Erosimme 3 vuotta sitten. Molemmille jäi yksi lapsi, emmekä näin ollen kumpikaan maksaneet toisillemme elatusapua. Vanhempi lapsi täyttää vuoden alussa 18. Kuuluuko nyt miehen maksaa äidille nuoremmasta elatusapua? Kuukausiansiot ovat isän hyväksi noin 2/1, eikä isä tapaa nuorimmaistaan juuri lainkaan.
Toinen lapsi kohta 18
3
399
Vastaukset
- ei etä
luulisin että ei tarvitse.
Jos olette "jakaneet" lapset, eikä elatusmaksuja ole aiemmin maksettu puolin eikä toisin, miksi nyt sitten pitäisi?
jos isän pitäisi nyt alkaa maksaa elatusmaksuja, tasaisuuden nimissä sinun pitäisi maksaa takautuvia maksuja vanhemmasta.. - M27
Joo, pitäähän sen...
Otetaan tietty huomioon että kun lapsi täyttää 18 nii äidin ei tarvii maksaa isälle elatusapuu mut sen nimi muuttuuki koulutusavustuksesks. Se maksetaan suoraan lapselle. Eli isä maksaa nuoremmasta elatusta lapsen äidille ja äiti maksaa koulutusavustusta suoraan vanhemmalle lapselle. Jos toi yhensuhekahteen koskee nettotuloja (niistähän kaikki lasketaan) nii äidin kyllä pitäs jäädä sellanen 50 egee voitolle - Anni
Vaikka vanhempi lapsistanne täyttääkin tuon maagisen 18v, niin tuskin hän omavarainen on tämänkään jälkeen vaan tarvitsee asunnon ja muuta, jotka ilmeisesti isä edelleen järjestää( = kustantaa), joten ei maksuja toiselle nuoremmasta lapsestakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1195089Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303628No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241484- 211307
- 141282
- 271188
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221107