paniikkikohtaus heti nukahtamisen jälkeen

MINÄSEOLEN

Otsikossa jo tulikin ilmi. Mulle uus juttu, mutta äärimmäisen kamala. Syön seronilia 10mg sosiaalisten tilanteiden paniikkikohtauksiin. Olen nostanu vasta tähän annokseen. Pelkään että tämä on jotain uutta, OIKEAA sydämeen liittyvää juttua,kun tapahtuu yöllä. Vai voisiko tämä olla aloitusoiretta, tai sitten ihan vaan paniikkikohtaus, eli lääke ei vielä tehoa. Auttakaa.
Eli.
Herään PIAN NUKAHTAMISEN JÄLKEEN siihen että vapisen, siitä pian alkaa sydän kauhean laukan. Pulssia en oo uskaltanut mitata, mutta yli sadanhan se huitelee, vatsa saattaa mennä sekaisin ja istun pöntöllä. Lopuksi voi tulla suorastaan horkka. Kohtaus kestää n. puli tuntia ja sydän rauhoittuu normaaliksi.
MITÄ tämä on :( ?

5

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

      Paniikkihäiriön oireet. Mulla oli ihan sama juttu. Olen saanut itseni 2 vuoden jälkeen lähes terveeksi. Itse kokeilisin melatoniinia. Voi auttaa siihen että nukkuu paremmin koko yön.

    • ehkä tätä

      Luultavasti se ei ole oikeaa paniikkia vaan liittyy hengitykseesi nukahtamistilananteessa. Nukutko silloin selälläsi? Kurkunpää saattaa olla niin veltto, että se valahtaa kiinni ja henki ei kulje tai sitten alat hyperventiloimaan tai saat hengityskatkoksia. Kun heräät ja lähdet liikkeelle, elimistö korjaa tilanteen ja se menee ohi.

      Seronilinilla saattaa olla myös osuutensa tähän. Sillähän on lamaannuttava vaikutus kehoon ja aivoihin. Taidat ottaa lääkkeen illalla.

    • artsi7

      Jos Seronilin annosta just nostettu ja otetaan vielä illalla, niin tosiaan siitä tämä saattaa aiheutua. Joogan hengitysharjoitukset venytykset ovat auttaneet mua rauhallisempaa uneen. Taustalla voi olla myös tilanne jota jännittää etukäteen.

      • aloittelijaaah

        Aloittaja tässä :) tulin kertomaan että muutettuani annosta taas takaisin 5 mg, tämä vaiva loppui. Sydän rauhallisempi muutenkin. Olisiko niin ettei seronil sovi....


    • Syyllinen löytyi

      Hienoa! Kannattaa toistenkin käyttäjien olla tarkkana ja huomata syy ja seuraus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe