Outo suhina korvassa

Aina lentokoneessa

Tai se tuntuu kuin olisi siellä. Sairastin juhannuksen jälkeen kovan flunssan poskiontelotulehduksineen. Söin tuolloin cirrus merkkistä lääkettä, jonka aikana korvissa suhisi. Tuo samainen suhina, joka muistuttaa lievästi kuin olisin lentokoneessa, on jatkunut siitä asti. Paikannan sen oikean korvan puolelle. Tiedän ettei tämä ole lääkärin vastaanotto, mutta halusin kertoa onko muilla samoja kokemuksia ja onko suhina loppunut. En kuule sitä kun on ääntä, eikä se ole häirinnyt nukkumista. Työskenneltyäni korvasuojien kanssa melua tuottavassa ympäristössä (traktori, moottorisaha jne) se tuntuu illalla voimakkaammalta. Tuskin siihen mitään erityistä syytä kukaan löytäisi, joten kannattaneeko lääkäriinkään mennä. Olen 65 v mies

7

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niska
      • Aina lentokoneessa

Kiitos vinkeistä. Kävin tänään terv.hoitajalla, joka määräsi kuulotutkimuksen tämän kuun lopulle ja parin päivän päästä sitten lääkärille. Korvat olivat silmämääräisesti kunnossa. Päivän aikaan en ole kiinnittänyt huomiota suhinaan, mutta kun nyt puhallin nenästä puristaen kolme kertaa, niin suhina alkoi. Tai sitten vain kiinnitin siihen huomiota. Illalla otan pari lasillista hyvää viiniä. Pitääpä seurata seurauksia. Kirjoitan kokemukset

• Aina lentokoneessa

Kuten eilen lupasin, palaan asiaan. Iltapalalla nautittu viini poisti suhinan tunteen. Tulikin mieleen sellainen, että voisiko se johtuakin aivoihin tallentuneesta flunssan aikaisesta muistikuvasta? Liekö tällainen päätelmä mitenkään järjellinen?

• Niska

Eli sinulla tuo kämmenellä leukaa painaminen ei muuta ääntä?

Minulla eilen suhisi hiljaa ja kun painoin kämmenellä leukaa niin ääni muuttui.

• vaiva kun vaiva

Minulla alkoholi pahentaa tinnitusta, mutta sinä puhut suhinasta, todennäköisesti puhumme samasta vaivasta.

• Aina lentokoneessa

Huomenta
        Kokeilin juuri neuvomaasi leuan painamista eikä suhina - tuo sana kuvaa parhaiten vaivaani - muuttunut miksikään. Vaikka ääni on melko heikko, häiritsee se yöuntakin.

• Aina lentokoneessa
        vaiva kun vaiva kirjoitti:

Minulla alkoholi pahentaa tinnitusta, mutta sinä puhut suhinasta, todennäköisesti puhumme samasta vaivasta.

Huomenta
        Nautin kerrallaan (n kerran viikossa) viiniä ruokailun yhteydessä vain muutaman lasin ja keskiviikkoinen kokeilu hävitti sillä hetkellä suhinan. Tosin aamulla se jatkui.

En tarkalleen tiedä tinnituksen luonnetta, mutta käsittääkseni se soi sävelasteikolla mitaten korkeampana. Minulla se on lievää suhinaa/tai kohinaa, joka muistuttaa radion ääntä kun asema ei ole kohdallaan. Joskus flunssassa on ollut samanlaista mutta kestoltaan lyhyempänä. Olisiko joku krooninen tulehdus - vaikka lieväkin - päällä? Suhisevalle puolelle on tehty v 1998 radikaali leikkaus, jossa poistettiin poskionteloista paksuja limakalvoja ja tehtiin ylimääräinen reikä ilmautumisen parantamiseksi.

Kuinka toivoisinkaan että kyseessä olisi vain joku lihasjännityksestä syntyvä riesa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2112
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1775
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1260
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      940
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      925
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      842
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      111
      751
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      698
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      696
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe