Outo suhina korvassa

Aina lentokoneessa

Tai se tuntuu kuin olisi siellä. Sairastin juhannuksen jälkeen kovan flunssan poskiontelotulehduksineen. Söin tuolloin cirrus merkkistä lääkettä, jonka aikana korvissa suhisi. Tuo samainen suhina, joka muistuttaa lievästi kuin olisin lentokoneessa, on jatkunut siitä asti. Paikannan sen oikean korvan puolelle. Tiedän ettei tämä ole lääkärin vastaanotto, mutta halusin kertoa onko muilla samoja kokemuksia ja onko suhina loppunut. En kuule sitä kun on ääntä, eikä se ole häirinnyt nukkumista. Työskenneltyäni korvasuojien kanssa melua tuottavassa ympäristössä (traktori, moottorisaha jne) se tuntuu illalla voimakkaammalta. Tuskin siihen mitään erityistä syytä kukaan löytäisi, joten kannattaneeko lääkäriinkään mennä. Olen 65 v mies

7

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niska
      • Aina lentokoneessa

Kiitos vinkeistä. Kävin tänään terv.hoitajalla, joka määräsi kuulotutkimuksen tämän kuun lopulle ja parin päivän päästä sitten lääkärille. Korvat olivat silmämääräisesti kunnossa. Päivän aikaan en ole kiinnittänyt huomiota suhinaan, mutta kun nyt puhallin nenästä puristaen kolme kertaa, niin suhina alkoi. Tai sitten vain kiinnitin siihen huomiota. Illalla otan pari lasillista hyvää viiniä. Pitääpä seurata seurauksia. Kirjoitan kokemukset

• Aina lentokoneessa

Kuten eilen lupasin, palaan asiaan. Iltapalalla nautittu viini poisti suhinan tunteen. Tulikin mieleen sellainen, että voisiko se johtuakin aivoihin tallentuneesta flunssan aikaisesta muistikuvasta? Liekö tällainen päätelmä mitenkään järjellinen?

• Niska

Eli sinulla tuo kämmenellä leukaa painaminen ei muuta ääntä?

Minulla eilen suhisi hiljaa ja kun painoin kämmenellä leukaa niin ääni muuttui.

• vaiva kun vaiva

Minulla alkoholi pahentaa tinnitusta, mutta sinä puhut suhinasta, todennäköisesti puhumme samasta vaivasta.

• Aina lentokoneessa

Huomenta
        Kokeilin juuri neuvomaasi leuan painamista eikä suhina - tuo sana kuvaa parhaiten vaivaani - muuttunut miksikään. Vaikka ääni on melko heikko, häiritsee se yöuntakin.

• Aina lentokoneessa
        vaiva kun vaiva kirjoitti:

Minulla alkoholi pahentaa tinnitusta, mutta sinä puhut suhinasta, todennäköisesti puhumme samasta vaivasta.

Huomenta
        Nautin kerrallaan (n kerran viikossa) viiniä ruokailun yhteydessä vain muutaman lasin ja keskiviikkoinen kokeilu hävitti sillä hetkellä suhinan. Tosin aamulla se jatkui.

En tarkalleen tiedä tinnituksen luonnetta, mutta käsittääkseni se soi sävelasteikolla mitaten korkeampana. Minulla se on lievää suhinaa/tai kohinaa, joka muistuttaa radion ääntä kun asema ei ole kohdallaan. Joskus flunssassa on ollut samanlaista mutta kestoltaan lyhyempänä. Olisiko joku krooninen tulehdus - vaikka lieväkin - päällä? Suhisevalle puolelle on tehty v 1998 radikaali leikkaus, jossa poistettiin poskionteloista paksuja limakalvoja ja tehtiin ylimääräinen reikä ilmautumisen parantamiseksi.

Kuinka toivoisinkaan että kyseessä olisi vain joku lihasjännityksestä syntyvä riesa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe