muuta ratkaisua, kuin se, että yrität vain olla sinnikäs ja saada jonkun kuuntelemaan sinua, kyllä varmasti löytyy myös ihmisiä, jotka ottavat sinut tosissaan. Voisikohan vaikka näillä nettisivuilla, olla vinkkejä joistakin paikoista, joihin voisit olla yhteydessä?

      https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/ Pages/default.aspx

      Sanna
      NettiSaapas
      Helsinki

    • santeri3

      santeri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe