Entisaikaan masennusta kutsuttiin LORVIKATARRIKSI.

Joo.

ja siitä myös parantui, ilman ssri-myrkkyjä. Eivätkä ssri-myrkyt tuhonneet ihmisten terveyttä.

11

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 33243243dfsfdfdsfds

      Tietääkseni mitä vanhemmiltani olen kuullut niin tuo " lorvikatari " on "tekosairaus"
      ei oikea masennus ole mikään tekosairaus.

      Ja mitä muuta masentuneille voi mielestäsi tehdä kuin syöttää lääkkeitä kun ei muukaan onnistu? Yksi vaihtoehto olisi sanoa että hyppää köyden jatkoksi se helpottaa. Itse olen ollut jo vuosia psykologin ja toimintaterapeutin asiakas ja ei tuo jutteleminen ole ainakaan auttanut mitään. Ei ongelmiani voi juttelulla korjata, nuo lääkkeet ainakin tekee sen verran zombimaisen olon että aina ei tarvitse ajatella.

      • HANKI ELÄMÄ.

        Tai lopeta se.


      • 9+20
        HANKI ELÄMÄ. kirjoitti:

        Tai lopeta se.

        Lopeta sinä omasi.
        Se tuntuu niin merkityksettömältä, sillä sinulla on aikaa trollata ja jakaa pahaa oloasi netissä.


      • tekosairaus

        Masennus on tekosairais eikä mikää oikea sairaus


      • 33243243dfsfdfdsfd
        9+20 kirjoitti:

        Lopeta sinä omasi.
        Se tuntuu niin merkityksettömältä, sillä sinulla on aikaa trollata ja jakaa pahaa oloasi netissä.

        Tietääkseni mitä vanhemmiltani olen kuullut niin tuo " lorvikatari " on "tekosairaus"
        ei oikea masennus ole mikään tekosairaus.

        Ja mitä muuta masentuneille voi mielestäsi tehdä kuin syöttää lääkkeitä kun ei muukaan onnistu? Yksi vaihtoehto olisi sanoa että hyppää köyden jatkoksi se helpottaa. Itse olen ollut jo vuosia psykologin ja toimintaterapeutin asiakas ja ei tuo jutteleminen ole ainakaan auttanut mitään. Ei ongelmiani voi juttelulla korjata, nuo lääkkeet ainakin tekee sen verran zombimaisen olon että aina ei tarvitse ajatella.


    • antitrolli

      En ymmärrä miksi tämäntyyliset trollialoitukset saa aina eniten kommentteja ja lukukertoja.Älkää kommentoiko niin ketju häviää.

      • Hei Siiri !

        Elämäsi on turhaa miksi maksatat sitä muilla ?


      • hölmölle tässä
        Hei Siiri ! kirjoitti:

        Elämäsi on turhaa miksi maksatat sitä muilla ?

        Terve tässä se siirin kuuluisa lause parempaa kuin sinulla.


    • Ennen aikaan lorvikatarrin vaivaamia kierteli kesäisin talosta taloon maaseudulla ja pyysivät yöpaikkaa. Nukkuivat sitten tuvan penkillä. Saivat jotain evästä matkaansa. Tätä näki vielä 60-luvulla.
      Masennus on sitten ihan toinen juttu.

    • Hei vanhat typerykse

      Ennen vanhaan ihmiset oli vajaita. Niin vajaita, että pitivät pahan olon sisällään kunnes se räjähti ja pakotti itsemurhaan. Vähemmän sai apua koska ihmiset ymmärsivät toisiaan vähemmän vajauden takia. Vaikka nyt on asiat väärin, kyllä ne oli asiat ennen vääremmin.
      Koska on viisastuttu, avun saanti on helpompaa ja monipuolisempaa, mutta siinä sivussa tuli se, että elämä itse on myös helpompaa, mutta se on pieni hinta niille parannuksille ja avuille mitä ihmiset nykyään saa.

    • PePeP

      Nii, olisi kyllä mielenkiintoista nähdä jostain tilastosta, että miten itsemurhia tehtiin entisaikoina. Nykyään ne yrittää vähentää niitä jostain syystä ja ilmeisesti toi masentuneiden "hoitaminen" on osa sitä toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe