Täytyy uusia veneen ohjauskaapeli. Olen yrittänyt etsiä internetistä ohjeita ohjauskaapelin kiinnityksestä/irroituksesta. En ole onnistunut löytämään. Kuinka ohjauskaapeli irroitetaan ratin puoleisesta päästä ? Täytyykö ohjauskaapeli olla määrätyssä asennossa, jotta irroitus onnistuisi ? Ohjauskaapeli on Teleflex merkkinen. Minusta ohjauskaapelin ratin puoleisessa päässä ei ole mutteria, vaan ainoastaan noin parin sentin mittainen metallinen kuori.
Kiitoksia neuvoista jo näin etukäteen.
Ohjauskaapelin irroitus
7
14265
Vastaukset
- tkj
irrota moottorinpuoleinen pää ja vedä kaapeli irti.pitäis irrota, jos ei ole kovin pahoin jumittunut. itse tein homman viime keväänä ja hyvin irtosi.
- ukkeli
aina pitää vaihtaa kaapelin kanssa myös ratin rattaat! Rattaat on myös kuluneet ja uusi kaapeli on sohjona aika äkkiä jos et vaihda ratasta!
Pitää myös kuori vaihtaa eikä se lähde vetämällä irti vaan purkamalla rataskotelo ;) - Jusa
ukkeli kirjoitti:
aina pitää vaihtaa kaapelin kanssa myös ratin rattaat! Rattaat on myös kuluneet ja uusi kaapeli on sohjona aika äkkiä jos et vaihda ratasta!
Pitää myös kuori vaihtaa eikä se lähde vetämällä irti vaan purkamalla rataskotelo ;)Ohjausrummussa on kaapelin sisäänmenon kohdalla lukituksena varttituuman tai kuudenmillin pultti, irroita se ja sitten vain vain pyörität rattia ja samalla vedät vaijerinkuoresta, sieltä se tulee.
- Pölhis
ukkeli kirjoitti:
Pitää myös kuori vaihtaa eikä se lähde vetämällä irti vaan purkamalla rataskotelo ;)Ei niitä rattaita suotta kannata vaihtaa. Siis jos ratissa ei ole klappia tai ei rutise niin ei kannata ruveta vaihamaan. Tietysti jos avaa pesän niin näkee missä kunnossa ne ovat niin voi arvioida kunnon ja päättää sen jälkeen, mutta yleensä ei ole mitään syytä ruveta vaihtelemaan toimivia osia.
- loki55
Parhaiten selviät ongelmasta kun katsot/mittaat pituuden ja ostat uuden kaapelin jossa on asennusohjeet.
Ainakin minun hankkimassa Teleflexin no feed back
kaapelin lukitus on hoidettu sokalla.
Vanhaa poisottaessa jouduin purkamaan ohjausrataston. ( ei ollut Teleflex )
Jouduin muuten ottamaan koneenkin pois kun ei
mahtunut kaapelin koneenpää taipumaan. - Anonyymi
onko ohjauspesän hammasrattait saatavana irrallisena
- Anonyymi
Parempi varmaan että unohdat koko operaation jos tekniikan tuntemus on tuota tasoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361