Huvittavaa katsella jälleen kerran itsenä surkeaan kuntoon juoneen tuskia, päällä on haimatulehdus ja mahaa korventaa. Lääkettä pitäisi saada jne. Kun tilanteesta on selvitty, sama juttu uudestaan hengenlähtöön asti. Sitten silmät kirkkaina vakuutellaan, "etten mä sille voi mitään, kato kun alkoholismi on sairaus jne, en mä voi sille mitään". Alkoholismi ei kaada viinaa kurkkuun, sitä on turha selittää. Ei paljon heru sääliä näille idiooteille, todellakaan, mutta itsepähän kärsivät.
Alkoholistien idiotia
39
3253
Vastaukset
- mimikki
Sitä samaa rataa se on - "juon kun tuntuu pahalta, juon kun sodit minua vastaan, juon kun et tuo minulle juomista..." Meidän parisuhde oli pelasettavissa - nyt en tiedä mitä tehdä. Mies on käynyt klinikat ja hoitolat - jos lähden saan niskaani vihat, syytökset ja uhkailut, hengenlähdöt ja lapsen viemiset. En jaksa enää, blabla, minähän sen ratkaisen. Kun olisi kantti!
En kylläusko muiden rohkaisuun vaan teen itse lopullisen päätöksen.
T:Tonttu - Miuku
Mee sitten haukkumaan myös bulimia- ja anoreksia-palstoille. Kuka käskee bulimikkoja ahmimaan ja sen jälkeen laattaamaan kaiken ulos ja kuka käskee anorektikkoja olla syömättä.
Sen jälkeen voit mennä syöpä-palstalle haukkumaan tupakoivia keuhkosyöpäpotilaita.
Huume-palstalle narkkareita...
Abortti-palstalle vastuuttomia paneskelijoita...- Miuku
Lihavuus-palstalle läskejä. Nekin tulee yhteiskunnalle aika kalliiksi. Voisivat vähän rajoittaa syömistään saatanan ihraperseet!
Sukupuolitauti-palstakin on ehdoton! Nykyään kaikki tietävät miten niitä saa.
Olisi mielenkiintoista tietää minkälainen sinä olet. Onko sinulla ollut mitään sairauksia, jotka ovat ns. itse aiheutettuja? - fsdgsdf
Miuku kirjoitti:
Lihavuus-palstalle läskejä. Nekin tulee yhteiskunnalle aika kalliiksi. Voisivat vähän rajoittaa syömistään saatanan ihraperseet!
Olisi mielenkiintoista tietää minkälainen sinä olet. Onko sinulla ollut mitään sairauksia, jotka ovat ns. itse aiheutettuja?mutta huvittavimpia ovat eriasteiset alkoholistit vapinoissaan ja tärinöissään, sitä paitsi harva anorektikko, läski tai keuhkis on tullut valittamaan oloaan tai/ja vaatimaan mitään, kuten tekevät alkkikset viikkoja ryypättyään, kun pitäisi saada "teetä" (lääkettä) ja sympatiaa nytmullehetikaikki, sullaonvelvollisuussitäjatätäkunmäoonNIIIIINNkipee. Omaa vastuuta ei kukaan ole valmis ottamaan tai näkemään. Sitäpaitsi TÄSSÄ eivät aiheena olleet anorektikot tai keuhkikset, VAAN SÄÄLITTÄVÄT "ALKKIS-RASSUKAT"!
Ja vastaus kysymykseesi: ei ole ollut, eikä tulekaan, jos se minusta on kiinni.
Ja vielä kerran, huvittavimpia ovat todellakin alkkikset, jotka ovat juoneet itsensä akuutisti aivan paskaksi. - raitis kandi
Miuku kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää minkälainen sinä olet. Onko sinulla ollut mitään sairauksia, jotka ovat ns. itse aiheutettuja?Kyllä on keskustelun aloittaja väärin ammattinsa (kysessähän ilmeisesti on "sairaanhoitaja", mutta sh:n irvikuva sellainen) valinnut, jos sympatiat on tota luokkaa. Lääketieteen kandina ja vähän enemmän riippuvuussairauksiin ja farmakologiaan perehtyneenä voin sinulle vakuuttaa että ALKOHOLISMI todellakin on aivojen riipuvuussairaus, siinä missä syöpä on solujen jakautumissyklin ongelma jne!
- minäpä minä
raitis kandi kirjoitti:
Kyllä on keskustelun aloittaja väärin ammattinsa (kysessähän ilmeisesti on "sairaanhoitaja", mutta sh:n irvikuva sellainen) valinnut, jos sympatiat on tota luokkaa. Lääketieteen kandina ja vähän enemmän riippuvuussairauksiin ja farmakologiaan perehtyneenä voin sinulle vakuuttaa että ALKOHOLISMI todellakin on aivojen riipuvuussairaus, siinä missä syöpä on solujen jakautumissyklin ongelma jne!
kunhan provoilen.
- rappiomies
Minkälaatuinen henkinen sairaus saa ihmisen HUVITTUMAAN toisen alkoholismista.
Eipä myötätunnottoman psykopaattisen "kostonenkelin" myötätuntoja kukaan osaa kaivatakkaan..luulen?- LääkäriX
Itseäni ei enää huvita juomareiden selitykset!Kun potilaalla on haimatulehdus ja kasvot,kuin haulikolla ammuttu,koko elämä sekaisin ja vielä paskat housussa,niin ei sekään enää huvittavalta kuulosta,kun "asiakas kysyy",oppisinko kohtuukäyttöä?Alkoholistilla on vain kaksivaihtoehtoa!Ehdoton raittius,tai jatkaa juomistaan ja vastata itse seurauksista.Minulta ei retkuilijoille myötätuntöa tipu!
- jaettavana
EI se alkoholismi sinänsä huvittavaa olekaan, vaan se kunto johon nämä "sairautensa piinaamat" rassukat ovat ihan itsensä juoneet (alkoholismi- "sairaus" EI kaada viinaa kurkusta alas) ja se kun sitten tullaan vapisten, mitään aiemmista kerroista (haimatulehdus, alkokrampit ym) oppimatta vaatimaan ja vinkumaan sitä ja tätä, lääkettä, hoivaa ja sympatiaa. Mutta kun ei tällaista voi julkisesti esittää, etenkin kun näiden säälitysten kanssa on jatkuvasti tekemisissä, saamatta jotain erityistä katkerien alkkisten ym antamaa leimaa. Ei siis paljoa empatiaa ole näille jaettavana.
- raitis alkoholisti
Alkohlismi sairaus ei ole kenenkään syytä!! Minä en ole vastuussa sairaudestani mutta minä olen vastuussa toipumisestani!..alkoholismi sairaus ei ole seuraus juomisesta vaan juominen on seuraus alkoholismista.
- Alkoholisti itsekin
Kyllä minä väittäisin että alkoholismi on seurausta nimenomaan juomisesta ja juominen on omaehtoista. Vai onko joku kuullut alkoholistista joka ei olisi koskaan kokeillut alkoholia.
Se että toisilla hyväksyttävä kohtuu käyttö riistäytyy kohtuuttomaksi on kiinni perintötekijöistä, ympäristötekijöistä ja luonteenlujuudesta/-heikkoudesta.
Minäkin join vuosia, kunnes maksaarvot alkoivat hälyyttää. Nyt olen ollut 3 vko kokonaan ilman. Tiesin että se on epäterveellistä, tiesin että pitäisi lopettaa. Join kuitenkin, koska se toi hyvän olon. Olin ja olen edelleen henkisesti riippuvainen, en halunnut enkä uskaltanut lopettaa asiaa, joka toi pikaisen nautinnon. Viimeaikoina kylläkin juominen alkoi olla enenmän ja enemmän pakonomaista, tarpeen tyydyttämistä. Oli pakko juoda jotta voi nukkua. Oli pakko juoda jotta selvisi krapulasta, oli pakko juoda siihen ja tuohon kolotukseen. Kaikki henkisesti riippuvaisen tekosyita juomiselleen.
Nyt olen päättänyt olla juomatta päivä kerrallaan. Katsellaan. - raitis alkoholisti
Alkoholisti itsekin kirjoitti:
Kyllä minä väittäisin että alkoholismi on seurausta nimenomaan juomisesta ja juominen on omaehtoista. Vai onko joku kuullut alkoholistista joka ei olisi koskaan kokeillut alkoholia.
Se että toisilla hyväksyttävä kohtuu käyttö riistäytyy kohtuuttomaksi on kiinni perintötekijöistä, ympäristötekijöistä ja luonteenlujuudesta/-heikkoudesta.
Minäkin join vuosia, kunnes maksaarvot alkoivat hälyyttää. Nyt olen ollut 3 vko kokonaan ilman. Tiesin että se on epäterveellistä, tiesin että pitäisi lopettaa. Join kuitenkin, koska se toi hyvän olon. Olin ja olen edelleen henkisesti riippuvainen, en halunnut enkä uskaltanut lopettaa asiaa, joka toi pikaisen nautinnon. Viimeaikoina kylläkin juominen alkoi olla enenmän ja enemmän pakonomaista, tarpeen tyydyttämistä. Oli pakko juoda jotta voi nukkua. Oli pakko juoda jotta selvisi krapulasta, oli pakko juoda siihen ja tuohon kolotukseen. Kaikki henkisesti riippuvaisen tekosyita juomiselleen.
Nyt olen päättänyt olla juomatta päivä kerrallaan. Katsellaan.mutta kun se sairaus on ihmisessä jo syntymästään saakka...n.10% ihmisistä syntyy tämän sairauden kanssa...jos he eivät koskaan kokeile alkoholia heille ei tule ongelmia sen kanssa...mutta jokainen ihminen jossakin elämän vaiheessa kokeilee alkoholia valitettavasti..elikkä kyllä minä väitän että ei kukaan ihminen tahallaan juo itseään alkoholistiksi ;-)tarkemmin en osaa selittää ja tuskin tätä kukaan edes uskoo mutta sama se mulle, pääasia että itse tiedän.T:raitis n.8 vuotta.
- Pertti
raitis alkoholisti kirjoitti:
mutta kun se sairaus on ihmisessä jo syntymästään saakka...n.10% ihmisistä syntyy tämän sairauden kanssa...jos he eivät koskaan kokeile alkoholia heille ei tule ongelmia sen kanssa...mutta jokainen ihminen jossakin elämän vaiheessa kokeilee alkoholia valitettavasti..elikkä kyllä minä väitän että ei kukaan ihminen tahallaan juo itseään alkoholistiksi ;-)tarkemmin en osaa selittää ja tuskin tätä kukaan edes uskoo mutta sama se mulle, pääasia että itse tiedän.T:raitis n.8 vuotta.
Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava aine. Eli jokaisesta voi tulla alkoholisti, mutta kaikista ei siis mielestäsi tule koska alkoholistiksi synnytään? Eli voin rauhassa käyttää liikaa jotain riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, esim. heroiinia, ja sitten kun olen koukussa voin sanoa että ei ole oma vika koska heroinistiksi synnytään... Logiikassasi ei ole mitään järkeä. Jokainen alkoholisti on itse syyllinen, vai etkö ollut koskaan nähnyt ketään juoppoa kun aloit juomaan, etkä muutenkaan ollut ollenkaan tietoinen että alkoholi aiheuttaa riippuvuutta?
Ihmeellistä selittelyä tuollainen, itse olen nikotiinikoukussa, mutta en silti selittele että se ei johtuisi siitä että itse aloin liikakäyttää riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, eikä se ainakaan johdu siitä että olisin syntynyt tupakoitsijaksi. Jokainen tietää riskit kun alkaa käyttää riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, ja jokainen arvioi riskien perusteella paljonko on viisasta käyttää. Vai väitätkö että sinusta olisi tullut alkoholisti jos olisit juonut 3 olutta parin viikon välein? Totuus on että itse käytit liikaa, perimällä on vain vaikutusta siihen kuinka kauan voi käyttää liikaa ennen kuin on kuokussa.
Ymmärrän kyllä että AA:ssa kerrotaan jotain tuohon suuntaan, koska olisi masentavaa jos sielläkin sanottaisiin että olet alkoholisti koska olet henkisesti heikompi kuin muut... Luulen että paraneminen helpottuu kun voi syyttää jotain muutakin kuin itseään(eli syytetään geenejä)... Mutta eihän suomessa ole 10%:a alkoholisteja, eli geenit eivät asiaa määrää vaan alkoholin kohtuukäyttö ja oma tahdonlujuus. - viuviu
Pertti kirjoitti:
Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava aine. Eli jokaisesta voi tulla alkoholisti, mutta kaikista ei siis mielestäsi tule koska alkoholistiksi synnytään? Eli voin rauhassa käyttää liikaa jotain riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, esim. heroiinia, ja sitten kun olen koukussa voin sanoa että ei ole oma vika koska heroinistiksi synnytään... Logiikassasi ei ole mitään järkeä. Jokainen alkoholisti on itse syyllinen, vai etkö ollut koskaan nähnyt ketään juoppoa kun aloit juomaan, etkä muutenkaan ollut ollenkaan tietoinen että alkoholi aiheuttaa riippuvuutta?
Ihmeellistä selittelyä tuollainen, itse olen nikotiinikoukussa, mutta en silti selittele että se ei johtuisi siitä että itse aloin liikakäyttää riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, eikä se ainakaan johdu siitä että olisin syntynyt tupakoitsijaksi. Jokainen tietää riskit kun alkaa käyttää riippuvuutta aiheuttavaa ainetta, ja jokainen arvioi riskien perusteella paljonko on viisasta käyttää. Vai väitätkö että sinusta olisi tullut alkoholisti jos olisit juonut 3 olutta parin viikon välein? Totuus on että itse käytit liikaa, perimällä on vain vaikutusta siihen kuinka kauan voi käyttää liikaa ennen kuin on kuokussa.
Ymmärrän kyllä että AA:ssa kerrotaan jotain tuohon suuntaan, koska olisi masentavaa jos sielläkin sanottaisiin että olet alkoholisti koska olet henkisesti heikompi kuin muut... Luulen että paraneminen helpottuu kun voi syyttää jotain muutakin kuin itseään(eli syytetään geenejä)... Mutta eihän suomessa ole 10%:a alkoholisteja, eli geenit eivät asiaa määrää vaan alkoholin kohtuukäyttö ja oma tahdonlujuus.että on sivuseikka syyttäkö geenejään tai vaikka kuun pyöreyttä alkoholismistaan ,kunhan pystyy raitistumaan ja pysymään raittiina.minun mielestäni.
- kelju.k.kojootti
Pertti kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että AA:ssa kerrotaan jotain tuohon suuntaan, koska olisi masentavaa jos sielläkin sanottaisiin että olet alkoholisti koska olet henkisesti heikompi kuin muut... Luulen että paraneminen helpottuu kun voi syyttää jotain muutakin kuin itseään(eli syytetään geenejä)... Mutta eihän suomessa ole 10%:a alkoholisteja, eli geenit eivät asiaa määrää vaan alkoholin kohtuukäyttö ja oma tahdonlujuus.mistä tiedät että ei ole 10%:a alkoholisteja? eihän kaikki käytä koskaan alkoholia.
- Pertti
kelju.k.kojootti kirjoitti:
mistä tiedät että ei ole 10%:a alkoholisteja? eihän kaikki käytä koskaan alkoholia.
Oli kyse siitä että 10%:sta tulisi alkoholisteja riippumatta omasta tahdosta ja juomatavoista, siis riittäisi että edes koskee viinaan... Vai onko suomessa sitten 500 000 absolutistia?
- Lääkäri X
Niin hyvin monet edes tosissaan yrittävät elämänmuutosta ja nimenomaan raitistaelämäntapaa!
Raitistuminen vaatii paljon todellista halua!Jos haluaa raittiutta ja viinaa ,arvatkaa kumpi haluista voittaa!Kaikenmaailman tekosyitä keksitään juomiseen ja sitten tärisevänä ,silmätmustana,ja heikossa kunnossa ,henkisesti loppuunjuotuna pyydetään pillereitä,että saadaan nukuttua! Paskat kärsikööt ,itseppähän ovat viinansa juoneet!Alkoholi on salakavala aine.Se muuttaa persoonallisuutta ja synnyttää pakonomaisen tarpeen juoda ja juoda.Yksi hyvä tapa raitistua on AA ohjelma.Tosin sekään ei kaikkia voi auttaa!On olemassa toivottomia ihmisiä ja toivottomia tapauksia!Heidän elämäntehtävänsä on juoda itsensä hautaan,sekä aiheuttaa lähimmäisille tarpeetonta tuskaa.Alkoholismi on yksi mielisairauden vaikeimmista aiheista!- itseaiheutettu
lääkäri,kertoisitko mitä jättäisit hoitamatta?aloitappa vaikka syöpä,verenpainetauti,nivelrikko,aivohalvaus,aikuisdiabetes....
itse kamppailen ongelmien kanssa joihin en toivo kenenkään joutuvan.paitsi tuon X:n.edes hetkeksi,jotta silmät aukeais .
ps.nyt on 6. selvä päivä.muttei ihan raitis. - älä viitsi
Älä viitsi käyttää tuollaista nimimerkkiä. Et ole "lääkäri X", etkä x-lääkäri. Sen kertoo jo tämäkin, että et osaa kirjoittaa tätä äidinkieltämme oikein. Eli todennäköisesti on tullut käytyä vain peruskoulu, ja silloinkin lintsattua Äidinkielen tunneilta.
Lääkäri ei suhtaudu potilaisiin tuolla tavalla.
Ymmärrän, että olet jostakin syystä saanut ryyppäävistä tai ryyppäävästä ihmisestä mittasi täyteen. En itsekään ihaile näitä yhteiskuntamme "voittajia". Itse kun koettaa pienellä palkalla selvitä omillaan kalliista elinkustannuksista, kieltämättä ottaa päähän nähdessään näitä, jotka istuvat päivästä toiseen puiston penkillä kaljoittelemassa ja asuvat sen lisäksi kunnnan piikkiin rivitaloasunnossa.
Maksamatta koskaan itse kustannuksistaan mitään.
Mutta vika on tämän yhteiskunnan. Täällä mahdollistetaan röyhkeille kohtalainen hyvinvointi saamatta sitten yhteiseen pussiin mitään vastinetta. Tällainen hyysääminen ruokkii alkoholistumista.
Kyllä viina itsellekin maistuisi, jos ei tarvitsisi välittää mistään ja pystyisi heittämään itsekunnioituksen menemään.
Mutta mieluummin sitä valitsee jonkin toisen tavan elää tätä elämää. Ja kuolla sitten aikanaan johonkin muuhun, kuin alkoholin seurauksiin.
Niille, jotka sanovat alkoholismin olevan jo valmiina vastasyntyneiden perimässä: Aika vahvan tuntuinen oletus. Ja vaikka olisikin, ei tähän "sairauteen" ole pakko sairastua. Ja siitä pääsee eroon, jos on omaa tahtoa.
Kaikki on loppupelissä kiinni omasta päästä: Mitä tahdot elämältäsi? - Sairaala
itseaiheutettu kirjoitti:
lääkäri,kertoisitko mitä jättäisit hoitamatta?aloitappa vaikka syöpä,verenpainetauti,nivelrikko,aivohalvaus,aikuisdiabetes....
itse kamppailen ongelmien kanssa joihin en toivo kenenkään joutuvan.paitsi tuon X:n.edes hetkeksi,jotta silmät aukeais .
ps.nyt on 6. selvä päivä.muttei ihan raitis.Tuliko sinusta alkoholisti 6 ryyppykerran jälkeen??Päänselviäminen ja aivojen kirkastuminen vie vuosia,,se on sitä toipumista.Mutta muista alkoholismista et parane koskaan,voit vain elää päivä kerrallaan ottamatta sitä ensimmäistä ryyppyä!!
- lääkäri X
älä viitsi kirjoitti:
Älä viitsi käyttää tuollaista nimimerkkiä. Et ole "lääkäri X", etkä x-lääkäri. Sen kertoo jo tämäkin, että et osaa kirjoittaa tätä äidinkieltämme oikein. Eli todennäköisesti on tullut käytyä vain peruskoulu, ja silloinkin lintsattua Äidinkielen tunneilta.
Ymmärrän, että olet jostakin syystä saanut ryyppäävistä tai ryyppäävästä ihmisestä mittasi täyteen. En itsekään ihaile näitä yhteiskuntamme "voittajia". Itse kun koettaa pienellä palkalla selvitä omillaan kalliista elinkustannuksista, kieltämättä ottaa päähän nähdessään näitä, jotka istuvat päivästä toiseen puiston penkillä kaljoittelemassa ja asuvat sen lisäksi kunnnan piikkiin rivitaloasunnossa.
Mutta vika on tämän yhteiskunnan. Täällä mahdollistetaan röyhkeille kohtalainen hyvinvointi saamatta sitten yhteiseen pussiin mitään vastinetta. Tällainen hyysääminen ruokkii alkoholistumista.
Kyllä viina itsellekin maistuisi, jos ei tarvitsisi välittää mistään ja pystyisi heittämään itsekunnioituksen menemään.
Mutta mieluummin sitä valitsee jonkin toisen tavan elää tätä elämää. Ja kuolla sitten aikanaan johonkin muuhun, kuin alkoholin seurauksiin.
Niille, jotka sanovat alkoholismin olevan jo valmiina vastasyntyneiden perimässä: Aika vahvan tuntuinen oletus. Ja vaikka olisikin, ei tähän "sairauteen" ole pakko sairastua. Ja siitä pääsee eroon, jos on omaa tahtoa.
Kaikki on loppupelissä kiinni omasta päästä: Mitä tahdot elämältäsi?Jokainen tehköön diagnosinsa itse.Jos et selvää suomea ymmärrä,se on sinun asiasi,Päänsilityksillä ja paskapuheillako alkoholismi parannetaan?Sanat ja selvällä Suomenkielellä sanotut suoratsanat ovat oikea totuus!Viilaa sinä pilkkujasi,juuri tuollaisten nutturoitten takia moni asia saa vääränkuvan.
- Seuraaja
lääkäri X kirjoitti:
Jokainen tehköön diagnosinsa itse.Jos et selvää suomea ymmärrä,se on sinun asiasi,Päänsilityksillä ja paskapuheillako alkoholismi parannetaan?Sanat ja selvällä Suomenkielellä sanotut suoratsanat ovat oikea totuus!Viilaa sinä pilkkujasi,juuri tuollaisten nutturoitten takia moni asia saa vääränkuvan.
lukihäiriö. Paljon sanavirheitä, ym. Varsinkin yhdyssanat tuntuvat tuottavan tuskaa.
Veikkaisin että koulutustasosi on korkeintaan ammattitutkinto.
Ps. Enoni on lääkäri, sekä keskussairaalassa, että yksityispraktiikalla. Hän on myös alkoholisti. Tosin toipuva sellainen, käy AA:ssa. Isäni on myös alkoholisti. Sekä enoni isä. Ja myös minä olen. uskon että perintötekijöillä on todellakin merkitystä. - raitis alkoholisti
lääkäri X kirjoitti:
Jokainen tehköön diagnosinsa itse.Jos et selvää suomea ymmärrä,se on sinun asiasi,Päänsilityksillä ja paskapuheillako alkoholismi parannetaan?Sanat ja selvällä Suomenkielellä sanotut suoratsanat ovat oikea totuus!Viilaa sinä pilkkujasi,juuri tuollaisten nutturoitten takia moni asia saa vääränkuvan.
Oookko nää ihan oikeesthi alakomaholismiin erikoistunu lekuri? jos oot niin mää oon asronautti ja mun SV.243097...mikähän sun SV. on jos et kehtaa tänne kirjoittaa niin [email protected]
- hoitaja
älä viitsi kirjoitti:
Kaikki on loppupelissä kiinni omasta päästä: Mitä tahdot elämältäsi?ja että kaikki ihmiset terveydenhuoltoalalla olisi näitä lässyn, lässyn empaattisen sympaattisia hoitajia, jotka lässyttää potilaille jne. Omasta puolestani voin kans kertoa, että todellakin nämä "ihanat" juopporetkut on saaneet minunkinkaltaiseni ihmisen kyynistymään, sillä joka helvetin päivystysvuoto on joku äijä paskat ja kuset housussa makaamassa päivystyksessä ja kiroilemassa, kun on niin paljon kipuja tms. Ei saatana, mun mittani hoitajana on kertakaikkiaan täynnä, ja vaihtaisin heti alaa, jos se vaan taloudellisesti olisi mahdollista. Sinkkuna siinen ei valitettavasti ole resursseja. Itse työskentelen isossa sairaalassa, ja ainakin meillä on siellä sellainen politiikka valloilla, että alkoholistit ohittaa kiireellisyysjonossa pinet kuumeiset lapsipotilaat. Reilu meininki, eikö!
- kysyvänä
Seuraaja kirjoitti:
lukihäiriö. Paljon sanavirheitä, ym. Varsinkin yhdyssanat tuntuvat tuottavan tuskaa.
Veikkaisin että koulutustasosi on korkeintaan ammattitutkinto.
Ps. Enoni on lääkäri, sekä keskussairaalassa, että yksityispraktiikalla. Hän on myös alkoholisti. Tosin toipuva sellainen, käy AA:ssa. Isäni on myös alkoholisti. Sekä enoni isä. Ja myös minä olen. uskon että perintötekijöillä on todellakin merkitystä.ihan kuin tuo nyt olisi ylpeyden aihe!
- Seuraaja
kysyvänä kirjoitti:
ihan kuin tuo nyt olisi ylpeyden aihe!
ylpeyden aihe. Mistä sait sellaisen käsityksen, että olisin ylpeä siitä, jos lähimmät miespuoliset sukulaiseni ja minä olemme sairaita?
Häpeätkö itse omassa elämässäsi jotain?
Outoa että joku voi edes ajatella alkoholismin olevan ylpeilyn aihe. Mutta olen henkisesti nykyään niin vahva, etten häpeä ja salailekkaan sitä.
Jokainen vastaa omasta terveydestään kuitenkin itse.Ylettömässä viinanläträämisessä on sekin huono puoli kaikkien ruumiillisten oireitten ohella, että ainakin omien havaintojen mukaan ovat aika monet kovia valehtelemaan ja puhumaan seläntakana mitä sylki suuhun tuo, jos et heidänlaistaan syystä tai toisesta miellytä.Sen kyllä huomannu liiankin monta kertaa.Tavaksi tulee pummaaminen, erilaiset selitykset päästäkseen viinakauppaan tai hakemaan pussikaljaa kyydillä, kun juoja itse on niin rapakunnossa ettei viitsi lähteä ja toisaalta ei haluakaan.Onhan elämä kai kivaa, kun vastuita voi jättää.
Jotkut selittävät syitä, jotkut eivät, mutta sen moni alkoholisti tai alkava sellainen voisi ymmärtää ettei sotke muitten ihmisten elämää vain ryypätäkseen.Jos kykenee.- Sami
Mietippäkääs tätä??Olin itse alkoholin suhteen
normaalikäyttäjä vuoteen 2002 jolloin yritykseni
kaatui suurimmaksi osaksi työntekijöiden huolimattomuudesta!!No menetin omakotitaloni
autoni 2kpl(uusia)ja vielä kesämökin kaiken päälle!!Siinä kohtaa rupesi viina maistumaan.
Ja nyt menee 16kpl 0,5l olut tai siideripulloa
Per/pvä Koska ketutus on järjetön.Ps.henk.koht.
Velkaa jäi 1milj.euroa josta ei voi selvitä
millään!!Ja jos haluiaisin jonkun tappaa,niin
olisivat nämä kaksi työntekijää jotka sotkun
aiheuttivat!!Eli menetin tärkeimmän asiakkaan
heidän törttöilyjen vuoksi.Työntekijöitä oli 27kpl ja liikevaihto 22milj.mk.En nyt jaksa
kirjoittaa tarkemmin tapahtuneesta,ja ei tässä
pienten vastoinkäymisten vuoksi ryypätä!!Mutta
tuntuu pahalta kun elämä on ohi 34vuotiaana!!
Ps.aloitin yritykseni 19vuotiaana. - Sami
Sami kirjoitti:
kaatui suurimmaksi osaksi työntekijöiden huolimattomuudesta!!No menetin omakotitaloni
autoni 2kpl(uusia)ja vielä kesämökin kaiken päälle!!Siinä kohtaa rupesi viina maistumaan.
heidän törttöilyjen vuoksi.Työntekijöitä oli 27kpl ja liikevaihto 22milj.mk.En nyt jaksa
Ps.aloitin yritykseni 19vuotiaana.Niin lisään sen verran,että moni ihmettelee
miksi netti toimii ja voin ostaa olutta/siideriä
näin paljon??No olen työkyvyttömyyseläkkeellä
ja saan vanhojen palkkojen(112 000E/v)eläkettä
naurettavat 2800E/kk-verot30% ja uo netosta30%
eli silleen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Milka
Sami kirjoitti:
Niin lisään sen verran,että moni ihmettelee
miksi netti toimii ja voin ostaa olutta/siideriä
näin paljon??No olen työkyvyttömyyseläkkeellä
ja saan vanhojen palkkojen(112 000E/v)eläkettä
naurettavat 2800E/kk-verot30% ja uo netosta30%
eli silleen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..ihan ok eläkkeet..kateeksi käy,muutama vuosi sitten sama - duunarit veti kassasta ja mokas. Yritys nurin. No, minä yritän elämääni eri tehtävissä ja luon uraa - yritän silti selviytyä. Mutta se aviomieheni lannistui ja alkohilistihan hänestä tuli. Ei elämää enää, vain pullo ja yksinäisyys. Tulot (yhteiset) riittävät juuri ja juuri. Ihminen kyllä masentuu ja aloittaa juomiskierteen, mutta AINA on jotain tehtävissä jos vain yrittää oikeasti. En usko lannistumiseen. Asiansa voi aina suunnitella uudeleen, vaikka se vaatisi mm. velkajärjestelyn (emme itse vielä ole siinä). Alkohilistiksi ryhtyminen ei auta yhtään.
- Yrittäjä
Sami kirjoitti:
Ps.aloitin yritykseni 19vuotiaana.Olipas hyvä tekosyy alkaa juomaan oikein tosissaan!Miten saitko konkuurssiisi myötätuntoa lähiöpubeissa?? Miten paraniko olosi juomalla?Velatko muutuivat saataviksi? Nämä on näitä tekosyy juttuja.Ei mene vanhalla juopolla läpi!Taisit vain hakea myötätuntoa!
- itseaiheutettu
Yrittäjä kirjoitti:
Olipas hyvä tekosyy alkaa juomaan oikein tosissaan!Miten saitko konkuurssiisi myötätuntoa lähiöpubeissa?? Miten paraniko olosi juomalla?Velatko muutuivat saataviksi? Nämä on näitä tekosyy juttuja.Ei mene vanhalla juopolla läpi!Taisit vain hakea myötätuntoa!
hyvät ihmiset,muistakaa että asiat ei koskaan ole niin huonosti ettei niitä saa viinalla huonommaksi.
huomenna menen ekan kerran AA-kerhoon.iloitsen jo etukäteen uudesta(siis lopultakin kaikkien edellisten yritysten jälkeen)elämästä.
on 7. päivä ilman alkoholia.siis peräkkäin,ei tänä vuonna. - ----
Yrittäjä kirjoitti:
Olipas hyvä tekosyy alkaa juomaan oikein tosissaan!Miten saitko konkuurssiisi myötätuntoa lähiöpubeissa?? Miten paraniko olosi juomalla?Velatko muutuivat saataviksi? Nämä on näitä tekosyy juttuja.Ei mene vanhalla juopolla läpi!Taisit vain hakea myötätuntoa!
siis tästäkin huomaa miks ei kannata dokata
- Sami
Yrittäjä kirjoitti:
En ole käynyt pubeissa ja helpottaa oloa edes
hetkeksi,kun otan ja en hae sympatiaa enkä
tekosyitä juomilleseni!!!Mutta.....???
En hae myötätuntoa,vaan kerroin tarinani
rehellisesti.kuvittele itsesi vastaavaan tilanteeseen????Onpa tekosyy ottaa viunaa??
Joopa joo????Ja velat eivät muutu saataviksi,
mutta ketuttaa niin helvetisti. - sami
Milka kirjoitti:
..ihan ok eläkkeet..kateeksi käy,muutama vuosi sitten sama - duunarit veti kassasta ja mokas. Yritys nurin. No, minä yritän elämääni eri tehtävissä ja luon uraa - yritän silti selviytyä. Mutta se aviomieheni lannistui ja alkohilistihan hänestä tuli. Ei elämää enää, vain pullo ja yksinäisyys. Tulot (yhteiset) riittävät juuri ja juuri. Ihminen kyllä masentuu ja aloittaa juomiskierteen, mutta AINA on jotain tehtävissä jos vain yrittää oikeasti. En usko lannistumiseen. Asiansa voi aina suunnitella uudeleen, vaikka se vaatisi mm. velkajärjestelyn (emme itse vielä ole siinä). Alkohilistiksi ryhtyminen ei auta yhtään.
Voisitko ystävällisesti lähettää e-mail
osoitteesi,niin voitaisiin keskustella
paremmin!!!Koskettaa sinun elämäntilanteesi
minuakin.Ps.Olen 34v mies ja kokenut enemmän
kuin moni elämänsä aikana!!!!!!!!!!!!!!!!!! - tj.
Sami kirjoitti:
En ole käynyt pubeissa ja helpottaa oloa edes
hetkeksi,kun otan ja en hae sympatiaa enkä
tekosyitä juomilleseni!!!Mutta.....???
En hae myötätuntoa,vaan kerroin tarinani
rehellisesti.kuvittele itsesi vastaavaan tilanteeseen????Onpa tekosyy ottaa viunaa??
Joopa joo????Ja velat eivät muutu saataviksi,
mutta ketuttaa niin helvetisti.Koita nähdä asia positiivisesti. Ei sinunlaisestasi ruikuttavasta hermoherkästä surkimuksesta olisi ollut firman johtoon vaikkeivat työntekijät ohareita olisi tehneetkään. Myönnä tosiasiat. Ei tuollaisella luonteella ihan oikeasti pärjää liike-elämässä.
- TJ.
tj. kirjoitti:
Koita nähdä asia positiivisesti. Ei sinunlaisestasi ruikuttavasta hermoherkästä surkimuksesta olisi ollut firman johtoon vaikkeivat työntekijät ohareita olisi tehneetkään. Myönnä tosiasiat. Ei tuollaisella luonteella ihan oikeasti pärjää liike-elämässä.
Vai hermoherkästä!!!Olisit ollut minun housuissani n.vuoden eli suksi kuuseen!!!
Vai,että ruikutan!!!Olen perustanut uuden
yhtiön ja sitä kautta kuittaan verovelat
Ja sinun älykkyytesi on sama kuin kengän-
numerosi.No hyvää jatkoa sinullekkin!!!!!!!!!!
Ps.Vedin tässä taas 20kpl 0,5 olutta kun kirjoitin tämän viestin!!!!Eli painu duunari
täältä helvettiin kirjoittelemasta vai oletko
työtön?????Vai vielä tj.Verrataanko tietotaitoa
niin eikohän selviä nopeasti!!Taikka sinulla
on sellainen 4-8miehen paja????Ja koitan nähdä
asiat positiivisesti???????Ps.Tämä ei ole provo!
Ja vielä kehtaat haukkua surkimukseksi!!!
Tekisi nähdä sinut kahdestaan,jotta tällaiset
jutut loppuvat välittömästi!!!!!!!!!!
- alkkis
Alkoholismi on helvetillinen sairaus. En ole saanut pysyvää apua mistään, en edes aa:sta. Vuosikausien retkahtelukierrettä, välillä katuen takaisin. Aika pian ajattelutapa on taas muuttunut ja jälleen dokausta. Luonne on sairas; alemmuudentuntoinen, masentunut, ahdistunut, luopunut. Masennuslääkkeet eivät ole auttaneet, tilanne aika lohduton. Työpaikka aika helvetillinen, hermot menee. Kokee vaan että lääkkeeksi isot tuopit pubissa. Tiedän, että aika yksioikoista ajattelua, vaan en voi mitään! Harrastan liikuntaa, lukemista jne vaan ei auta nekään.
Olisiko yhteiskunnalle tänä kylmänä aikana edullista jakaa meille alkkiksille ilmainen syanidikapseli, helpottaisi ratkaisua?- Hyster
Laittakaa munat tiskiin ja ottakaa kaksintaistelu vasaroilla niin suurempi mulkku saa ansionsa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860